دوره پرایس اکشن ict
آموزش فارکسپلتفرم‌های معاملاتی

آموزش بروکر اوپو فایننس (Opofinance) | نحوه ثبت نام و معاملات

دوره حضوری منتور شیپ

اولین و مهم‌ترین قدم برای ورود به بازار فارکس انتخاب یک بروکر مناسب است. درحال‌حاضر بروکرهای متعددی در بازار فارکس فعالیت می‌کنند که هر یک ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. به همین منظور کاربران باید در زمان انتخاب بروکر فاکتورهای بسیاری نظیر میزان اسپرد، امنیت، سابقه فعالیت و تنوع در روش‌های واریز و برداشت را در نظر بگیرند.

بروکر «اوپوفایننس» (opofinance) ازجمله بروکرهای بازار فارکس است که در گذشته با نام اوپوفارکس شناخته شده بود. این بروکر با پشتیبانی از زبان فارسی و ارائه ابزارهای معاملاتی متنوع از محبوبیت بسیاری در بین معامله‌گران برخوردار است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم در رابطه با خود این بروکر صحبت کنیم و نحوه ثبت‌نام و انجام معاملات در آن را به طور کامل شرح دهیم.

پس اگر موضوعاتی نظیر «واریز و برداشت در بروکر اوپو فایننس» و «نحوه ثبت نام در بروکر اوپوفایننس» ذهن شما را درگیر کرده است تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

معرفی بروکر اوپوفایننس

بروکر اوپوفایننس ازجمله بروکرهای آفشور است که با ارائه ۴ نوع حساب معاملاتی مختلف، امکان انجام معاملات فارکس، ارزهای دیجیتال، فلزات، کالاها، شاخص‌ها و ارز دیجیتال را فراهم می‌کند.

بروکر اوپوفایننس یا اوپوفارکس یکی از جدیدترین بروکرهای فارکس در بازارهای مالی است که در سال ۲۰۲۰ در کمیسیون مالی سنت وینسنت و گرنادین‌ها و همچنین کمیسیون مالی سیشل به ثبت رسیده است. این بروکر تحت عضویت نهاد مستقل FINACOM فعالیت می‌کند. درواقع این نهاد، یک سازمان مستقل خصوصی برای حل اختلاف میان بروکر و مشتری بوده و رگولاتوری محسوب نمی‌شود.

گفتنی است که این بروکر امکان انجام معاملات بیش از ۳۰۰ ابزار معاملاتی نظیر فارکس، فلزات، سهام، شاخص‌ها، ارزدیجیتال و کالاها را در پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵ برای مشتریان خود فراهم می‌کند. درحال‌حاضر، بروکر اوپوفایننس حدود ۱۰۰ هزار مشتری فعال دارد که بسته به مقدار شارژ اولیه، ۴ نوع حساب معاملاتی در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد.

نکته قابل‌توجه برای کاربران ایرانی این است که خوشبختانه بروکر opofinance از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و کاربران داخل ایران نیز می‌توانند به‌راحتی در این بروکر فعالیت کنند. همچنین در صورت بروز هرگونه مشکل کاربران می‌توانند از خدمات پشتیبانی سریع و ۲۴ ساعته این بروکر استفاده کنند.

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

این بروکر در کنار مزایایی که دارد با معایبی نیز همراه است که معامله‌گران باید قبل از ثبت‌نام و فعالیت در آن با آن‌ها آشنا شوند. در تصویر زیر لیستی از مزایا و معایب بروکر اوپوفایننس آورده شده است.

مزایا و معایب اوپو فایننس

 

انواع حساب معاملاتی در بروکر اوپوفایننس

بروکر اوپوفایننس دارای ۴ نوع حساب معاملاتی با نام‌های Standard ،ECN ،Social Trade و ECN Pro است که تفاوت‌هایی از نظر میزان اسپرد و حداقل واریزی دارند.

هر بروکر حساب‌های معاملاتی متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که تفاوت‌هایی از نظر میزان اسپرد، حداقل واریزی، نرخ کمیسیون و… دارند؛ درنتیجه افراد باید بهترین گزینه را باتوجه‌به شیوه معاملاتی خود انتخاب کنند. در بروکر اوپوفایننس نیز چهار نوع حساب معاملاتی با نام‌های Standard ،ECN ،Social Trade و ECN Pro وجود دارد.

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها
ما در دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها که در سایت حسینی فایننس در اختیار شما قرار گرفته است، مفاهیم و اصول سرمایه‌گذاری در بازار طلا را به شما آموزش خواهیم داد. بعد از دیدن این دوره، می‌توانید با اعتماد به نفس کافی وارد بازار طلا شده و به‌کسب درآمد بپردازید.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های معامله‌گران در هنگام افتتاح حساب، حداقل میزان واریزی است. در حساب استاندارد و  ECN ‌بروکر اوپوفایننس، این رقم برابر با ۱۰۰ دلار است. این در حالی است که در صورت انتخاب حساب Social Trade و ECN Pro باید به ترتیب ۲۰۰ دلار و ۵،۰۰۰ دلار واریزی داشته باشید.

مسئله دیگر میزان اسپرد معاملات است که حساب ECN Pro دارای اسپرد ۰ پیپ است و درواقع کمترین میزان اسپرد در بین سایر حساب‌های بروکر اوپوفایننس دارد. این رقم در حساب استاندارد برابر با ۱.۸ پیپ و در حساب ECN برابر ۰.۸ پیپ است. بیشترین میزان اسپرد مربوط به حساب Social Trade با رقم ۱.۵ پیپ است.

همچنین برای افراد حرفه‌ای که نیاز به اهرم معاملاتی دارند باید بگوییم که حداکثر اهرم معاملاتی برای تمام حساب‌های بروکر اوپوفایننس برابر با ۱:۲۰۰۰ است. از نظر کمیسیون نیز دو حساب استاندارد و Social Trade بدون کمیسیون هستند. اما حساب ECN دارای کمیسیون ۶ دلاری و حساب ECN Pro دارای کمیسیون ۴ دلاری است.

بروکر اوپوفایننس

 

نحوه ثبت نام در بروکر اوپو فایننس

معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بعد از انتخاب یک بروکر مناسب برای استفاده از خدمات آن همانند بسیاری از پلتفرم‌های دیگر باید ابتدا در این بروکر ثبت‌نام کنند و حساب کاربری بسازند. برای ثبت‌نام در بروکر اوپوفایننس باید ابتدا وارد لینک ثبت‌نام شوید و سپس مراحل زیر را طی کنید. درصورتی‌که در هنگام ورود به بروکر اوپوفایننس با مشکل مواجه شدید، پیش از ورود به بروکر از VPN استفاده کنید.

  • مرحله اول : با کلیک بر روی گزینه «ایجاد حساب» صفحه‌ای مشابه به تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. در این قسمت باید مشخصات فردی خود نظیر نام، نام‌خانوادگی، تاریخ تولد به میلادی، کشور محل سکونت، شماره همراه و ایمیل خود را به لاتین وارد کنید. همچنین در این قسمت باید یک رمز عبور برای حساب کاربری خود بسازید. درنهایت نیز با فعال کردن تیک مربوط به پذیرش قوانین و مقررات، بر روی گزینه «ایجاد حساب کاربری» کلیک کنید.

آموزش بروکر اوپوفایننس

  • مرحله دوم: صفحه بعدی همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید مربوط به تایید ایمیل وارد شده در مرحله قبل است. برای انجام اینکار کافیست کد تایید ارسال‌شده به ایمیل خود را در کادر مربوط وارد کنید و بر روی گزینه «تایید» بزنید. درصورت عدم دریافت کد، بر روی «ارسال دوباره کد تایید ایمیل» کلیک کنید.

مراحل ثبت نام در اوپو فایننس

  • مرحله سوم: در ادامه به صورت خودکار به صفحه اصلی ورود به پروفایل منتقل خواهید شد. برای ورود به بروکر اوپوفایننس، ایمیل و رمزعبور خود را وارد کرده و سپس بر روی دکمه «ورود» بزنید. درصورتی‌که رمزعبور خود را فراموش کرده‌اید بر روی عبارت «فراموشی رمز عبور» کلیک کنید.

مراحل ثبت نام در اوپو فایننس

  • مرحله چهارم: با ورود به پروفایل کاربری خود با پیغامی مشابه به تصویر زیر مواجه می‌شوید. در این قسمت باید قوانین و ضوابط مربوط به معامله با بروکر اوپوفایننس را پس از مطالعه، تایید نمایید.

مراحل ثبت نام در اوپو فایننس

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع پرایس اکشن
پرایس اکشن (Price Action) یکی از شیوه‌‌های برتر معامله‌‌گری است که در آن داده‌‌های قیمت، مبنای تحلیل ارزهای دیجیتال قرار گرفته و باعث می‌شود معامله‌‌گر بتواند نقاط ورود و خروج را برای معامله شناسایی کند.

کاربران توجه داشته باشند تا زمانی‌که مراحل احراز هویت حساب کاربری خود را تکمیل نکرده باشند، نمی‌توانند به انجام معاملات بپردازند. مراحل انجام احراز هویت و تکمیل ثبت‌نام به‌طور کامل در ادامه آورده شده است.

 

احراز هویت در بروکر اوپوفایننس

تمامی بروکرها به منظور جلوگیری از کلاهبرداری از کاربران خود می‌خواهند که با ارائه مدارک، هویت خود را تایید کنند. درواقع احراز هویت در بروکرها به منظور حفظ امنیت و ارائه خدمات بهتر به کاربران صورت می‌گیرد. کاربران بروکر اوپو فایننس نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای انجام معاملات نیاز به احراز هویت دارند.

مراحل ثبت نام در اوپو فایننس

همانظور که قبلا گفتیم با کلیک بر روی گزینه «الان تایید کن» در کادر نارنجی رنگ بالای صفحه وارد صفحه‌ای مشابه به تصویر زیر می‎‌شوید. در این قسمت از شما خواسته شده که کشور محل سکونت خود را مشخص کنید. درصورتی‌که ساکن ایالات متحده آمریکا نیستید، گزینه Other را انتخاب کنید و بر روی گزینه Agree And Continue بزنید.

مراحل ثبت نام در اوپو فایننس

 

تاییدیه شماره تلفن

در این مرحله باید شماره همراه خود را جهت دریافت کد احراز هویت وارد کنید و بر روی دکمه Send Verification Code بزنید.

مراحل ثبت نام در اوپو فایننس

پس از چند ثانیه، پیامکی حاوی کد تایید را دریافت خواهید کرد. کد تایید را در کادر مربوطه وارد کرده و بر روی دکمه «بعدی» کلیک کنید.

مراحل ثبت نام در اوپو فایننس

 

سند هویتی

در این قسمت ابتدا باید تابعیت خود را مشخص کنید. سپس در کادر بعدی نوع سند خود را انتخاب کنید که می‌تواند یکی از گزینه‌های گذرنامه، گواهینامه رانندگی، کارت شناسایی و مجوز اقامت باشد. درادامه تصویر مدرک شناسایی خود را بارگذاری کرده و بر روی گزینه «بعدی» بزنید. توجه داشته باشید تصویر مدرک شناسایی شما باید روشن، شفاف و بدون برش باشد.

مراحل ثبت نام در اوپو فایننس

 

سلفی

در این مرحله شما باید یک تصویر سلفی تهیه کنید. درصورتی‌که کامپیوتر یا لپ‌تاپ شما مجهز به «وب کم» (Webcam) است، از آن استفاده کنید یا با کلیک بر روی «ادامه با تلفن» این مرحله را تکمیل نمایید. دقت کنید که تصویرتان دقیقا در چهارچوب مشخص شده توسط بروکر اوپوفایننس قرار گرفته باشد. این اقدام به منظور تضمین امنیت و جلوگیری از هرگونه سواستفاده در نظر گرفته شده است.

مراحل ثبت نام در اوپو فایننس

 

گواهی محل سکونت

در مرحله نهایی احراز هویت، شما باید اطلاعات محل سکونت نظیر کشور، شهر (ایالت) و آدرس را مطابق با اصل مدرک وارد کنید. در ادامه تصویر یکی از مدارک اثبات محل سکونت خود نظیر صورت‌حساب‌های بانکی، قبوض خدماتی یا گواهی‌نامه‌های سکونت و موارد دیگر صادرشده توسط دولت را بارگذاری نمایید.

مراحل ثبت نام در اوپو فایننس

پس از تکمیل مراحل بالا، احراز هویت شما تکمیل می‌شود و باید منتظر تایید کارشناسان متخصص بروکر اوپوفایننس باشید. در صورت صحت اطلاعات و مدارک، حساب کاربری شما ظرف مدت ۲۴ ساعت تایید خواهد شد.

 

افتتاح حساب واقعی و دمو در بروکر اوپوفایننس

معامله‌گران بعد از ثبت‌نام و افتتاح حساب در بروکر اوپوفایننس برای انجام معاملات در بازار فارکس باید حساب معاملاتی باز کنند. افتتاح حساب در بروکر اوپوفایننس به دو صورت «افتتاح حساب واقعی» و «افتتاح حساب دمو» صورت می‌گیرد. برای افتتاح حساب واقعی از قسمت داشبورد بر روی دکمه «ایجاد حساب» بزنید.

مراحل ثبت نام در اوپو فایننس

در صفحه باز شده باید ابتدا نوع پلتفرم معاملاتی حساب خود را انتخاب کنید و سپس در قسمت تنظیمات حساب مواردی نظیر نوع حساب، اهرم و ارز را مشخص نمایید. درنهایت تیک مربوط به پذیرش شرایط و مقررات را فعال کنید و بر روی دکمه «ایجاد حساب کاربری» بزنید.

مراحل ثبت نام در اوپو فایننس

با زدن دکمه «ایجاد حساب کاربری» پیغامی حاوی اطلاعات حساب کاربری شما نمایش داده خواهد شد. درصورتی‌که اطلاعات مورد تایید شما است بر روی گزینه «ایجاد حساب کاربری» بزنید، در غیراین‌صورت دکمه «لغو» را انتخاب کنید.

مراحل ثبت نام در اوپو فایننس

اگر تمام موارد به‌درستی وارد شده باشد، در صفحه بعد مشخصات حساب واقعی شما نمایش داده خواهد شد. شما می‌توانید با این اطلاعات به سرور بروکر اوپوفایننس در پلتفرم معاملاتی انتخابی خود متصل شوید. لینک دانلود نرم افزار متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵ در همان صفحه در قسمت «دانلود Trading Terminal» قرار داده شده است.

مراحل ثبت نام در اوپو فایننس

برای ایجاد حساب دمو در بروکر اوپوفایننس نیز باید از قسمت داشبورد، گزینه «ایجاد حساب دمو» را انتخاب کنید و مراحل را همانند ایجاد حساب واقعی پیش ببرید.

 

واریز و برداشت در بروکر اوپوفایننس

یکی از مهم‌ترین مسائلی که معامله‌گران باید در انتخاب بروکر در نظر بگیرند، روش‌های واریز و برداشت از آن است. بروکر اوپوفایننس از روش‌های واریز و برداشت متنوعی پشتیبانی می‌کند؛ به همین دلیل باعث شده تا کاربران در داخل ایران نیز بتوانند به‌راحتی حساب خود را شارژ کنند.

برای واریز یا برداشت وجه به پنل کاربری خود رفته و از قسمت اعتبارات گزینه «واریز وجه» یا «برداشت وجه» را انتخاب کنید. روش‌های مختلفی برای شارژ حساب کاربری وجود دارد که از این بین می‌توان به پرداخت رمزارزی، advcash، «پرفکت مانی» (Perfect Money)، صرافی «تاپ چنج» (TopChange) و ویزا و مستر کارت اشاره کرد.

گفتنی است که این بروکر امکان واریز و برداشت ریالی را ازطریق صرافی تاپ چنج برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر ساخته است؛ بنابراین با ثبت‌نام در این صرافی می‌توانید با استفاده از واحد ریال، واریز و برداشت داشته باشید.

 

سخن پایانی

بروکر اوپوفایننس یکی از جدیدترین بروکرهای فعال در بازار فارکس است که از سال ۲۰۲۰ فعالیت خود را آغاز کرد. این بروکر به زبان فارسی برای کاربران ایرانی در دسترس است و می‌توان حساب خود را با روش‌هایی نظیر ارزدیجیتال، پرفکت مانی، تاپ چنج و… شارژ کرد.

از دیگر مزایای این بروکر می‌توان به ارائه ۴ نوع حساب معاملاتی متفاوت و همچنین پشتیبانی از پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵ اشاره کرد. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران برای انجام معاملات رمزارزها، شاخص‌ها، سهام و کالاها در کنار جفت ارزهای فارکس باید ابتدا در این بروکر ثبت‌نام کنند و سپس اقدام به افتتاح حساب نمایند. گفتنی است که باتوجه‌به محدودیت‌های بین‌المللی، بروکر اوپوفایننس در ایران از دسترس خارج شده است؛ به همین دلیل تنها روش ورود به سایت استفاده از VPN است.

اگر شما هم تجربه کار با بروکر اوپوفایننس را دارید، تجارب خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

نکاتی که در این مقاله ذکر شد تنها به‌منظور معرفی بروکرهای مطرح بوده است؛ پیش از انتخاب بروکر برای انجام معاملات فارکس، حتما تحقیقات کامل انجام دهید و با متخصصان این حوزه مشورت کنید. مجموعه حسینی فایننس هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال انتخاب شما و مشکلات احتمالی ندارد.
ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. کارگزاری اپوفایننس خدمات مورد نیاز برای ورود به دنیای معاملات آنلاین CFD ارائه می‌دهد؟

  2. بروکر اپوفایننس فعالیت خود را در سال 2020 آغاز کرده و جز یکی از کارگزاری‌های کاملاً جوان به حساب می‌آید. این بروکر البته مزایای فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار داده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به حساب‌های متنوع و اسپردهای رقابتی اشاره کرد. بروکر اپوفایننس رگوله متوسطی دارد و نمادهای معاملاتی گسترده‌ای را با بهترین قیمت ممکن ارائه میکند. در بروکر opofinance به طیف عظیمی از دارایی‌های قابل معامله دسترسی خواهید داشت و می‌توانید با کمیسیون و اسپرد پایین روی آن‌ها ترید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا