🎁 وبینار مسیر درست تبدیل شدن به یک معامله‌گر🎁

اینجا کلیک کنید
دوره منتور شیپ
آموزش کیف پول

آشنایی با کیف پول کوینومی (Coinomi)

کیف پول Coinomi یکی از کیف پول‌های نرم‌افزاری است که امکانات گسترده‌ای در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این کیف پول برای پشتیبانی از چندین ارز دیجیتال به شکلی امن طراحی شده است. طراحی جذاب و کاربرپسند کوینومی باعث شده تبدیل به یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال در جهان شود. این کیف پول ضمن پشتیبانی از تعداد قابل توجهی از ارزهای دیجیتال، ویژگی‌های امنیتی متقاعدکننده‌ای نیز در اختیار کاربران می‌گذارد. در این مطلب ویژگی‌های مختلف این کیف پول ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کنیم.

معرفی کیف پول Coinomi

کیف پول «کوینومی» (Coinomi) یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۱۴ افتتاح شد. این ارز دیجیتال از همان ابتدا تمرکز را روی چند-ارزی بودن گذاشته است و امروز یکی از کیف پول‌های ارز دیجیتال است که از بیش از ۵۰۷ ارز دیجیتال و چندین هزار توکن پشتیبانی می‌کند. کوینومی در ابتدا برای موبایل‌های اندروید ارائه شد، اما پس از مدتی نسخه‌‌ آی‌او‌اس و سپس در سال ۲۰۱۹ نسخه‌‌ دسکتاپ خود را نیز ارائه داد.

کوینومی با هدف ایجاد فضایی امن برای معامله‌گران توسعه یافت که به آن‌ها کمک می‌کرد ارزهای دیجیتال مختلف را معامله کنند. این کیف پول زمانی به دنبال توسعه‌ ایده‌ چند ارزی بودن رفت که کمتر کسی به چنین موضوعاتی فکر می‌کرد. کوینومی در طول سال‌های گذشته توانسته با ارائه‌ مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و قابلیت‌ها به معامله‌گران، یکی از کیف پول‌های کاربردی و مناسب در نظر گرفته شود.

در ادامه این مطلب از حسینی فایننس، به معرفی کیف پول کوینومی و انواع ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

 

ویژگی‌های کوینومی

پروژه‌‌ کوینومی یکی از پروژه‌های خوش ساخت ارز دیجیتال است که توسط صدها متخصص بررسی و تحلیل شده است. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های فنی کوینومی شامل موارد زیر می‌شود:

  • ذخیره‌‌ ناشناس و استفاده از پول رمزنگاری شده. کوینومی از سیاست‌های شناسایی مشتری (KYC) پشتیبانی نمی‌کند. در این کیف پول داده‌های مشتریان رمزنگاری شده است و آدرس آی‌پی آن‌ها پنهان می‌شود.
  • کارمزد کیف پول کوینومی کاملا رایگان است و کاربران فقط لازم است، کارمزدهای شبکه را پرداخت کنند که متعلق به ماینرها است.
  • گزینه‌های معاملاتی بهینه‌سازی‌شده؛ برای مثال تبدیل داخلی ارزهای دیجیتال
  • استفاده‌‌ یکپارچه از صرافی‌های ارز دیجیتال مثل «چینجلی» (Changelly)، «کوین‌سوئیچ» (Coinswitch)، «تاتله» (Totle)، و خدمات «دکس بایننس» (DEX Binance)
  • سادگی و قابل قبول بودن خدمات کوینومی. در این کیف پول از هیچ نوع ابزار غیرضروری که ممکن است منجر به گیج شدن کاربر شود استفاده نشده است.
  • سرعت تبدیل تأثیرگذار. کار کردن همزمان با چند صرافی در این کیف پول باعث افزایش چشمگیر سرعت عملیات‌های صرافی‌ در آن شده است.
  • پشتیبانی از مجموعه‌ کاملی از دارایی‌ها، ارزهای دیجیتال و توکن‌های رمزنگاری شده و انجام عملیات داخلی روی آن‌ها

کوینومی با ارائه‌‌ ویژگی‌های بالا یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال در بین کیف پول‌های نرم‌افزاری محسوب می‌شود. دلیل این موضوع کارایی بسیار بالا در کنار سادگی استفاده از آن است. این کیف پول مجموعه‌ای از امکانات مورد نیاز معامله‌گران ارزهای دیجیتال را به شکلی ساده و قابل فهم در اختیار آن‌ها می‌گذارد.

 

مزایا و معایب کیف پول کوینومی

برخی از مهم‌ترین مزایای کیف پول کوینومی شامل موارد زیر می‌شود:

  • امنیت عالی از نقطه نگاه توسعه‌دهندگان
  • تا به حال هیچ گزارشی از سرقت ارز دیجیتال یا هک کیف پول در مورد آن ارائه نشده است.
  • تعیین نسخه‌‌ بک‌آپ که در آن از یک فراز کلیدی استفاده می‌شود. کیف پول کوینومی یک کیف پول «اچ‌دی» (Hierarchical Deterministic) محسوب می‌شود.
  • چند پلتفرمی است.
  • تمام تراکنش‌ها و تبدیل‌ها در آن فقط با یک کلیک انجام می‌شود.
  • در طول مدت فعالیت طولانی پروژه شکایت‌های کمی از آن شده است.
  • نگهداری و تولید کلمه‌های عبور در طرف کلاینت. به همین دلیل هک کردن این کیف پول نمی‌تواند سودآور باشد چرا که اطلاعات کلیدی کاربران روی سرورهای آن قرار نمی‌گیرد.
  • نصب ساده‌ اپلیکیشن

اگر بخواهیم به معایب این کیف پول بپردازیم کیف پول کوینومی به خوبی از پس بیشتر نیازهای کاربران ارزهای دیجیتال بر می‌آید، با این حال این کیف پول نیز کاملا بدون ایراد نیست. تنها یک ایراد مهم برای این کیف پول مطرح شده است:

  • برای مدت‌ها نسخه‌‌ منبع باز آن مورد به‌روز‌رسانی قرار نگرفته است.

 

امنیت کیف پول Coinomi

کیف پول کوینومی یکی از کیف پول‌های بسیار امن است. دلیل این موضوع مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی است که در طراحی این کیف پول لحاظ شده‌اند. بعضی از مهم‌ترین ویژگی‌های امنیتی کیف پول Coinomi در ادامه معرفی می‌شود.

 

ذخیره کلیدهای خصوصی

کیف پول Coinomi به شکلی طراحی شده است که کلیدهای خصوصی و کلمه‌های عبور کاربر را روی دستگاه خود کاربر ذخیره می‌کند و هنگامی که از این کیف پول استفاده می‌کنید، اطلاعات و داده‌های حساب شما روی سرورهای این کیف پول ذخیره نمی‌شود.

یکی از اصلی‌ترین ریسک‌های استفاده از کیف پول‌های نرم‌افزاری یا به اصطلاح گرم، در همین قرارگیری اطلاعات خصوصی کاربران در سرورهای این کیف پول‌ها است. کوینومی از ابتدا برای این مشکل راه‌حلی اندیشیده و با ذخیره‌‌ کلید خصوصی کاربران در فضای ذخیره‌‌ دستگاه آن‌ها، این ریسک را تا حد قابل قبولی کاهش داده است.

 

محرمانه بودن اطلاعات

محرمانه بودن یکی از ویژگی‌های کلیدی و مهم در زمینه‌ ارزهای دیجیتال است. بسیاری از متخصصان و فعالان ارزهای دیجیتال به محرمانه بودن اطلاعات کاربران اهمیت زیادی می‌دهند. در حقیقت این یکی از دلایل جذب آن‌ها به دنیای ارزهای دیجیتال است. کیف پول کوینومی با آگاهی از این موضوع، کلیه‌ی اطلاعات و داده‌های کاربران را رمزنگاری می‌کند.

این کیف پول علاوه بر رمزنگاری داده‌های کاربران، آدرس آی‌پی آن‌ها را نیز پنهان می‌کند تا هیچ کس نتواند از طریق شناسایی الگوهای رفتاری، امنیت کاربران را به خطر بیندازد. به این ترتیب می‌توان گفت کوینومی از انواع روش‌ها برای اطمینان از امنیت و محرمانه بودن اطلاعات کاربران استفاده می‌کند.

 

کیف پول Coinomi از چه ارزهای دیجیتالی پشتیبانی می‌کند؟

کیف پول کوینومی از ابتدا با هدف تأمین راه‌کاری امن برای نگهداری و تبدیل ارزهای دیجیتال مختلف به یکدیگر توسعه یافته است. به همین دلیل این کیف پول از جمله کیف پول‌های ارز دیجیتال محسوب می‌شود که به خوبی از پس نیازهای کاربرانی که از چندین ارز دیجیتال نگهداری می‌کنند بر می‌آید.

کیف پول کوینومی در حال حاضر از بیش از ۵۰۷ دارایی و ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. این کیف پول علاوه بر پشتیبانی از بیشتر بلاک ‌چین‌ها و شبکه‌های ارزهای دیجیتال، از توکن‌های مختلف نیز پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب آن دسته از سرمایه‌گذاران که در زمینه‌ «عرضه‌ اولیه‌ کوین» (ICOs) فعالیت می‌کنند نیز می‌توانند با کمک این کیف پول توکن‌های تازه‌تأسیس خود را ذخیره کنند. بعضی از مهم‌ترین استانداردهای توکن مورد پشتیبانی کیف پول Coinomi شامل موارد زیر می‌شود:

  • ERC-20
  • ERC223- ERC721
  • BEP2 Tokens
  • TRC10
  • NEM mosaics
  • Omnilayer tokens

 

سخن پایانی

کیف پول Coinomi یکی از کیف پول‌های ارز دیجیتال محبوب در جهان است که به خوبی از پس نیازهای بیشتر کاربران و معامله‌گران ارزهای دیجیتال بر می‌آید. این کیف پول به شکلی طراحی شده که اطلاعات حساس کاربران را روی سرورهای نرم‌افزار منتقل نمی‌کند.

تمام کلیدهای خصوصی و کلمه‌های عبور و اطلاعات حساس کاربران به شکلی رمزنگاری‌شده روی دستگاه خود کاربران ذخیره می‌شود. علاوه بر این گزینه‌ی امنیتی، کوینومی مجموعه‌ای از امکانات برای معامله و تبدیل ارزهای دیجیتال در اختیار کاربران قرار می‌دهد که باعث می‌شود کیف پولی قابل اعتماد، سریع و کاربردی باشد.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا