🎁آخرین فرصت شرکت در سمینار «استراتژی برنده» به همراه ورک‌شاپ معامله‌گری لایو (ظرفیت بسیار محدود)🎁

اطلاعات بیشتر
دوره منتور شیپ
آموزش فارکسپلتفرم‌های معاملاتی

آموزش بروکر ICMBrokers | نحوه ثبت نام و معاملات

بازارهای مالی مختلفی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که بازار فارکس به عنوان بزرگ‌ترین آن‌ها شناخته می‌شود. حجم معاملات روزانه در این بازار به بیش از ۵ تریلیون دلار می‌رسد که نشان‌دهنده محبوبیت بالای آن است. یکی از بزرگ‌ترین دلایل محبوبیت فارکس آنلاین بودن آن است که باعث می‌شود هر سرمایه‌گذاری بتواند در هر کجای جهان که باشد، در این بازار سرمایه‌گذاری کند و به سود برسد.

اگر شما هم یکی از این افراد هستید و تصمیم‌ گرفته‌اید در بازار فارکس معامله کنید، اولین قدمی که باید بردارید انتخاب یک بروکر مناسب است. تعداد این بروکرها به‌قدری زیاد است که انتخاب بهترین گزینه را سخت می‌کند. با این حال با بررسی و تحقیق در مورد بروکرهای مختلف می‌توان انتخاب بهتری داشت.

بروکر «آی سی ام بروکرز» (ICMBrokers) یکی از صدها بروکر فارکس است که سال‌هاست خدمات خود را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با این بروکر و مقایسه آن با سایر بروکرهای فارکس، قصد داریم در طول مقاله امروز ICMBrokers را به‌طور کامل بررسی کنیم و ببینیم انتخاب خوبی برای کاربران ایرانی است یا خیر. لطفا تا انتها ما را همراهی کنید.

معرفی بروکر ICMBrokers

کارگزاری ICMBrokers یکی از بروکرهای نسبتا قدیمی فارکس است که به دلیل پشتیبانی از هویت ایرانی توانسته نظر برخی از معامله‌گران ایرانی را به خود جلب کند.

آی سی ام بروکرز با نام کامل ICMBrokers، بروکر و کارگزاری فارکسی است که از سال ۲۰۰۷ میلادی خدمات خود را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد. این بروکر دو دفتر در «جزایر مارشال» (Marshall Islands) و جزیره «سنت وینسنت و گرنادین‌ها» (Saint Vincent & the Grenadines) تاسیس کرده و برای همین در نگاه اول به‌نظر می‌رسد رگوله نهادهای مالی این دو کشور را داشته باشد. حتی در منابع مختلف نیز رگوله این بروکر FSASVG اعلام شده که متعلق به سازمان خدمات مالی کشور سنت وینسنت و گرنادین‌ها است. با این حال در سایت رسمی این بروکر هیچ اطلاعاتی در مورد نهادهای رگوله آن وجود ندارد.

اما ارائه خدمات به کاربران ایرانی باعث شده تا برخی از معامله‌گران فارکس ایرانی، بروکر ICMBrokers را به‌عنوان میزبان سرمایه‌گذاری خود انتخاب کنند. حتی امکان شارژ حساب و واریز به بروکر با پرداخت ریالی نیز وجود دارد که البته به‌کمک صرافی «تاپ چنج» (TopChange) انجام می‌شود.

در ICMBrokers حداقل واریز به کارگزاری ۲۵۰ دلار است که در حساب استاندارد ارائه می‌شود. علاوه بر حساب استاندارد، سه نوع حساب دیگر برای سرمایه‌گذاران تدارک دیده شده در بخش مربوط به انواع حساب با جزئیات بیشتری در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

از نمادهای معاملاتی پشتیبانی شده در این بروکر نیز می‌توان به جفت ارزهای فارکس، فلزات گران‌بها، انرژی، شاخص‌ها، کالا و سهام اشاره کرد که تقریبا تمام بازارها را شامل می‌شود.

 

آموزش ثبت نام در آی سی ام بروکرز

ثبت نام در آی سی ام بروکرز با مراجعه به سایت رسمی آن و انتخاب گزینه Live Account انجام می‌شود.

برای عضویت در بروکر ICMBrokers از طریق این لینک وارد صفحه رسمی آن شوید و روی گزینه «Live Account» کلیک کنید.

آموزش ثبت نام در آی سی ام بروکرز

با انتخاب این گزینه صفحه ایجاد حساب باز می‌شود که باید کادرهای خواسته شده را در آن پر کنید. اولین کادر مربوط به انتخاب نوع حساب می‌شود که باید یکی از گزینه‌های موجود را انتخاب کنید. برای مقایسه انواع حساب‌ها و پیدا کردن بهترین گزینه برای شما ابتدا قسمت انواع حساب در بروکر ICMBrokers را در همین مقاله مطالعه کرده و سپس گزینه دلخواه خود را انتخاب کنید. بعد از انتخاب نوع حساب باید میزان لوریج (اهرم) را نیز انتخاب کنید.

در کادرهای بعدی اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، شماره تلفن، آدرس ایمیل، تاریخ تولد، کشور محل سکونت، شهر و کلمه عبور می‌شود. همچنین در بخش تجربه معامله‌گری نیز باید تیک بازارهایی را که در ۲ سال گذشته در آن‌ها معامله انجام داده‌اید، فعال کنید. توجه داشته باشید که کلمه عبور انتخابی باید حداقل ۶ کاراکتر بوده و در آن از اعداد و حروف بزرگ و کوچک انگلیسی استفاده شده باشد.

آموزش ثبت نام در آی سی ام بروکرز

در ادامه فرم ثبت نام نیز باید مدارک هویتی خود را بارگذاری کنید. در نهایت با فعال کردن تیک مربوط به توافق‌نامه، قوانین، افشای ریسک و کارمزد روی گزینه «Create an Account» کلیک کنید تا ثبت نام شما در بروکر ICMBrokers تکمیل شود.

آموزش ثبت نام در آی سی ام بروکرز

در صورتی هم که نیاز به بارگذاری مدارک بیشتری دارید، می‌توانید روی گزینه Add more files کلیک کنید.

اکنون باید به آدرس ایمیل خود مراجعه کرده و با کلیک روی لینک ارسالی، عضویت خود را تایید کنید.

 

مدارک مورد نیاز برای وریفای حساب ICMBrokers

برای تایید هویت در آی سی ام بروکرز به مدارکی همچون گذرنامه، گواهینامه، کارت ملی، قبض آب و برق یا سند بانکی نیاز است.

برای وریفای حساب خود در آی سی ام بروکرز به دو مدرک نیاز دارید که یکی از آن‌ها برای احراز هویت و دیگری برای احراز محل سکونت استفاده می‌شود.

شما می‌توانید با استفاده از گذرنامه، گواهینامه یا کارت ملی خود هویت خود را تایید کنید. همچنین برای تایید محل سکونت خود به مدارکی همچون قبض آب و برق یا سند بانکی نیاز دارید. دقت داشته باشید که در این سند باید آدرس محل سکونت شما به همراه مشخصات کامل هویتی‌تان وجود داشته باشد. همچنین این مدرک باید حداکثر در ۶ ماه گذشته صادر شده باشد.

 

انواع حساب در ICM Brokers

در بروکر آی سی ام بروکرز با ۴ نوع حساب معاملاتی طرف هستیم که شامل حساب استاندارد، پرایم، حرفه‌ای و کریپتو می‌شود. همچنین امکان ایجاد حساب دمو نیز وجود دارد.

هر معامله‌گر فارکس سبک معاملاتی خاص خود را دارد؛ برخی از آن‌ها در بازه‌های زمانی کوتاه‌‌مدت معامله می‌کنند و برای همین تعداد معاملات‌شان زیاد است در حالی که برخی دیگر بازه‌های زمانی میان‌مدت و بلندمدت را ترجیح می‌دهند. برای همین بروکرهای فارکس حساب‌های معاملاتی خود را در چند نوع عرضه می‌کنند. این حساب‌ها در کلیات یکسان هستند و تنها در جزئیاتی مانند حداقل واریزی، میزان اسپرد و… با یکدیگر فرق دارند.

انواع حساب در آی سی ام بروکرز به چهار نوع «استاندارد» (Standard)، «پرایم» (Prime)، «حرفه‌ای» (Professional) و «کریپتو» (Crypto) تقسیم می‌شود که البته اگر حساب آزمایشی یا «دمو» (Demo) را هم اضافه کنیم تعداد آن‌ها به پنج نوع می‌رسد.

در حساب استاندارد حداقل واریزی به بروکر ۲۵۰ دلار است. برای همین کسانی که تجربه چندانی در بازار فارکس ندارند بهتر است از این حساب استفاده کنند. در این نوع حساب میزان اسپرد ثابت بوده و حداقل ۲ پیپ است. میزان لوریج آن نیز حداکثر تا اهرم ۱:۴۰۰ قابل انتخاب است. همچنین حداقل مقدار قابل معامله در حساب استاندارد ۰.۰۱ لات است و خبری از بهره شبانه (سواپ) در آن نیست.

حساب پرایم تاحدودی شبیه حساب استاندارد است و شاید مهم‌ترین تفاوت آن در میزان اسپرد باشد. در این نوع حساب اسپرد ثابت نیست و حداقل می‌تواند تا ۱.۲ پیپ کاهش یابد. حداقل مبلغ واریز و حداقل حجم معامله همانند حساب استاندارد به ترتیب ۲۵۰ دلار و ۰.۰۱ لات است.

در حساب حرفه‌ای حداقل مبلغ واریز ۵۰۰ هزار دلار است و همان‌طور که از اسم آن می‌توان حدس زد، تنها به کاربران حرفه‌ای فارکس پیشنهاد می‌شود. در این نوع حساب اسپرد معاملات ممکن است تا ۰.۵ پیپ نیز کاهش یابد. لوریج پشتیبانی‌شده در حساب حرفه‌ای نیز ۱:۱۰۰ است. با این حال توجه داشته باشید برخلاف حساب استاندارد و پرایم، در حساب حرفه‌ای بهره شبانه وجود دارد و نرخ سواپ صفر نیست.

حساب کریپتو نیز تنها برای معاملات ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود و اگر نوع حساب خود را کریپتو بگذارید امکان معامله روی جفت ارزها یا دارایی‌های دیگر وجود نخواهد داشت. در این نوع حساب حداقل واریز ۱۰۰۰ دلار است و تنها از اهرم ۱:۵ پشتیبانی می‌شود.

برای مقایسه کامل انواع حساب در بروکر ICMBrokers می‌توانید به این صفحه در سایت رسمی این بروکر مراجعه کنید.

 

راهنمای باز کردن حساب دمو در بروکر ICMBrokers

برای ایجاد حساب دمو در بروکر ICMBrokers تنها کافی است از صفحه اصلی گزینه Demo Account را انتخاب کنید.

بروکر آی سی ام بروکرز از حساب آزمایشی یا دمو هم پشتیبانی می‌کند. همان‌طور که می‌دانید حساب دمو به حسابی گفته می‌شود که در آن نیازی به واریز پول واقعی نیست. در عوض شما می‌توانید با استفاده از پول مجازی که در این نوع حساب وجود دارد، به انجام معامله بپردازید. بدین ترتیب بدون اینکه نگران از دست رفتن سرمایه خود باشید، می‌توانید با محیط فارکس و نحوه معامله در آن آشنا شوید.

برای ایجاد حساب دمو در این بروکر تنها کافی است از صفحه اصلی سایت روی گزینه «Demo Account» کلیک کنید. با این کار صفحه جدیدی مانند تصویر زیر باز می‌شود:

آموزش ثبت نام در آی سی ام بروکرز

در این کادر باید نام کامل، آدرس ایمیل، شماره تلفن و نام کشور خود را وارد کنید. همچنین باید متن امنیتی نمایش داده شده را در کادر مربوطه وارد کرده و روی Submit کلیک کنید.

با این کار بلافاصله مشخصات حساب دموی شما به آدرس ایمیلی که وارد کرده بودید، ارسال می‌شود و می‌توانید با استفاده از آن‌ها معاملات دموی خود را آغاز کنید.

 

روش‌های واریز و برداشت بروکر آی سی ام بروکرز

در حال حاضر ایرانیان می‌توانند با استفاده از صرافی تاپ چنج حساب خود را در آی سی ام بروکرز با پرداخت ریالی شارژ کنند. همچنین امکان پرداخت با رمزارز تتر نیز وجود دارد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک بروکر خوب که به ویژه برای کاربران ایرانی اهمیت زیادی دارد تنوع در روش‌های واریز به بروکر و برداشت از آن است. هر چه باشد ما از یک کشور تحریم‌شده معامله می‌کنیم و برای همین به روش‌های مرسوم واریز و برداشت در سطح جهان دسترسی نداریم. برای همین پشتیبانی از پرداخت ریالی یا پرداخت به کمک ارزهای دیجیتال اهمیت زیادی برای ما دارد.

خوشبختانه این امکان در بروکر ICMBrokers وجود دارد و شما می‌توانید با استفاده از صرافی تاپ چنج با پرداخت ریالی حساب خود را شارژ کنید. همچنین امکان واریز به صرافی با استفاده از رمزارز «تتر» (Tether) نیز فراهم شده است.

 

سخن پایانی

تعداد بروکرهای فارکس بسیار زیاد است اما ما به عنوان معامله‌گران ایرانی مجبور هستیم تنها با بروکرهایی کار کنیم که مشکلی با کاربران داخل ایران نداشته باشند. برای همین امکان فعالیت در بسیاری از بروکرهای معتبر جهان برای ما وجود ندارد.

با این حال برخی بروکرهای فارکس هم وجود دارند که خدمات خود را در اختیار ایرانی‌ها نیز قرار می‌دهند و به‌راحتی می‌توان با مدارک ایرانی در آن‌ها احراز هویت کرد. یکی از همین بروکرها ICMBrokers است که در مقاله امروز به‌طور کامل با آن آشنا شدیم.

در آی سی ام بروکرز امکان پرداخت ریالی با استفاده از صرافی تاپ چنج فراهم شده است و برای همین می‌توانید با کمترین دردسر حساب خود را شارژ کنید. تنوع حساب معاملاتی در این بروکر در کنار سادگی بیش از حد آن باعث شده تا برخی از سرمایه‌گذاران ایرانی این بروکر را به دیگر انتخاب‌های موجود ترجیح بدهند.

نکاتی که در این مقاله ذکر شد تنها به‌منظور معرفی بروکرهای مطرح بوده است؛ پیش از انتخاب بروکر برای انجام معاملات فارکس، حتما تحقیقات کامل انجام دهید و با متخصصان این حوزه مشورت کنید. مجموعه حسینی فایننس هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال انتخاب شما و مشکلات احتمالی ندارد.
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا