دوره منتور شیپ
آموزش فارکسپلتفرم‌های معاملاتی

آموزش بروکر اینگات (Ingot) | نحوه ثبت نام و معاملات

بروکر فارکس به سایت‌ها و پلتفرم‌هایی گفته می‌شود که معامله‌گران می‌توانند به کمک آن به خریدوفروش جفت ارزها و دارایی‌های دیگر بپردازند. تعداد این بروکرها به‌قدری زیاد است که هر معامله‌گری در ابتدای مسیر ورود خود به بازار فارکس نمی‌داند کدام یک از آن‌ها را انتخاب کند. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم بسیاری از بروکرهای خوب بین‌المللی خدمات خود را به کاربران ایرانی ارائه نمی‌دهند و ما مجبور هستیم از بین چند بروکر محدود، یکی را انتخاب کنیم.

خوشبختانه در این بین، بروکرهای فارکسی نیز هستند که مشکلی با کاربران داخل کشور ندارند و شما به عنوان یک معامله‌گر فارکس ایرانی به‌راحتی می‌توانید از خدمات آن‌ها استفاده کنید. حتی امکان احراز هویت با مدارک ایرانی نیز در این بروکرها وجود دارد. بروکر «اینگات» (Ingot) یکی از همین بروکرهای فارکس است که ایرانی‌های زیادی از آن استفاده می‌کنند.

ما در مجموعه حسینی فایننس بروکرهای زیادی را معرفی کرده‌ایم و امروز قصد داریم بروکر اینگات را زیر ذره‌بین خود ببریم؛ بنابراین اگر به دنبال یک بروکر فارکس خوب می‌گردید که هم رگوله بوده و هم با ایران سازگاری داشته باشد، در مقاله امروز دقیقا می‌خواهیم چنین بروکری را معرفی و بررسی کنیم. لطفا همراه ما باشید.

معرفی کارگزاری فارکس اینگات بروکرز

اینگات بروکرز کارگزاری فارکسی است که دارای رگوله بوده و مشکلی با کاربران ایرانی هم ندارد.

بروکر اینگات با نام کامل «اینگات بروکرز» (Ingot Brokers) یکی از بروکرهای شناخته‌شده در بازار فارکس است که فعالیت خود را از سال ۲۰۰۶ میلادی شروع کرد. هدف این بروکر ارائه پلتفرمی ساده و در عین حال با امکانات است تا تمام معامله‌گران، با هر سطح تجربه، بتوانند با خیالت راحت دارایی‌های فارکس را معامله کنند.

به‌طور کلی هر بروکر فارکس را می‌توان از چند نظر بررسی کرد که شاید مهم‌ترین آن بحث قانون‌مندی یا به اصطلاح رگوله بودن آن باشد. بروکر اینگات رگوله چندین نهاد معتبر را دریافت کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به «کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا» (ASIC)، «سازمان خدمات مالی کشور سنت وینسنت و گرنادین‌ها» (SVGFSA)، «کمیسیون اوراق بهادار اردن» (JSC)، «سازمان خدمات مالی کشور سیشل» (FSA) و «سازمان بازار سرمایه کنیا» (CMA) اشاره کرد.

مسئله بعدی که ایرانی‌ها در انتخاب یک بروکر مناسب باید حتما به آن توجه داشته باشند، سازگاری آن بروکر با ملیت ایرانی است. خوشبختانه بروکر اینگات نه‌تنها به زبان فارسی نیز ارائه شده بلکه پشتیبانی فارسی هم دارد. بنابراین به‌راحتی می‌توانید مراحل عضویت و شارژ حساب خود را انجام داده و در طول مراحل آن نیز از پشتیبانی فارسی این بروکر استفاده کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب اینگات بروکرز این است که علاوه بر معامله جفت ارزها، می‌توانید دارایی‌های دیگری همچون ارزهای دیجیتال، سهام شرکت‌های خارجی، صندوق‌های قابل معامله، نفت، گاز، فلزاتی مثل طلا و حتی محصولات کشاورزی را نیز معامله کنید.

روش‌های واریز و برداشت متنوع، پشتیبانی از چند نوع حساب، امکان معامله با حساب دمو، قابلیت کپی تریدینگ و حساب‌ اسلامی از دیگر امکانات قابل‌توجه اینگات بروکرز است.

بروکر اینگات

 

آموزش ثبت نام در بروکر اینگات

برای عضویت در بروکر اینگات به کمک این لینک وارد صفحه فارسی این بروکر شده و روی گزینه «شروع به معامله کردن» کلیک کنید.

آموزش بروکر ایگنات

با کلیک روی این گزینه صفحه جدیدی باز می‌شود که باید در آن اطلاعاتی همچون نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل، تاریخ تولد، کشور محل سکونت، تابعیت و شماره تلفن خود را وارد کنید.

آموزش بروکر ایگنات

بعد از وارد کردن اطلاعات خواسته شده، برای خود یک کلمه عبور انتخاب کرده و در کادر مربوط به کیف پول ارزی از بین سه گزینه دلار، یورو و دلار استرالیا یکی را انتخاب کنید. در نهایت تیک‌ توافق‌نامه را بزنید و روی «ثبت نام» کلیک کنید. اگر می‌خواهید اتفاقات بازار به صورت اعلان برای شما ارسال شود، می‌توانید تیک «اشتراک در اعلان‌های بازار» را نیز فعال کنید.

اگر همه‌چیز را به‌درستی وارد کرده باشید، عضویت شما انجام شده و بلافاصله به پنل کاربری خود انتقال داده می‌شوید.

 

مدارک مورد نیاز برای احراز هویت بروکر اینگات

برای وریفای حساب خود در بروکر اینگات نیاز به کارت ملی، گواهینامه یا گذرنامه دارید. همچنین برای تایید محل سکونت مدارکی همچون قبض آب و برق یا اجاره‌نامه نیاز است.

مراحل احراز هویت در بروکر اینگات با کلیک روی گزینه «تایید» در منوی اصلی آغاز می‌شود. با این کار صفحه جدیدی باز می‌شود که باید در آن اطلاعات شخصی خود را تکمیل کنید. این موارد شامل نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل، شماره تلفن، جنسیت، تاریخ تولد، کشور محل سکونت، تابعیت و آدرس می‌شود. بعد از پر کردن کادرهای خواسته شده روی گزینه «بعد» کلیک کنید.

در مرحله دوم پروسه تایید حساب این بروکر، از شما خواسته می‌شود تا منبع درآمد خود را مشخص کنید. می‌توانید یک یا چند گزینه را انتخاب کرده و روی «بعد» بزنید. برای مثال اگر با حقوق ماهیانه خود می‌خواهید معامله کنید، گزینه Salary‌ را انتخاب کنید.

در ادامه نیز باید تصویر کارت ملی، گواهینامه یا گذرنامه خود را بارگذاری کنید. همچنین برای تایید محل سکونت مدارکی همچون قبض آب، برق، گاز یا اجاره‌نامه مورد نیاز است.

توجه داشته باشید که می‌توانید از مدارک ایرانی خود برای وریفای حساب بروکر اینگات استفاده کنید و از این نظر هیچ محدودیتی وجود ندارد. در نهایت نیز مدارک شما توسط پشتیبان بروکر بررسی و تایید می‌شود و می‌توانید معاملات خود را آغاز کنید.

ضمن اینکه تنها به یکی از مدارک گفته‌شده نیاز دارید و لازم نیست همه آن‌ها را با هم در اختیار داشته باشید. همچنین ممکن است در مراحل احراز هویت گرفتن عکس یا ویدیوی سلفی نیز انجام شود.

 

روش‌های واریز و برداشت در اینگات بروکرز

ایرانی‌ها می‌توانند با استفاده از ارزهای دیجیتالی همچون اتریوم و تتر یا با پرداخت ریالی حساب خود را در بروکر اینگات شارژ کنند.

برای واریز پول به بروکر اینگات روش‌های مختلفی وجود دارد که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌کنیم. همان‌طور که می‌دانید به دلیل تحریم‌ها امکان پرداخت مستقیم در بسیاری از بروکرهای فارکس وجود ندارد و مجبور هستیم از روش‌های جایگزین مثل ارزهای دیجیتال استفاده کنیم. با این حال برخی از بروکرها با همکاری شرکت‌های داخلی امکان پرداخت با کارت‌های عضو شتاب را فراهم کرده‌اند که اینگات بروکرز نیز یکی از آن‌هاست.

برای واریز پول به این بروکر از منوی اصلی به بخش «مدیریت سرمایه» بروید و گزینه «واریز وجوه» را انتخاب کنید. با این کار روش‌های پرداخت برایتان نمایش داده می‌شود که در تصویر زیر آن‌ها را مشاهده می‌کنید:

آموزش بروکر ایگنات

اگر می‌خواهید حساب خود را با رمزارزها شارژ کنید، این کار با استفاده از ارزهای دیجیتال «بیت کوین» (Bitcoin)، «اتریوم» (Ethereum) و «تتر» (Tether) انجام می‌شود. البته در زمان نگارش این مقاله که مشغول تست روش‌های پرداخت بودیم، امکان انتقال وجه با بیت کوین فراهم نبود و تنها پرداخت رمزارزی با اتریوم و تتر انجام می‌شد.

در هر صورت با انتخاب هر کدام از این رمزارزها صفحه دیگری برایتان باز می‌شود که باید در آن مقدار مبلغ ارسالی را وارد کنید. سپس معادل رمزارزی آن نمایش داده می‌شود که با ثبت کردن آن یک کد QR برایتان نمایش داده خواهد شد. شما باید رمزارز مورد نظر را با اسکن کردن این کد، به آدرس کیف پول بروکر ارسال کنید تا حساب‌تان شارژ شود.

در صورتی هم که ویزا کارت یا مستر کارت دارید می‌توانید خیلی راحت با انتخاب این گزینه، پرداخت خود را با این کارت‌ها انجام دهید.

 

شارژ حساب بروکر اینگات با پرداخت ریالی

افرادی که تمایلی به استفاده از ارزهای دیجیتال و سایر روش‌های پرداخت ندارند، می‌توانند با انتخاب گزینه Bank Transfer پرداخت خود را با ریال انجام دهند. در واقع با انتخاب این گزینه راه‌های ارتباطی با بروکر همچون شماره واتساپ و تلگرام برایتان نمایش داده می‌شود که باید با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و روش‌های پرداخت ریالی را با پشتیبان فارسی هماهنگ کنید.

 

راهنمای باز کردن حساب دمو و واقعی در بروکر اینگات

بروکر اینگات امکان ایجاد حساب واقعی یا دمو را می‌دهد که مراحل ایجاد آن‌ها با ورود به بخش حساب‌ها انجام می‌شود.

برای معامله در فارکس به یک حساب معاملاتی نیاز دارید که این کار از بخش «حساب‌ها» انجام می‌شود. مانند بیشتر بروکرها، در اینگات بروکرز نیز امکان ایجاد حساب واقعی یا «دمو» (Demo) وجود دارد. حساب واقعی همان حسابی است که در آن با سرمایه واقعی خود معامله می‌کنید، اما در حساب دمو مبلغ مجازی در اختیارتان قرار داده می‌شود تا با محیط فارکس و نحوه معامله در آن آشنا شوید.

برای ایجاد حساب واقعی یا حقیقی که البته به آن حساب «ریل» (Real) نیز گفته می‌شود، از منوی اصلی و از بخش «حساب‌ها» روی گزینه «یک حساب معاملاتی باز کنید» کلیک کنید.

آموزش بروکر ایگنات

در صفحه جدید باز شده از کادر «پلتفرم» یکی از دو گزینه MT4 یا MT5 را انتخاب کنید. MT4 همان نرم‌افزار متاتریدر ۴ و MT5 همان متاتریدر ۵ است. اگر با این نرم‌افزارها آشنایی ندارید خواندن مقاله «متاتریدر چیست؟» را پیشنهاد می‌کنیم.

از کادر «نوع حساب» باید یکی از انواع مختلف حساب در بروکر اینگات را انتخاب کنید که تفاوت‌های آن‌ها را در بخش بعدی شرح خواهیم داد.

در کادر «رمز عبور متاتریدر» نیز یک رمز عبور برای ورود به نرم‌افزار متاتریدر وارد کرده و آن را به خاطر بسپارید.

در صورتی که تمایل به دریافت گزارش‌های روزانه بروکر هستید، می‌توانید تیک مربوط به آن را نیز فعال کرده و در نهایت روی «افتتاح حساب» کلیک کنید.

بدین ترتیب خیلی ساده و در کمترین زمان حساب معاملاتی شما در بروکر اینگات ایجاد می‌شود و می‌توانید با اتصال آن به متاتریدر معاملات خود را در بازار بزرگ فارکس آغاز کنید.

کسانی هم که به‌دنبال حساب دمو یا آزمایشی هستند و تنها می‌خواهند با این بروکر و محیط فارکس آشنا شوند، می‌توانند با انتخاب گزینه «یک حساب دمو باز کنید» حساب آزمایشی ایجاد کرده و با سرمایه مجازی بروکر معامله کنند. مراحل ایجاد حساب دمو در اینگات همانند ایجاد حساب واقعی است که در بخش بالا توضیح دادیم.

تنها تفاوت آن‌ها در دو کادر مربوط به «بالانس» و «اهرم» است که در هنگام ایجاد حساب دمو آن‌ها را نیز باید وارد کنید. بالانس همان سرمایه مجازی اولیه است که برای مثال می‌توانید آن را روی ۵۰۰۰ دلار قرار دهید. کادر اهرم نیز حداکثر اهرم مجاز حساب دمو را مشخص می‌کند.

ضمن اینکه در هر لحظه می‌توانید از بخش «حساب‌ها» گزینه «حساب‌های من» را انتخاب کرده و مشخصات تمام حساب‌های واقعی و دموی خود را مشاهده کنید.

 

انواع حساب در کارگزاری فارکس Ingot Brokers

در بروکر اینگات حساب شما می‌تواند از نوع حرفه‌ای، پرایم یا ECN باشد. همچنین حساب دیگری به ‌نام استاندارد نیز وجود دارد که این حساب‌ها در مواردی همچون میزان اهرم و اسپرد با یکدیگر تفاوت دارند.

بروکرهای فارکس برای تامین نیازهای مشتریان خود چند نوع حساب مختلف را تعریف می‌کنند. این حساب‌ها در جزئیاتی مانند میزان کمیسیون، حداقل سپرده، اسپرد، اهرم و… با یکدیگر تفاوت دارند و هر کدام مناسب قشر خاصی از معامله‌گران هستند.

در بروکر اینگات انواع حساب معاملاتی شامل حساب «حرفه‌ای» (Professional)، «پرایم» (Prime) و ECN می‌شود. البته در هنگام افتتاح حساب از پنل کاربری به جای گزینه حرفه‌ای با نوع دیگری به نام «استاندارد» (Standard) مواجه شدیم که خبری از آن در راهنمای رسمی بروکر نیست.

ضمن اینکه برخی تناقض‌ها نیز در حساب‌های دیگر مشاهده می‌شود. برای مثال راهنمای رسمی بروکر حداقل سپرده حساب پرایم را ۲۰ هزار دلار نشان می‌دهد اما وقتی در هنگام افتتاح حساب گزینه پرایم را انتخاب کنید حداقل سپرده ۱۰ هزار دلار نمایش داده خواهد شد.

در هر صورت اگر اطلاعات نمایش داده شده در هنگام افتتاح حساب را در نظر بگیریم، حداقل سپرده مورد نیاز برای حساب پرایم ۱۰ هزار دلار، برای حساب ECN مبلغی معادل ۱۰۰ دلار و برای حساب استاندارد تنها ۲۰ دلار است.

در حالت کلی حساب پرایم به کاربرانی پیشنهاد می‌شود که با حجم‌های بالا معامله می‌کنند و به دنبال قیمت‌های رقابتی هستند. در حالی که حساب ECN به دلیل داشتن کمیسیون و اسپرد کمتر به‌گونه‌ای پیکربندی شده که مناسب تمام معامله‌گران باشد. حساب استاندارد نیز به دلیل حداقل سپرده کم به کاربران تازه‌وارد پیشنهاد می‌شود.

برای مقایسه کامل تفاوت حساب‌های بروکر اینگات می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید که البته به‌نظر می‌رسد چندان به‌روز نیست و همان‌طور که گفتیم، تناقض‌هایی با اطلاعات نمایش داده شده در هنگام افتتاح حساب دارد.

 

سخن پایانی

یکی از بروکرهای فارکسی که خدمات خود را در اختیار کاربران ایرانی هم قرار می‌دهد، بروکر اینگات است که رگوله چندین نهاد معتبر بین‌المللی را نیز دریافت کرده است. این بروکر از سال ۲۰۰۶ میلادی فعالیت خود را شروع کرد و برای همین از نظر قدمت نیز شرایط خوبی دارد.

در بروکر اینگات می‌توانید جفت ارزهای مهم بازار فارکس را معامله کنید. همچنین امکان معامله دارایی‌های دیگری مثل ارزهای دیجیتال، محصولات کشاورزی، فلزات گرانبها، سهام شرکت‌های خارجی و حتی صندوق‌های قابل‌معامله نیز وجود دارد.

نکته دیگری که کاربران ایرانی باید به آن توجه داشته باشند، پشتیبانی فارسی این بروکر است. در واقع نه‌تنها اینگات بروکرز از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند بلکه کارمند فارسی‌زبان نیز استخدام کرده تا نیازهای کاربران ایرانی را برطرف سازند. امکان پرداخت ریالی از دیگر ویژگی‌های بارز این صرافی به حساب می‌آید.

نکاتی که در این مقاله ذکر شد تنها به‌منظور معرفی بروکرهای مطرح بوده است؛ پیش از انتخاب بروکر برای انجام معاملات فارکس، حتما تحقیقات کامل انجام دهید و با متخصصان این حوزه مشورت کنید. مجموعه حسینی فایننس هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال انتخاب شما و مشکلات احتمالی ندارد.
ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام.
    نمیدونم چرا نظرات اینگات کم هست.شاید ثبت نام کننده کم داره. به هر حال.تجربه خودم در اینگات تجربه خوبی بود تا اینکه این اواخر، معاملات زیر 1 دقیقه اگر مثبت می‌بستم، منفی می‌بست. تا پیگیر شدم، گفتن جز قوانین بروکر معاملات زیر 1 دقیقه مجاز نیست. اما در حالی که در ابتدای فعالیت 3 ماهه خودم این مشکل نبود. تنها راه کمک ما سایت های معرفی کننده بروکرها مثل سایت خوب حسینی فاینانس هست ، چرا این موارد رو تو توضیحات بروکر اطلاع نمیدن که اسکلپ در بروکر اینگات مجاز نیست. لطفا بروزرسانی کنید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا