دوره منتور شیپ
چهر‌ه‌های تاثیرگذار کریپتو

۱۰ تا از بهترین تریدر های جهان + درامد تریدر های معروف و دارایی آن‌ها

ترید در بازارهای مالی مختلف مثل ارزهای دیجیتال، بازار تبادل ارزهای خارجی، بورس و غیره یکی از فعالیت‌های شناخته‌شده‌ای است که بسیاری از افراد ثروتمند جهان به کمک آن هر روز به اندوخته‌های خود اضافه می‌کنند. این بازارها به گونه‌ای عمل می‌کنند که فرقی نمی‌کند شما چقدر سرمایه‌ داشته باشید یا بخواهید چقدر زمان و انرژی روی آن بگذارید، در هر صورت حداقل یک فرصت خوب برای کسب سود برایتان محیا است.

از طرف دیگر بارها شنیده‌ایم که می‌گویند تجربه بهترین معلم است. این یعنی قبل از شروع فعالیت در یک حوزه بهترین کار استفاده از تجربیات و نقطه نظرات افرادی است که مدت‌هاست مشغول به انجام آن هستند و در این مدت توانسته‌اند فوت و فن موفقیت در آن را پیدا کنند. برای همین در این مقاله می‌خواهیم ۱۰ مورد از بهترین تریدرها و معامله‌گرهای بازارهای مالی را معرفی کنیم تا هم با آن‌ها آشنا شوید و هم بتوانید از تجربیاتشان استفاده کنید.

تریدر به چه کسی گفته می‌شود؟

به کسی که در بازارهای مالی مثل بازار بورس یا بازار ارزهای دیجیتال به معامله و خریدوفروش می‌پردازد و از این راه به سود می‌رسد تریدر یا معامله‌گر می‌گویند.

تریدر (Trader) که در زبان فارسی به آن معامله‌گر یا معامله‌کننده هم گفته می‌شود کسی است که در بازارهای مالی به خریدوفروش می‌پردازد. این بازار مالی می‌توان بازار ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی‌ها باشد یا بازار بورس، بازار تبادل ارزهای خارجی و غیره. برای مثال اگر بازار ارزهای دیجیتال را در نظر بگیریم کسی که مقداری بیت کوین می‌خرد و مدتی بعد که قیمت آن افزایش یافت، آن را به فروش می‌رساند یک تریدر است.

یا همین بازار بورس کشور خودمان ایران را فرض کنید. کسانی که سرمایه‌ی خود را وارد این بازار می‌کنند و مثلاً سهام یک شرکت را خریداری کرده و بعد از گذشت مدت زمان مشخصی که ارزش آن بالاتر رفت، اقدام به فروش آن می‌کنند تریدر هستند.

تریدرها بسته به استراتژی دلخواه خود که در خریدوفروش‌هایشان از آن استفاده می‌کنند به چند دسته تقسیم می‌شوند. به عنوان مثال برخی افراد تمایل دارند هر روز به انجام معامله بپردازند و در مدت کمی به سود برسند در حالی که برخی دیگر نیز ترجیح می‌دهند با شروع یک روند صعودی یا نزولی سوار آن شوند و تا هفته‌ها، ماه‌ها و حتی سال‌ها از فروش دارایی‌ خود خودداری کنند. به هر حال در این مقاله کاری به این مسائل نداریم و می‌خواهیم ۱۰ نفر از موفق‌ترین افرادی که به ترید در بازارهای مالی مشغول هستند را برایتان معرفی کنیم.

بهترین تریدرهای جهان

انتخاب بهترین تریدرهای جهان در هر سال به عوامل مختلفی مانند میزان دارایی‌های درگیر و ثبات سوددهی بستگی دارد که باید همه‌ی آن‌ها را در این انتخاب مدنظر قرار داد. ترید و سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی در کنار سودآوری زیادی که می‌تواند داشته باشد، به همان اندازه ریسک و خطر از دست رفتن سرمایه را هم دارد. بنابراین تریدرهایی که در این کار موفق هستند و روزبه‌روز به ثروتشان افزوده می‌شود کسانی هستند که این ریسک را به جان خریده و توانسته‌اند با تصمیمات و تحلیل‌های درست و آگاهانه‌ی خود به این رتبه برسند.

افرادی که در ادامه قصد داریم به عنوان ۱۰ تریدر برتر از آن‌ها یاد کنیم جزو همین افراد هستند که توانسته‌اند بخش زیادی از ثروت خود را از راه ترید در بازارهای مالی به دست بیاورند. همچنین در انتخاب آن‌ها عواملی مثل داشتن ثبات در کسب سود، میزان دارایی‌های درگیر و غیره هم نقش داشته‌اند. پس بهتر است بدون توضیح اضافی دیگری لیست خود را با یکی از شناخته‌شده‌ترین افراد در بازارهای مالی شروع کنیم. البته توجه کنید که این لیست هیچ ترتیب خاصی ندارد.

۱۰ تریدر برتر جهان

وارن بافت (Warren Buffett)

از نظر خیلی‌ها وارن بافت یکی از موفق‌ترین تریدرها و سرمایه‌گذاران تاریخ است که در چنین لیست‌هایی همیشه اسمی از او به چشم می‌خورد.او اولین فعالیت خود در بازارهای مالی را در سن ۱۱ سالگی و با خرید سهام آغاز کرد و در ۱۳ سالگی هم اولین گزارش مالیاتی خود را به مسئولین ارائه کرد. وارن بافت که هم‌اکنون ۹۰ سال سن دارد، به عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره‌ی شرکت بزرگ «برکشایر هاتاوی» (Berkshire Hathaway) مشغول فعالیت است.

برکشایر هاتاوی یک شرکت هلدینگ آمریکایی ولی چندملیتی است که در زمینه‌های مختلفی مثل مبادلات سهام شرکت‌ها، مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مدیریت سرمایه و دارایی و غیره فعالیت می‌کند. این شرکت در لیست بهترین شرکت‌های جهان که در سال ۲۰۱۹ میلادی توسط مجله‌ی معتبر «فوربز» (Forbes) منتشر شد در رتبه‌ی هشتم قرار گرفته بود.

جالب است بدانید که پدر او در سال ۱۹۴۲ میلادی توانست به کنگره‌ی آمریکا وارد شود که در آن زمان وارن هنوز دوران مدرسه را پشت سر می‌گذاشت. او که از همان دوران به بازارهای مالی علاقه‌ی شدیدی داشت می‌خواست دانشگاه را ترک کند و به صورت تمام‌وقت روی علاقه‌ی خود وقت بگذارد ولی پدر او مانع از این کار شد.

هم‌اکنون که این مقاله نگارش می‌شود ارزش خالص یا همان Net Worth او بیش از 100.6 میلیارد دلار است که او را در رتبه‌ی هفتم پول‌دارترین افراد جهان قرار می‌دهد. وارن بافت به دلیل فعالیت‌های بشردوستانه و نیکوکارانه‌ی خود بارها مورد تشویق و تمجید همه قرار گرفته و از محبوبیت بالایی برخوردار است.

مایکل بلومبرگ (Michael Bloomberg)

مایکل بلومبرگ یک تاجر، سیاستمدار، نیکوکار، کارآفرین و نویسنده‌ی آمریکایی است که توانسته خود را به عنوان یکی از تریدرهای موفق دنیا نیز مطرح کند. او هم‌بنیان‌گذار و مالک اکثریت سهام شرکت بلومبرگ است و از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۳ میلادی هم به عنوان شهردار نیویورک مشغول به فعالیت بود. شرکت بلومبرگ یک شرکت چندرسانه‌ای و اطلاعات مالی مشهور است که شاید بارها خبرهای مختلف را از طریق سایت اینترنتی این شرکت خوانده باشید.

مایکل بلومبرگ هم مانند وارن بافت بارها اقدام به انجام کارهای بشردوستانه کرده و تاکنون بیش از ۵ میلیارد دلار صرف کمک به موسسات مبارزه با خشونت‌های حاصل از سلاح‌های گرم و تغییرات آب‌وهوایی کرده است. نکته‌ی جالب در مورد بلومبرگ این است که او به خاطر مخالف با نحوه‌ی مدیریت آمریکا توسط دونالد ترامپ تلاش کرد تا با صرف هزینه‌های هنگفت نامزد ریاست جمهوری شود ولی بعدها از این کار انصراف داد. ارزش خالص کنونی مایکل بلومبرگ ۵۹ میلیارد دلار است.

جیمز سایمونز (James Simons)

سایمونز که در وهله‌ی اول یک ریاضی‌دان خبره است در سال ۱۹۳۸ میلادی متولد شده و هم‌اکنون جزو یکی از برترین تریدرهای فعال در سرتاسر دنیا شناخته می‌شود. او شرکتی با نام فناوری‌های رنسانس (Renaissance Technologies) تاسیس کرده که به صورت تخصصی به انجام فعالیت‌های مربوط به صندوق‌های پوشش ریسک (Hedge Fund) می‌پردازد. این شرکت از نظر خیلی‌ها به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های فعال در این زمینه محسوب می‌شود که ارزش کل دارایی‌های تحت مدیریت آن به بیش از ۶۵ میلیارد دلار می‌رسد.

جیمز سایمونز در زمینه‌ی ریاضی نیز به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یافته و چندین نظریه به نام او ثبت شده است. امروزه او را به خاطر فعالیت‌های الهام‌بخشی که در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری کمی (Quantitative Investing) انجام داده می‌شناسند. در این نوع سرمایه‌گذاری از الگوریتم‌های ریاضی برای تخصیص درست منابع استفاده می‌شود. گفته می‌شود ارزش خالص جیمز سایمونز چیزی حدود ۲۵.۲ میلیارد دلار باشد که او را تبدیل به شصت‌وششمین فرد ثروتمند جهان می‌کند.

کارل آیکان (Carl Icahn)

دیگر میلیاردری که امروز در لیست ما قرار می‌گیرد کارل آیکان است. جالب است بدانید که هوش و استعداد بالای او باعث شده بارها با وارن بافت مقایسه شود. شروع فعالیت‌های آیکان در بازارهای مالی به زمانی برمی‌گردد که عمویش او را با بازار بورس نیویورک آشنا کرده و مبلغی را به عنوان قرض به او داد. بدین ترتیب ماجراجویی او به عنوان یک تریدر شروع شد و امروزه از او به عنوان یکی از بهترین‌ها در این زمینه یاد می‌شود.

کارل آیکان موسس شرکت هلدینگ Icahn Enterprises نیز به شمار می‌رود. او همچنین به عنوان رئیس هیئت مدیره‌ی شرکت Federal-Mogul که یک شرکت تولید و توسعه‌ی محصولات ایمنی و پیشرانه‌ی اتوموبیل است، به فعالیت می‌پردازد. براساس آخرین گزارشی که توسط فوربز در سال ۲۰۲۰ منتشر شده ارزش خالص کارل آیکان برابر با ۱۶.۷ میلیارد دلار بوده و به عنوان پنجمین مدیر ثروتمند صندوق‌های پوشش ریسک شناخته می‌شود. آیکان برای مدت کوتاهی به عنوان مشاور قوانین مالی آمریکا نیز با دونالد ترامپ همکاری کرد ولی به دلیل اختلافات پیش آمده از این کار خارج شد.

ابیگل جانسون (Abigail Johnson)

اولین و تنها زنی که در لیست تریدرهای برتر جهان قرار می‌گیرد خانم ابیگل جانسون است. او که متولد ۱۹۶۱ میلادی در آمریکا است از سال ۲۰۱۴ به عنوان رئیس و مدیر ارشد اجرایی شرکت Fidelity Investments مشغول فعالیت است. این شرکت توسط پدربزرگ او تأسیس شده و در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری به علاقه‌مندان خدمات ارائه می‌کند.

ثروت جانسون چیزی حدود ۲۲.۶ میلیارد دلار است که او را تبدیل به یکی از ثروتمندترین زنان جهان می‌کند. علاوه بر این مجله‌ی فوربز او را نهمین زن قدرتمند جهان در سال ۲۰۲۰ میلادی معرفی کرد که عنوان قابل‌توجهی است. نکته‌ی جالب در مورد او این است که در سال ۲۰۱۸ میلادی امکان سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را نیز در شرکتش فراهم کرد تا سرمایه‌گذاران سازمانی بتوانند روی بیت کوین و اتریوم هم سرمایه‌گذاری داشته باشند.

استیون کوهن (Steven Cohen)

استیون کوهن یکی دیگر از تریدرهای میلیارد جهان است که بیشتر از هر بازار مالی دیگر در بازار تبادل ارزهای خارجی فعالیت می‌کند. شغل اصلی او فعالیت به عنوان مدیر صندوق پوشش ریسک در شرکت Point72 است و مالکیت باشگاه ورزشی New York Mets را نیز در لیگ بیس بال آمریکا برعهده دارد.

جالب است بدانید که کوهن  در جریان پرونده‌ای که علیه شرکتش ایجاد شده بود گناهکار شناخته شد و مبلغی حدود ۱.۸ میلیارد دلار به عنوان جریمه پرداخت کرد. از این پرونده به عنوان یکی از بزرگترین پرونده‌های پیرامون شرکت‌های مدیریت صندوق پوشش ریسک یاد می‌شود. کوهن نیز فعالیت‌های بشردوستانه‌ی زیادی در سابقه‌ی خود دارد و بیشتر به موسساتی که به سلامت کودکان و جانبازان می‌پردازند کمک کرده است. در زمان نگارش این مقاله ارزش خالص استیون کوهن ۱۶ میلیارد دلار برآورد شده است.

ری دالیو (Ray Dalio)

ری دالیو که اکنون توانسته در بین بهترین تریدرهای جهان جای بگیرد برای اولین بار در ۱۲ سالگی به بازارهای مالی علاقه‌مند شد.

در آن زمان او در زمین‌های گلف وسایل و کیف افرادی که در آنجا بازی می‌کردند را حمل می‌کرد و از آن‌ها انعام می‌گرفت. اما از آنجایی که بیشتر این افراد سرمایه‌گذاران و تریدرهای Wall Street بودند، توانستند الهام‌بخش دالیو شوند و او را نیز به این سمت سو بدهند.

دالیوی ۷۱ ساله موسس شرکت Bridgewater Associates است که به عنوان بزرگ‌ترین شرکت مدیریت صندوق پوشش ریسک محسوب می‌شود.

از نظر خیلی‌ها دالیو یکی از بهترین نو‌آوران در زمینه‌ی بازارهای مالی است که توانسته مفاهیم مهمی مثل هم‌پوشانی ارزها را عملیاتی کند.

ارزش خالص ری دالیو هم اکنون ۱۷ میلیارد دلار است که او را تبدیل به صدودهمین فرد ثروتمند جهان می‌کند.

جورج سوروس (George Soros)

جورج سوروس که در کشور مجارستان متولد شده بود در ۱۷ سالگی از این کشور خارج شد و به لندن رفت. او با کار در باربری راه‌آهن و گارسنی در رستوران‌ها توانست در دانشگاه اقتصاد لندن درس بخواند و این‌گونه موفقیت‌های خود در بازارهای مالی را شروع کند.

در سال ۱۹۹۲ میلادی سوروس در بازار تبادل ارزهای خارجی با پیش‌بینی درست کاهش قیمت پوند انگلیس و باز کردن موقعیت معاملاتی توانست چیزی حدود ۱ میلیارد دلار سود کسب کند که رقم بسیار قابل توجهی است. به همین خاطر از او به عنوان کسی که بانک انگلیس را از پای درآورد یاد می‌شود. ارزش خالص جورج سوروس در حال حاضر ۸.۶ میلیارد دلار بوده و در رتبه‌بندی میلیاردهای مجله‌ی فوربز در رتبه‌ی ۲۸۸ قرار دارد. از سوروس به عنوان سخاوتمندترین نیکوکار دنیا هم یاد می‌شود که دلیل آن هم اهدای مقدار زیادی از ثروت خود نسبت به کل دارایی‌هایش است.

دیوید تپر (David Tepper)

دیوید تپر نیز یکی دیگر از میلیاردرهای نیکوکار آمریکایی است که در این لیست جای می‌گیرد. او مالک باشگاه Carolina Panthers است که در لیگ فوتبال آمریکایی این کشور به مسابقه می‌پردازد. علاوه بر این، تپر شرکت Appaloosa Management را نیز تاسیس کرده که یک شرکت مدیریت صندوق پوشش ریسک جهانی است و هم‌اکنون در فلوریدا آمریکا به فعالیت می‌پردازد.

خیلی‌ها معتقدند دیوید تپر بهترین مدیر صندوق پوشش ریسک دوران خود است که توانسته طی سال‌های گذشته سود ثابتی را به مشتریان خود تحویل دهد. ارزش خالص تپر ۱۴.۶ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که او را در رتبه‌ ۱۴۲ برترین میلیاردرها قرار می‌دهد.

کن گریفین (Ken Griffin)

آخرین تریدر برتری که در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم  کن گریفین نام دارد. او مؤسس شرکت سرمایه‌گذاری Citadel است که هم‌اکنون دارایی‌هایی مشتریان خود به ارزش ۳۰ میلیارد دلار را مدیریت می‌کند. گریفین ترید را از همان زمانی که در دانشگاه درس می‌خواند شروع کرد و قبل از فارغ‌التحصیلی مسئولیت مدیریت میلیون‌ها دلار را برعهده گرفته بود. این روزها از او به عنوان یکی از نام‌های بزرگ در ترید الگوریتمی یاد می‌شود.

کن گریفین که نسبت به دیگر افراد اشاره شده در این لیست جوان‌تر است و تنها ۵۲ سال سن دارد با ارزش خالص ۱۶.۲ میلیارد دلاری در رتبه‌ی ۱۱۹ افراد ثروتمند جهان قرار گرفته است. گریفین هم مانند دیگر میلیاردهای این لیست کارهای نیکوکارانه‌ی زیادی انجام داده و تاکنون بیش از ۱ میلیارد دلار صرف امور خیریه کرده است.

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم موفقیت در بازارهای مالی علاوه بر آموزش و اطلاعات ضروری اولیه‌ای که نیاز دارد به تجربه هم نیازمند است.

این تجربه را می‌توان با آشنایی با بهترین تریدرهای جهان و دنبال کردن آن‌ها به دست آورد.  برای اینکه شما هم بتوانید از تجربیات این افراد استفاده کنید و با طرز فکر آن‌ها آشنا شوید لیستی تهیه کرده و در آن ۱۰ نفر از بهترین تریدرها را معرفی کردیم.

می‌توانید با جستجو و مطالعه‌ی گفتگوها، کتاب‌ها و مقالات این افراد بیش از پیش از اطلاعات آن‌ها استفاده کنید. با این کار خواهید دید که نه تنها اشتباهات احتمالی گذشته‌ی خود را تکرار نمی‌کنید بلکه سخنان الهام‌بخش این افراد شما را به سمت موفقیت‌های جدید سوق می‌دهد.

اگر پس از خواندن این مطلب علاقه‌مند شدید که شما نیز مانند برترین تریدرهای جهان به معامله بپردازید ولی نمی‌دانید از کجا شروع کنید می‌توانید با گذراندن دوره آموزش سرمایه گذاری و تحلیل اقتصادی آموزش‌های لازم را ببینید و کار خود را شروع کنید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

‫۱۷ دیدگاه ها

  1. میشه بهترین تریدر های ایران رو هم معرفی کنید که بتونیم از حضورشون تو فضای اینترنت استفاده کنیم

    1. سلام آقای مرادی عزیز
      ممنون از نظر خوب و مفیدتون
      بله این مقاله رو هم براتون ‌میذاریم حتما
      موفق و پر سود باشید

    2. حسینی فایننس یا سید محمد حسینی ( صاحب همین سایت و مشهور ترین تریدر ایران در دنیا )
      حسن حسینی ( موسس آکادمی کالج اسپارک که پیج اینستاگرامش نام آکادمیشه )
      آدام مرادی ( از تریدر های بسیار موفق ایرانی که فعالیت آکادمی هم داره )

    3. بهترین تریدرهای جهان، اونایی هستن که با تجربه و استراتژی‌های خاصشون، به صورت حرفه‌ای در بازارهای مالی عمل می‌کنن. این تریدرها توانستن با معاملات قوی و تحلیل‌های دقیق، سود بسیار زیادی رو کسب کنن. علاوه بر تجربه، بهترین تریدرها همچنین دارای شخصیتی هستن که اجازه میدن در مواجهه با ریسک‌ها و تغییرات سریع بازار ثابت قدم بایستن. این تریدرها معمولاً در تصمیم‌گیری‌هایشون دقت و دانش بالایی رو به کار می‌برن و همیشه با روز بازار و تغییرات جهانی آشنا هستن. به علاوه، بزرگترین تریدرها و اساتید فارکس جهان میتونن از طریق آموزش‌هایشون به تریدرهای جدید و علاقمند به این حوزه کمک کنن. برای شناخت بهترین تریدرهای معروف، میتونی عکس‌های اونها رو در وبسایت‌های مربوطه مشاهده کنی و در مورد تاریخچه و موفقیت‌هاشون بیشتر بخونی. اما به یاد داشته باش که تریدرهای برتر و معروف همچنان با ریسک‌هایی روبرو هستن و اینکه یک تریدر موفق باشه، نشانگری برای موفقیت مطلق در تریدینگ نیست.

  2. اینکه بهترین تریدر های جهان یا بهترین تریدر های فارکس جهانچه کسانی هستند مهم نیست اینکه شما کجا هستید و اینکه قرار هست به یکی از تریدر های معروف دنیا تبدیل بشید تمرکز کنید روی این بازار مطمئن باشید دور نیست و بزرگترین تریدرهای جهان هم یک روزی از پله صفر شروع کردند و تونستن تبدیل به تریدرهای معروف جهان بشوند این مسیر انتخابی هست و شما هم میتونید جزو این دسته باشید!

    1. سلام وقت شما بخیر آقای ثارمی
      ممنون از نظر جذابتون بله دقیقا صحبت‌های شما درسته
      پرسود و موفق باشید

  3. سلام خانم منصوری واقعا خسته نباشید‌ و خداقوت
    فقط خواهشا یه صرافی معروف در کشور سوئیس رو معرفی کنید

  4. درود!
    لطف کنین ،لیستی از تریدر های ژاپنی و چینی و شرق آسیا هم قرار بدین .
    یقینا اونا از الگوریتم خاصی استفاده میکنند.🙏

  5. سلام می‌خواستم تشکر کنم برای مقاله خوبتون
    واقعا خیلی جالبه که این آدمای سرمایه‌دار چطوری و از کجا سرمایه‌شون رو به دست آوردن

  6. این افراد همه سرمایه گذار هستند نه تریدر (به معنای تکنیکال کار)
    جالبه اسم هیچ کدوم از بنیان گذاران و مدرسین تکنیکال مثل آل بروکس و لنس بگز و مایکل هادلستون و آلفونسو و … در بین افراد موفق نیست این افراد اکثرا از دوره فروشی به درآمد رسیدند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا