دوره منتور شیپ
آموزش فارکسپلتفرم‌های معاملاتی

آموزش بروکر فارکس یونیکورن (Unicorn) | نحوه ثبت نام و معاملات

اگر در ایران زندگی می‌کنید، برای سرمایه‌گذاری در بازار فارکس حتما به یک بروکر معتبر احتیاج دارید که سایت فارسی و پشتیبانی به زبان فارسی داشته باشد. با وجود تحریم‌های شدیدی که بر ایران اعمال شده است، ‌تنها تعداد کمی از بروکرهای بین‌المللی معتبر هستند که با معامله‌گران ایرانی کار می‌کنند.

بروکر یونیکورن یکی از این بروکرهاست که مجهز به سایت فارسی است و با کاربران ایرانی همکاری می‌کند. در این مقاله قصد داریم این بروکر را معرفی کنیم و نحوه ثبت‌نام آن را برای شما توضیح دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

آشنایی با بروکر یونیکورن (Unicorn)

بروکر یونیکورن به دلیل خدمات زیاد و کاملی که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد به‌عنوان یکی از بروکرهای برتر شناخته شده است که به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ایرانی نیز خدمات مالی ارائه می‌دهد.

بروکر یونیکورن (UNFXB) که دفتر مرکزی آن در کانادا و دفتر پشتیبانی فارسی آن در ترکیه واقع شده است، ‌یکی از صاحبانش فردی ایرانی‌ست که امکان استفاده از خدمات مالی بازار فارکس را برای سرمایه‌گذاران ایرانی فراهم آورده است. این بروکر فعالیت خود را از سال ۲۰۱۶ آغاز کرده و تحت نظارت سازمان نظارتی خدمات مالی FSASVG قرار دارد.

دو دامنه برای این بروکر وجود دارد که هر دو مورد تایید Unicorn Brokers و از زیر مجموعه‌های آن هستند. در زیر لوگوی هر دو وب‌سایت آمده است.

آموزش بروکر یونیکورن

بروکر یونیکورن خدماتی معاملاتی بیش از ۱۴۰۰ دارایی را پشتیبانی می‌کند و ۴ نوع حساب معاملاتی برای کاربران خود فراهم کرده است. نمادهای معاملاتی شامل جفت ارزهای فارکس، سهام، فلزات گران‌بها، انرژی، کالاها، شاخص‌ها و ارزهای دیجیتال می‌شوند. طبق اطلاعات موجود در سایت یونیکورن، علاوه‌براین‌‌ها بیش از ۴۰۰ ارز دیجیتال برای معامله در این بروکر در دسترس هستند.

علاوه‌برآن، قابلیت کپی تریدینگ برای کاربران این بروکر وجود دارد که تریدرهای مبتدی می‌توانند با کپی‌برداری از معاملات معامله‌گران حرفه‌ای‌تر، معاملات موفق‌تری داشته باشند.

پشتیبانی از خدمات این بروکر به‌صورت آنلاین و به زبان فارسی از طریق تلگرام و واتس‌اپ انجام می‌شود. طبق آمار، این بروکر بیش از ۸ هزار کاربر دارد که از خدمات مالی و همچنین مطالب آموزشی آن استفاده می‌کنند.

آموزش بروکر یونیکورن

 

نحوه ثبت نام بروکر یونیکورن

از آنجا که بروکر یونیکورن به سایت فارسی مجهز است،‌ ثبت‌نام آن برای ایرانیان کار زیاد پیچیده‌ای نیست. برای دسترسی به سایت فارسی تنها کافی‌ست که بر روی این لینک کلیک کنید و از قسمت افتتاح حساب، ‌با وارد کردن مشخصات شخصی، یک اکانت برای خود ایجاد نمایید. اگر برای اتصال مشکلی داشتید از وی*پی*ان استفاده کنید.

آموزش بروکر یونیکورن

پس از این مرحله، با دریافت یک ایمیل حساب کاربری خود را تایید کنید. با داشتن حساب کاربری می‌‌توانید به پنل معاملات دسترسی داشته باشید.

آموزش بروکر یونیکورن

پس از ثبت‌نام،‌ وارد پنل معاملاتی شوید و از طریق یکی از راه‌هایی که در آنجا نمایش داده می‌شود، حساب خود را شارژ کنید.

 

روش‌های واریز و برداشت یونیکورن

روش‌های متنوعی برای واریز و برداشت وجه در بروکر یونیکورن وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به ارزهای دیجیتال، ریالی، پرفکت مانی و وب‌‌مانی اشاره کرد که برای ایرانیان مناسب است.

روش‌های واریز و برداشت در بروکر یونیکورن به شرح زیر است:

  • ارزهای دیجیتال: بیت کوین، لایت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، دش، تتر، مونرو، نئو و بایننس کوین؛
  • انتقال بانکی ایران (ریال)؛
  • انتقال بانکی کانادا (دلار)؛
  • وایر ترنسفر (انتقال پول الکترونیکی): EUR, USD, GBP, AFN؛
  • کیف‌پول‌های الکترونیک: نتلر، پرفکت مانی، وسترن یونیون، پی‌پال و وب‌مانی.

آموزش بروکر یونیکورن

 

انواع حساب‌های معاملاتی یونیکورن

بروکر یونیکورن حساب‌های مختلفی را برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران با اهداف مختلف در سه دسته کلی فراهم کرده است که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

 

۱. حساب‌های فول چارت (Full Chart)

این حساب شامل حساب‌های استاندارد، ECN ،ECN PRO و UNFXB PRO می‌شود که تمام ابزارهای معاملاتی ارائه شده در بروکر یونیکورن با این حساب‌ها قابل معامله هستند.

  • حساب استاندارد: برای افتتاح این حساب حداقل موجودی ۱۰ دلار کافی است. این میزان سرمایه برای افتتاح حساب کمترین میزان واریزی ممکن در مقایسه با سایر حساب‌های معاملاتی در بروکر یونیکورن است. به‌علاوه، ‌حساب استاندارد یونیکورن بیشترین اهرم معاملاتی را دارد. در صورتی که موجودی حساب مشتریان بیش از ۲۵۰۰ دلار باشد، امکان استفاده از اهرم ۱۰۰۰ وجود دارد؛ اما اگر موجودی آن‌ها کمتر از این مبلغ باشد، تنها مجاز به دریافت حداکثر لوریج ۵۰۰ هستند. گفتنی است که حساب استاندارد یونیکورن تنها حساب معاملاتی در این بروکر است که بهره شبانه ندارد؛ اما در صورت استفاده از ارزهای دیجیتال، کمیسیون و بهره شبانه به آن‌ها تعلق می‌گیرد. علاوه‌برآن، معامله با ربات نیز در این حساب امکان پذیر است.
  • حساب ECN: حداقل واریزی برای افتتاح این حساب ۱۰۰ دلار و حداکثر لوریج برای این حساب ۵۰۰ است. معاملات این حساب شامل کمیسیون ۵ دلاری و بهره شبانه می‌شوند. امکان استفاده از ربات معامله‌گر در این حساب نیز وجود دارد.
  • حساب ECN PRO: برای بازگشایی حساب ECN PRO حداقل هزار دلار موجودی لازم است. حداکثر لوریج برای این حساب ۴۰۰ است. برخلاف حساب‌های دیگر، امکان معامله با ربات در آن وجود ندارد.
  • حساب UNFXB PRO: برای افتتاح این حساب به سپرده‌گذاری بیشتری نیاز است. حداقل مبلغ شارژ اولیه برای حساب UNFXB PRO، مبلغ ۱۵ هزار دلار است که رقم قابل‌توجهی است. حداکثر میزان لوریج در این حساب ۲۰۰ است و به ازای هر لات معامله، کمیسیونی به اندازه ۵.۷ دلار از معامله‌گران دریافت می‌شود.

 

۲. حساب‌های مخصوص ارز دیجیتال (Crypto Special)

این نوع حساب‌ها شامل حساب‌های Crypto Spot ،Crypto Marginal و Invest UNFXB Crypto می‌شود که تنها ارزهای دیجیتال در آن معامله می‌شوند.

  • حساب Crypto Spot: حساب کریپتو اسپات یونیکورن، نوعی حساب است که در آن تنها امکان معاملات یک طرفه «خرید» وجود دارد. به همین جهت هیچ لوریجی به این نوع حساب تعلق نمی‌گیرد. حداقل شارژ اولیه برای افتتاح این حساب ۱۰۰ دلار است.
  • حساب Crypto Marginal: در حساب کریپتو مارجینال یونیکورن، به حداقل شارژ اولیه ۱۰۰ دلار نیاز است. با این حساب، امکان معامله در بیش از ۲۰۰ رمزارز وجود دارد. حداکثر لوریج در این حساب نیز ۱۰۰ است.
  • حساب Invest UNFXB Crypto: برای افتتاح حساب Invest UNFXB Crypto یونیکورن به حداقل ۲۵۰۰ دلار نیاز دارید، میزان حداکثر لوریج برای این حساب یک است. به‌نوعی می‌توان گفت که این حساب نیز از انواع حساب‌های بدون لوریج است.

 

۳. حساب‌های پَم یا کپی ترید (PAMM/Copy Trade)

حساب‌های PAMM ،MAM و Copy Trading شامل این دسته می‌شوند؛ این حساب‌ها بسیار شبیه به‌هم هستند و تنها در برخی موارد با هم متفاوت‌اند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

میزان حداقل واریزی برای افتتاح هر یک از این حساب‌ها ۱۰۰ دلار است. با این تفاوت که در حساب PAMM‌ این عدد از ۰ تا ۱۰۰ متغیر است. در حساب PAMM‌ حداکثر حجم معامله وجود ندارد.

 

۴. حساب‌های پراپ تریدینگ (Prop Trading)

پراپ تریدینگ، از قابلیت‌های ویژه بروکر یونیکورن برای تریدرهایی‌ست که با وجود استعداد معامله‌گری، توان مالی برای این کار را ندارند. پراپ تریدینگ امکان خریدوفروش و معامله با سرمایه بروکر،‌ پس از گذراندن دوره تست را فراهم می‌کند. یعنی این تریدرها با صرف هزینه کمی برای گذراندن دوره تست معامله‌گری و پس از اینکه تست را با موفقیت گذراندند، می‌توانند با سرمایه بروکر اقدام به معامله کنند. در صورت تمایل به استفاده، جزئیات بیشتر در خصوص این نوع حساب را از پشتیبانی دریافت کنید.

 

ویژگی‌های مهم بروکر یونیکورن

سایت فارسی بروکر یونیکورن و پشتیبانی از خدمات به زبان فارسی از ویژگی‌های مهم بروکر یونیکورن است که آن را برای معامله‌گران ایرانی به یک بروکر مناسب تبدیل کرده است.

بروکر یونیکورن برای مشتریان ایرانی وب‌سایت و همچنین پشتیبانی به زبان فارسی دارد. امکان شارژ حساب با روش‌های متنوع، به‌ویژه ریال و ارزهای دیجیتال از دیگر ویژگی‌های مهم این بروکر است که کار با آن را ساده‌تر می‌کند.

علاوه‌براین‌ها،‌ بروکر یونیکورن قابلیت کپی تریدینگ و پراپ تریدینگ را برای مشتریان خود فراهم آورده است تا سرمایه‌گذاران و معامله‌گران مبتدی تا حرفه‌ای با هر مقدار سرمایه امکان ترید و سرمایه‌گذاری را داشته باشند.

از دیگر مزایای این بروکر می‌توان به ابزارهای معاملاتی متنوع برای خریدوفروش و همچنین بونوس واریز وجه که در ابتدای افتتاح حساب ارائه می‌کند، ‌اشاره کرد.

ویژگی بروکر یونیکورن

 

سخن پایانی

بروکر یونیکورن که از بروکرهای مناسب برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ایرانی است، یک بروکر بین‌المللی مجهز به زبان فارسی است و حساب‌های متنوعی برای افراد با اهداف و استراتژی‌های معاملاتی مختلف دارد.

از ویژگی‌های مهم این بروکر که آن را به یک بروکر مناسب ایرانیان تبدیل کرده، می‌توان به امکان واریز و برداشت ریالی اشاره کرد. همچنین، این بروکر حساب‌های مخصوص ارز دیجیتال دارد که موجب محبوبیت بیشتر آن نزد سرمایه‌گذاران شده است. بروکر یونیکورن روش ثبت‌نام و افتتاح حساب ساده‌ای دارد که در این مقاله آن را توضیح دادیم.

اگر تجربه استفاده از این بروکری را دارید، آن را با مخاطبان حسینی فایننس به اشتراک بگذارید تا از تجربیات شما بهره‌مند شوند.

نکاتی که در این مقاله ذکر شد تنها به‌منظور معرفی بروکرهای مطرح بوده است؛ پیش از انتخاب بروکر برای انجام معاملات فارکس، حتما تحقیقات کامل انجام دهید و با متخصصان این حوزه مشورت کنید. مجموعه حسینی فایننس هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال انتخاب شما و مشکلات احتمالی ندارد.
ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا