دوره منتور شیپ
آموزش صرافیپلتفرم‌های معاملاتی

آموزش ثبت نام در صرافی دریبیت (Deribit) | بررسی مزایا و معایب آن

برای ترید ارز دیجیتال به یک واسطه نیاز است که نقش آن را صرافی‌های ارز دیجیتال با فراهم کردن پلتفرم و پشتیبانی از معاملات برعهده دارند. این صرافی‌ها با امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می دهند، به افراد از سراسر دنیا اجازه می‌دهند تا انواع مختلف ارزهای دیجیتال را خریدوفروش کنند.

برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال، ‌انتخاب صرافی یکی از اساسی‌ترین انتخاب‌هاست که معاملات شما را تحت‌تاثیر قرار می‌‌دهد. اگر قصد انتخاب صرافی ارز دیجیتال را دارید حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با صرافی دریبیت آشنا شوید.

معرفی صرافی دریبیت (Deribit)

«دریبیت» (Deribit) یک صرافی مشتقات کریپتو رگوله نشده است که معاملات فیوچرز، پرپچوال سواپ و آپشن انریوم و بیت کوین ارائه می‌دهد. در این صرافی خیلی دیگر از کریپتوکارنسی‌ها می‌توانند با استفاده از USDC به‌عنوان ضمانت معامله شوند. این صرافی از سال ۲۰۱۶ فعالیت خود را در هلند آغاز کرده است.

ویژگی‌های صرافی دریبیت

پنل معاملاتی حرفه‌ای صرافی، همراه با نقدینگی عمیق و تاخیر کم در پردازش تراکنش‌ها، به آن کمک کرده است تا به محبوب‌ترین مکان معاملاتی آپشن‌های ارز دیجیتال در بازار تبدیل شود. با این حال، Deribit علی‌رغم انجام تعداد زیادی معاملات مشتقات ارز دیجیتال رگوله شده، همچنان به صورت غیررگوله عمل می‌کند.

دریبیت یک صرافی پیشرو در معاملات آتی و آپشن ارزهای دیجیتال است که معامله‌گران رمزارز را قادر می‌سازد تا استراتژی‌های معاملاتی مشتقات «بیت کوین» (BTC) و «اتر» (ETH) را اجرا کنند. چندین ارز دیگر نیز می‌توانند با استفاده از USDC به عنوان وثیقه معامله شوند.

این صرافی جایگاه خود را به عنوان پلتفرم معاملاتی آپشن‌‌های بیت کوین با بیشترین حجم معاملات و سود باز در بازار تثبیت کرده است و بیش از ۸۵ درصد از سهم بازار آپشن بیت کوین را به خود اختصاص داده است.

 

ویژگی‌های صرافی Deribit

صرافی‌ دریبیت از جمله صرافی‌های ارز دیجیتال است که با سرمایه‌گذاران ایرانی همکاری نمی‌کند؛ نه تنها ایران بلکه کشورهای زیادی هستند که در لیست کشورهای ممنوعه این صرافی قرار دارند.

در زیر نام برخی از کشورهایی که صرافی دریبیت با آن‌ها همکاری ندارد را مشاهده می‌کنید که شامل ایران، کانادا، کونگو، کوبا، عراق، ‌ژاپن، لیبی و… می‌شوند.

آموزش صرافی دریبیت

بنابراین، ‌برای استفاده از این صرافی حتما باید از فیلترشکن استفاده کنید و هنگام وارد کردن نام کشور دقت کنید که نام کشوری که از فیلترشکن شما پشتیبانی می‌کند را وارد نمایید.

جدای از این‌ها، صرافی دریبیت ویژگی‌های دیگری دارد که آن را به یک صرافی مناسب برای معاملات ارزهای دیجیتال تبدیل می‌کند. در ادامه به برخی از آن‌‌ها اشاره می‌کنیم.

مزایا:

  • سابقه معاملاتی درخشان: این صرافی از صرافی‌های پیشرو در زمینه معاملات ارزهای دیجیتال است که فرایند پردازش تراکنش در آن بدون تاخیر و در کوتاه‌ترین زمان صورت می‌گیرد.
  • پشتیبانی از معاملات آتی، آپشن و قراردادهای پرپچوال سواپ: در حالی‌که بسیاری از صرافی‌های پیشرو کریپتو قراردادهای آتی ارائه می‌کنند، دریبیت معاملات آپشن و پرپچوال نیز ارائه می‌دهد.
  • پیشرو در معاملات آپشن ارز دیجیتال: این صرافی مشتقات رمز ارزی خود را به عنوان پلتفرم پیشرو برای آپشن‌های بیت کوین و اتریوم تثبیت کرده است و بیش از ۸۵ درصد از سهم بازار آپشن‌های بیت کوین را در اختیار دارد.
  • امکان استفاده از اهرم و مارجین: از آنجایی که دریبیت به کاربران اجازه انجام معاملات با اهرم را می‌دهد، معامله‌گران می‌توانند سفارشاتی بزرگ‌تر از موجودی خود تنظیم کنند.

معایب:

  • به عنوان یک صرافی غیررگوله عمل می‌کند: به این معنی که ممکن است در آینده با مشکلات نظارتی مواجه شود.
  • برای معامله‌گران ایالات‌متحده قابل دسترسی نیست: مجوز فعالیت در ایالات‌متحده را ندارد و به کاربران آن منطقه و بسیاری از مناطق دیگر اجازه معامله نمی‌دهد.

 

نحوه کار با صرافی Deribit

پیش از هر نکته‌ای باید بدانید که برای اتصال به این صرافی از داخل ایران نیاز به فیلترشکن دارید؛ با وجود اینکه نام ایران در میان کشورهایی که این صرافی از معاملات آن‌ها پشتیبانی می‌کند وجود دارد،‌ باید نام سروری را وارد کنید که از فیلترشکن شما پشتیبانی می‌کند.

پس برای ثبت نام ابتدا وارد صفحه اصلی صرافی دریبیت شوید و با انتخاب گزینه Create account برای رجیستر اقدام نمایید.

آموزش صرافی دریبیت

بعد از وارد کردن ایمیل و کلمه عبور، کشور خود (کشور سرور فیلترشکن) را انتخاب کنید تا ثبت نام شما نهایی شود و بتوانید به پنل معاملاتی راهنمایی شوید. با فشردن گزینه Confirm یک پنجره برای شما باز می‌شود که می‌توانید معاملات خود را آغاز کنید.

آموزش صرافی دریبیت

زمانی‌که وارد پنل معاملاتی شدید، می‌توانید انواع معاملات را در قسمت چپ بالای صفحه مشاهده کنید؛ با انتخاب گزینه مورد نظر و انتخاب دارایی، چارت قیمت آن برای شما نمایش داده می‌شود. با لاگین به حساب خود از قسمت سمت راست صفحه می‌توانید با انتخاب نوع سفارش، حجم معامله و قیمت برای شروع معامله‌تان اقدام کنید.

آموزش صرافی دریبیت

 

کارمزد صرافی Deribit

صرافی‌های ارز دیجیتال درآمد خود را از راه کارمزد معاملات مشتریان به‌دست می‌آورند. سرمایه‌گذاران و معامله‌گران نیز صرافی‌هایی را ترجیح می‌دهند که میزان کارمزد معاملات‌شان معقول و منطقی باشد. کارمزد بالای یک صرافی موجب نارضایتی مشتریان و ترک پلتفرم در طولانی مدت خواهد شد.

صرافی دریبیت هیچ کارمزدی برای معاملات اسپات خود از مشتریان دریافت نمی‌کند. همچنین کارمزد معاملات فیوچرز آن برای سفارشات میکرها (Maker) صفر و تیکرها (Taker) ۰.۰۵ درصد است. این میزان کارمزد نسبت به سایر صرافی‌های هم‌رده، میزان مناسبی است.

 

امنیت صرافی Deribit

دریبیت بیش از ۹۹ درصد وجوه مشتریان را در کیف‌پول‌های سرد نگهداری می‌کند تا جلوی از دست رفتن وجوه کاربران به دلیل نقض امنیت سایبری را بگیرد. به همین ترتیب توانسته حمله هکری ۱ نوامبر ۲۰۲۲ را خنثی کند. همچنین Deribit احراز هویت دو مرحله‌ای دارد تا کاربران بتوانند حساب‌های خود را ایمن‌تر سازند.

برای اینکه ضرری متوجه کاربران نشود،‌ در صورتی که معامله آن‌ها با ضرر مواجه شود، به‌طور خودکار آن معامله بسته خواهد شد تا کال مارجین نشوند. در این مرحله، صندوق بیمه به طرف برنده معامله غرامت می‌دهد و کسری باقی مانده از طرف بازنده معامله را پوشش می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که طرف برنده تمام پرداخت خود را دریافت می‌کند.

 

سخن پایانی

دریبیت (Deribit) به دلیل سرعت انجام تراکنش‌ها و کارمزدهای معقولی که دارد، می‌تواند به‌عنوان یک گزینه مناسب برای انجام معاملات ارز دیجیتال به حساب آید. این صرافی در سال ۲۰۱۶ فعالیت خود رابه‌طور رسمی آغاز کرد و از آن زمان تاکنون در ارائه معاملات آپشن اتریوم و بیت‌ کوین و معاملات پرپچوال پیشرو بوده و خیلی خوب عمل کرده است.

این صرافی سوابق معاملاتی درخشانی دارد،‌ اما همچنان به‌صورت غیررگوله در حال فعالیت است. می‌تواند یکی از گزینه‌های انتخابی برای شما از داخل یا خارج از کشور باشد؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که اگر از داخل کشور اقدام می‌کنید حتما از فیلترشکن استفاده نمایید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا