🎁 وبینار مسیر درست تبدیل شدن به یک معامله‌گر🎁

اینجا کلیک کنید
دوره منتور شیپ
آموزش طلا

چگونه با درآمد کم طلا پس‌ انداز کنیم؟ | همراه با نکات مهم

امروزه با توجه به افزایش روزافزون قیمت، رشد تورم و کم شدن ارزش پول؛ همه افراد به دنبال راهی برای حفظ ارزش پول خود هستند. در این میان افرادی نیز هستند که تصور می‌کنند که سرمایه‌گذاری با درآمد کم فایده‌ای ندارد و ارزشی نخواهد داشت.

اما این تصور کاملا اشتباه بوده و این افراد نیز می‌توانند با اندکی پس‌انداز مقداری از سرمایه خود را برای آینده کنار بگذارند و نتایج فوق العاده آن را در بلند مدت مشاهده کنند. یکی از بهترین روش‌های پس‌انداز سرمایه‌گذاری روی طلا است، زیرا تمام افراد با هر مقداری پس‌انداز می‌توانند سرمایه خود را به طلا تبدیل کرده و از این طریق به حفظ ارزش پول خود کمک کنند. ما در این مقاله به بررسی روش‌های پس‌انداز پول به واسطه خرید طلا می‌پردازیم.

پس انداز چیست؟

همه افراد معمولا در هر ماه پس از خرج کردن هزینه‌های ضروری، مقداری از درآمد خود را برای استفاده در آینده پس‌انداز می‌کنند. در گذشته اغلب افراد سرمایه خود را در بانک‌ها یا منزل نگهداری می‌کردند، اما امروزه با توجه به بی‌ارزش شدن پول ملی و افزایش چشمگیر تورم مردم دیگر ترجیح می‌دهند پول خود را در زمینه‌های دیگری پس‌انداز کنند.

چرا که با سرمایه‌گذاری پول در بانک شما هیچ سودی نمی‌برید و بهتر بود پول خود را به جای پس‌انداز در بانک، خرج می‌کردید. به همین دلیل باید به‌دنبال بهترین راه برای پس‌انداز باشید تا یک پشتوانه عالی برای آینده خود کنار بگذارید. روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری و پس‌انداز وجود دارد که می‌توان به پس‌انداز پول با طلا، بورس و ملک اشاره کرد.

نوشته های مشابه

موضوعی که در سرمایه‌گذاری اهمیت دارد، انتخاب نحوه و نوع پس‌اندازی است که ضمن حفظ اصل سرمایه به ارزشمندی و افزایش مداوم آن کمک کند. پس‌انداز پول با طلا یکی از روش‌های امن و پرطرفدار است، زیرا طلا جزو کالاهایی است که به مرور زمان ارزش خود را از دست نمی‌دهد و تمام افراد با هر مقدار پس‌اندازی می‌توانند پول خود را به طلا تبدیل کنند. همچنین با رشد تورم‌، قیمت طلا نیز به مرور افزایش می‌یابد و یک گزینه سرمایه‌گذاری مطمئن در طولانی مدت است.

جذاب‌ترین مطالب
طلا
کسب درآمد ۵۰ میلیون تومانی از طلا
شاید مهم‌ترین ویژگی طلا که باعث می‌شود همه از آن به عنوان یک دارایی ارزشمند یاد کنیم، کم‌یاب بودن آن و ویژگی‌های ذاتی این فلز باشد. همان‌طور که...

 

پس‌ انداز پول با خرید طلا

طلا یکی از روش‌های پس‌انداز است که ارزش آن در برابر رشد تورم حفظ شده و افزایش می‌یابد.

عدم ثبات اقتصادی و رشد تورم در سال‌های اخیر باعث شده که بیشتر مردم به سمت روش‌های پس‌انداز امن با کمترین ریسک گرایش پیدا کنند. طلا یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری است که به دلیل ریسک پایین، امنیت بالا، نرخ رشد بالا، قدرت نقد شوندگی بالا، ارزش ذاتی طلا و عدم تاثیر از بحران‌های اقتصادی و سیاسی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

همچنین بیشتر افراد گرایش به خرید طلایی دارند که احتمال سود بیشتری داشته باشد، در نتیجه باید در هنگام خرید طلا به اجرت و مقدار ارزش افزوده آن توجه نمایند. خرید طلا دست دوم، طلای آب شده، سکه، طلای نو، طلای بدون اجرت و شمش طلا از جمله گزینه‌های مناسب برای پس‌انداز هستند.

خرید طلا با درآمد کم

بیشتر بدانید: پس انداز پول با طلا | نکاتی مهم که حتما باید به آن توجه کنید

 

پس‌ انداز با خرید چه نوع از طلا مناسب است؟

پس‌انداز پول با خرید طلا یکی از بازارهای جذاب برای اکثر افراد است، زیرا به دانش مالی خاصی نیاز ندارد و هر فردی با هر مقدار پس‌اندازی می‌تواند خرید خود را انجام دهد. اما نکته مهمی که در هنگام خرید طلا به قصد پس‌انداز باید به آن توجه داشته باشید این است، طلایی را انتخاب کنید که بیشترین سود و کمترین ضرر را داشته باشد.

به همین دلیل، بهترین راه خرید طلای بدون اجرت و ارزش افزوده است؛ زیرا اجرت ساخت و سود فروشنده در خرید برخی طلاها نظیر طلای زینتی و شمش بسیار زیاد بوده و شما باید مبلغی بیشتر از ارزش ذاتی طلا پرداخت کنید. یکی از بهترین نوع طلا برای پس‌انداز خرید طلای آب شده است که در ادامه به طور کامل توضیح خواهیم داد.

بیشتر بدانید: طلای آب شده چیست و آیا خرید آن به صرفه است؟

 

پس انداز پول با خرید طلای آب شده

طلای آب شده بهترین نوع طلا برای پس‌انداز با درآمد اندک است؛ زیرا با هر مقدار پس‌انداز می‌توانید اقدام به خرید طلا کنید و سرمایه خود را در بلند مدت افزایش دهید.

طلای آب شده معمولا از ذوب شدن طلای متفرقه، جواهرات دست دوم و شکسته شده به دست می‌آید که طلا فروشان به واسطه کوره‌های مخصوص ریخته‌‌گری طلا، آنها را آب کرده و مجدد مورد استفاده قرار می‌دهند. در واقع این طلاها ظاهر پر زرق و برق و تجملاتی قبل خود را ندارد، اما ارزش طلای آن‌‌ها کاملا ‌حفظ شده است. طلای آب شده یکی از بهترین روش‌های پس‌انداز است، زیرا در هنگام خرید هیچ اجرتی نباید پرداخت کنید و همچنین مالیات بر ارزش افزوده ندارد و تنها قیمت اصلی طلا را پرداخت می‌کنید.

در حالیکه برای خرید طلای نو یا شمش طلا باید اجرت ساخت و مالیات نیز پرداخت کنید، به همین دلیل خرید طلای آب شده طرفداران بسیاری دارد. همچنین قیمت طلای آب شده در زمان خرید و فروش بر اساس عیار درج شده بر روی آن حساب می‌شود و برای جلوگیری از تقلب بهتر است از فروشگاه‌های معتبر و مطمئن خرید کنید.

طلا جزو کالاهایی است که در طول زمان ارزش خود را از دست نمی‌دهد و در زمان افزایش تورم قیمت طلا نیز افزایش می‌یابد. علاوه بر این قدرت نقدشوندگی طلا بسیار بالا بوده و افراد در هر زمانی که بخواهند می‌توانند آن را به فروش برسانند. همچنین با توجه به اینکه طلای آب شده در اندازه‌های مختلفی بفروش می‌رسد، افراد با درآمد کم نیز می‌توانند در این بازار سرمایه‌گذاری کنند. به طور کلی هر فردی با هر مقدار پس‌اندازی می‌تواند پول خود را تبدیل به طلا کند.

 

سخن پایانی

همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم بسیار افرادی که درآمد اندکی دارند به جای سرمایه گذاری با کمترین پول، تصمیم به مصرف آن می‌گیرند. اما با توجه به وضعیت اقتصادی کشور ایران، اهمیت پس‌‌انداز پول بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است.

روش پس‌انداز پول با طلا یک راه موثر در حفظ ارزش پول افراد است که از این طریق اشخاص می‌توانند سود خوبی به دست آورند. طلای آب شده بهترین نوع طلا برای افراد با هر مقدار پس‌اندازی است؛ زیرا این نوع طلا بدون اجرت بوده و سود فروشنده بسیار کم است. همچنین طلا به مرور زمان ارزش ذاتی خود را از دست نمی‌دهد و با بالا رفتن تورم قیمت آن افزایش می‌یابد.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. با سلام و تشکر از مطالب ارزشمندتون
    آیا برای پس انداز طلا سامانه های آنلاین مثل طلاسی از نظر شما مورد تایید هستند و میشه بهشون اعتماد کرد؟

    1. سلام و وقت بخیر
      ما نمی‌تونیم هیچ مرجعی رو معرفی یا تایید کنیم. بهتره خوب تحقیق کنید و نظرات بقیه کاربران رو در موردش بخونید.

  2. سلام اگه طلای نو‌بخریم برای یکسال یا دوسال شاید هم بیشتر استفاده کنیم ولی خوب کسی از آینده اش خبر نداره میبینی احتیاجت میوفته به پول مثلاً بخوایم بعد از یکسال بفروشیم زیاد ضرر می‌کنیم ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا