دوره منتور شیپ
آموزش فارکس

معرفی لیست ۱۰ تا از بهترین سایت فارکس + ترید و تحلیل فارکس

بازار فارکس از جمله بازارهای مالی است که به دلیل پیچیدگی و گستردگی برای فعالیت در آن باید حتما مهارت و دانش کافی داشته باشید. یک تریدر برای اینکه در این بازار معاملات پرسودی داشته باشد و متضرر نشود، باید توانایی تحلیل بازار و پیش‌بینی قیمت‌ها را داشته باشد.

اگر از افرادی هستید که به معامله در بازار فارکس علاقه دارید و می‌خواهید که وارد این بازار شوید، پیش از هر اقدامی لازم است که اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. برای این منظور باید منابع معتبری داشته باشید و زمانی را به مطالعه و بررسی موضوعات مرتبط اختصاص دهید. ما در این مقاله سعی داریم که بهترین سایت تحلیل فارکس را به شما معرفی کنیم؛ بهتر است مقاله «اصطلاحات فارکس» را که پیش از این در وبلاگ حسینی فایننس قرار دادیم نیز مطالعه کنید.

فارکس چیست؟

بازار «فارکس» (FOREX) محلی برای تبادل ارزهای خارجی مهم است. تریدرها در این بازار، ارز ملی کشورهای مهم را در مقابل یکدیگر به شکل «جفت ارز» (Currency Pair) معامله می‌کنند.

بازار فارکس، ‌بزرگ‌ترین بازار مالی در جهان است که روزانه حجم زیادی معاملات در آن انجام می‌شود. از آنجا که این بازار یک بازار بین‌المللی و گسترده است، ‌فعالیت در آن کار پرریسک و پیچیده‌ای است که نیاز به مهارت دارد. برای حضور در این بازار حتما باید با انواع جفت ارزها آشنا و نحوه معامله آن‌ها را بلد باشید.

بازار فارکس هیچ مرکزیت فیزیکی ندارد و معاملات آن از طریق بروکرها انجام می‌شوند. خریداران و فروشندگان از هر نقطه از دنیا می‌توانند به این بازار دسترسی پیدا کنند و معاملاتشان را انجام دهند. بازار فارکس به‌خاطر شرکت‌کنندگان زیادی که دارد، از نقدینگی زیادی برخوردار است.

گفتنی است که در بازار فارکس، ‌علاوه بر جفت ارزها، سایر دارایی‌های با ارزش مانند طلا، نفت و… نیز مورد معامله قرار می‌گیرند که خریدو فروش هر یک نیاز به دانش و تجربه دارد.

معاملات در این بازار، به‌صورت جفت ارز انجام می‌شوند؛ به این معنی که هر دارایی یا ارز در مقابل یک دارایی دیگر مبادله می‌شود. یعنی با خرید یک دارایی،‌ کالای دیگر را می‌فروشید و بالعکس. آنچه که میان خریدارو فروشنده مبادله می‌شود، ‌اختلاف ارزش بین این دو دارایی است. برای اینکه در این بازار معاملات موفق و پرسودی داشته باشید ضروری است که تکنیک‌های معاملاتی این بازار را بلد باشید ‌و نحوه تحلیل روند قیمت‌ها و پیش‌بینی آینده قیمت یک دارایی را بدانید. برای آموزش بازار فارکس می‌توانید از مطالب بهترین سایت‌های فارکس کمک بگیرید.

 

بهترین سایت‌های فارکس

منابع بسیاری برای آموزش بازار فارکس و معاملات آن وجود دارند، برخی از این منابع، آموزشی و برخی دیگر با اخباری که منتشر می‌کنند تحلیلی هستند.

برای آموزش فارکس، سایت‌های فارسی زبان زیادی وجود دارند که مطالب مفید و کاربردی ارائه می‌دهند. همچنین برخی از سایت‌ها هستند که با اخبار به‌روز و تحلیل به شما کمک می‌کنند تا بتوانید بازار را تحلیل و قیمت دارایی مورد نظر خود را در آینده پیش‌بینی کنید. تعداد این سایت‌ها کم نیست؛ با یک سرچ ساده خیلی از آن‌ها قابل دسترسی هستند.

اغلب معامله‌گران به‌دنبال منابع مهم و اصلی هستند تا اطلاعات جامع و درستی در اختیارشان قرار دهد. ما در ادامه بهترین سایت‌های فارکس خارجی را معرفی می‌کنیم که ممکن است زیاد با آن‌ها آشنا نباشید. اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید، این منابع به شما کمک خواهند کرد تا با حرفه‌ای‌های بازار فارکس همراه شوید.

 

اینوستوپدیا

سایت اینوستوپدیا

سایت «اینوستوپدیا» (Investopedia) یکی از جامع‌ترین منابع آموزشی بازارهای مالی است که شما را با اصطلاحات این بازار به‌خوبی آشنا می‌کند و در مورد هر موضوعی مرتبط با انواع بازارهای مالی بین‌المللی که نیاز به اطلاعات داشته باشید، مقالات مفیدی در اختیارتان قرار می‌دهد. تنها کافی‌ست موضوع مورد نظر را به زبان انگلیسی در قسمت جستجوی صفحه اصلی وارد کنید.

البته این سایت در کنار منابع آموزشی (ACADEMY)، قسمت اخبار (NEWS) هم دارد که خبرهای مهم مربوط به بازارهای مختلف در آن منتشر می‌شود. از سایر بخش‌های این سایت نیز می‌توانید اطلاعات در مورد انواع مسائل اقتصادی را دنبال کنید. گفتنی است که این سایت یکی از منابع مهم سایت‌های فارسی به‌شمار می‌آید.

مشاهده و ورود به سایت اصلی اینوستوپدیا

 

 

اینوستینگ

سایت اینوستینگ

سایت «اینوستینگ» (INVESTING) یکی از ابزارهای تریدرهای بازار فارکس است که از طریق آن اتفاقات مهم در بازار فارکس را دنبال می‌کنند. در این وب‌سایت می‌توانید از اخبار فاندامنتال، تحلیل‌های بازار فارکس و ارزهای دیجیتال، سیگنال‌ها، ابزارهایی مانند تقویم اقتصادی و… استفاده کنید. این سایت تمام اطلاعاتی که یک تریدر برای حضور در بازار نیاز دارد، ‌در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

علاوه‌براین‌ها، سایت اینوستیگ مقالات مفید و جذابی در خصوص بازار فارکس ارائه می‌دهد که برای آموزش معامله‌گری و استراتژی‌ها و روش‌های معاملاتی بسیار کاربردی است.

مشاهده و ورود به سایت اصلی اینوستینگ

 

 

افیکس استریت

سایت افیکس استریت

سایت «افیکس استریت» (FX street) علاوه‌بر چارت قیمت جفت ارزهای بازار فارکس، تحلیل و اخبار مربوط به هر جفت ارز را برای کاربران فراهم کرده است. در قسمت (Education) این سایت می‌توانید از مطالب آموزشی مرتبط با بازار فارکس استفاده کنید. در قسمت بروکرها (Brokers) نیز می‌توانید با بروکرهای مشهور آشنا شوید و اخبار آن‌ها را دنبال کنید.

ارزهای دیجیتال از دیگر موضوعات این سایت است که در صورت علاقه‌مندی به این مبحث، می‌توانید مطالب آموزشی و اخبار این بازار را در سایت افیکس استریت پیدا کنید.

مشاهده و ورود به سایت اصلی افیکس استریت

 

 

بیبی پیپس

سایت بیبی پیپس

سایت «بیبی پیپس» (Baby Pips) یکی از قدیمی‌ترین و بهترین سایت‌‌های آموزش بازار فارکس است که آموزش این بازار را از مطالب ابتدایی و مقدماتی آغاز کرده و به صورت صفر تا صد تمام جزئیات لازم برای معامله‌گری در بازار فارکس را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

مقالات آموزشی این سایت با زبانی خیلی ساده نوشته‌ شده‌اند و شما می‌توانید از آن برای آموزش کامل بازار فارکس استفاده نمایید. این سایت در کنار زبان ساده‌ای که دارد به تمام سوالات شما از بازارهای مالی و تحلیل تکنیکال پاسخ می‌دهد. اگر یک معامله‌گر تازه‌کار باشید که تا حد کمی به زبان انگلیسی تسلط دارید، می‌توانید با استفاده از مطالب آموزشی این سایت که به صورت ساده گفته شده، دانش و آگاهی خود را در مورد بازار فارکس افزایش دهید.

مشاهده و ورود به سایت اصلی بیبی پیپس

 

 

سایت تریدینگ ویو

سایت «تریدینگ ویو» (TradingView) یکی از کاربردی‌ترین سایت‌ها برای معامله‌گران بازار فارکس است. از امکاناتی که این سایت برای کاربران خود فراهم آورده می‌توان به چارت انواع جفت ارزهای فارکس و شاخص‌های مهم، امکان درج نظرات و تحلیل‌ها، اخبار فاندامنتال، ذخیره‌سازی نمودارها و پیاده سازی اندیکاتورها اشاره کرد.

برخی از اطلاعات و مطالب این سایت به رایگان در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرند؛ اما برای استفاده از نسخه پرو (Pro) برای دوره‌های زمانی متفاوت، باید هزینه اشتراک پرداخت کنید.

تریدینگ ویو

مشاهده و ورود به سایت اصلی تریدینگ ویو

 

سخن پایانی

برای اینکه وارد بازار فارکس شوید حتما باید دانش و مهارت خود را در خصوص این بازار و نحوه معاملات آن افزایش دهید. برای یک تریدر بازار فارکس ضروری است که بتواند حرکات بازار را تحلیل و پیش‌بینی کند؛ بنابراین لازم است تا مرجعی برای کسب اطلاعات صحیح و مفید داشته باشد.

سایت‌های آموزشی و تحلیلی بسیاری برای معامله‌گری در بازار فارکس وجود دارند که هر یک اطلاعات متفاوتی در خصوص بازار در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. در این مقاله چند مورد از معتبرترین و جامع‌ترین آن‌ها را معرفه کرده‌ایم که مباحث مهم در رابطه با بازار فارکس ارائه می‌دهند.

در صورتی‌که تجربه استفاده هر یک از این منابع را دارید، نظر خود را در قسمت کامنت با همراهان حسینی فایننس به اشتراک بگذارید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. بهترین سایت تحلیل فارکس تریدینگ ویو راحت با این سایت ترید فارکس رو میتونید استارت بزنید رو وایت پیپر
    شما لطف کنید فقط بهترین سایت آموزش فارکس رو معرفی کنید ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا