🎁آخرین فرصت شرکت در سمینار «استراتژی برنده» به همراه ورک‌شاپ معامله‌گری لایو (ظرفیت بسیار محدود)🎁

اطلاعات بیشتر
دوره منتور شیپ
آموزش استخراج رمزارز

معرفی بهترین دستگاه‌های ماینر ارز دیجیتال

برخلاف تصور بسیاری از کاربران تعداد افرادی که امروزه با استخراج ارزهای دیجیتال سودهای قابل‌ توجهی کسب می‌کنند، کم نیست. در حقیقت شما برای دستیابی به این هدف، باید در قدم اول یک دستگاه ماینر کاربردی انتخاب کرده و علاوه بر آن به قوانین شبکه کاملا آشنا باشید.

«دستگاه‌های ماینر» (ASIC) به صورت اختصاصی برای استخراج ارزهای دیجیتال طراحی و ساخته شده‌اند. در این مقاله سعی کردیم تا به تمام نکات مربوط به دستگاه‌های استخراج بپردازیم و قابلیت‌های بهترین دستگاه‌های استخراج را مورد نقد و بررسی قرار دهیم، پس در ادامه‌ی مقاله ما را همراهی کنید.

ماینر یا دستگاه استخراج چیست؟

همان‌طور که می‌دانید تکنولوژی بلاک چین تحولی عظیم در سراسر جهان به وجود آورده و ارزهای دیجیتال با به‌کارگیری همین تکنولوژی ساخته شده‌اند. سیستم منحصر‌به‌فرد ارزهای دیجیتال به گونه‌ای طراحی شده است که اطلاعات مربوط به هر تراکنش را بر روی شبکه‌ بلاک چین به ثبت می‌رساند، اما استخراج دقیقا به چه معنا است؟ فرایند تایید و اضافه کردن هر تراکنش به شبکه‌ بلاک چین «استخراج» یا ماینینگ (Mining) نامیده می‌شود.

دستگاه ماینر یا اصطلاحا ASIC به‌صورت اختصاصی برای انجام استخراج طراحی و ساخته شده است. این ابزار تخصصی با به‌کارگیری قدرت محاسباتی خود، الگوریتم‌های ریاضی را حل می‌کند و تراکنش‌های شبکه‌ بلاک چین را تایید و در نهایت به ثبت می‌رساند. به بیان ساده‌تر شما با استفاده از دستگاه استخراج و ثبت تراکنش‌ها، به تقویت سیستم امنیتی شبکه کمک می‌کنید و همین موضوع باعث شده است تا مبلغی به عنوان پاداش به شما تعلق بگیرد.

با فراگیری و ترویج هرچه بیشتر ارزهای دیجیتال در جوامع مختلف، تعداد دستگاه‌های ماینر روز‌به‌روز افزایش پیدا می‌کند؛ اما یک دستگاه استخراج خوب از چه ویژگی‌هایی برخوردار است؟ توجه به چه نکاتی هنگام خرید دستگاه‌های ماینر لازم و ضروری است؟ در بخش‌های بعدی به سوالات شما پاسخ خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

 

ویژگی‌های بهترین دستگاه ماینر

در حال حاضر دستگاه‌های ماینر زیادی در بازار فروخته می‌شوند و هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. اما کدام دستگاه از بهترین عملکرد برخوردار است؟ در این بخش قصد داریم تا ویژگی‌های کلیدی یک دستگاه ماینر را با هم بررسی کنیم چرا که دانستن این نکات برای کسانی که به فعالیت در حوزه استخراج ارزهای دیجیتال فکر می‌کنند، ضروری است.

اگر فرایند استخراج را با گذشته مقایسه کنید، می‌بینید که هیچ شباهتی با یکدیگر ندارند. در گذشته شما به‌راحتی می‌توانستید با یک کامپیوتر ساده ارزهای دیجیتال را استخراج کنید. افراد زیادی استخراج را به عنوان یک شغل دنبال می‌کنند و درآمد خوبی هم از این راه به دست می‌آورند؛ اما الگوریتم‌های ریاضی شبکه‌ بلاک چین به مرور و با گذر زمان سخت‌تر می‌شوند و از سوی دیگر پاداش دریافتی ماینرها هم کاهش پیدا می‌کند.

به طور کلی شرایط به گونه‌ای پیش رفته است که استخراج ارزهای دیجیتال در حال حاضر بدون استفاده از تجهیزات پیشرفته ممکن نیست. همین موضوع باعث شد تا در این بخش شما را با فاکتورهای اصلی و کلیدی دستگاه‌ استخراج آشنا کنیم.

  • قیمت: طبق تحقیقات صورت گرفته و بررسی نظر کاربران به این نتیجه رسیدیم که دستگاه‌های ماینری که قیمت بیشتری دارند معمولا خدمات بهتری را به کاربران خود ارائه می‌دهند و به بیان ساده‌تر از عملکرد، قدرت محاسباتی و دوام بهتری برخوردارند. تجربه نشان داده است که هرچه هزینه‌ بیشتری را در ابتدای مسیر پرداخت کنید، سود بیشتری دریافت خواهید کرد؛ بنابراین بهتر است که قبل از تصمیم‌گیری تحلیل‌ها را با دقت مطالعه کنید و جوانب مختلف را بسنجید.
  • عملکرد: در حقیقت شما با به‌کارگیری دستگاه‌های ماینر و مصرف برق، ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را استخراج می‌کنید. مقدار برق مصرفی دستگاه‌های استخراج معمولا بسیار بالا است، بنابراین بهتر است که هزینه‌های جانبی را هم در نظر بگیرید چرا که در غیر این صورت تمام سودی را که به دست می‎‌‌آورید از دست خواهید داد.
  • هش ریت: عدد هش ریت قدرت محاسباتی دستگاه استخراج را تعیین می‌کند، به بیان ساده‌تر هش ریت نشان می‌دهد که یک دستگاه ماینر در هر ثانیه پاسخ درست چند الگوریتم ریاضی را پیدا می‌کند. بنابراین هرچه هش ریت دستگاه ماینر انتخابی شما بیشتر باشد، فرایند استخراج سریع‌تر انجام می‌شود و در نهایت مبلغ سود دریافتی افزایش پیدا می‌کند. دستگاه‌های ماینر با هش ریت بالا معمولا گران‌تر هستند.

 

معرفی بهترین دستگاه‌های ماینر

حالا که فاکتور‌های مهم و کاربردی در استخراج ارزهای دیجیتال را می‌شناسید، قصد داریم تا بهترین دستگاه‌های ماینر برای گروه‌های مختلف کاربران را به شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

 

دستگاه ماینر Antminer T9+

دستگاه استخراج Antminer T9+ توسط شرکت «بیت‌مین» (Bitmain) ساخته و طراحی شده است. این محصول با قیمت حدودی ۶۰۰ دلار در بازار فروخته می‌شود و می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی باشد که نمی‌خواهند مبلغ زیادی را صرف خرید دستگاه ماینر کنند و به نحوی با محدودیت‌های مالی مواجه‌اند. طبق تحقیقات صورت گرفته دستگاه Antminer T9+ برخلاف قیمت پایینی که دارد، خدمات بسیار خوبی را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

طراحی منحصر به فرد این محصول باعث شده فضای کمی را اشغال کند. برخی از کابران دنیای ارزهای دیجیتال، با خرید هزاران دستگاه ماینر و قرار دادن آن‌ها در یک فضای بسته مزرعه‌های استخراج تشکیل می‌دهند و از آنجایی که Antminer T9+ هم در قالب‌های کوچک طراحی شده است، گزینه‌ خوبی برای مزرعه‌های استخراج محسوب می‌شود.

هش ریت این محصول برابر با ۱۰.۵ (TH/s) «تراهش بر ثانیه» است و تمام خدمات را در یک قالب کاملا ساده در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما متأسفانه هزینه‌های برق بر عهده‌ شما است و مصرف برق این محصول چیزی حدود ۱۳۳۲ وات اعلام شده است.

 

دستگاه ماینر Avalon6

شرکت سازنده‌ ماینر Avalon6، «کانان کرییتیو» (Canaan Creative) نام دارد و با قیمت ۶۵۰ دلار در بازار فروخته می‌شود. طراحان Avalon6 این دستگاه را برای مبتدیان ارزهای دیجیتال ساخته‌اند. پس این محصول گزینه‌ بسیار خوبی برای کسانی است که به تازگی با ارزهای دیجیتال آشنا شده‌اند و می‌خواهند در حوزه‌ استخراج فعالیت کنند. طبق گفته‌ کاربران، فرایند نصب و استفاده از دستگاه ماینر Avalon6 بسیار ساده است، اما از سوی دیگر اگر هزینه‌ها را در نظر بگیرید به این نتیجه می‌رسید که شما با خرید این محصول سود چندانی به دست نخواهید آورد چرا که به ازای برق مصرفی ۱۰۵۰ وات، هش ریت ۳.۵ TH/s را به شما ارائه می‌دهد. بنابراین با در نظر گرفتن تمام نکاتی که گفته شد Avalon6 برای تازه ‌واردانی مناسب است که می‌خواهند به هر طریقی که شده در جامعه‌ سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال حضور داشته باشند.

 

دستگاه ماینر Antminer R4

ماینر Antminer R4 در شرکت بیت‌مین ساخته شده است و با قیمت ۱۷۰۰ دلار در بازار فروخته می‌شود. همان‌طور که می‌دانید دستگاه‌های ماینر معمولا صدای زیادی از خودشان تولید می‌کنند، اما جالب است بدانید که فرایند استخراج در این ماینر کاملا بی‌سروصدا صورت می‌گیرد و به گفته‌ کاربران شما حتی می‌توانید این دستگاه را در اتاق خواب خود نگه دارید.

سازندگان Antminer R4 سیستم تهویه را به صورتی طراحی کردند که با ارائه‌ عملکردی یکسان در مقایسه با سایر دستگاه‌های استخراج، نصف آلودگی صوتی همیشگی را تولید کند و بیشتر تحلیل‌گران از این ویژگی به عنوان یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت محصول یاد می‌کنند. دستگاه ماینر Antminer R4 با هش ریت ۸.۶ TH/s و برق مصرفی ۸۴۵ وات برای کسانی مناسب است که می‌خواهند ارزهای دیجیتال را در خانه‌های خود استخراج کنند.

 

دستگاه ماینر DragonMint T1

دستگاه استخراج DragonMint T1 که به گفته‌ بسیاری از تحلیل‌گران یکی از بهترین محصولات موجود در بازار است، شرکت سازنده‌ آن «هالونگ ماینینگ» (Halong Mining) نام دارد و با قیمت ۲۷۲۹ دلار فروخته می‌شود. شرکت هالونگ ماینینگ، هزینه‌ ساخت این محصول را چیزی بیش از ۳۰ میلیون دلار اعلام کرده است. همین موضوع باعث شده است تا DragonMint T1 با برق مصرفی ۱۴۸۰ وات هش ریتی برابر با ۱۶ TH/s را به کاربران خود ارائه دهد.

این محصول با به‌کارگیری ۲ فن تهویه، دمای دستگاه را بر روی ۲۵ درجه ثابت نگه می‌دارد. خدمات منحصر به فرد DragonMint T1 موجب افزایش سطح تقاضا شده است و معمولا کاربران به هنگام خرید این محصول به مشکل برمی‌خورند. طبق گزارشات صورت گرفته حتی در برخی از موارد اسم شما در لیست انتظار نوشته می‌شود و بعد از گذشت مدت زمان مشخصی محصول به شما تحویل داده می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که دستگاه ماینر DragonMint T1 برای افرادی مناسب است که قابلیت محصول برای آن‌ها در اولویت قرار دارد و از لحاظ قیمت با محدودیت مواجه نیستند.

 

دستگاه ماینر Antminer S9

تحلیل‌گران کارایی و عملکرد ماینر Antminer S9 را تا حدودی شبیه به DragonMint T1 می‌دانند. بنابراین اگر به هر دلیلی نتوانستید ماینر DragonMint T1 را خریداری کنید، این محصول جایگزین خوبی برای شما خواهد بود. ماینر Antminer S9 هم توسط شرکت بیت‌مین ساخته شده است. این محصول با هش ریت ۱۴ TH/s و مصرف برق ۱.۳۷۲ وات، با قیمت حدودی ۳ هزار دلار فروخته می‌شود.

جالب است بدانید که وقتی این دستگاه برای اولین بار ساخته شد، بیشترین عدد هش ریت را در سراسر جهان داشت اما بعدها DragonMint T1 شرایط را به کلی تغییر داد. سازندگان این محصول با قرار دادن ۲ تهویه، از بالا رفتن دمای دستگاه جلوگیری می‌کنند و استفاده از خدمات مختلف شبکه برای کاربران بسیار ساده است. همان‌طور که مشاهده کردید، کاربرد اصلی این ماینر درست مانند گزینه‌ قبل برای کسانی است که با محدودیت‌های مالی مواجه نیستند و به عملکرد محصول اهمیت می‌دهند.

 

دستگاه ماینر PangolinMiner M3X

اگر شما هم جزء کسانی هستید که نمی‌خواهید از محصولات شرکت بیت‌ مین استفاده کنید، ماینر PangolinMiner M3X جایگزین خوبی برای شما است چرا که شرکت سازنده‌ آن Pangolin نام دارد و با قیمت هزار دلار فروخته می‌شود. هش ریت این محصول ۱۲ – ۱۳ TH/s تخمین زده شده و با توجه به قیمتی که دارد، هش ریت قابل قبولی را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

از سوی دیگر به گفته‌ تحلیل‌گران، آلودگی صوتی PangolinMner M3X زیاد است و به همین خاطر نمی‌تواند انتخاب خوبی برای کسانی باشد که استخراج را در خانه انجام می‌دهند. علاوه بر این، برق مصرفی آن برابر با  ۲.۱۰۰ وات است و همین موضوع باعث شده کاربران زیادی از هزینه‌ بالای برق ابراز نارضایتی ‌کنند. اما اگر در کشوری زندگی می‌کنید که برق به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد، این محصول گزینه‌ خوبی برای شما محسوب می‌شود.

 

سخن پایانی

در این مقاله چند نمونه از دستگاه‌های ماینر برتر جهان را به شما معرفی کردیم. در حقیقت تنوع و قابلیت‌های متفاوت هر محصول است که انتخاب را برای کاربران سخت می‌کند. همان‌طور که مشاهده کردید بهتر است که قبل از خرید، تمام فاکتورهای یک ماینر خوب را بررسی کنید و بعد تصمیم بگیرید.

برای مثال ممکن است یک ماینر گزینه‌ مناسبی برای گروهی از افراد باشد اما شما با خرید آن هیچ سودی به دست نیاورید. بنابراین نکاتی که گفته شد را فراموش نکنید تا در نهایت یک گزینه‌ کاربردی و متناسب با نیازهای شخصی خودتان را پیدا کنید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا