آموزش اتریوم

اتریوم (Ethereum) یکی از بزرگترین پلتفرم‌های بلاکچینی غیرمتمرکز است که امکان اجرای قراردادهای هوشمند و دیجیتال را فراهم کرده است. بنیانگذار این شبکه ویتالیک بوترین در سال ۲۰۱۵ اقدام به ایجاد رمزارز اتریوم (ETH) کرد و با پیشرفت‌های چشمگیری که شاهد بود تصمیم به ارتقا و توسعه این شبکه گرفت.

با وجود شبکه بلاکچینی اتریوم و توسعه هرچه بیشتر آن، امکان انجام تمامی فعالیت‌های مالی به‌صورت غیرمتمرکز و بر روی بستر بلاک چین وجود خواهد داشت. علاوه بر این، اتریوم به سیستم عاملی مجهز است که امکان ایجاد «اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز» (DApps) در آن وجود دارد. در حقیقت، هدف اصلی پلتفرم اتریوم حذف تمامی واسطه‌ها و کاهش هزینه‌های اضافی از تمام فعالیت‌های مالی است.

اتریوم پس از بیت کوین، محبوب‌ترین و با ارزش‌ترین ارز دیجیتال بازار به شمار می‌آید. از ابتدای معرفی این رمزارز تاکنون قیمت ETH نوسانات زیادی را تجربه کرده و در حال حاضر با آپدیت‌هایی که برای آن در نظر گرفته شده در حال رونق و شکوفایی بیشتر است. لازم به ذکر است که اتریوم در مقایسه با بیت کوین می‌تواند تعداد تراکنش‌های بیشتری را در واحد زمان پردازش کند و به همین دلیل مقیا‌س‌پذیرتر از آن است.

دکمه بازگشت به بالا