دوره منتور شیپ
آموزش صرافیپلتفرم‌های معاملاتی

آموزش کامل صرافی هوبی (Huobi) | بررسی مزایا

ارز دیجیتال (Cryptocurrency) یکی از محبوب‌ترین ابزارهای مالی در میان سرمایه‌گذاران جوان و همینطور علاقه‌مندان به بازارهای مالی مدرن است. طی سال‌های اخیر رمز ارزها با عملکرد خوبی که از خود نشان داده‌اند،‌ توانستند سرمایه خوبی را روانه بازار کریپتوکارنسی کنند.

سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ایرانی از جمله طرفداران این بازار نسبتا جدید و پرسود هستند که چالش‌های زیادی برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال و ورود به بازار ارزهای دیجیتال دارند. صرافی‌های زیادی در داخل و تعداد کمی خارج از کشور هستند که معاملات ایرانیان را پشتیبانی می‌کنند. اینکه کدام صرافی را از میان صرافی‌های موجود انتخاب کنیم نیاز به شناخت آن‌ها دارد. در این مقاله از سری مقالات حسینی فایننس،‌ صرافی هوبی (هیوبی) گلوبال و نحوه ورود به آن را برای شما توضیح خواهیم داد.

معرفی صرافی هوبی گلوبال

صرافی «هوبی گلوبال» (Huobi Global) با نماد HTX یک صرافی برای مبادله ارزهای دیجیتال است که سال ۲۰۱۳ در سنگاپور تاسیس شد. این صرافی پس از بایننس، دومین صرافی ارز دیجیتال بزرگ به لحاظ حجم معاملات و تعداد کاربران است.

هوبی گلوبال (HTX) نزدیک به ۱۰ سال است که فعالیت خود را در زمینه خدمات پشتیبانی از ترید ارزهای دیجیتال آغاز کرده و طی این سال‌ها توانسته جایگاه دومین صرافی بزرگ دنیا را از آن خود کند. این صرافی تاکنون با حضور در بیش از ۱۰۰ کشور جهان توانسته بیش از ۴۰ میلیون کاربر را جذب کند.

به دلیل تحریم‌ها تنها تعداد کمی از صرافی‌های بین‌المللی هستند که با معامله‌گران ایرانی کار می‌کنند. به دلیل اینکه IP ایران در لیست کشورهای تحریمی صرافی هوبی گلبول قرار دارد؛ ثبت نام و ترید در این صرافی نیار به IP دیگر و استفاده از فیلترشکن (VPN یا VPS) وجود دارد. اما گفتنی است که انجام مراحل احراز هویت در این صرافی ضروری نیست. از این رو، صرافی هوبی گلوبال یک صرافی بین المللی مناسب برای ایرانیان به‌شمار می‌آید. همچنین، ‌این صرافی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای ایرانیان خارج از کشور باشد.

صرافی هوبی از معاملات اسپات (Spot) و فیوچرز (Futures) در بازار رمز ارز پشتیبانی می‌کند و سرویس‌هایی مانند «استیکینگ» (Staking)، «کپی تریدینگ» (Copy Trading)،‌ «ربات تریدینگ» (Trading Bot) و «وام‌دهی» (Crypto Loans) را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

 

مزایای صرافی Huobi برای کاربران

برای انتخاب یک صرافی مناسب باید به امکانات و خدماتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، توجه کنیم. هوبی از جمله صرافی‌های پرطرفدار بین‌المللی است که خدمات ارز دیجیتال را برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران قابل دسترس کرده و با پشتیبانی همه روزه، نظر کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. در ادامه برخی از مزایای این صرافی را نام می‌بریم:

  • تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال را پوشش می‌دهد؛
  • حجم زیادی از معاملات را در روز پردازش می‌کند؛
  • برای کاربرانش کیف پول اختصاصی دارد؛
  • احراز هویت برای افزایش سقف واریز و برداشت لازم و ضروری است؛
  • خدمات دیفای ارائه می‌دهد؛
  • کمیسون معاملات آن کم است؛
  • رمز ارز به رمز ارز و رمز ارز به فیات از روش‌های پرداختی آن است؛
  • اپلیکیشن موبایلی برای انواع سیستم‌عامل‌ها دارد؛
  • معاملات فیوچرز و با مارجین را پشتیبانی می‌کند؛
  • حداقل واریز برای افتتاح حساب در این صرافی ۵۰ دلار است؛
  • پشتیبانی ۲۴ساعته برای ۷ روز هفته دارد؛
  • امکان خریدوفروش از طریق کارت اعتباری فراهم است؛
  • ایرانی‌ها می‌توانند پرداخت خود را از طریق تتر انجام دهند.

 

ثبت نام در صرافی Huobi

برای ثبت نام در صرافی هوبی گلوبال تنها کافی‌‌ست که از قسمت بالای صفحه،‌ گزینه Sign up را انتخاب کنید و با وارد کردن آدرس ایمیل و یادداشت کردن کد تایید که به ایمیلتان ارسال می‌شود، اکانت خود را بسازید. دقت داشته باشید، کلمه عبور شما تنها راه دسترسی به اکانت شماست؛ پس به‌خوبی از آن مراقبت نمایید.

آموزش ثبت نام در صرافی هوبی

بعد از اینکه برای خود یک حساب کاربری ایجاد کردید، می‌توانید با توجه به استراتژی و نوع معاملاتی که قصد انجام آن را دارید از منوی بالای صفحه، بازار موردنظر را انتخاب کنید، وارد پنل معاملاتی شده و معامله‌تان را انجام دهید.

آموزش ثبت نام در صرافی هوبی

از طریق پنلتان در قسمت Account با انتخاب گزینه Deposit با یکی از رمز ارزهایی که به شما پیشنهاد داده می‌شود، حسابتان را شارژ کنید. پس از آن می‌توانید با بررسی دو جدولی که در کنار (سمت راست) نمودار قیمت وجود دارد و مشاهده بیشترین و کمترین قیمت، برای خریدوفروش دارایی تصمیم بگیرید.

آموزش ثبت نام در صرافی هوبی

 

احراز هویت

احراز هویت برای ثبت نام در صرافی هوبی گلوبال ضروری نیست؛ اما در صورتی که کاربر مایل باشد حجم بیشتری خریدوفروش انجام دهد حتما لازم است که هویت خود را با ارسال مدارک شناسایی تایید کند.

احراز هویت در ابتدای ثبت نام و ایجاد اکانت لازم نیست؛ اما برای ارتقای حساب ضروری است. برای احراز هویت، از منوی بالای صفحه اصلی در قسمت پروفایل گزینه Security را انتخاب کنید و در پنجره‌ای که باز می‌شود، با انتخاب گزینه ‌basic verification احراز هویت مقدماتی را انجام دهید. اما اگر باز هم قصد دارید که حساب خود را ارتقا دهید با انتخاب Advanced fiat verification و پشت‌سر گذاشتن مراحل خواسته شده، حسابتان را به یک حساب «پیشرفته» تبدیل کنید.

آموزش ثبت نام در صرافی هوبی

 

واریز و برداشت در صرافی هوبی

صرافی هوبی گلوبال معاملات سرمایه‌گذاران از داخل ایران را پشتیبانی نمی‌کند؛ به همین دلیل برای واریز و برداشت گزینه ارز ریال ندارد. کاربران ایرانی می‌توانند برای واریز و برداشت از رمز ارز تتر استفاده کنند.

صرافی هوبی با وجود اینکه یک صرافی بین‌المللی است و با اغلب کشورها همکاری دارد، به دلیل تحریم‌ها با سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در داخل ایران کار نمی‌کند. البته برای ثبت نام بدون احراز هویت می‌توان از فیلترشکن استفاده کرد.

این در حالی‌ست که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در خارج از کشور، ‌می‌توانند بدون هیچ مانعی از خدمات این صرافی بهره‌مند شوند.

افرادی که از داخل کشور اقدام به ثبت نام می‌کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که امکان واریز و برداشت ریالی وجود ندارد، اما می‌توانند از رمزارز تتر استفاده کنند.

 

کارمزد معاملات در صرافی Huobi

هزینه کارمزدی که یک صرافی برای تراکنش‌ها دریافت می‌کند از فاکتورهایی‌ست که سرمایه‌گذاران به آن توجه زیادی دارند. صرافی‌های مختلف هزینه‌های متفاوتی برای دو طرف معامله در نظر می‌گیرند. در اغلب صرافی‌ها واریز هزینه‌ای ندارد؛ اما برای برداشت درصدی تعریف می‌شود که به مقدار مبلغ برداشتی بستگی دارد.

صرافی هوبی گلوبال هیچ هزینه‌ای برای واریز از کاربران نمی‌گیرد. کارمزد خدمات این صرافی عدد ثابت ۰.۲ درصد از میزان رمزارز معامله شده است که در مقایسه با سایر صرافی‌ها، عدد خوبی به‌نظر می‌رسد. البته معاملاتی که شامل توکن بومی این صرافی یعنی HT (Huobi Token) می‌شوند، از تخفیف خوبی بهره‌مند خواهند شد.

 

امنیت صرافی هوبی گلوبال

صرافی هوبی گلوبال تمرکز خود را بر حفظ امنیت دارایی کاربرانش قرار داده و آزمون‌های زیادی را پشت سر گذاشته است.‌ توسعه‌دهندگان این صرافی ایمیل کاربران را به احراز هویت دو عاملی، پیامک و اعلان‌های ایمیل و رمزگذاری PGP مجهز کرده‌اند. لازم به ذکر است که بیش از ۹۸ درصد دارایی مشتریان در کیف پول سرد Multi-sig که خروجی‌های آن به کیف پول گرم Huobi محدود می‌شود، ذخیره شده است.

کیف پول‌ها به‌صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته تحت کنترل هستند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی، کارکنان بلافاصله بتوانند آن را بررسی کنند. تاکنون یک‌بار این صرافی هک شده، اما با اقدامات امنیتی که این صرافی از قبل انجام داده بود هیچ سرقتی اتفاق نیافتاد و به‌خوبی از سرمایه کاربران محافظت شد.

 

سخن پایانی

هوبی گلوبال از صرافی‌های بزرگ در دنیاست که کاربران زیادی دارد. این صرافی بعد از بایننس از صرافی‌های مهم به‌شمار می‌آید که امکانات زیادی برای کاربرانش فراهم آورده است.

صرافی هوبی گلوبال برای کاربران ایرانی از داخل کشور بدون استفاده از فیلتر شکن در دسترس نیست. اما می‌توان با فیلترشکن در این صرافی ثبت‌نام کرد و معاملات رمز ارزی انجام داد. این در حالی‌ست که کاربران ایرانی خارج از کشور مشکلی برای ثبت نام و احراز هویت ندارند. حتما به خاطر داشته باشید که امکان واریز و برداشت ریالی برای این صرافی وجود ندارد. توضیحات کاملی در مورد صرافی هوبی گلوبال و نحوه ثبت‌نام و معامله در این صرافی در مقاله حاضر ارائه شده است.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا