دوره منتور شیپ
آموزش آلت کوین هاآموزش سرمایه‌گذاری و ترید

آموزش خرید ارز دیجیتال چین لینک (Chainlink)

قیمت ارز دیجیتال چین لینک از سال گذشته تاکنون چیزی نزدیک به هشتصد درصد رشد داشته و حتی از رمز ارزهایی مثل بیت کوین و اتریوم نیز سودآوری بیشتری داشته و توانسته نام خود را در فهرست برترین ارزهای دیجیتال بازار رمز ارزها قرار دهد.

ازاین‌رو بسیاری از کاربران به دنبال این هستند تا با خرید این ارز دیجیتال، بر روی آن سرمایه‌گذاری کنند؛ اما برای بسیاری از کاربران این پرسش مطرح‌شده که به چه شکل می‌توان اقدام به خرید چین لینک کرد و بهترین راه جهت خرید این ارز دیجیتال کدام است.

در این مطلب قصد داریم تا به این پرسش‌ها پاسخ دهیم؛ اما بد نیست در ابتدا مروری بر کلیات این ارز دیجیتال داشته باشیم و ببینیم که اساسا چین لینک چیست.

چین لینک چیست؟

«چین لینک» (Chainlink) یک سرویس «اوراکل» (Oracle) غیرمتمرکز است که هدف آن اتصال «قراردادهای هوشمند» (Smart Contracts) با داده‌های دنیای واقعی است. ازآنجاکه بلاک چین‌ها نمی‌توانند به داده‌های خارج از شبکه خود دسترسی پیدا کنند، برای دستیابی به داده‌ها در قراردادهای هوشمند، اوراکل موردنیاز است.

اوراکل، داده‌های خارجی که بلاک چین به آن‌ها دسترسی ندارد (مثلا دما و آب‌وهوا) را فراهم می‌کند و به‌محض تحقق شرایط از پیش تعیین‌شده، باعث اجرای قراردادهای هوشمند می‌شوند.

از طرفی در چین لینک از طریق بلاک چین اطلاعاتی را به روش مطمئن، قابل‌اعتماد و غیرمتمرکز می‌توان به‌ دست می‌آورد. اوراکل یا منابع داده‌ها برای تبادل داده بین بلاک چین و دنیای خارج دیگر نیازی به ایجاد یک نقطه‌ی شکست ندارند. چین لینک شبکه‌ای از گره‌ها را برای تبادل اطلاعات بلاک چین با دنیای واقعی فراهم می‌کند و درنتیجه‌ی این کار یک قطعه حیاتی از زیرساخت‌های قرارداد هوشمند تولید می‌شود.

همان‌طور که گفتیم این واسط یا همان اوراکل‌های چین لینک می‌توانند اطلاعات ضروری مانند قیمت، نتایج رویداد و… را درون خود ذخیره کرده و داده‌ها را بدون از بین رفتن و کوچک‌ترین آسیبی، با امنیت بسیار بالا به سیستم‌های پرداخت سنتی منتقل کنند.

اما پرسش مهمی که مطرح می‌شود این است که چین لینک به چه شکل کار می‌کند؟

 

چین لینک به چه شکل کار می‌‌کند؟

به‌صورت کلی چین لینک یک شبکه اوراکل غیرمتمرکز به شمار می‌رود که از خریداران و ارائه‌دهندگان داده تشکیل ‌شده است. خریداران، داده را درخواست می‌کنند و ارائه‌دهندگان، داده‌ها را به روشی مطمئن بازمی‌گردانند. خریداران داده‌های موردنظر خود را انتخاب می‌کنند و ارائه‌دهندگان برای ارائه آن داده‌ها پیشنهاد می‌دهند. ارائه‌دهندگان باید هنگام ارائه پیشنهاد، نشانی از توکن‌های لینک خریداران را دارا باشند که در صورت عدم سوءاستفاده می‌توان آن‌ها را برداشت. هنگامی‌که ارائه‌دهندگان انتخاب می‌شوند، وظیفه آن‌هاست که پاسخ‌های صحیح را به‌صورت زنجیره‌ای ارائه دهند. چین لینک از سیستم قدرتمند اوراکل برای جمع‌آوری داده‌های ارائه‌شده استفاده می‌کند.

خب! با توجه به‌تمامی این توضیحات و تفاسیر، چه آینده‌ای را می‌توان برای چین لینک متصور شد؟

 

آینده پیش روی چین لینک

عرضه اولیه سکه یا ICO چین لینک در سپتامبر سال ۲۰۱۷ برگزار شد و از طریق توزیع سیصد‌و‌پنجاه میلیون توکن LINK، سی و دو میلیون دلار درآمد کسب شد که سی‌و‌پنج درصد از کل عرضه یک میلیارد توکن است. در واقع توزیع توکن‌های LINK به شکلی است که سیصد‌و‌پنجاه میلیون توکن (۳۵٪) از آن در مجموع فروخته‌شده، سیصد‌و‌پنجاه میلیون توکن (۳۵٪) برای تشویق اکوسیستم چین لینک به نودها اختصاص یافته و در نهایت سیصد میلیون توکن (۳۰٪) نیز جهت توسعه این ارز دیجیتال به خود شرکت داده شده است.

در زمان عرضه اولیه، ارزش این توکن 0.13 دلار بود و در ژانویه ۲۰۱۸ به حدود ۱٫۴ دلار افزایش پیدا کرد. در زمان نگارش این مقاله نیز قیمت هر توکن لینک نزدیک به 40 دلار است. دقت کنید که چین لینک مطمئناً با سرعت بسیار بالایی رشد کرده است. ازآنجایی‌که چین لینک نخستین ارزی است که روی تکنولوژی قرارداد هوشمند و ادغام آن با دنیای واقعی متمرکز شده است، احتمال رشد آن در آینده وجود دارد.

حال بپردازیم به موضوع اصلی این مطلب، یعنی نحوه خرید ارز دیجیتال چین لینک.

 

مراحل کلی خرید چین لینک

اساسا تفاوتی ندارد که به دنبال خرید چین لینک یا سایر ارزهای دیجیتال هستید، درهرصورت شما باید اطلاعات کافی در مورد اینکه بر اساس موقعیتی که دارید بهتر است بر روی کدام ارز دیجیتالی سرمایه‌گذاری کنید داشته باشید. زیرا نداشتن اطلاعات در مورد رمز ارزها شما را در موقعیت ضعف قرار می‌دهد و امکان اینکه از شما کلاهبرداری شود یا خرید ارزهای دیجیتال خود را در یک وب‌سایت نامعتبر انجام دهید بسیار زیاد است.

بهترین کار پیش از خرید چین لینک یا دیگر ارزهای دیجیتال این است که با تیمی که در خرید رمز ارزها حرفه‌ای است مشورت کنید، چرا که یک تیم حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند تا بر اساس نیاز خود، بهترین خرید را داشته باشید، خریدی که در کوتاه‌مدت برای شما سود خوبی به ارمغان بیاورد. پس مهم‌ترین نکته‌ای که برای خرید ارزهای دیجیتال باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید مشورت کردن با افراد حرفه‌ای در این حوزه است.

از طرفی به‌صورت خلاصه نحوه خرید چین لینک شامل مراحل زیر خواهد بود:

 

انتخاب کیف پول مناسب

برای نگهداری ارز دیجیتال خود می‌توانید از کیف پول‌های آنلاین یا آفلاین استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید که همه کیف پول‌های دیجیتال از چین لینک پشتیبانی نمی‌کنند. پس کیف پولی انتخاب کنید که ارز دیجیتال چین لینک را پشتیبانی کند. نگهداری توکن LINK در کیف پول یک صرافی ارز دیجیتال، تنها درصورتی‌که کاربر با مقدار کمی توکن کار کند معقول است. از این رو همواره به یاد داشته باشید که نگهداری چین لینک در کیف پول صرافی‌ها از اطمینان کافی برخوردار نیست، از این رو بهتر است برای این منظور از یک کیف پول ارز دیجیتال استفاده کنید.

چین لینک را می‌توان در کیف پول‌هایی که از توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کنند، مثل «متامسک» (MetaMask)، «مای کریپتو» (MyCrypto) و «مای اتر ولت» (MyEtherWallet) ذخیره کرد. از طرفی چین لینک را می‌توان در کیف پول‌های سخت‌افزاری نظیر «لجر نانو اس» (Ledger Nano S) یا «ترزور» (Trezor) نیز نگهداری کرد. علاوه بر این، «اکسدوس» (Exodus) و «میست» (Mist) نیز کیف پول‌های دسکتاپی هستند که «اتریوم» (Ethereum) را در آن ذخیره می‌کنند و از این رو می‌توان از آن‌ها جهت ذخیره چین لینک نیز استفاده کرد.

 

انتخاب صرافی یا فرد مورد اعتماد

برای خرید چین لینک شما باید از یک صرافی ارز دیجیتال یا یک فرد مطمئنی که می‌شناسید یا در مورد آن تحقیق کرده‌اید استفاده کنید. صرافی‌های داخلی و خارجی زیادی برای خریدوفروش چین لینک وجود دارند که از جمله نمونه‌های خارجی آن می‌توان به «بایننس» (Binance)، «کوین بیس» (Coinbase) و «هئوبی» (Huobi) اشاره کرد. دقت کنید که بعضی صرافی‌های خارجی نظیر بایننس به کاربران ایرانی دسترسی نمی‌دهند و نیاز است که از وی‌*پی*‌اس استفاده کنید.

 

ثبت‌نام و احراز هویت در صرافی

اگر برای خرید چین لینک گزینه صرافی‌های ارز دیجیتال را انتخاب کردید، باید دقت کنید که ابتدا باید در آن صرافی ثبت‌نام کرده و سپس مراحل احراز هویت را پشت سر بگذارید. تمام صرافی‌های ایرانی از شما مدارکی برای احراز هویت می‌خواهند و در مورد صرافی‌های خارجی نیز باید گفت که بعضی به شما اجازه فعالیت بدون احراز هویت را می‌دهند و بعضی دیگر خیر.

 

انتخاب میزان توکن مد نظر و انجام فرایند پرداخت

با توجه به میزان توکن لینکی که قصد خرید دارید، باید مبلغ را با توجه به قیمت لحظه‌ای چین لینک پرداخت کنید. دقت کنید که جهت خرید باید کارمزد صرافی را نیز پرداخت کنید که کارمزد هر صرافی متفاوت است.

 

راه‌های خرید چین لینک

اگر قصد خریدوفروش چین لینک را دارید، باید بدانید چگونه و از چه طریقی اقدام کنید. اگر قبلا ارز دیجیتال خریده‌اید پس می‌دانید که این کار ساده است و می‌توانید همانند دیگر ارزهای دیجیتال، چین لینک را نیز معامله کنید. اما اگر شما تاکنون هیچ ارز دیجیتالی نخریده‌اید و قصد دارید با موجودی ریالی، نسبت به خرید چین لینک اقدام نمایید، باید به دنبال صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی باشید که چین لینک می‌فروشند.

تعداد صرافی‌هایی که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند، محدود است لذا توصیه می‌کنیم از طریق خرید رمز ارزی دیگر نظیر «بیت کوین» (Bitcoin) یا  «اتریوم» (Ethereum) یا هر ارز دیگری که عمومیت بیشتری دارد، موجودی کریپتوکارنسی خود را افزایش دهید و سپس این ارز دیجیتال جدید را به چین لینک تبدیل کنید. حال در ادامه بیشتر به جزئیات می‌پردازیم.

از طرفی روش‌های مختلفی برای خرید چین لینک وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • خرید چین لینک به‌وسیله پول نقد
  • خرید چین لینک به‌وسیله دیگر رمز ارزها

 

خرید چین لینک به‌وسیله پول نقد

برای خرید این ارز دیجیتال با پول نقد باید از یک صرافی مطمئن کمک بگیرید. صرافی‌های مختلفی برای خریدوفروش ارز دیجیتال وجود دارند. اگر در خارج از ایران هستید با عضویت در یک صرافی خارجی و انجام مراحل احراز هویت می‌توانید از کارت‌های بانکی و بین‌المللی خود رمز ارز مد نظرتان را خریداری کنید.

ولی اگر در داخل از ایران هستید باید با انتخاب یک صرافی معتبر داخلی چین لینک بخرید. در این حالت پول خود (به تومان) را از حسابتان به صرافی انتقال می‌دهید و سپس ارز دیجیتال خود را در کیف پول دیجیتالی دریافت می‌کنید که آدرس آن را به صرافی می‌دهید. دقت کنید همان‌طور که گفته شد معمولا صرافی‌های داخلی از ارزهای کمتری پیشتیبانی می‌کنند و ممکن است فقط ارزهایی مثل بیت کوین، اتریوم و… را به شما بفروشند، بنابراین نیاز است که به جای چین لینک مثلا بیت کوین بخرید و سپس بیت کوین خود را در یک صرافی خارجی با چین لینک معاوضه کنید. در ادامه توضیحات بیشتری را خواهید خواند.

 

آموزش خرید چین لینک به ‌وسیله دیگر رمز ارزها

حال فرض کنید که شما رمز ارز دیگری (مثلا بیت کوین) خریده‌اید و می‌خواهید آن را تبدیل به چین لینک کنید. بعضی از کیف پول‌های ارز دیجیتال به شما این امکان را می‌دهند که از طریق صرافی داخلی که در این کیف پول‌ها وجود دارد به معاوضه‌ ارزهای خود بپردازید. (دقت کنید که قبل‌تر منظور ما از صرافی داخلی یک صرافی ایرانی بود ولی اینجا وقتی صحبت از صرافی داخلی درون کیف پول است، امکاناتی است که یک کیف پول دیجیتال در اختیار شما قرار می‌دهد.) در این حالت لازم است که کیف پول شما از توکن لینک پشتیبانی کند تا بتوانید معاوضه را انجام دهید.

حال بیایید تصور کنیم که کیف پول دیجیتال شما از لینک پشتیبانی نمی‌کند یا اصلا گزینه صرافی داخلی ندارد. در اینجا می‌توانید یک صرافی خارجی را انتخاب کنید (معمولا صرافی‌های خارجی به صورت اپلیکیشن یا تحت وب هستند) و کوین مد نظر خود را که در اینجا بیت کوین بود به صرافی انتقال دهید. (صرافی‌های یک کیف پول دیجیتال داخلی دارند.) سپس از طریق صرافی می‌توانید به مبادله‌ بیت کوین و توکن لینک بپردازید.

در این حالت شما در کیف پول دیجیتال خود در صرافی توکن لینک را خواهید داشت که در صورت تمایل می‌توانید آن را به کیف پول دیجیتال دیگری انتقال دهید. همیشه به کاربران پیشنهاد می‌شود که ارزهای خود را به جای اینکه در صرافی نگه دارند به کیف پول‌های امنی انتقال دهند. زیرا اگر صرافی هک بشود، یا تصمیم بگیرد که کلاهبرداری کند و تمام دارایی شما را بالا بکشد، هیچ کاری برای پس گرفتن دارایی‌تان از دست شما بر نخواهد آمد.

 

سخن پایانی

با توجه به رشد نجومی  چین لینک در این دو سال اخیر، بسیاری از کاربران به دنبال خرید و نهایتا سرمایه‌گذاری بر روی این ارز دیجیتال هستند. در ظاهر با توجه به روند قیمتی که چین لینک پیش‌گرفته است، ظاهرا خرید این ارز دیجیتال تصمیم درستی به نظر می‌رسد، ولی پیشنهاد می‌کنیم که پیش از هرگونه تصمیمی در این رابطه، تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های قیمت چین لینک را مطالعه و بررسی کرده و با کارشناسان حرفه‌ای این عرصه مشورت کرده و سپس اقدام به خرید چین لینک کنید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا