دوره منتور شیپ
ابزارهای معاملاتی

دستیار معامله‌ گری چیست؟ آشنایی با برگ برنده در بازارهای مالی

یکی از مزیت‌های اساسی بازارهای مالی این است که شما با کمترین امکانات و تنها با داشتن یک رایانه و اینترنت پرسرعت معامله می‌کنید و از این راه به درآمد می‌رسید. این کار را می‌توانید با خریدوفروش ارزهای دیجیتال انجام دهید یا وارد بورس ایران شوید. حتی امکان فعالیت در بازارهای بین‌المللی مثل فارکس نیز وجود دارد.

تمام این بازارها در طول روز نوسانات زیادی را تجربه می‌کنند و هیچ‌کس نمی‌تواند با اطمینان کامل آن‌ها را پیش‌بینی کند. با این حال روش‌ها و ابزارهایی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توان درصد موفقیت خود را بالاتر برده و احتمال به سود رسیدن را افزایش داد.

این کارها با استفاده از استراتژی‌هایی مثل تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال انجام می‌شود که نیازمند بررسی مداوم شرایط بازار است. برای مثال شما به عنوان معامله‌گر بازارهای مالی وظیفه دارید شرایط بازار را زیر نظر گرفته و هر روز به تحلیل نوسانات شکل گرفته در آن بپردازید. حتی لازم است با الگوهای نموداری و ابزارهای مختلف آشنا شده و آن‌ها را روی نمودار دارایی مورد نظر خود اعمال کنید.

اما بسیاری از سرمایه‌گذاران زمان و انرژی کافی برای انجام تمام این کارها را ندارند و ترجیح می‌دهند از روش‌های جایگزینی مثل استفاده از دستیارهای معامله‌گری بهره‌مند شوند. یک دستیار معامله‌گری در واقع پلتفرم و مجموعه‌ای است که تمام کارهای مورد نیاز را برای تحلیل و بررسی بازار انجام می‌دهد و با استفاده از آن‌ها تنها روی معاملات تمرکز می‌کنید.

از همین رو قصد داریم در مقاله امروز به طور کامل در مورد دستیارهای معامله‌گری صحبت کرده و ببینیم که چگونه می‌توان به کمک آن‌ها به‌راحتی و باکمترین دردسر در بازارهای مالی به موفقیت رسید و سودهای قابل توجه کسب کرد.

 

دستیار معامله گری بازارهای مالی

به پلتفرم‌هایی که تمام ابزارها و اطلاعات مورد نیاز برای موفقیت در بازارهای مالی را در یک مکان جمع‌آوری می‌کنند و آن‌ها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند، دستیار معامله‌گری گفته می‌شود.

وقتی برای بار اول وارد یک بازار مالی مثل فارکس یا ارزهای دیجیتال می‌شوید و نمودار قیمت یکی از جفت ارزها یا رمزارزها را باز می‌کنید در نگاه اول شاید معامله‌گری کار آسانی به نظر بیاید. هر چه باشد قیمت یا بالا خواهد رفت یا کاهش خواهد یافت و اگر شما به‌درستی بتوانید مسیر حرکت آن را تشخیص دهید، می‌توانید به سود برسید؛ اما خیلی زود می‌فهمید که همه‌چیز به این آسانی‌ها نیست و اگر حواستان جمع نباشد، در کمترین زمان از بازار حذف خواهید شد.

برای موفقیت در این بازارها ابتدا باید با علت نوسانات قیمت و تغییرات آن آشنا شوید. عوامل مختلفی منجر به بالا و پایین شدن قیمت این دارایی‌ها می‌شود. برای مثال جلسات و کنفرانس‌های نهادهای مالی مثل فدرال رزرو همیشه روی بیشتر بازارهای مالی تاثیر می‌گذارد. از طرف دیگر الگوهای نموداری شکل‌گرفته در بازار و سایر مفاهیم تحلیل تکنیکال می‌توانند باعث نوسانات قیمت یک دارایی شوند.

علاوه بر این، مسائل فاندامنتال مثل شرایط اقتصاد جهانی، انتشار اخبار، نرخ تورم، وضعیت عملکرد شرکت‌ها و غیره نیز باعث افزایش یا کاهش دارایی‌های موجود در بازارهای مالی می‌شود.

بنابراین همان‌طور که می‌بینید تحلیل بازار و انتخاب درست بین خرید یا فروش یک دارایی کار چندان راحتی نیست و عوامل بسیار زیادی در آن دخیل هستند. عواملی که شاید مردم عادی و سرمایه‌گذاران کم‌تجربه دانش یا زمان کافی را برای بررسی آن‌ها نداشته باشند.

اینجاست که پای دستیار معاملاتی به میان می‌آید و تمام مشکلات را حل می‌کند. در واقع منظور از دستیار معاملاتی یک پلتفرم یا مجموعه‌ای است که تمام این کارها را برای شما انجام داده و در نهایت گزارش و تحلیل کامل بازار را در اختیارتان قرار می‌دهد. بدین ترتیب شما می‌توانید هم به فعالیت روزانه خود و کارهای دیگرتان بپردازید و هم خلاصه‌ای از اتفاقات شکل‌گرفته در طول روز را دریافت کنید که روی بازار تاثیرگذار هستند.

تمام خدمات پلتفرم‌های ارائه‌دهنده دستیار معامله‌گری نیز توسط متخصصان و تحلیل‌گران خبره انجام می‌شود. بدین ترتیب حتی اگر خودتان نیز تحلیل بازار را بلد باشید، می‌توانید از نقطه نظرات افراد متخصص بهره‌مند شده و معاملات موفق‌تری را تجربه کنید.

 

دستیار معامله گری چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

از مهم‌ترین خدمات پلتفرم‌های دستیار معامله‌گری می‌توان به تحلیل بازارهای مالی مختلف، ارائه داده‌های آماری، آموزش، پوشش زنده جلسات مهم و غیره اشاره کرد.

یک دستیار معامله‌گری که البته می‌توان آن را دستیار اقتصادی یا دستیار ترید نیز خطاب کرد، خدمات مختلفی را در اختیار مردم عادی و افراد کم‌تجربه قرار می‌دهد. حتی افراد حرفه‌ای نیز می‌توانند با استفاده از این ابزار با اطمینان بیشتری تصمیم‌گیری کرده و برآیند معاملات خود را بهبود ببخشند.

برای اینکه با مزایای بی‌شمار دستیار معامله‌گری آشنا شوید، در این قسمت می‌خواهیم در مورد خدماتی که توسط چنین پلتفرم‌هایی ارائه می‌شود، صحبت کنیم.

خدمات دستیار معامله‌گری

 

تحلیل بازارهای مالی مختلف

شما به عنوان یک معامله‌گر می‌توانید در بازارهای مالی مختلف فعالیت داشته باشید. برای مثال می‌توانید روی رمزارزها معامله کنید یا وارد بازار فارکس یا بورس شوید. شاید هم به معامله روی طلا علاقه دارید. با این حال تحلیل تمام این بازارها و بررسی وضعیت دارایی‌های مختلف نیازمند زمان و انرژی زیادی است که شاید بسیاری از سرمایه‌گذاران عادی توان آن را نداشته باشند.

خوشبختانه بسیاری از دستیارهای معامله‌گری تمام بازارهای مالی را تحت پوشش خود قرار می‌دهند و می‌توانید اطلاعات و داده‌های بازارهای مختلفی مثل ارزهای دیجیتال، طلا، بورس، فارکس و حتی بازارهای داخل ایران مثل دلار و مسکن را به‌راحتی دریافت کنید.

سرمایه‌ نقد زیادی در اختیارتان است و نمی‌دانید در کجا آن را سرمایه‌گذاری کنید؟ دستیار معامله‌گری با ارائه تحلیل تمام بازارهای مالی می‌تواند برای پاسخ به این سوال کمک بزرگی به شما بکند.

 

پوشش زنده و تحلیل جلسات مهم مثل فدرال رزرو

فدرال رزرو در واقع بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا است که هر چند وقت یک بار جلسه‌ای را تشکیل داده و آمارهای اقتصادی مثل نرخ تورم را منتشر می‌کند. این جلسه و آمارهای منتشر شده در آن، تاثیر زیادی روی نمودار قیمت دارایی‌های مختلف دارند.

از همین رو شما به عنوان یک معامله‌گر بازارهای مالی باید همواره حواس‌تان به جلسات فدرال رزرو و داده‌های آماری منتشر شده باشد. دستیار معامله‌گری این مشکل را نیز برای شما حل می‌کند. در واقع چنین پلتفرم‌هایی معمولا جلسات مهم این نهاد را به صورت زنده پوشش می‌دهند و شما می‌توانید به زبان فارسی داده‌ها و اخبار منتشر شده از این جلسه را به صورت آنلاین دریافت کرده و متناسب با آن معامله کنید.

اینکه هر کدام از داده‌ها چه تاثیری روی دارایی‌های مختلف می‌گذارند نیز توسط دستیار معامله‌گری مشخص می‌شود. بنابراین اگر قبلا آماری مثل نرخ تورم را از سایت‌های خبری دریافت می‌کردید و نمی‌دانستید که تاثیر آن روی دارایی مورد معامله شما چه خواهد بود، به لطف دستیار معامله‌گری این مشکل شما نیز حل می‌شود.

 

برگزاری دوره‌های آموزشی

برای کسانی که به دنبال آموزش و یادگیری روش‌های تحلیل بازار هستند، باید بگوییم که برخی از این پلتفرم‌های دستیار معامله‌گری، دوره‌های آموزشی آنلاین و آفلاین نیز برای اعضای خود برگزار می‌کنند. بدین ترتیب نه‌تنها می‌توانید از اطلاعات آماده‌شده‌ این پلتفرم‌ها بهره‌مند شوید، بلکه با نحوه تحلیل و بررسی بازار نیز آشنا خواهید شد و خودتان می‌توانید به تحلیل بازار بپردازید.

در این دوره‌ها ممکن است مفاهیم مهمی مثل تحلیل تکنیکال، الگوهای نموداری و غیره آموزش داده شود.

 

گزارش کلی از وضعیت بازار و اتفاقات افتاده

یکی دیگر از مزایای بسیار خوب دستیار معامله‌گری ارائه گزارش‌های دوره‌ای است. برای مثال ممکن است به دلایل مختلفی مثل مسافرت چند روز در جریان اتفاقات افتاده در بازار نباشید و بخواهید در کمترین زمان خلاصه‌ای از این اتفاقات را دریافت کنید.

دستیار معامله‌گری اینجا نیز به کمک شما آمده و گزارش هفتگی یا روزانه بازارهای مالی مختلف و فرصت‌های سرمایه‌گذاری احتمالی هفته پیش‌رو را برایتان لیست می‌کند.

 

ارائه داده‌های آماری مختلف

اگر مدتی در بازارهای مالی فعالیت کرده باشید حتما اسم پلتفرم‌هایی مثل Glassnode ،CryptoQuant یا Santiment به گوشتان خورده است. این پلتفرم‌ها در واقع سایت‌های آماری هستند که داده‌های مختلفی را از سطح بازار جمع‌آوری کرده و در قالب گزارش‌های مهم منتشر می‌کنند. با استفاده از این داده‌ها می‌توان سیگنال‌های زیادی در مورد افزایش یا کاهش بازار دریافت کرد.

با این حال مشکلی که وجود دارد این است که بسیاری از این داده‌ها نیاز به خرید اشتراک دارند که تهیه کردن آن برای ایرانی‌ها کار چندان راحتی نیست. دستیار معامله‌گری تمام داده‌های پرمیوم چنین پلتفرم‌هایی را نیز جمع‌آوری کرده و نه‌تنها آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد بلکه آن‌ها را تحلیل نیز می‌کند؛ بدین ترتیب می‌توانید تاثیر داده‌های منتشر شده را روی بازار متوجه شوید.

 

آموزش تحلیل پروژه‌های مختلف

کسانی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارند به خوبی می‌دانند که هر روز پروژه‌های رمزارزی زیادی معرفی و به بازار عرضه می‌شود. برخی از این پروژه‌ها به قدری دارای پتانسیل هستند که اگر در زمان مناسب اقدام به سرمایه‌گذاری در آن‌ها کنید، به سودهای قابل‌توجهی می‌رسید.

دستیار معامله‌گری این پروژه‌ها را نیز زیر نظر گرفته و با بررسی فاندامنتال و تکنیکال آن‌ها پروژه‌های مستعد و دارای پتانسیل را معرفی می‌کند. حتی ممکن است آموزش نحوه کشف چنین پروژه‌هایی نیز آموزش داده شود که در این صورت خودتان می‌توانید زودتر از بقیه چنین پروژه‌های رمزارزی را کشف کنید.

 

سخن پایانی

اگر به روزهای اول معامله‌گری خود فکر کنید حتما یادتان می‌آید که چه اشتباهات فاحشی را مرتکب شده‌اید. حتی ممکن است به خاطر دانش ناکافی خود و عدم آشنایی با مفاهیم معامله‌گری متحمل ضررهای هنگفتی هم شده باشید. اگر همان موقع یک دستیار معامله‌گری داشتید که در تمام مراحل انجام معامله در کنارتان بود، شاید هیچ‌کدام از این اتفاقات تلخ را تجربه نمی‌کردید.

برای همین است که این روزها پلتفرم‌های ارائه‌دهنده دستیار معامله‌گری مورد استقبال مردم قرار گرفته‌اند. خوشبختانه نمونه‌های مشابه داخلی نیز وارد این حوزه شده و پلتفرم‌های معتبری را عرضه کرده‌اند. شما نیز می‌توانید با تهیه اشتراک و عضویت در یک دستیار معامله‌گری با یک برگ برنده قابل اطمینان وارد بازار شده و چند قدم از رقبای خود جلوتر باشید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا