دوره پرایس اکشن ict
آموزش آلت کوین ها

توکن بت (‌BAT) چیست؟‌ همه چیز درباره Basic Attention Token

دوره حضوری منتور شیپ

ارز دیجیتال BAT به توکن محلی مرورگر Brave گفته می‌شود که بین کاربران، تولیدکنندگان محتوا و تبلیغ‌کننده‌ها ردوبدل می‌شود.

مدت‌هاست که همه‌ ما به دیدن تبلیغات اینترنتی در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل عادت کرده‌ایم. در بیشتر مواقع هم این تبلیغات آزاردهنده بوده و بخش بزرگی از صفحه را به خود اختصاص می‌دهند و بسیاری از ما تمایلی به دیدن آن‌ها نداریم.

بدتر از همه اینکه بیشتر این تبلیغات بدون اجازه‌ اقدام به ذخیره‌ اطلاعات خصوصی ما می‌کنند، به همین دلیل است که بسیاری از کاربران اینترنت نسبت به تبلیغات اینترنتی دید منفی دارند.

از طرف دیگر، سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل که تبلیغات را نمایش می‌دهند (ناشرها) خودشان هم در وضعیت چندان مناسبی قرار ندارند. بیشتر درآمدی که از راه نمایش تبلیغات درمی‌آید در نهایت به جیب آژانس‌های تبلیغاتی مثل گوگل و فیس‌بوک ریخته می‌شود.

همچنین پلتفرم‌های مختلف اقدام به انحصاری کردن اطلاعات خصوصی کاربران می‌کنند که باعث ضرر به تبلیغ‌دهندگان می‌شود؛ زیرا تمام اطلاعاتی که آن‌ها برای مطالعه‌ رفتاری کاربر و نیازها و خواسته‌هایش بدان نیاز دارند، توسط همان شرکت‌های بزرگ تصاحب شده و نیازمند صرف هزینه‌ گزافی هستند.

پس در حال حاضر سیستمی داریم که در آن به‌جز شرکت‌های بزرگ، همه‌ طرفین فعال در تبلیغات اینترنتی (کاربران، ناشرها و تبلیغ‌دهندگان) با مشکل مواجه هستند. همین موضوع باعث شد تا آقای «برندن آیک» (Brendan Eich) که هم‌بنیان‌گذار «موزیلا فایرفاکس» (Mozilla Firefox) و خالق زبان‌برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت است، به فکر ساخت مرورگری بیفتد که این مشکل را حل می‌کند. این مرورگر «بریو» (Brave) نام دارد که در این مقاله به معرفی آن و توکن اختصاصی‌اش می‌پردازیم.

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

آلت کوین BAT

مرورگر Brave ارز دیجیتال محلی مخصوص خود را دارد که به آن BAT می‌گویند.

ارز دیجیتال «بت» (BAT) که مخفف Basic Attention Token است، در واقع یک توکن مبتنی بر بلاک چین و بر پایه‌ اتریوم است که از آن برای سنجش زمان و توجه صرف‌شده‌ کاربران در یک سایت اینترنتی خاص استفاده می‌شود.

هر سه طرف تبلیغات اینترنتی می‌توانند این توکن را بین خود ردوبدل کنند که هدف از آن سه مورد مهم است:

  • کاربران سایت‌ها بدون اینکه اطلاعات شخصی‌شان در اختیار شرکت‌های ثالث قرار بگیرد، تبلیغات مناسب‌تر و کمتری را مشاهده می‌کنند.
  • ناشرها یا کسانی که در فضای اینترنت اقدام به تولید محتوا می‌کنند، درآمد بیشتری کسب خواهند کرد.
  • تبلیغ‌دهندگان هم مطمئن می‌شوند که تبلیغاتشان به کاربران هدف نمایش داده می‌شود. همچنین اطلاعات گوناگونی هم از رفتارها و خواسته‌های کاربران در اختیارشان قرار می‌گیرد که حریم خصوصی هیچ کسی را نقض نمی‌کند.

همان‌طور که می‌بینید این سیستم به‌گونه‌ای طراحی شده که در آن همه‌ طرفین ذی‌نفع باشند و برای همین در ماه‌های اخیر، مرورگر بریو و توکن اختصاصی آن یعنی BAT توجه افراد بیشتری را به خود جلب کرده‌اند.

 

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها
ما در دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها که در سایت حسینی فایننس در اختیار شما قرار گرفته است، مفاهیم و اصول سرمایه‌گذاری در بازار طلا را به شما آموزش خواهیم داد. بعد از دیدن این دوره، می‌توانید با اعتماد به نفس کافی وارد بازار طلا شده و به‌کسب درآمد بپردازید.

موارد مصرف BAT

کاربران با مشاهده‌ی تبلیغات در مرورگر Brave مقداری ارز دیجیتال BAT دریافت می‌کنند. همچنین کاربران می‌توانند به تولیدکننده‌های محتوای مورد علاقه‌ خود BAT ارسال کنند.

BAT ارز دیجیتالی است که اکوسیستم مرورگر بریو را قدرت می‌بخشد. همین الان شما می‌توانید به عنوان یک کاربر مرورگر بریو را نصب کنید و تنها با مرور اینترنت و استفاده از این مرورگر ارز دیجیتال BAT کسب کنید. این مقدار هرچند اندک است ولی می‌توان با فعال کردن نمایش تبلیغات، با مشاهده‌ هر تبلیغ مقادیر بیشتری از این ارز را دریافت کرد.

شرکت‌های تجاری یا تبلیغ‌دهندگان هم می‌توانند با استفاده از BAT اقدام به خرید جایگاه‌های تبلیغاتی در مرورگر بریو بکنند. با اینکار این شرکت‌ها خواهند توانست مانند هر پلتفرم تبلیغاتی دیگر مثل گوگل، آمار و اطلاعات مربوط به کلیک‌های کاربران، تعداد نمایش تبلیغات و… را مشاهده کنند.

نکته‌ مهم دیگر این است که در دنیای امروزی داده‌های کاربران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شده است. شرکت‌های تبلیغاتی می‌توانند به کمک این داده‌ها کاربر خود را شناخته و به هرکدام تبلیغات مناسب با او را نمایش دهند. این‌گونه هم کاربر از دیدن تبلیغ آزرده نخواهد شد و هم شرکت‌ها می‌توانند به فروش بیشتر محصولات خود یا جذب کاربران امیدوارتر باشند. در سیستم تبلیغاتی امروزی معمولا کاربران هیچ نفع مالی در این موضوع ندارند ولی در مرورگر بریو به کاربران مقداری BAT پرداخت می‌شود.

همچنین اشخاص یا سازمان‌هایی که سایت اینترنتی دارند، کانال‌های یوتیوب و… نیز می‌توانند به عنوان ناشر در بریو عضو شوند. در این صورت کاربران می‌توانند با ارسال BAT به ناشر محبوب خود از آن‌ها حمایت کنند. همچنین به ناشرهایی که توجه کاربران بیشتری را به خود جلب کنند هم BAT پرداخت می‌شود.

 

BAT چگونه کار می‌کند؟

هر کاربر می‌تواند برای مشاهده‌ی مقدار BAT خود به بخش مربوط به جوایز مرورگر Brave مراجعه کند.

بعد از نصب مرورگر بریو، کاربران می‌توانند به بخش پاداش‌های این مرورگر Brave Rewards مراجعه کرده و آن را فعال کنند. با این کار، از این پس به ازای استفاده از این مرورگر و دیدن تبلیغات، مقداری از توکن BAT به آن‌ها اختصاص داده می‌شود.

مرورگر بریو به‌صورت خودکار تبلیغات مزاحم سایت‌ها را بلاک می‌کند. تبلیغاتی هم که خود بریو نمایش می‌دهد به‌هیچ‌وجه باعث حواس‌پرتی شما از سایتی که در حال مشاهده‌ آن هستید نمی‌شود. زیرا این تبلیغات یا به‌صورت تصویر و در هنگام باز کردن یک تب جدید نمایش داده شده یا در یک زمان مناسب به‌صورت اعلان نمایان می‌شود.

علاوه بر این، در کنار آدرس هر سایتی که در مرورگر بریو باز می‌شود گزینه‌ای وجود دارد که کاربر می‌تواند با کلیک روی آن به ناشرهایی که قبلا در بریو ثبت‌نام کرده‌اند، مقداری BAT پاداش داد. برای مثال فرض کنید شما یک کانال یوتیوب دارید و قبلا در بریو به عنوان یک ناشر ثبت‌نام کرده‌اید، از این به بعد هر کسی که با مرورگر بریو به کانال یوتیوب شما سر بزند می‌تواند با کلیک روی گزینه‌ مورد نظر، پروفایل شما در بریو را ببیند و درصورت تمایل برای شما BAT بفرستد.

تمام تراکنش‌های صورت‌گرفته در Brave Rewards توسط پلتفرم «آپ‌هولد» (Uphold) انجام می‌شود. نکته‌ بسیار مهمی که به‌خصوص کاربران ایرانی باید به آن توجه داشته باشند این است که برای فعال‌سازی و کسب BAT نیاز به هیچ تایید هویت و کار اضافی نیست ولی درصورتی که قصد برداشت BAT را داشته باشید باید از کیف پول آپ‌هولد استفاده و هویت خود را هم نزد این پلتفرم تأیید کنید.

 

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع پرایس اکشن
پرایس اکشن (Price Action) یکی از شیوه‌‌های برتر معامله‌‌گری است که در آن داده‌‌های قیمت، مبنای تحلیل ارزهای دیجیتال قرار گرفته و باعث می‌شود معامله‌‌گر بتواند نقاط ورود و خروج را برای معامله شناسایی کند.

چرا BAT یکی از مهم‌ترین ارزهای دیجیتال است

از آنجایی که مرورگر Brave و توکن محلی آن BAT سعی دارند یکی از مشکلات قدیمی کاربران اینترنتی یعنی حریم خصوصی و نمایش تبلیغات را حل‌وفصل کنند، برای همین این توکن یکی از مهم‌ترین ارزهای دیجیتال حال حاضر است.

همان‌طور که گفتیم مرورگر بریو و توکن انحصاری آن BAT به این منظور طراحی شده‌اند که مشکل بزرگ چندین ساله‌ تبلیغات اینترنتی را حل‌وفصل کنند. این موضوع به‌ویژه وقتی اهمیت پیدا می‌کند که تمایل کاربران به استفاده از سایت‌های اینترنتی از طریق گوشی‌های هوشمند را در نظر بگیریم. درست است که هم‌اکنون بسیاری از سایت‌ها به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که بتوان به‌راحتی آن‌ها را در گوشی‌های هوشمند هم باز کرد ولی همین حرف را نمی‌توان در مورد تبلیغات بزرگ و حجیم موجود در آن‌ها زد.

به عبارت دیگر، طبق تحقیقاتی که توسط بریو صورت‌گرفته، تنها در سال ۲۰۱۸ میلادی تبلیغاتی که در سایت‌های اینترنتی نمایش داده می‌شد، هزینه‌ای معادل ۲۳ دلار در هر ماه برای کاربران در پی داشت. این هزینه به‌خاطر مصرف اینترنت از طریق دیتای گوشی به آن‌ها محتمل شده بود. همچنین ۲۱ درصد از شارژ باتری گوشی‌های کاربران هم به‌خاطر پردازش تبلیغات صفحات اینترنتی مصرف شده است.

همین موضوع به همراه مزایایی که در بخش‌های قبلی به آن اشاره کردیم باعث شده‌اند که پروژه‌ بریو و توکن BAT به یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین پروژه‌های مبتنی بر بلاک چین تبدیل شوند که سعی در رفع یک مشکل همه‌گیر دارند.

 

BAT در کجا ذخیره می‌شود؟

ارز دیجیتال BAT را می‌توان به هر کیف پول یا صرافی که از توکن‌های ERC-20 اتریوم پشتیبانی می‌کند، انتقال داد.

شما می‌توانید ارز دیجیتال BAT را که از راه مشاهده‌ تبلیغات و مرور صفحات اینترنتی کسب می‌کنید در کیف پول آپ‌هولد که در خود مرورگر بریو تعبیه شده است، ذخیره کنید. در حال حاضر تنها راهی که می‌توانید ارزهای کسب‌شده‌ خود از این راه را دریافت کنید همین کیف پول است ولی ممکن است در آینده راه‌های دیگری هم ارائه شود. همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم برای دریافت BATهای خود حتما باید هویت خود را نزد آپ‌هولد تایید کنید که این موضوع به مذاق بعضی از کاربران به ویژه‌ ما ایرانی‌ها چندان خوشایند نیست.

همچنین خود BAT یک توکن ERC-20 روی شبکه‌ اتریوم است. برای همین بعد از انتقال آن به آپ‌هولد می‌توانید آن را به هر کیف پول یا صرافی‌ای که از اتریوم پشتیبانی می‌کند، انتقال دهید و در صورت نیاز آن را به دلار تبدیل کنید. از جمله‌ این پلتفرم‌ها می‌توان به صرافی «بایننس» (Binance) اشاره کرد. ضمن اینکه کیف پول‌های سخت‌افزاری «لجر» (Ledger) و «ترزور» (Trezor) هم امکان ذخیره‌ این توکن را فراهم کرده‌اند.

 

سخن پایانی

ارز دیجیتال BAT و مرورگر بریو با هدف ایجاد انقلاب در صنعت تبلیغات اینترنتی ایجاد شده‌اند. این حرکت به‌سمت یک مدل تبلیغاتی شفاف و مبتنی بر بلاک چین باعث برد هر سه طرف معامله یعنی کاربران، تبلیغ‌دهندگان و ناشران می‌شود و به همین دلیل است که روز به روز شاهد افزایش محبوبیت این مرورگر و توکن اختصاصی آن هستیم.

از طرف دیگر حتی اگر به فکر کسب درآمد از بریو هم نباشید، توجه ویژه‌ آن به حریم خصوصی و بلوکه‌کردن تبلیغات مزاحم می‌تواند یکی دیگر از دلایل انتخاب این مرورگر نسبت به دیگر مرورگرهای معروف باشد. همچنین توکن BAT که در ماه‌های گذشته رشد چندبرابری داشته می‌تواند یک انتخاب برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال به حساب بیاید.

شکی نیست که با گذشت زمان و افزایش کاربران این مرورگر و توجه بیشتر شرکت‌های تبلیغاتی به آن شاهد افزایش ارزش این توکن که پتانسیل بالایی هم دارد، خواهیم بود.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا