دوره منتور شیپ
آموزش فارکس

معرفی بهترین ماشین حساب فارکس

ابزارهای متعددی برای کمک به تریدرها در معاملات فارکس طراحی شده‌اند. کار محاسبه در بازار فارکس کار دشوار و زمان‌بری است؛ به همین خاطر ابزار ماشین حساب فارکس ایجاد شده تا به معامله گران و سرمایه‌گذاران برای اندازه‌گیری حجم معاملات،‌ تغییرات قیمتی و… کمک نماید.

برای اینکه بر معاملات خود مسلط باشید باید بتوانید سود و زیان‌تان را محاسبه کنید. ماشین حساب فارکس یک ابزار آنلاین است که از طریق سرچ گوگل یا جستجو در بروکر خود می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. تریدرهای حرفه‌ای وقت زیادی را صرف یافتن بهترین ماشین حساب فارکس می‌کنند تا با خیال راحت به معامله بپردازند. در این مقاله سعی ما بر این است تا شما را با ویژگی‌های یک ماشین حساب خوب و برخی از بهترین ماشین حساب‌ها آشنا کنیم.

ماشین حساب محاسبه حجم معامله در فارکس

محاسبه حجم معاملات فارکس در واحد «لات» انجام می‌شود که بدون استفاده از ابزارهای مخصوص محاسبه آن کار بسیار دشواری است. تریدرها برای تعیین حجم معاملات از ماشین حساب فارکس استفاده می‌کنند.

حجم معامله، همان مقدار سرمایه‌ای‌ست که برای خریدوفروش یک جفت ارز باید بپردازید؛ این مقدار در واحد لات محاسبه می‌شود. میزان حجم در هر معامله با سرمایه اولیه و در دسترس و میزان ریسک‌پذیری شما برای هر معامله ارتباط مستقیم دارد.

انواع ماشین حساب فارکس عبارتند از: ماشین حساب فیبوناچی، ‌مارجین، ریسک به ریوارد فارکس، ماشین حساب محاسبه لات، ماشین حساب سواپ، اسپرد، ماشین حساب پیپ، ماشین حساب تایم زون، ماشین حساب سود مرکب، ماشین حساب مدیریت سرمایه و ماشین حساب لوریج.

ماشین حساب‌های فارکس را کارگزاری در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد و یا قابل دانلود بر روی سیستم رایانه یا گوشی شما هستند. این ابزار توانایی آن را دارند که لات معاملات شما را محاسبه نمایند. تعیین اندازه حجم معاملات به عوامل مختلفی بستگی دارد که آن را تریدر مشخص می‌کند، اما برای محاسبه مقدار سرمایه با توجه به اهداف سرمایه‌گذاری، ماشین حساب فارکس به کمک تریدر می‌آید.

 

ماشین حساب مدیریت سرمایه فارکس

محاسبه سود و زیان برای پوزیشن‌های لانگ (خرید) با کسر قیمت ورودی از قیمت حد سود برای تعیین تعداد پیپ‌ها به دست می‌آید. این عدد در اندازه لات ضرب می‌شود تا مقدار آن به دلار مشخص شود.

برای محاسبه ضرر برای یک موقعیت شورت (فروش)، قیمت ورود به معامله را از قیمت توقف کم کنید تا تعداد پیپ‌های منفی حاصل شود. ضرب این در اندازه لات مقدار ضرر احتمالی را نشان می‌دهد.

یک جفت ارز با USD را در نظر بگیرید، معادله به شرح زیر خواهد بود:

(قیمت سود هدف – قیمت ورودی) * اندازه لات =  P/L

برای یافتن سود در معامله EUR/USD نیز به همین شکل عمل می‌کنیم. با قیمت ورودی ۱.۱۴۲۵ و هدف سود ۱.۱۴۸۵، معادله (۱.۱۴۸۵ – ۱.۱۴۲۵) * ۱۰۰۰۰۰ برقرار می‌شود که سود را  ۶۰۰ دلار نشان خواهد داد.

ماشین حساب فارکس

 

ماشین حساب مرکب فارکس

ماشین حساب سود ترکیبی فارکس ابزاری است که به معامله‌گران کمک می‌کند تا سود را با توجه به فاکتورهای مشخص شده مانند سپرده اولیه، سود ماهانه، مدت دوره سرمایه‌گذاری و تعداد دوره‌های سرمایه‌گذاری محاسبه کنند.

سرمایه‌گذاری‌هایی که تکرار می‌شوند راهی برای افزایش سریع سپرده هستند. به همین دلیل است که ماشین حساب ترکیبی فارکس برای سرمایه‌گذاری سود بیشتر در هنگام ایجاد استراتژی‌های معاملاتی با ریسک بالا استفاده می‌شود. معمولا برای این نوع معاملات روش مارتینگل، هرمی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عملکرد ماشین حساب ترکیبی فارکس بر اساس فرمول استاندارد نرخ سرمایه است. شما مقدار سپرده اولیه، سودآوری ماهانه و تعداد سرمایه‌گذاری‌هایی که قرار است تکرار شود را مشخص می‌کنید. به عنوان مثال، دوره سرمایه‌گذاری یک سال است و تعداد سرمایه‌گذاری مجدد، ۴ دفعه است.

در سه ماه اول، محاسبه سود فارکس، سود برای سه ماه از میزان سپرده اولیه را نشان می‌دهد. در حالی که در سه ماه دوم، درآمد سه ماهه اول به سپرده اولیه اضافه می‌شود و نتیجه بر اساس میزان بدست آمده، محاسبه می‌شود. در سه ماه سوم، میزان درآمد هر دو دوره (قبل) به سپرده اولیه اضافه می‌شود و نتیجه تعیین می‌شود و در آخر نیز در سه ماه چهارم میزان درآمد سه دوره قبل به سپرده اولیه اضافه می‌شود و نتیجه به‌طور کلی محاسبه خواهد شد.

ماشین حساب فارکس

 

نحوه کار با ماشین حساب فارکس

ماشین حساب‌ های ایجاد شده در بازارهای فارکس در واقع یکی از مهم‌ترین ابزارهای معاملاتی در این عرصه هستند که شما به واسطه آن می‌توانید سرمایه خود را مدیریت کنید. استفاده از این ماشین حساب‌ها به آموزش و مهارت خاصی نیاز ندارد و معمولا هر تریدری کار با آن را بلد است.

برای کار با ماشین حساب فارکس تنها کافی‌ست در موتور جستجوگر گوگل نام ماشین حساب فارکس را جستجو کنید و پس از آن که صفحه ماشین حساب پیدا شد باید اطلاعات خواسته شده را در پنجره مشخص وارد کنید و در نهایت این ابزار محاسبه و برآورد می‌کند که چه مقدار سرمایه وارد بازار کنید و یا این که میزان سود و ضرر شما چه میزان خواهد بود.

گفتنی است که اپلیکیشن‌های متعدد این چنینی در بازار موجود است و شما می‌توانید برای دسترسی همیشگی و آسان به ماشین حساب فارکس آنلاین آن را دانلود کرده و از آن استفاده کنید.

اما ماشین حساب فارکس fxtm، ماشین حساب فارکس آلپاری و ماشین حساب فارکس دنیای ترید (به زبان فارسی) که بروکر در اختیار شما قرار می‌دهد ابزار دقیقی است که جزئیات معامله را می‌توانید به وسیله آن اندازه‌گیری کنید. می‌توانید بدون داشتن حساب در این کارگزاری‌‌ها و تنها با یک جستجوی ساده به این ابزار دسترسی پیدا کنید.

ماشین حساب فارکس

علاوه بر آن،‌ برای اندازه‌‌گیری حجم معاملات می‌توانید از طریق پلتفرم معاملاتی فارکس مانند متاتریدر، در بخش tools به قسمت New Order بروید و در آنجا با وارد کردن اطلاعاتی که از شما خواسته می‌شود، این کار را انجام دهید. لازمه این کار،‌ ورود به حساب معاملاتی‌تان است.

ماشین حساب فارکس

 

بهترین ماشین حساب فارکس

دلتا افیکس یکی از بروکرهای ایرانی است که امکانات زیادی برای کاربران خود فراهم کرده است. یکی از این امکانات ماشین حساب‌های محاسباتی فارکس است که در انواع مختلف برای محاسبه مقدارهای متفاوت طراحی شده‌‌اند. ماشین حساب‌های فارسی دلتا افیکس از بهترین ماشین حساب‌های فارکس هستند که با دقت زیادی محاسبات را انجام می‌دهند. برای استفاده از این ماشین حساب‌ها تنها کافی‌ست که به سایت دلتا افیکس مراجعه و نوع ماشین حساب مورد نظر را انتخاب کنید.

ماشین حساب فارکس

 

سخن پایانی

ماشین‌ حساب‌های فارکس انواع مختلف دارند که از طریق کارگزاری‌ها یا به‌صورت نرم‌افزارهای قابل دانلود، در دسترس هستند. این ماشین‌حساب‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که با درج اطلاعات خواسته شده،‌ می‌توانند مقدار مورد نظر شما را در کوتاه‌ترین زمان محاسبه کنند.درست است که کار محاسبه را ماشین حساب انجام می‌دهد ولی باید دقت لازم را در پر کردن فیلدهای خواسته شده به خرج دهید تا به اندازه دقیق برسید و دچار ضرر و زیان نشوید.

در این مقاله در مورد بهترین ماشین‌حساب‌ فارکس و نحوه عملکرد آن‌ توضیحاتی ارائه دادیم. اگر قصد دارید که معاملات دقیق انجام دهید،‌ اطلاعات ارائه شده در این مقاله حتما برای شما مفید خواهد بود.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا