دوره منتور شیپ
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید

سیگنال ارز دیجیتال چیست؟ معرفی بهترین ابزارها

سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال برای افرادی‌که علم آن را دارند، بسیار سودمند است. درآمد دلاری راهی‌ست برای افزایش دارایی که بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ایرانی نیز علاقه زیادی به آن نشان می‌دهند. بازار ارزهای دیجیتال از بازارهای مدرن و بدون پیچیدگی است که خیلی از ایرانی‌ها به‌خصوص جوان‌ترها، برای سرمایه‌گذاری آن را به سایر بازارهای سنتی ترجیح می‌دهند.

معمولا افرادی وارد بازار ارز دیجیتال می‌شوند که اغلب رمز ارزها را می‌شناسند و با چگونگی نوسانات و تغییرات قیمت آن‌ها آشنایی دارند. برخی از این افراد معاملات خود را با تکیه بر سیگنال‌هایی که منابع مختلف ارائه می‌دهند، ‌تنظیم می‌کنند. در این مقاله شما را با سیگنال‌های بازار ارز دیجیتال و مزایا و معایب آن‌ها آشنا می‌کنیم.

سیگنال ارز دیجیتال چیست؟

«سیگنال ارزدیجیتال» (Crypto Signal) پیشنهاد برای خرید یا فروش رمز ارز است که پلتفرم‌ها یا تریدرهای حرفه‌ای این بازار با کنارهم چیدن تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال قیمت یک دارایی، آن را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهند.

تریدرهای ماهر و حرفه‌ای بازار یا گاهی اوقات پلتفرم‌هایی که به ربات‌های خاص تحلیل و سیگنال‌دهی مجهز هستند، پیشنهاد خریدوفروش یک رمز ارز را با قیمتی خاص می‌دهند. در صورتی که این منابع معتبر باشند شاید این سیگنال‌ها برای شما مفید باشد. اما اگر در انتخاب دقت نکنید و تنها بر این سیگنال‌ها تکیه داشته باشید،‌ ممکن است سرمایه خود را به خطر بیندازید.

به بیان دیگر، سیگنال‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال همان علامت‌‌ها و نشانه‌هایی هستند که توسط تحلیل‌گران، معامله‌گران یا سیستم‌های خودکار ارسال می‌شوند و از فرصت‌های معاملاتی بالقوه در بازار ارزهای دیجیتال خبر می‌دهند. این سیگنال‌ها معمولا بر اساس تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی، روند بازار و شاخص‌های مختلف صادر می‌شوند. خلاصه که سیگنال‌ها نقطه شروعی عالی برای کشف فرصت‌های معاملاتی هستند.

 

انواع سیگنال‌های معاملاتی ارز دیجیتال

انواع مختلفی از سیگنال‌های معاملاتی ارز دیجیتال وجود دارند؛ سیگنال‌های خودکار، سیگنال‌های دستی و سیگنال‌‌‌های اجتماعی.

سیگنال‌های مختلف مزایای متفاوتی را به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌کنند که چند مورد از آن در ادامه ذکر شده است:

  • ‌سیگنال‌های اتوماتیک (خودکار): سیگنال‌های خریدی که به‌صورت اتوماتیک توسط ربات و از طریق بررسی یک‌سری الگوریتم و اندیکاتورهای تکنیکال به‌دست می‌آیند. از مزایای این سیگنال‌ها می‌شود به سرعت اجرا، حذف احساسات و عملکرد ۲۴ ساعته در هفت روز هفته اشاره کرد.
  • سیگنال‌های دستی: سیگنال‌های دستی توسط معامله‌گران یا تحلیل‌گران باتجربه و بر اساس تجزیه و تحلیل آن‌ها از روندها و شاخص‌های بازار ایجاد می‌شوند. از مزایای این نوع سیگنال این است که از تجربه تریدرها نشئت گرفته است و احساسات بازار را در نظر می‌گیرد.
  • سیگنال‌های اجتماعی: این نوع سیگنال‌ها در شبکه‌ها و انجمن‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند و معمولا بر اساس تجربه و دانش شخصی یک فرد هستند. این سیگنال‌ها موجب می‌شوند تا معامله‌گران در زمان واقعی با هم بحث و گفتگو داشته باشند.

 

آیا سیگنال ارز دیجیتال مهم است؟

تشخیص یک سیگنال ارز دیجیتال قابل اعتماد اهمیت زیادی برای ترید شما دارد. مواردی که برای پیدا کردن سیگنال قابل اعتماد باید به آن‌‌ها توجه کنید را در ادامه توضیح می‌دهیم:

  • سابقه و شهرت منبع سیگنال: همیشه شهرت منبع ارائه‌دهنده سیگنال را در نظر بگیرید. پلتفرم‌ها یا تحلیل‌گران با سابقه تمایل دارند توصیه‌های قابل اعتمادتری ارائه دهند.
  • شفافیت: ارائه‌دهندگان سیگنال معتبر اغلب دلایل منطقی برای پشتیبانی از پیشنهادات خود ارائه می‌دهند که به شما کمک می‌کند فرآیند تصمیم‌گیری آن‌ها را درک کنید.
  • بازخورد و نظرات: بررسی نظرات و بازخوردهای سایر کاربران می‌تواند دید کامل‌تری در مورد اعتبار یک سیگنال ارائه دهد.
  • اجتناب از طرح‌های «پامپ و دامپ»: مراقب سیگنال‌هایی باشید که بازده غیرواقعی بالایی را وعده می‌دهند. چنین سیگنال‌‌هایی به‌‌طور مصنوعی قیمت یک ارز دیجیتال را برای منافع شخصی افزایش می‌دهند یا دستکاری می‌کنند، چرا که می‌خواهند نقدینگی در بازار زیاد یا کم شود.

 

چگونه سیگنال‌ها را بخوانیم؟

برای دادن سیگنال‌های با کیفیت کریپتو، کارشناسان عوامل مختلفی را تحت نظر می‌گیرند. این عوامل شامل وضعیت بازار، اخبار کریپتو و شایعات مختلفی است که می‌تواند بر قیمت تاثیر بگذارد. این کارشناسان مسئول ارائه سیگنال برای خرید، فروش یا مبادله ارزهای دیجیتال به تریدرها هستند.

زمانی که فرصت مناسبی برای خرید یا سرمایه‌گذاری پیش آید به معامله‌گر سیگنال می‌دهند تا از آن باخبر شود. برخی معامله‌گران اگر سیگنال‌های ارز دیجیتال را در زمان مناسب دریافت کنند، سود قابل توجهی برای خود می‌سازند. برخی تریدرها خودشان با ثبت معاملات در دفترچه معاملاتی و تطبیق آن با شرایط فعلی بازار سعی می‌کنند، از بازار سیگنال بگیرند. البته این کار نیاز به مهارت و تجربه زیاد دارد.

سیگنال ارز دیجیتال

 

سیگنال ارز دیجیتال چه اطلاعاتی به تریدر می‌دهد؟

معمولا سیگنال‌های معاملاتی برای کریپتو را می‌توان در کانال‌های تلگرامی یا پیج‌های اینستاگرامی پیدا کرد. یک سیگنال به تریدر می‌گوید که چه ارز دیجیتالی را معامله کند، با چه قیمتی وارد معامله شود، ‌بخرد یا بفروشد و حد سود و حد ضرر خود را بر روی چه قیمتی تنظیم کند.

یک سیگنال ارز دیجیتال خوب باید اطلاعاتی که در ادامه به آن‌‌ها اشاره می‌کنیم را شامل شود:

  • خریدوفروش: یک سیگنال ارز دیجیتال با دریافت قیمت‌ها اگر پیش‌بینی کند قیمت صعودی می‌شود،‌ سیگنال خرید خواهد داد یا بالعکس.  این سیگنال‌ها به‌طور مشخص به شما می‌گویند که خرید یا فروش انجام دهید.
  • دارایی کریپتو: کارشناسان سیگنال‌دهی یا ربات‌ها با تحقیقاتی که در مورد قیمت یک دارایی انجام می‌دهند، یک یا چند ارز دیجیتال را برای معامله معرفی می‌کنند.
  • قیمت مناسب: لازم است که برای انجام معاملات خود قیمتی را از پیش در نظر بگیرید؛ با توجه به سیگنالی که می‌گیرید می‌توانید قیمتی کمی بالاتر یا پایین‌تر را انتخاب کنید. برخی از سیگنال‌ها برای اقدام فوری مناسب هستند و برخی با قیمتی که نشان می‌دهند به شما کمی زمان می‌دهند.
  • حد سود و حد ضرر: از آنجا که بازار کریپتو از بازارهای پرنوسان است، قیمت دائم تغییر می‌کند. به همین جهت، لازم است که یک سیگنال ارز دیجیتال به شما قیمتی را برای قرار دادن حد سود و حد ضررتان معرفی کند.

همیشه به خاطر داشته باشید که با استفاده از سیگنال‌های کانال‌های تلگرامی و اینستاگرامی، شما دارید به نتیجه تحلیل‌های یک نفر دیگر اعتماد می‌کنید، پس قرار دادن حد سود و حد ضرر از زیان شما جلوگیری می‌کند.

 

ریسک همراه سیگنال‌های ارز دیجیتال

سیگنال‌های ارز دیجیتال در حالی‌که ممکن است پیشنهادات خوبی ارائه ‌دهند، بدون خطر هم نیستند. هیچ سیگنالی، صرف نظر از منبع آن، به دلیل ماهیت بی‌ثبات و پرنوسان بازار کریپتو، نمی‌تواند صد درصد درست باشد.

اعتماد به سیگنال‌ها بدون تحقیق شخصی می‌تواند منجر به تصمیم‌گیری‌های ناآگاهانه و در نتیجه عدم موفقیت شود. به‌علاوه، برخی از منابع ممکن است سیگنال‌های گمراه‌کننده‌ای را برای دستکاری قیمت دارایی‌ها منتشر کنند که معمولا به عنوان طرح‌های پامپ و دامپ شناخته می‌شوند.

علاوه‌بر آن، سیگنال‌های خودکار، علی‌رغم دقت الگوریتمی‌شان، ممکن است رویدادهای دنیای واقعی را که بر بازار تاثیر می‌گذارند، نادیده بگیرند. بنابراین، در حالی‌که سیگنال‌ها ابزارهای سودمندی هستند، باید با دقت، آگاهی و درک روشنی از بازار و ریسک معامله انتخاب شوند.

 

سخن پایانی

یکی از ابزارهایی که ممکن است به تریدرهای بازار کریپتو در معاملات‌شان کمک کند، سیگنال ارز دیجیتال است. این سیگنال‌ها را ممکن است برخی کارشناسان یا ربات‌ها با جمع‌آوری اطلاعات بازار از طریق بعضی کانال‌های تگرامی یا پیج‌های اینستاگرامی در اختیار معامله‌گران قرار دهند.

یک سیگنال ارز دیجیتال شما را برای خرید یا فروش یک رمز ارز خاص با قیمتی مشخص راهنمایی می‌کند. در این مقاله به چگونگی سیگنال ارز دیجیتال پرداختیم. این نکته را به خاطر داشته باشید که سیگنال ارز دیجیتال بر اساس نظر و بررسی‌های یک فرد دیگر چیده شده و این شما هستید که برای معامله‌تان تصمیم می‌گیرید.

خیلی با دقت و با احتیاط پیش بروید و حتما برای معامله خود حد سود و حد ضرر در نظر بگیرید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا