🎁آخرین فرصت شرکت در سمینار «استراتژی برنده» به همراه ورک‌شاپ معامله‌گری لایو (ظرفیت بسیار محدود)🎁

اطلاعات بیشتر
دوره منتور شیپ
آموزش فارکسپلتفرم‌های معاملاتی

آموزش بروکر ارانته (Errante) | نحوه ثبت نام و معاملات

«ارانته» (Errante) یک بروکر رگوله‌شده و مستقر در کشور قبرس است که از سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را آغاز کرد. این بروکر امکان انجام معاملات فارکس، سهام، شاخص‌ها، ارزهای دیجیتال و کالاها را به کاربران خود ارائه می‌دهد. بروکر ارانته از سال ۲۰۲۱ خدمات خود را بر روی کاربران ایرانی باز کرده است و اجازه ثبت‌نام و فعالیت کاربران ساکن ایران را می‌دهد. اما متاسفانه باتوجه‌به محدودیت‌های بین‌المللی، سایت بروکر Errante در ایران از دسترس خارج شده است و تنها روش ورود به آن، تغییر آی پی و ترجیحا استفاده از آی پی ثابت است.

گفتنی است که بروکر ارانته از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند، به همین دلیل به یک پلتفرم مناسب برای فارسی زبانان تبدیل شده است. در این مقاله قصد داریم به معرفی بروکر ارانته بپردازیم و نحوه ثبت‌نام و افتتاح حساب در آن را به‌طورکامل شرح دهیم.

معرفی بروکر ارانته

بروکر ارانته یک بروکر رگوله‌شده و معتبر است که امکان انجام معاملات بازار فارکس، شاخص‌ها، ارزدیجیتال، سهام و کالاها را فراهم کرده است.

بروکر ارانته ازجمله بروکرهای دارای رگوله است. درواقع بروکرهای رگوله، کارگزاری‌هایی هستند که موفق به دریافت مجوزهای نهادهای نظارتی مالی شده‌اند. این بروکر فعالیت خود را از سال ۲۰۱۸ آغاز کرده است و از آن زمان تاکنون توانسته نظر بسیاری از معامله‌گران را به خود جلب کند. بروکر ارانته امکان معامله ۵۰ جفت ارز فارکس، ۱۰ شاخص بورس، بیش از ۲۰ ارز دیجیتال، کالاهای اساسی نظیر انرژی و بیش از ۱۰۰ سهام مهم دنیا را فراهم کرده است.

گفتنی است که این پلتفرم در کنار مزایای بسیاری که دارد با معایبی نیز همراه است که باید قبل از ثبت‌نام و شروع به‌کار در این بروکر با آن‌ها آشنا شوید. در تصویر زیر لیست مزایا و معایب بروکر ارانته آورده شده است.

نوشته های مشابه

بروکر ارانته

 

انواع حساب‌های معاملاتی در بروکر ارانته

ارانته دارای ۴ نوع حساب معاملاتی مختلف نظیر استاندارد، پریمیوم، وی‌آی‌پی و Tailor Made است.

مهم‌ترین تفاوت این حساب‌های معاملاتی در حداقل میزان واریزی و اسپرد است. در ادامه ویژگی‌ها و مشخصات هر یک از این حساب‌ها آورده شده است.

  • حساب معاملاتی استاندارد: میزان اسپرد این حساب معاملاتی از ۱.۵ پیپ آغاز می‌شود و کاربران برای افتتاح حساب به حداقل ۵۰ دلار نیاز دارند. همچنین کاربران می‌توانند به وبینارهای رایگان دسترسی یابند و از نظر مشاوران متخصص بهره‌مند گردند.
  • حساب معاملاتی پرمیموم: این حساب دارای اسپرد ۱ پیپ است و کاربر برای افتتاح حساب به حداقل ۱،۰۰۰ دلار نیاز دارد. پشتیبانی اختصاصی و ارائه مطالب آموزشی پیشرفته از دیگر ویژگی‌های این حساب معاملاتی است.
  • حساب معاملاتی VIP: کاربران باید حداقل ۵،۰۰۰ دلار برای افتتاح حساب واریز داشته باشند. میزان اسپرد این حساب ۰.۸ پیپ است. این حساب به کاربران خود VPS رایگان و یک ابزار آموزشی قوی ارائه می‌دهد.
  • حساب معاملاتی Tailor Made: این حساب دارای اسپرد ۰ پیپ بوده و حداقل میزان واریزی اولیه آن برابر با ۱۵،۰۰۰ دلار است. از دیگر ویژگی‌های این حساب معاملاتی می‌توان به ارائه مطالب آموزشی پیشرفته اشاره کرد.

گفتنی است که در حساب‌های معاملاتی استاندارد و پرمیموم برای کاربران تنها اسپرد محاسبه می‌شود. درصورتی‌که در دو حساب دیگر یعنی حساب معاملاتی VIP و Tailor Made، اسپرد شما کمتر است، اما در عوض به ازای هر لات از شما کمیسیون دریافت می‌شود.

 

نحوه ثبت ‌نام در بروکر ارانته

سرمایه‌گذاران و معامله‌گران برای فعالیت در بروکر ارانته همانند بسیاری از پلتفرم‌های دیگر باید ابتدا در این سایت ثبت‌نام کنند و حساب کاربری بسازند. برای ثبت‌نام در این بروکر باید ابتدا وارد لینک ثبت‌نام شوید و سپس مراحل زیر را طی کنید.

 

ورود اطلاعات هویتی

پس از کلیک بر روی گزینه ثبت‌نام با فرمی مشابه به عکس زیر مواجه می‌شوید. در این بخش شما باید اطلاعات هویتی خود را به‌درستی و با نهایت دقت وارد کنید.

ثبت نام در بروکر ارانته

۱.تعیین نوع مشتری (شخصی یا حقوقی): در این قسمت باید مشخص کنید که مشتری حقوقی هستید یا شخصی.

۲. عنوان: درصورتی‌که گزینه «شخصی» را در مرحله قبل انتخاب کرده باشید، در این مرحله باید جنسیت خود را وارد کنید. گفتنی است که با انتخاب گزینه مشتریان حقوقی، باید در این قسمت اسم سازمان را وارد کنند.

۳. نام: براساس مدارک هویتی رسمی، نام خود را به لاتین و با املای صحیح وارد کنید.

۴. نام خانوادگی: در این قسمت نیز نام خانوادگی خود را با حروف انگلیسی وارد کنید.

۵. کشور محل اقامت: از لیست کشورهای موجود، ایران را انتخاب کنید.

۶. شماره تلفن: در این بخش شماره همراهی که به آن دسترسی دارید را با پیش شماره 98+ وارد کنید.

۷. ایمیل: آدرس ایمیل معتبر و شخصی خود را بنویسید. آدرس ایمیلی را وارد کنید که به آن دسترسی دارید.

۸. رمز عبور: در این قسمت از شما خواسته شده که یک کلمه عبور برای ورود به حساب کاربری خود انتخاب کنید. بهتر است کلمه عبور انتخابی شما حداقل ۸ کارکتر و شامل حروف انگلیسی بزرگ و کوچک، اعداد و نماد باشد.

۹. تکرار رمز عبور: کلمه عبور انتخابی را مجدد وارد کنید.

در انتها باید تیک مربوط به سه گزینه دریافت آخرین اخبار ارانته، عدم تابعیت کشور آمریکا و قبول قوانین و مقررات را بزنید و درنهایت بر روی گزینه «ادامه» کلیک کنید.

 

تایید آدرس ایمیل

در مرحله بعدی فرمی مطابق با تصویر زیر نمایش داده می‌شود. در این قسمت شما باید کد تایید ارسال شده به آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به دقت وارد کنید و بر روی گزینه «ادامه» کلیک کنید. درصورتی‌که ایمیل حاوی کد را دریافت نکرده‌اید، می‌توانید با کلیک بر روی گزینه «ارسال دوباره پین کد» درخواست دهید تا ایمیل مجدد برای شما ارسال شود.

ثبت نام در بروکر ارانته

 

تکمیل فرم اطلاعات اقتصادی

پس از ورود کد تایید، وارد صفحه اول بروکر خود می‌شود. در این بخش در قسمت بالای صفحه پیغامی مبنی بر ناقص بودن اطلاعات پروفایل شما مطابق با تصویر زیر نمایش داده می‌شود.

ثبت نام در بروکر ارانته

با کلیک بر روی قسمتی که زیر آن خط کشیده شده است، وارد قسمت تکمیل اطلاعات می‌شوید. در این بخش فرمی مشابه به عکس زیر نمایش داده می‌شود.

ثبت نام در بروکر ارانته

در بخش اول این فرم باید تاریخ تولد خود را به میلادی وارد کنید و ملیت را بر روی ایرانی قرار دهید. همچنین درصورتی‌که در زمره افراد با مسئولیت سیاسی نیستید، گزینه «خیر» را انتخاب کنید. مابقی سوالات این فرم صرفا برای شناخت موقعیت مالی شما و در جهت ارتباط بهتر با تیم پشتیبانی آورده شده است و تاثیری بر روی ساخت حساب کاربری و حساب معاملاتی شما ندارد. بااین‌حال توصیه می‌کنیم که فرم مربوطه را با اطلاعات صحیح و دقیق تکمیل کنید.

پس از تکمیل اطلاعات فوق بر روی گزینه «ادامه» کلیک کنید و وارد مرحله بعدی شوید.

 

احراز هویت

پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام، باید برای احراز هویت مراحل زیر را طی کنید. در بخش اول مدارک شناسایی و در بخش دوم اطلاعات محل سکونت خود را وارد کنید.

  • بارگذاری مدارک شناسایی: در این مرحله باید مدارک هویتی خود را بارگذاری کنید. برای بارگذاری مدارک شناسایی خود باید از منوی کشویی بخش «می‌خواهم آپلود کنم» گزینه مدارک شناسایی را انتخاب کنید. برای انجام این‌کار باید تصویر یکی از مدارک شناسایی خود نظیر کارت ملی، پاسپورت، گواهینامه یا شناسنامه را بارگذاری کنید. در ادامه تصویر مدرک شناسایی خود را در قسمت مربوطه قرار دهید و بر روی گزینه «آپلود» کلیک نمایید.

ثبت نام در بروکر ارانته

توجه داشته باشید، برای ارسال تصویر شناسنامه باید از دو صفحه آن عکس بگیرید و در یک عکس قرار دهید. همچنین درصورتی‌که قصد دارید عکس کارت ملی یا گواهینامه خود را بفرستید، تصویر پشت و روی کارت را با هم در یک عکس قرار دهید.

  • بازگذاری اطلاعات محل سکونت: در دومین مرحله از احراز هویت باید مدارک مرتبط به محل سکونت خود را وارد کنید. به همین منظور، از قسمت «می‌خواهم آپلود کنم» گزینه تاییدیه آدرس را انتخاب کنید. سپس اسم کشور، شهر، آدرس و کدپستی محل سکونت خود را به لاتین وارد نمایید.

ثبت نام در بروکر ارانته

درنهایت نیز باید مدرکی که ازطریق آن آدرس محل سکونت شما تایید می‌شود را در سایت قرار دهید. برای تایید آدرس می‌توانید از مدارک زیر استفاده کنید:

  • قبض آب، برق و گاز
  • سند خانه، اجاره‌نامه
  • بیمه‌نامه خودرو، سند خودرو
  • دفترچه حساب بانکی، صورت حساب بانکی

پس از اتمام آپلود مدارک، باید منتظر تایید کارشناسان ارانته باشید. در پایان پس از تایید مدارک می‌توانید حساب معاملاتی خود را باز کرده و از حساب خود استفاده کنید.

گفتنی است که پس از تایید مدارک برای شما ایمیل ارسال خواهد شد. همچنین می‌توانید از منوی پروفایل و زیر منوی آپلود مدارک، وضعیت مدارک خود را بررسی کنید.

ثبت نام در بروکر ارانته

 

افتتاح حساب در بروکر ارانته

پس از ثبت‌نام و احراز هویت، برای انجام معاملات در بروکر ارانته باید حساب معاملاتی باز کنید. افتتاح حساب در بروکر ارانته به دو صورت افتتاح حساب آزمایشی (دمو) و افتتاح حساب زنده (واقعی) انجام می‌شود. مراحل معامله در هر دو روش یکسان است. تنها تفاوت این دو روش در این است که کاربران از حساب آزمایشی برای آزمایش و تمرین استراتژی‌های سرمایه‌گذاری مختلف و از حساب زنده برای انجام معاملات واقعی استفاده می‌کنند.

ثبت نام در بروکر ارانته

همانطورکه در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، برای افتتاح حساب ابتدا باید بر روی یکی از گزینه‌های افتتاح حساب زنده یا افتتاح حساب آزمایشی کلیک کنید. سپس نوع حساب معاملاتی، اهرم معاملاتی و ارز مورد نظر خود را از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید. درنهایت با کلیک بر روی گزینه «ادامه» به مرحله بعدی می‌روید.

در صفحه بعد پیش نمایشی از گزینه‌های انتخابی خود را خواهید دید. درصورتی‌که صحت اطلاعات موجود را تایید می‌کنید، بر روی گزینه ادامه کلیک کنید. پس از تایید، حساب شما ایجاد خواهد شد و اطلاعات آن مطابق تصویر زیر به شما نمایش داده می‌شود.

ثبت نام در بروکر ارانته

 

واریز و برداشت در بروکر ارانته

بروکر ارانته روش‌های واریز و برداشت مختلفی را برای کاربران خود در نظر گرفته است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به واریز و برداشت ریالی، ارزدیجیتال و پرفکت مانی اشاره کرد.

به طور معمول کاربران ایرانی برای واریز و برداشت در انواع بروکرهای بازار سهام و فارکس از کیف پول‌های آنلاین و روش واریز و برداشت دلاری استفاده می‌کنند. بروکر ارانته نیز همانند سایر بروکرهای معتبر جهان، از روش‌های واریز و برداشت مختلفی برای شارژ حساب معاملاتی پشتیبانی می‌کند.

این بروکر علاوه‌بر روش‌های واریز و برداشت مرسوم مانند استفاده از ارزهای فیات، امکان شارژ حساب با استفاده از پرفکت مانی و چندین رمزارز مختلف را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است. همچنین این بروکر امکان واریز و برداشت ریالی را برای کاربران ایرانی ازطریق چندین صرافی مستقر در ایران فراهم کرده است.

 

پلتفرم‌های معاملاتی در بروکر ارانته

بروکر ارانته از سه پلتفرم معاملاتی نظیر متاتریدر ۴، متاتریدر ۵ و سی‌تریدر پشتیبانی می‌کند. درحقیقت پلتفرم معاملاتی سی‌تریدر از اوایل سال ۲۰۲۳ به بروکر ارانته اضافه شده است و در میان معامله‌گران حرفه‌ای طرفداران خاص خود را دارد. بااین‌حال، به دلیل رابط کاربری ساده متاتریدر ۴، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند از این پلتفرم معاملاتی استفاده کنند.

 

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی بروکر ارانته پرداختیم و نحوه ثبت‌نام و افتتاح حساب در آن را به‌طور کامل شرح‌ دادیم. بروکر ارانته یک کارگزاری رگوله‌شده بوده که با هدف آسان کردن معاملات و ایجاد محیطی امن ایجاد شده است. این کارگزاری با پشتیبانی از سه پلتفرم معاملاتی مانند متاتریدر ۴، متاتریدر ۵ و سی‌تریدر، امکان انجام معاملات فارکس، سهام، شاخص‌ها و ارزهای دیجیتال را برای کاربران خود فراهم کرده است.

معامله‌گران برای انجام معاملات در بروکر ارانته، باید ابتدا در این بروکر ثبت‌نام کنند و سپس اقدام به افتتاح حساب نمایند. این پلتفرم دارای ۴ نوع حساب معاملاتی مختلف است که از نظر حداقل میزان واریزی و اسپرد تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. فراموش نکنید که برای ورود به بروکر ارانته ابتدا باید به VPN متصل شوید.

اگر شما هم تجربه کار با بروکر ارانته را دارید، تجربه خود را با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

نکاتی که در این مقاله ذکر شد تنها به‌منظور معرفی بروکرهای مطرح بوده است؛ پیش از انتخاب بروکر برای انجام معاملات فارکس، حتما تحقیقات کامل انجام دهید و با متخصصان این حوزه مشورت کنید. مجموعه حسینی فایننس هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال انتخاب شما و مشکلات احتمالی ندارد.
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. بروکر ارانته را می‌توان یک بروکر جوان اما بسیار قابل اعتماد دانست که در سال ۲۰۰۸ تاسیس شده و خدمات مناسبی را به کاربران ایرانی ارائه می‌کند. این بروکر همه دارایی‌های قابل معامله در فارکس را به کاربران ارائه می‌کند و میزان اسپرد و کمیسیون آن به شدت رقابتی و در سطح قابل قبولی است. در ضمن شما می توانید با پشتیبانی بروکر ارانته از طریق چت تلگرام از ساعت 9 صبح تا 12 شب و 7 روز هفته در تماس باشید

  2. قابل اشاره است که بروکر ارانته یکی از کارگزاری‌های مطرحی است که خدمات معامله‌گری را به ایرانیان ارائه می‌کند. این بروکر دارایی‌های معاملاتی مختلفی از جمله رمز ارز، سهام، شاخص‌ها و جفت ارزهای اصلی را در اختیار تریدرها قرار می‌دهد. در بروکر ارانته علاوه بر متاتریدر می‌توانید از سی تریدر نیز برای معاملات خود استفاده کنید. این کارگزاری همچنین امکان واریز و برداشت ریالی از داخل ایران را با یک واسطه فراهم کرده است. اسپرد و کمیسیون ارانته در مقایسه با سایر رقبا بسیار پایین است که مناسب معامله گران اسکلپر است. همچنین میتوان فهمید که این بروکر یکی از بروکر های معتبر بازار فارکس هم هست که میتوانید با خواندن نظرات بسیاری از تریدر ها به این نتیجه برسید.

  3. شاید جالب باشه که بدونید بروکر ارانته یکی از کارگزاری‌های مطرحی است که خدمات معامله‌گری را به ایرانیان ارائه می‌کند. این بروکر دارایی‌های معاملاتی مختلفی از جمله رمز ارز، سهام، شاخص‌ها و جفت ارزهای اصلی را در اختیار تریدرها قرار می‌دهد. در بروکر ارانته علاوه بر متاتریدر می‌توانید از سی تریدر نیز برای معاملات خود استفاده کنید. این کارگزاری همچنین امکان واریز و برداشت ریالی از داخل ایران را با یک واسطه فراهم کرده است. اسپرد و کمیسیون ارانته در مقایسه با سایر رقبا بسیار پایین است که مناسب معامله گران اسکلپر است. همچنین میتوان فهمید که این بروکر یکی از بروکر های معتبر بازار فارکس هم هست که میتوانید با خواندن نظرات بسیاری از تریدر ها به این نتیجه برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا