🎁آخرین فرصت شرکت در سمینار «استراتژی برنده» به همراه ورک‌شاپ معامله‌گری لایو (ظرفیت بسیار محدود)🎁

اطلاعات بیشتر
دوره منتور شیپ
آموزش استخراج رمزارزآموزش بیت کوین

استخراج ابری بیت کوین چیست؟

استخراج بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال بر خلاف تصور بسیاری از افراد کار ساده‌ای نیست، چراکه شما برای پیاده‌سازی و انجام این فرآیند به تجهیزات تخصصی مانند کارت گرافیکی، ماینینگ ریگ و… نیاز دارید. علاوه بر این، تجهیزات تخصصی استخراج، گرمای زیادی از خودشان تولید می‌کنند.

این گرمای تولیدی به قدری بالا است که در برخی از موارد منجر به آتش‌سوزی می‌شود. شما با انتخاب «استخراج ابری» (Cloud Mining) انجام فرآیند استخراج را به شخص دیگری می‌سپارید و در پایان کار بیت کوین دریافت می‌کنید. جالب نیست؟

اما سود تقریبی استخراج ابری چقدر است؟ آیا می‌توانیم به شرکت‌های استخراج ابری اعتماد کنیم؟ مشارکت در موسسات کلود ماینینگ چه مزایا و معایبی برای شما دارد؟ در این مقاله قصد داریم تا تمام سوالات شما را در زمینه‌ استخراج ابری پاسخ دهیم، با ما همراه باشید.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک نرم افزار غیرمتمرکز است که روی چندین کامپیوتر در سراسر جهان به طور همزمان اجرا می‌شود و مثل یک بانک، امکان جابه‌جایی پول دیجیتال را برای کاربرها فراهم می‌کند.

بیت کوین که به عنوان اولین ارز دیجیتال شناخته می‌شود، در سال ۲۰۰۹ به وجود آمده است. ساختار منحصر به فرد بیت کوین توانست در طی یک مدت زمان کوتاه نظر بسیاری از جوامع را در سراسر جهان به خود جلب کند. جالب است بدانید که بیشترین مارکت کپ (ارزش بازار) همچنان متعلق به بیت کوین است.

پول‌های فیات بر پایه‌ قیمت دلار، یورو و … ارزش‌گذاری می‌شوند، اما سیستم بیت کوین کاملا متفاوت است. شناخت فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت بیت کوین اصلا کار ساده‌ای نیست.

شما به هنگام خرید و انجام معاملات خود با بیت کوین باید از شبکه‌ اختصاصی بلاک چین استفاده کنید. در حقیقت تکنولوژی بلاک چین یک شبکه‌ غیر متمرکز را برای کاربران ایجاد کرده است. با تمام این تفاسیر منظور ما از شبکه‌ غیر متمرکز چیست؟

سیستم مالی جوامع مختلف جهانی به گونه‌ای طراحی شده است که یک سازمان یا نهاد مشخص تراکنش‌ها را مدیریت می‌کند و به تمام اطلاعات شخصی شما دسترسی دارد، اما طراحان شبکه‌ بلاک چین رویکرد کاملا متفاوتی نسبت به مسائل امنیتی دارند.

به بیان ساده‌تر کاربران با استفاده از شبکه‌ بلاک چین تراکنش‌ها را بدون نظارت و دخالت شخص ثالث به ثبت می‌رسانند. بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند که این ویژگی دلیل اصلی موفقیت پروژه بوده است.

ترویج بیت کوین باعث شده تا روز به روز افراد بیشتری در حوزه‌ استخراج فعالیت کنند. شما با استفاده از استخراج ابری یا همان کلود ماینینگ می‌توانید بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را استخراج کنید.

 

استخراج ابری چیست؟

به پروسه‌ تایید تراکنش‌ها و اضافه شدن‌شان به بلاک چین استخراج گفته می‌شود. علاوه بر این، استخراج به منتشر شدن کوین‌های جدید هم اطلاق می‌گردد.

در استخراج ابری شما مبلغی را پرداخت می‌کنید تا شخص دیگری با استفاده از تجهیزات تخصصی خود فرآیند استخراج را برای شما به انجام برساند. پس ماهیت فرآیند استخراج کاملا یکسان است. به بیان ساده‌تر شما با به‌کارگیری این شیوه شخص ثالثی را برای انجام فرآیند استخراج انتخاب می‌کنید و دیگر نیازی به تهیه‌ تجهیزات گران‌قیمت استخراج ندارید.

همانطور که گفته شد تراکنش‌ کاربران در شبکه‌ ارزهای دیجیتال توسط هیچ سازمان و نهاد مشخصی کنترل نمی‌شود. شاید این سوال ذهن شما را درگیر کند که چه کسی وظیفه‌ کنترل و نظارت بر تراکنش‌ها را بر عهده دارد؟

ماینرها با استفاده از ابزارهای تخصصی و انجام محاسبات مشخص معاملات کاربران را تایید می‌کنند و تراکنش‌ها بعد از تایید نهایی ماینرها به شبکه‌ بلاک چین اضافه می‌شوند. گذراندن تمام مراحلی که گفته شد، برای تامین امنیت شبکه لازم و ضروری است.

البته ناگفته نماند که برخلاف تصور اکثریت مردم استخراج ارزهای دیجیتال کار ساده‌ای نیست، چرا که برای انجام این کار باید از تجهیزات تخصصی استفاده کنید، ولی در استخراج ابری شما مبلغی را پرداخت می‌کنید تا شخص دیگری با استفاده از تجهیزات تخصصی خود فرآیند استخراج را برای شما به انجام برساند.

پس می‌توان گفت که ماهیت فرآیند استخراج کاملا یکسان است. به بیان ساده‌تر شما با به‌کارگیری این شیوه شخص ثالثی را برای انجام فرآیند استخراج انتخاب می‌کنید.

 

استخراج ابری بیت کوین

استخراج ابری بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد، چراکه ماهیت فرآیند استخراج در تمام ارزهای دیجیتال یکسان است. همانطور که در قسمت‌های قبل هم گفته شد، شما برای کلود ماینینگ نیازی به تجهیزات تخصصی ندارید و تمام کارهای مربوط به استخراج را به شخص دیگری می‌سپارید و از تجهیزات او استفاده می‌کنید.

شاید این سؤال ذهن شما را هم درگیر کرده باشد که چگونه می‌توانیم با مؤسسات مربوط به استخراج ابری همکاری کنیم؟ در قدم اول لازم است که شرکت‌های استخراج ابری معتبر و قابل اطمینان را پیدا کنید. بسیاری از کاربران پول زیادی را صرف دریافت خدمات مربوط به استخراج ابری می‌کنند، اما در نهایت سرمایه‌ خود را از دست می‌دهند؛ چرا که تعداد مؤسسات کلاه‌بردار این حوزه اصلا کم نیست.

پس بهتر است که قبل از تصمیم‌گیری از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید. در مرحله‌ بعد شما شرکت‌های معتبر استخراج ابری را می‌شناسید، پس باید اطلاعات مربوط به قیمت‌ قرارداد شرکت‌های مختلف را نیز بررسی کنید. در حقیقت برای مشارکت با شرکت‌های استخراج ابری باید قرارداد ببندید. برای مثال در قرارداد ذکر می‌شود که شرکت به ازای دریافت چه مبلغی، به مدت ۶ ماه انجام فرآیند استخراج شما را بر عهده می‌گیرد. بعد از بررسی تمام قیمت‌ها می‌توانید بهترین و منطقی‌ترین گزینه را برای همکاری انتخاب کنید.

 

تجهیزات لازم برای استخراج ابری بیت کوین

همانطور که مشاهده کردید، سیستم استخراج ابری متفاوت است. کلود ماینینگ مختص کسانی است که تجهیزات تخصصی لازم برای انجام فرآیند استخراج را ندارند، بنابراین تصمیم می‌گیرند تا مبلغ مشخصی را برای انجام استخراج به یک شرکت یا مجموعه پرداخت کنند. پس شما برای شروع همکاری خود با شرکت‌های استخراج تنها به یک کیف پول نیاز خواهید داشت.

به طور کلی تمام کاربران دنیای رمزارزها برای دریافت، ارسال و پرداخت به کیف پول احتیاج دارند، اما کاربرد اصلی کیف پول در استخراج ابری چیست؟ شرکت‌هایی که در حوزه‌ کلود ماینینگ فعالیت می‌کنند، به هنگام بستن قرارداد آدرس کیف پول شخصی شما را می‌خواهند. آدرس کیف پول وقتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که طرف قرارداد بخواهد سهم هر کاربر از استخراج بیت کوین را به کیف پول او منتقل کند.

پس شما در کلود ماینینگ به هیچ یک از ابزارهای تخصصی استخراج مانند کارت‌های گرافیکی، ماینینگ ریگ و… احتیاج ندارید. در حقیقت شما در قبال مبلغی که پرداخت می‌کنید از خدمات تخصصی شرکت‌های کلود ماینینگ استفاده خواهید برد.

 

آیا استخراج ابری بیت کوین سودآور است؟

همانطور که مشاهده کردید، شما در کلود ماینینگ بدون هیچ گونه دخالت در فرآیند استخراج و با استفاده از تجهیزات پیشرفته‌ افراد دیگر، بیت کوین استخراج می‌کنید. برخی از شرکت‌های استخراج ابری، مبلغ زیادی را برای انجام این کار از کاربران خود دریافت می‌کنند، بنابراین بهتر است که قبل از بستن قرارداد تمام جوانب را به درستی بسنجید.

برای مثال در برخی از موارد بهتر است که کاربران به جای همکاری با موسسات استخراج ابری، مبلغی را صرف خرید تجهیزات تخصصی کنند چرا که با انجام این کار خودشان به تنهایی می‌توانند بیت کوین استخراج کنند و در نهایت سود بیشتری به دست آورند. طبق تحقیقات صورت گرفته و بررسی نظر تحلیل‌گران مختلف می‌توان به این نتیجه رسید که سود حاصل از کلود ماینینگ در بسیاری از موارد زیاد نخواهد بود.

بنابراین اگر به دنبال کسب سودهای میلیونی در یک مدت زمان کوتاه هستید، استخراج ابری گزینه‌ خوبی برای شما نیست. در حقیقت استخراج ابری برای کسانی مناسب است که به دنیای ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستند اما دانش و اطلاعات کافی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در این حوزه را ندارند. برای درک بهتر استخراج ابری در بخش بعد به مزایا و معایب کلود ماینینگ می‌پردازیم.

 

مزایای استخراج ابری

در این بخش در ابتدا مزایای استخراج ابری را به صورت خلاصه دسته‌بندی می‌کنیم و سپس به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

  • بدون دانش خاصی در مورد ارزهای دیجیتال می‌توانید فرآیند استخراج را شروع کنید.
  • نیاز به خرید تجهیزات استخراج ندارید.
  • هزینه‌های جانبی برق و استهلاک تجهیزات استخراج را ندارید.

حدس زدن مزایای استخراج ابری در این مرحله کار سختی نیست. همانطور که در قسمت‌های قبل هم گفته شد، حتی کسانی که با دنیای ارزهای دیجیتال آشنایی ندارند، می‌توانند از این طریق بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را استخراج کنند. پس اولین نکته‌ مثبت استخراج ابری این است که بدون هیچ دانش قبلی سهم کوچکی از دنیای ارزهای دیجیتال را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر با فرآیند استخراج آشنایی داشته باشید، قطعا می‌دانید که یکی از الزامات فعالیت در این حوزه داشتن تجهیزات تخصصی است. بنابراین لازم است که زمانی را صرف تحقیق و پیدا کردن بهترین تجهیزات استخراج کنید. علاوه بر این‌ها باید مبلغ زیادی را برای خرید تجهیزات کنار بگذارید. البته جالب است گفته شود که حتی بهترین و به‌روزترین تجهیزات استخراج با گذر زمان کارایی خود را از دست می‌دهند، پس دیگر نیازی نیست که نگران این موضوع باشید.

دستگاه‌های استخراج گرما و صدای زیادی از خودشان تولید می‌کنند، پس در بسیاری از موارد ماینرها دستگاه‌های استخراج را در فضاهای باز قرار می‌دهند در نتیجه می‌توان گفت که کاربران در استخراج ابری دیگر با مشکلاتی از قبیل هزینه‌ برق، گرما و صدای دستگاه‌های استخراج دست و پنجه نرم نمی‌کنند.

 

معایب استخراج ابری

در این بخش در ابتدا معایب استخراج ابری را به صورت خلاصه دسته‌بندی می‌کنیم و سپس به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

  • با گذر زمان مبلغ سود دریافتی شما کم می‌شود.
  • تعداد شرکت‌های کلاه‌بردار در این حوزه بسیار زیاد است.
  • استخراج ابری تنها تعداد محدودی از ارزهای دیجیتال را پوشش می‌دهد.

علاوه بر تمام نکات مثبتی که در بخش قبل گفته شد، معایبی هم وجود دارد که آگاهی به آن‌ها برای سرمایه‌گذاران حوزه‌ استخراج ضروری است. جالب است بدانید که محاسبات ریاضی فرآیند استخراج با گذر زمان سخت‌تر می‌شود، بنابراین طبیعی است که مبلغ سود دریافتی شما از استخراج ابری بسیار ناچیز خواهد بود. تحلیل‌گران معتقدند افرادی که می‌خواهند در آینده جزء سهام‌داران بیت کوین باشند، با کلود ماینینگ به جایی نمی‌رسند و بهتر است که بیت کوین را به صورت مستقیم خریداری کنند.

البته به این نکته هم باید توجه کنید که تعداد شرکت‌های کلاه‌بردار استخراج ابری اصلا کم نیست. بی‌توجهی بسیاری از کاربران باعث شده تا سرمایه‌ خود را به شرکت‌های کلاه‌بردار بسپارند و در نهایت ضرر قابل توجهی را متحمل شوند. همانطور که می‌دانید هدف اصلی از طراحی ارزهای دیجیتال به وجود آوردن یک شبکه‌ مالی غیر متمرکز است اما کلود ماینینگ جامعه‌ رمز ارزها را از رسیدن به این هدف باز می‌دارد.

به طور کلی استخراج ابری و استخرهای استخراج از همکاری جامعه‌ای از کاربران به وجود می‌آیند و برقراری امنیت در بخش بزرگی از شبکه‌ بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر را بر عهده می‌گیرند. بد نیست بدانید که کلود ماینینگ خدمات مربوط به استخراج تعداد محدودی از ارزهای دیجیتال را تحت پوشش قرار می‌دهد، پس شما نمی‌توانید با انتخاب این روش هر ارز دیجیتالی که می‌خواهید را استخراج کنید.

 

سخن پایانی

در نهایت می‌توان به این نتیجه رسید که استخراج ابری همیشه هم برای کاربران سودآور نیست. بنابراین شما با به‌کارگیری این روش نمی‌توانید سودهای میلیونی به دست بیاورید. اما اگر فقط می‌خواهید به هر طریقی که شده در دنیای ارزهای دیجیتال سهمی داشته باشید و هزینه‌ها برایتان مهم نیست، استخراج ابری می‌تواند گزینه‌ خوبی برای شما باشد.

پس بهتر است که قبل از مشارکت با شرکت‌های استخراج ابری تمام جوانب و نکاتی که گفته شد را با دقت بسنجید. در آخر این نکته را هم در نظر بگیرید که دنیای پر نوسان و پیچیده‌ی ارزهای دیجیتال با کسی شوخی ندارد زیرا همانطور که می‌تواند سرمایه‌ شما را طی یک مدت زمان کوتاه چندین برابر کند، ممکن است که ضررهای میلیونی و حتی در برخی از موارد میلیاردی برایتان داشته باشد.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا