🎁 وبینار مسیر درست تبدیل شدن به یک معامله‌گر🎁

اینجا کلیک کنید
دوره منتور شیپ
آموزش بلاک چینآموزش کیف پول

آموزش جامع ساخت کیف پول بلاک چین (Blockchain.com)

کیف پول دیجیتال بلاک چین تنها یکی از خدمات سایت جامع «بلاک چین دات کام» (Blockchain.com) است که افراد مختلف می‌توانند با ثبت نام در آن، امنیت رمزارزهای خود را تامین کنند. این کیف پول هم به‌صورت آنلاین و تحت وب قابل استفاده است و هم می‌توان آن را روی گوشی‌های هوشمند نصب کرد.

یکی از اولین قدم‌های هر سرمایه‌گذاری که وارد بازار ارزهای دیجیتال می‌شود، انتخاب یک کیف پول دیجیتال مناسب است. این کیف پول وظیفه تعامل با بلاک چین و محافظت از رمزارزهای شما را برعهده دارد و برای همین انتخاب یک گزینه معتبر از اهمیت زیادی برخوردار است.

در حال حاضر کیف پول‌های بسیار زیادی در بازار وجود دارند که هرکدام نیازهای قشر خاصی از سرمایه‌گذاران را برطرف می‌سازند. این کیف پول‌ها انواع مختلفی دارند که کیف پول بلاک چین از نوع کیف پول‌های نرم افزاری است.

با ما همراه باشید تا در ادامه، آموزش نصب و راه اندازی کیف پول بلاک چین را به‌صورت تصویری و قدم‌به‌قدم برای‌تان ارائه کنیم. این آموزش برای هر دو نسخه تحت وب و موبایل آماده شده است.

معرفی کیف پول بلاک چین

کیف پول بلاک چین یکی از خدمات سایت بلاک چین دات کام است که در حال حاضر امکان واریز و نگه‌داری از رمزارزهای مطرح بازار از جمله بیت کوین، اتریوم و تتر را فراهم کرده است.

سایت بلاک چین دات کام یکی از قدیمی‌ترین سایت‌های اینترنتی فعال در حوزه ارزهای دیجیتال است که فعالیت خود را در سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز کرد. این سایت در ابتدا تنها یک «کاوشگر بلاک چین» (Blockchain Explorer) بود که افراد می‌توانستند به کمک آن تراکنش‌های خود را روی زنجیره بیت کوین مشاهده و پیگیری کنند.

با افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال در طول زمان، کاربران سایت بلاک چین دات کام نیز با افزایش چشم‌گیری روبه‌رو شد. به همین دلیل روزبه‌روز شاهد اضافه شدن بخش‌های متنوعی به این سایت بودیم که کیف پول بلاک چین نیز یکی از همین بخش‌هاست.

بنابراین وقتی صحبت از کیف پول بلاک چین می‌شود منظور همان کیف پول یا «ولت» (Wallet) سایت بلاک چین دات کام است که در ادامه نحوه نصب و کار با آن را آموزش می‌دهیم. البته این نکته را هم فراموش نکنید که واژه بلاک چین یکی از واژه‌های کلیدی دنیای رمزارزهاست که به فناوری بلاک چین اشاره دارد. سایت بلاک چین دات کام نیز اسم خود را از روی همین فناوری انتخاب کرده است.

مزایا و معایب کیف پول بلاک چین

شما می‌توانید با استفاده از کیف پول تحت وب یا موبایل بلاک چین به ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال مختلفی همچون «بیت کوین» (Bitcoin)، «اتریوم» (Ethereum)، «بیت کوین کش» (Bitcoin Cash)، «استلار» (Stellar) و «تتر» (Tether) بپردازید، رمزارزهای خود را سپرده‌گذاری یا «استیک» (Stake) کنید، از خدمات امور مالی غیرمتمرکز یا «دیفای» (DeFi) بهره‌مند شوید یا حتی به‌طور مستقیم با کارت بانکی خود رمزارز بخرید.

 

آموزش ثبت نام و کار با نسخه تحت وب کیف پول بلاک چین

کیف پول بلاک چین در کامپیوتر و لپ تاپ نیاز به نصب ندارد و با مراجعه به سایت رسمی آن می‌توانید از نسخه تحت وب آن استفاده کنید. خرید، فروش و تبدیل رمزارز در این کیف پول نیاز به احراز هویت دارد ولی واریز و برداشت از آن بدون تایید حساب نیز انجام می‌شود.

کیف پول بلاک چین نسخه دسکتاپ ندارد و اگر می‌خواهید در لپ تاپ یا رایانه‌های شخصی خود از این کیف پول استفاده کنید، باید از نسخه تحت وب یا آنلاین آن کمک بگیرید. برای این کار تنها کافی است مرورگر دلخواه خود، همچون «کروم» (Chrome) یا «فایرفاکس» (Firefox) را باز کنید و از طریق این لینک وارد صفحه رسمی کیف پول بلاک چین شوید.

البته توجه داشته باشید که در حال حاضر دسترسی به این سایت از داخل ایران مسدود است و برای ورود به آن باید از روش‌های تغییر IP استفاده کنید.

بعد از ورود به سایت باید برای خود یک حساب باز کنید که این کار با کلیک روی گزینه Sign Up‌ انجام می‌شود. این گزینه در سمت راست منوی بالای سایت بلاک چین دات کام قرار دارد و در تصویر زیر نیز می‌توانید آن را مشاهده کنید.

آموزش ثبت نام و کار با نسخه تحت وب کیف پول بلاک چین

با انتخاب این گزینه وارد صفحه ثبت نام در بلاک چین خواهید شد. در این صفحه باید اطلاعاتی همچون آدرس ایمیل معتبر، کلمه عبور، کشور محل سکونت و کد معرف خود را انتخاب کرده و روی گزینه Continue کلیک کنید. کلمه عبور انتخابی شما باید حداقل ۸ کاراکتر بوده و در آن حتما از یک حرف کوچک انگلیسی،‌ یک حرف بزرگ، عدد و یک کاراکتر خاص همچون @ استفاده شده باشد. همچنین کادر مربوط به کد معرف که با گزینه Have a referal code? مشخص شده است، اجباری نیست و می‌توانید آن را خالی بگذارید.

آموزش ثبت نام و کار با نسخه تحت وب کیف پول بلاک چین

با کلیک روی گزینه Continue،‌ اگر همه اطلاعات خواسته‌شده را به درستی وارد کرده باشید، کیف پول شما ایجاد می‌شود و وارد مرحله بعدی می‌شوید. در این مرحله پیامی مشابه تصویر زیر برای‌تان نمایش داده شده و از شما خواسته می‌شود تا آدرس ایمیل خود را تایید کنید.

آموزش ثبت نام و کار با نسخه تحت وب کیف پول بلاک چین

برای تایید آدرس ایمیل خود تنها کافی است به آدرس ایمیلی که در زمان ثبت نام وارد کردید، مراجعه کنید و روی گزینه آبی رنگی که با عبارت Yes, I Confirm This Is My Email Address‌ مشخص شده است، کلیک کنید.

آموزش ثبت نام و کار با نسخه تحت وب کیف پول بلاک چین

بدین ترتیب آدرس ایمیل شما در کیف پول بلاک چین تایید می‌شود و با پیام زیر مواجه می‌شوید.

آموزش ثبت نام و کار با نسخه تحت وب کیف پول بلاک چین

اکنون می‌توانید این صفحه را ببندید و به صفحه قبلی که در آن از شما خواسته شده بود ایمیل خود را تایید کنید، برگردید. همچنین می‌توانید با مراجعه به صفحه اصلی سایت نیز وارد کیف پول تازه‌تاسیس خود شوید.

آموزش ثبت نام و کار با نسخه تحت وب کیف پول بلاک چین

به همین راحتی مراحل ایجاد کیف پول بلاک چین در نسخه تحت وب به پایان رسید و می‌توانید طبق آموزشی که در ادامه ارائه می‌دهیم به ارسال و دریافت رمزارزهای دلخواه خود بپردازید. ضمن اینکه تصویر بالا صفحه اول کیف پول بلاک چین نسخه تحت وب را نمایش می‌دهد که از دیگر بخش‌های مهم آن می‌توان به بخش «ایردراپ» (Airdrop)، نمایش قیمت رمزارزها (Prices) و بخش سپرده‌گذاری (Earn) اشاره کرد.

 

خرید، فروش و تبدیل ارز دیجیتال در کیف پول بلاک چین

اولین امکانی که کیف پول بلاک چین برای کاربران خود فراهم کرده، امکان خرید، فروش و تبدیل ارزهای دیجیتال به‌یکدیگر است. برای خرید مستقیم ارز دیجیتال از داخل کیف پول بلاک چین از گزینه Buy، برای فروش رمزارز از گزینه Sell و برای تبدیل رمزارزها به یکدیگر از گزینه Swap استفاده می‌شود.

با این حال از آنجایی که کشور ایران در لیست کشورهای تحریمی قرار دارد، نمی‌توان با استفاده از روش‌های مرسوم پرداخت بین‌المللی مراحل خرید یا فروش رمزارز را از داخل کیف پول بلاک چین انجام داد. مهم‌تر از آن اینکه برای دسترسی به این سه بخش باید حساب کاربری بلاک چین خود را احراز هویت کنید که این کار نیز برای کاربران ایرانی ممکن نیست.

از همین رو از آموزش خرید و فروش مستقیم رمزارز با کارت بانکی که در داخل کیف پول بلاک چین فراهم شده صرف‌نظر می‌کنیم و در بخش بعدی به سراغ آموزش ارسال و دریافت رمزارز که اصلی‌ترین دلیل ما برای استفاده از این کیف پول است، می‌رویم.

 

نحوه واریز ارز دیجیتال به کیف پول بلاک چین

برای واریز و ارسال رمزارز به نسخه تحت وب کیف پول بلاک چین باید از منوی بالای صفحه روی گزینه Receive کلیک کنید. این کار زمانی انجام می‌شود که شما رمزارزهایی را در یک صرافی متمرکز همچون «بایننس» (Binance) و «کوکوین» (Kucoin) یا یک کیف پول دیجیتال دیگر در اختیار دارید و اکنون می‌خواهید آن را به کیف پول بلاک چین خود انتقال دهید.

نحوه واریز ارز دیجیتال به کیف پول بلاک چین

با کلیک روی این گزینه منویی در سمت راست صفحه باز می‌شود که در اولین قدم باید رمزارز مورد نظر خود را از بین رمزارزهای پشتیبانی‌شده انتخاب کنید. برای راحتی کار می‌توانید اسم کامل رمزارز دلخواه خود را در کادر جستجو وارد کنید.

نحوه واریز ارز دیجیتال به کیف پول بلاک چین

برای مثال اگر قصد دارید به کیف پول بلاک چین خود مقداری بیت کوین انتقال دهید باید در کادر جستجو عبارت Bitcoin یا BTC را وارد کرده یا از بین گزینه‌های موجود گزینه‌ای را که مربوط به ارز دیجیتال بیت کوین است، انتخاب کنید. توجه داشته باشید که بعد از جستجوی یک رمزارز ممکن است با چندین گزینه مواجه شوید که هرکدام مربوط به یک شبکه خاص هستند. توصیه می‌شود رمزارزهای خود را همیشه با استفاده از شبکه اصلی آن‌ها انتقال دهید تا مشکلی برای شما پیش نیاید.

در هر صورت بعد از انتخاب گزینه مربوطه که در مثال بالا همان گزینه اول نمایش‌داده‌شده در تصویر است، آدرس بیت کوین کیف پول بلاک چین شما به همراه کد QR مربوط به آن نمایش داده می‌شود.

نحوه واریز ارز دیجیتال به کیف پول بلاک چین

اکنون می‌توانید بیت کوین‌های خود را به این آدرس ارسال کنید یا آن را در اختیار شخص یا پلتفرم دیگری قرار دهید تا آن‌ها برای شما بیت کوین واریز کنند. بعد از تایید تراکنش در شبکه بیت کوین، رمزارزهای شما در کیف پول بلاک چین‌تان قابل‌دسترسی خواهد بود.

 

آموزش برداشت رمزارز از کیف پول بلاک چین

برای برداشت رمزارز از نسخه تحت وب کیف پول بلاک چین این بار از منوی اصلی روی Send کلیک کنید.

آموزش برداشت رمزارز از کیف پول بلاک چین

با این کار منویی در سمت راست صفحه باز می‌شود که در داخل آن یک لیست کشویی وجود دارد. روی این لیست کلیک کرده و رمزارزی را که می‌خواهید به آدرس دیگری بفرستید، انتخاب کنید. بدین ترتیب پنجره جدیدی باز می‌شود که باید اطلاعات مربوط به انتقال خود را در آن وارد کنید.

در این پنجره از کادر From حساب خود در کیف پول بلاک چین را انتخاب کرده و سپس در قسمت To آدرس گیرنده را وارد کنید. به همین ترتیب در قسمت Amount مقدار رمزارز انتقالی را وارد کرده و سپس روی گزینه Continue کلیک کنید.

آموزش برداشت رمزارز از کیف پول بلاک چین

با این کار جزئیات تراکنش برای شما نمایش داده می‌شود که باید آن‌ها را چک کنید. اگر همه‌چیز درست بود با کلیک روی گزینه Send رمزارز انتخابی به همان مقداری که وارد کرده بودید، به آدرس جدید ارسال خواهد شد.

 

آموزش نصب و راه‌اندازی نسخه موبایل کیف پول بلاک چین

کیف پول بلاک چین یک نسخه موبایل هم دارد که کاربران گوشی‌های هوشمند اندرویدی و iOS می‌توانند از آن استفاده کنند. این کیف پول را می‌توانید با مراجعه به سایت رسمی بلاک چین دات کام دانلود و نصب کنید.

همان‌طور که گفتیم کیف پول بلاک چین نسخه موبایل هم دارد و اگر از یکی از سیستم عامل‌های اندروید یا iOS استفاده می‌کنید، می‌توانید اپلیکیشن موبایل این کیف پول را دانلود و نصب کنید. برای این کار راحت‌ترین انتخاب این است که وارد سایت رسمی کیف پول بلاک چین شوید یا از یکی از فروشگاه‌های «گوگل پلی» (Google Play) یا «اپ استور» (App Store) این اپلیکیشن را نصب کنید.

بعد از اینکه نسخه موبایل کیف پول بلاک چین دات کام را باز کردید، در صفحه اول آن با سه گزینه مواجه خواهید شد. گزینه Create a Wallet برای ایجاد کیف پول استفاده می‌شود. در صورتی که عبارت بازیابی کیف پول دیگر خود را در اختیار دارید و می‌خواهید رمزارزهای خود را بازیابی کنید، می‌توانید از گزینه Restore Wallet کمک بگیرید.

کسانی که از قبل در سایت بلاک چین دات کام حساب دارند یا از طریق نسخه تحت وب یک کیف پول ساخته‌اند، می‌توانند با استفاده از گزینه Log In وارد حساب فعلی خود شوند.

در این آموزش فرض می‌کنیم که این اولین‌بار است که نسخه موبایل کیف پول بلاک چین را دانلود و نصب کرده‌اید و اکنون می‌خواهید از صفر یک کیف پول جدید ایجاد کنید. برای همین گزینه Create a Wallet را انتخاب کنید و وارد مرحله بعدی شوید.

در این صفحه باید کشور محل سکونت خود را انتخاب کنید که متاسفانه ایران در بین گزینه‌ها وجود ندارد. در عوض می‌توانید یک کشور دیگر را انتخاب کنید. اگر هم کد معرف دارید می‌توانید این کد را در کادر Do you have a referal code? وارد کرده و در نهایت روی گزینه Get Started ضربه بزنید.

در صفحه بعدی آدرس ایمیل معتبر خود را وارد کرده و یک کلمه عبور برای خود انتخاب کنید. مانند نسخه تحت وب، در نسخه موبایل نیز باید از رمزعبوری استفاده کنید که حداقل ۸ کاراکتر بوده و در آن از حداقل یک کلمه کوچک انگلیسی، یک کلمه بزرگ انگلیسی، یک عدد و یک علامت استفاده شده باشد. بعد از وارد کردن کلمه عبور تیک مربوط به قوانین کیف پول بلاک چین را فعال کرده و روی Confirm ضربه بزنید.

در مرحله بعدی از شما خواسته می‌شود تا یک کد ۴ رقمی برای ورود به حساب‌تان انتخاب کنید. این کد را دو بار وارد کنید و آن را به‌ خاطر بسپارید. اکنون اگر گوشی هوشمند شما از امکاناتی مثل اثر انگشت یا تشخیص چهره پشتیبانی کند می‌توانید ورود با این گزینه‌ها را نیز با انتخاب گزینه OK تنظیم کنید. در غیر این صورت روی Don’t Allow‌ ضربه بزنید تا این امکان لغو شود. برای راحتی آموزش ما نیز همین گزینه را انتخاب می‌کنیم.

بعد از گذشت چند ثانیه از شما خواسته می‌شود تا آدرس ایمیل خود را تایید کنید. برای این کار وارد ایمیل خود شده و روی لینک آبی رنگ کلیک کنید. اکنون ایمیل شما تایید شده و باید به اپلیکیشن بلاک چین برگردید و روی Next ضربه بزنید.

تبریک می‌گوییم! نسخه موبایل کیف پول بلاک چین شما آماده استفاده است و با انتخاب گزینه View my Account می‌توانید وارد کیف پول جدید خود شوید.

 

سخن پایانی

کیف پول بلاک چین یکی از کیف پول‌های نرم افزاری موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید امنیت رمزارزهای خود را تامین کنید. این کیف پول در واقع متعلق به پلتفرم بلاک چین دات کام است که در کنار ارائه کیف پول، خدمات دیگری همچون صرافی ارز دیجیتال، کاوشگر بلاک چین و… را نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

نکته مهمی که در مورد کیف پول بلاک چین وجود دارد این است که این پلتفرم خدمات خود را به کاربران ایرانی ارائه نمی‌دهد و اگر با هویت ایرانی وارد سایت آن شوید، با پیغام خطا مواجه خواهید شد. با این حال کسانی که با روش‌های تغییر IP می‌خواهند از این کیف پول استفاده کنند، می‌توانند با استفاده از آموزشی که در مقاله امروز حسینی فایننس ارائه کردیم، این کار را انجام دهند.

اگر شما هم تجربه کار با کیف پول بلاک چین را داشته‌اید یا سوالی ذهن‌تان را مشغول کرده می‌توانید از بخش نظرات همین مقاله آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

منبع
foolsupport.blockchainsupport.blockchainsupport.blockchainblockchainblockchain

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا