دوره منتور شیپ
آموزش فارکسپلتفرم‌های معاملاتی

آموزش بروکر اکسنس (Exness) | نحوه ثبت نام و معاملات

بازار فارکس یکی از بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری بین‌المللی محبوب است که روزانه تعداد زیادی معامله‌گر و سرمایه‌گذار در سراسر جهان به فعالیت در این بازار علاقه‌مند می‌شوند. یکی از مهم‌ترین اقدامات در بازار فارکس انتخاب یک بروکر مناسب از میان بروکرهای معتبر است. بروکرها واسطه‌ای میان خریداران و فروشندگان بازار فارکس هستند که باعث تسهیل انجام عملیات می‌شوند.

گفتنی است که انتخاب بروکر مطمئن یک کار بسیار مهم و چالش برانگیز است؛ زیرا امنیت دارایی و کیفیت معاملات وابسته به بروکری است که انتخاب می‌کنید. درواقع بروکرهای بسیاری در بازار فارکس مشغول به فعالیت هستند که برخی از آن‌ها به دلیل تحریم‌ها، خدماتی به کاربران ایرانی ارائه نمی‌دهند.

«بروکر اکسنس» (Exness) یکی از این بروکرها است. درحقیقت اکسنس یکی از بروکرهای قدیمی در بازار فارکس است که تحت نظارت چند نهاد معتبر فعالیت می‌کند. در این مقاله قصد داریم ابتدا به معرفی این بروکر بپردازیم و سپس نحوه ثبت‌نام و انجام معاملات در آن را برای کاربران ساکن سایر کشورها به‌طورکامل شرح دهیم.

پس اگر مباحثی نظیر «انواع حساب‌های معاملاتی بروکر اکسنس» و «روش‌های واریز و برداشت از بروکر اکسنس» ذهن شما را درگیر کرده است تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

معرفی بروکر اکسنس

بروکر اکسنس ازجمله بروکرهای باسابقه و معتبر است که از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند و به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهد.

بروکر اکسنس از سال ۲۰۰۸ شروع به فعالیت در بازار فارکس کرد و از آن زمان تاکنون کاربران بسیاری را در سراسر جهان به خود جذب کرده است. این کارگزاری خدماتش را ازطریق دو دفتر اصلی خود در سیشل و قبرس ارائه می‌دهد. بروکر Exness توسط چندین نهاد نظارتی نظیر «کمیسیون اوراق بهادار قبرس» (CySEC)، «دفتر مقررات مالی و نظارت بر بریتانیا» (FCA) و «دفتر مقررات مالی و نظارت جمهوری سیشل» (FSA) رگوله شده است.

این بروکر درحال‌حاضر نمادهای معاملاتی مختلفی نظیر بیش از ۱۰۰ جفت ارز فارکس، ارزهای‌ دیجیتال، فلزات، انرژی، شاخص‌های CFD و سهام را ارائه می‌دهد. ازآنجایی‌که بروکرها برای اتصال به دنیای فارکس، پلتفرم‌های معاملاتی مختلفی را در اختیار تریدرها قرار می‌دهند. اکسنس نیز از پلتفرم‌های معاملاتی محبوب نظیر متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵ پشتیبانی می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند نسخه موبایل این بروکر را برای انجام معاملات نصب کنند.

گفتنی است که بروکر اکسنس باتوجه‌به نیازهای معاملاتی مشتریان خود پنج حساب معاملاتی در اختیار آن‌ها قرار داده است که از نظر برخی ویژگی‌ها تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؛ درنتیجه افراد می‌توانند باتوجه‌به استراتژی‌های معاملاتی خود هر یک از این حساب‌ها را انتخاب کنند.

نکته دیگری که باید در رابطه با بروکر اکسنس بدانید این است که وب‌سایت‌های زیادی با نام این بروکر در حال فعالیت هستند که ارتباطی با آن ندارند و حتی شعبه آفشور این بروکر هم نیستند. همچنین توجه داشته باشید که این بروکر از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند و درحال‌حاضر به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهد؛ بنابراین بهتر است از سایر بروکرهای فعال استفاده کنید.

در مقاله «بهترین بروکرهای فارکس برای کاربران ایرانی» لیستی از بروکرهایی معتبر برای کاربران ایرانی قرار داده شده است که می‌توانید برای شروع فعالیت یکی از این بروکرها را انتخاب کنید.

ویژگی‌های بروکر اکسنس

 

انواع حساب معاملاتی در بروکر اکسنس

بروکر اکسنس دارای ۵ نوع حساب معاملاتی است که با نام‌های استاندارد سنت، استاندارد، اسپرد خام، زیر و پرو شناخته می‌شود.

بروکر اکسنس نیز همانند بسیاری از بروکرهای دیگر دارای چند نوع حساب‌های معاملاتی با شرایط و ویژگی‌های خاص است که از نظر میزان اسپرد، حداقل واریزی و کمیسیون تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. این بروکر دارای ۵ نوع حساب معاملاتی است که معامله‌گران با‌توجه‌به نیازهای خود می‌توانند هر یک از این حساب‌ها را انتخاب کنند. در ادامه مشخصات هر یک از حساب‌ها آورده شده است.

  • حساب معاملاتی استاندارد سنت: این حساب معاملاتی بهترین گزینه برای سرمایه‌گذارانی است که می‌خواهند با حداقل سرمایه و بدون ریسک وارد دنیای فارکس شوند. حساب استاندارد سنت فقط در پلتفرم متاتریدر ۴ و با حداقل سپرده یک دلار و اسپرد شناور ۰.۳ در دسترس است. در این حساب تنها امکان معامله جفت ارزهای فارکس و فلزات برای کاربران فراهم شده است.
  • حساب معاملاتی استاندارد: با استفاده از حساب استاندارد امکان معامله بسیاری از دارایی‌ها نظیر جفت ارزها، فلزات، ارزهای دیجیتال، انرژی، سهام و شاخص‌ها برای کاربران فراهم شده است. حداقل مبلغ واریزی در این حساب به روش پرداخت شما بستگی دارد. همچنین میزان اسپرد این حساب معاملاتی شناور بوده و از ۰.۳ پیپ آغاز می‌شود.
  • حساب معاملاتی «اسپرد خام» (Spread RAW): حداقل مبلغ واریزی در این حساب معاملاتی برابر با ۳۰۰۰ دلار است. همچنین میزان اسپرد حساب Spread Raw از صفر پیپ به‌صورت شناور محاسبه می‌شود. با این حساب معاملاتی امکان انجام معاملات اکثر دارایی‌ها برای کاربران فراهم شده است. همچنین این حساب دارای کمیسیون بوده و به ازای هر لات معامله ۳.۵۰ دلار از هر طرف معامله کسر می‌گردد.
  • حساب معاملاتی «زیرو» (Zero): معامله‌گران و سرمایه‌گذاران برای افتتاح حساب زیرو به حداقل ۳۰۰۰ دلار نیاز دارند. میزان اسپرد این حساب نیز از صفر پیپ به‌صورت شناور محاسبه می‌شود. این حساب معاملاتی دارای کمیسیون بوده و طرفین معامله به ازای هر لات خریدوفروش باید ۰.۲ دلار به‌عنوان کمیسیون بپردازند.
  • حساب معاملاتی «پرو» (Pro): حساب معاملاتی Pro‌ از دیگر حساب‌های معاملاتی بروکر اکسنس است. حداقل واریزی برای افتتاح حساب پرو برابر با ۳۰۰۰ دلار بوده و این حساب معاملاتی بدون کمیسیون است. میزان اسپرد این حساب معاملاتی از ۰.۱ پیپ آغاز می‌شود.

 

نحوه ثبت نام و احراز هویت در بروکر اکسنس

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم بروکر اکسنس ازجمله بروکرهای معتبر در بازار فارکس است که از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند و هیچگونه خدماتی به کاربران ساکن ایران ارائه نمی‌دهد. درادامه نحوه ثبت نام در بروکر اکسنس برای ایرانیان خارج از کشور آورده شده است.

نحوه ثبت‌نام در بروکر اکسنس بسیار ساده است. با کلیک بر روی این لینک، صفحه‌ای مشابه به تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. در این قسمت باید کشور محل سکونت و ایمیل خود را وارد کنید و یک رمز عبور حداقل ۸ کلمه‌ای شامل اعداد، حروف و کاراکتر انتخاب نمایید. درنهایت درصورتی‌که شهروند آمریکا نیستید، تیک مربوط به عبارت قرار داده شده در انتهای فرم را فعال کنید و بر روی دکمه Continue بزنید.

آموزش بروکر اکسنس

با زدن دکمه Continue حساب کاربری شما با موفقیت ایجاد خواهد شد. ایمیل و کلمه عبور خود را در صفحه Sign in وارد کنید تا وارد پنل کاربری خود شوید. برای شارژ حساب و انجام معاملات با استفاده از بروکر اکسنس باید احراز هویت شوید. برای این منظور بر روی دکمه Complete profile در بالای صفحه کلیک کنید.

آموزش بروکر اکسنس

همانطورکه در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، احراز هویت در بروکر اکسنس شامل سه مرحله تایید ایمیل، تایید شماره همراه و ورود اطلاعات شخصی است. پس از تکمیل این سه مرحله کارشناسان بروکر اکسنس اطلاعات هویتی شما را بررسی خواهند کرد و در صورت صحت اطلاعات، حساب کاربری شما فعال خواهد شد.

 

افتتاح حساب در بروکر اکسنس

معامله‌گران و سرمایه‌گذاران پس از ثبت‌نام و احراز هویت برای انجام معاملات در بازار فارکس باید یک حساب معاملاتی باز کنند. افتتاح حساب در بروکر اکسنس به دو صورت آزمایشی (دمو) یا واقعی صورت می‌گیرد. حساب دمو بهترین گزینه برای سرمایه‌گذارانی است که قصد تست استراتژِی‌های معاملاتی خود را دارند، اما برای انجام معاملات باید یک حساب واقعی ایجاد کنید.

برای افتتاح حساب در بروکر اکسنس بر روی دکمه Open New Account در صفحه اول پنل کاربری کلیک کنید. با انتخاب نوع حساب معاملاتی به صفحه‌ای مشابه به تصویر زیر هدایت می‌شوید.

آموزش بروکر اکسنس

در ادامه باید مشخص کنید که قصد دارید حساب واقعی افتتاح کنید یا حساب دمو. سپس حداکثر اهرم معاملاتی، ارز پایه و یک نام و رمز عبور برای حساب معاملاتی خود انتخاب کنید. درنهایت بر روی دکمه Create an Account بزنید تا حساب شما با موفقیت ایجاد گردد.

 

روش‌های واریز و برداشت از بروکر اکسنس

شاید مهم‌ترین ویژگی یک بروکر خوب پشتیبانی از روش‌های مختلف واریز و برداشت است. شارژ حساب در بروکر اکسنس ازطریق روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد که ازجمله این موارد می‌توان به کارت‌های بانکی، «نتلر» (Neteller)، «اسکریل» (Skrill)، «پرفکت مانی» (Perfect Money)، ارزهای دیجیتال، SticPay و BinancePay اشاره کرد.

گفتنی است که اکثر سپرده‌ها و برداشت‌ها در این بروکر فوری بوده و بدون کارمزد هستند. بنابراین واریز و برداشت از کارگزاری اکسنس ارزان‌تر از سایر بروکرها است.

 

سخن پایانی

بروکر اکسنس یک بروکر معتبر و باسابقه در بازار فارکس است که به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهد. درواقع وب‌سایت‌های بسیاری به صورت جعلی با نام این بروکر در حال فعالیت هستند که هیچ ارتباطی با بروکر اکسنس ندارند. کارگزاری امکان معامله جفت ارزهای فارکس، ارزهای دیجیتال، فلزات، انرژی، سهام و شاخص‌ها را بر روی پلتفرم‌های معاملاتی MT4 و MT5 برای کاربران خود فراهم کرده است.

از دیگر مزایای بروکر اکسنس نسبت به سایر رقبا می‌توان به پشتیبانی از روش‌های واریز و برداشت متنوع، ارائه خدمات پشتیبانی سریع و ارائه حساب‌های معاملاتی متنوع اشاره کرد. همچنین کاربران به‌راحتی می‌توانند در این بروکر ثبت‌نام کنند و احراز هویت شوند که در متن این مقاله به‌طور کامل به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم.

نکاتی که در این مقاله ذکر شد تنها به‌منظور معرفی بروکرهای مطرح بوده است؛ پیش از انتخاب بروکر برای انجام معاملات فارکس، حتما تحقیقات کامل انجام دهید و با متخصصان این حوزه مشورت کنید. مجموعه حسینی فایننس هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال انتخاب شما و مشکلات احتمالی ندارد.
ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا