دوره منتور شیپ
آموزش صرافیپلتفرم‌های معاملاتی

آموزش صرافی کوین بیس (Coinbase) و بررسی مزایا و معایب آن

بازار ارزهای دیجیتال روز‌به‌روز در حال گسترش است و افراد زیادی از جمله معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ایرانی جذب این بازار می‌شوند. راه ارتباط سرمایه‌گذاران با بازار کریپتوکارنسی، صرافی‌های ارز دیجیتال هستند که از معاملات رمز ارزهای مختلف پشتیبانی کرده و بستری برای معاملات آن‌ها فراهم می‌کنند.

صرافی کوین‌ بیس از صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال است که با ایرانیان داخل کشور همکاری ندارد،‌ اما می‌تواند گزینه مناسبی برای آن دسته از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال ایرانی باشد که در خارج از کشور زندگی می‌کنند. مقاله حاضر صرافی کوین بیس را معرفی می‌کند و نحوه ثبت نام در آن را توضیح می‌دهد.

معرفی صرافی کوین بیس

صرافی کوین بیس (Coinbase Exchange) یک پلتفرم معاملاتی برای ارز دیجیتال است که در آن کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال و همینطور NFT خود را بخرند، بفروشند یا ذخیره کنند.

ویژگی صرافی کوین بیس

کوین بیس در سال ۲۰۱۲ توسط شخصی به‌نام «برایان آرمسترانگ» (Brian Armstrong) تاسیس شد؛ در بیش از ۱۰۰ کشور جهان نمایندگی دارد و براساس گزارشات،‌ تا سه ماهه سوم ۲۰۲۲ حدود ۸ میلیون کاربر تایید شده داشته است.

این صرافی بیش از ۱۰ هزار ارز دیجیتال را برای معاملات تریدرهای مبتدی و حرفه‌ای پشتیبانی می‌کند؛ این ارزهای دیجیتال شامل رمز ارزهای پرطرفدار مانند بیت کوین،‌ اتریوم و… می‌شوند؛ همچنین رمز ارزهایی که زیاد شناخته نشده‌اند مانند SUI و MAGIC.

این پلتفرم رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد که برای تازه‌کارها ایده‌ئال است. علاوه‌برآن، یک روش ساده و مستقیم برای تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد و بالعکس دارد.

در طول سال‌ها، Coinbase تکامل یافته و رمز ارزهای زیادی را اضافه وحذف کرده است؛ همچنین برای ایجاد تجربه کاربری آسان‌تر به‌روزرسانی‌هایی انجام داده است. در ژوئن ۲۰۲۲، این صرافی اعلام کرد که Coinbase Pro را تعطیل و آن را با Coinbase Advanced Trade جایگزین می‌کند تا مجموعه کامل خدمات سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال پیشرفته خود را بر روی یک پلتفرم ارائه دهد. شش ماه بعد، این شرکت حساب‌های Coinbase Pro را به پلتفرم Advanced Trade منتقل کرد که انعطاف‌پذیری بیشتری برای معامله‌گران با حجم بالا دارد.

 

کوین بیس برای ایرانیان

صرافی کوین بیس که طبق قوانین فدرال امریکا مشغول به فعالیت است، اجازه کار با کاربران ایرانی در داخل ایران و دو ایالت وایومینگ و هاوایی ایالات متحده را ندارد.

معامله‌گران و سرمایه‌گذاران اروپایی از کشورهای مجارستان، یونان، فنلاند، فرانسه، دانمارک، قبرس، جمهوری چک، کرواسی، بلژیک، سوئد، سوئیس، اسلوونی، اسپانیا، اسلواکی، سان مارینو، لهستان، پرتغال، نروژ، هلند، مالت، موناکو، لتونی، لیختن اشتاین، ایرلند، ایتالیا، بلغارستان و اتریش می‌توانند در این صرافی حساب باز کنند.

 

مزایا و معایب صرافی کوین بیس

«کوین بیس» (Coinbase) یک صرافی کریپتوکارنسی محبوب است که به هر فردی که حساب کاربری دارد امکان خرید، فروش و تبادل ارز دیجیتال را می‌دهد؛ خرید کریپتو را ساده می‌کند، اما به هزینه‌های بالا و خدمات ضعیف برای مشتریان معروف است.

مزایا:

  • رابط کاربری ساده برای کاربران تازه‌وارد معاملات ارز دیجیتال و NFT: ثبت نام و ساخت اکانت برای شروع معاملات ارز دیجیتال و توکن‌های غیرقابل تعویض در صرافی کوین‌بیس بسیار ساده است.
  • پشتیبانی از تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال: بیش از ۱۰ هزار ارز دیجیتال در این صرافی لیست شده‌اند که شامل رمز ارزهای برتر مانند ‌بیت کوین، اتریوم، دوج کوین و ریپل هم می‌شود.
  • مجهز به یک بازار اختصاصی برای NFTها: کوین بیس دارای یک بازار مبادله‌ای‌ست که هر کسی در آن یک حساب کاربری داشته باشد می‌تواند کلکسیون‌های دیجیتالی ایجاد کند یا به معامله بپردازد.
  • فرصت‌های کسب درآمد غیرفعال در بیش از صدها دارایی: با پیوستن به بخش «یادگیری» این صرافی، می‌توانید برای ارزهای دیجیتال مشخصی سود سالانه به‌دست آورید یا آن ارز دیجیتال را به عنوان پاداش دریافت کنید.

معایب:

  • کارمزد تراکنش بالا: کارمزد معاملات صرافی کوین‌بیس از میانگین هزینه معاملات در این صنعت بیشتر است.
  • خدمات مشتریان ضعیف: اغلب کاربران از اینکه صرافی در صورت بروز سوالات و مسائل مهم پاسخگو نیست، شکایت می‌کنند.
  • کنترل کلید خصوصی مشتریان: کلیدهای خصوصی شما نزد صرافی نگهداری می‌شود؛ این بدان معناست که بدون اجازه شما به رمزارز شما دسترسی کامل دارد؛ این دسترسی می‌تواند سرمایه شما را به خطر بیاندازد.

 

نحوه ثبت نام در کوین بیس

صرافی کوین‌بیس از بزرگ‌ترین و معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال در دنیاست که به دلیل تحریم‌‌ها سرمایه‌گذاران و معامله‌گران کریپتو از داخل ایران نمی‌توانند به آن دسترسی داشته باشند، اما گزینه مناسب و مطمئنی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور است.

برای ثبت نام در این صرافی ارز دیجیتال، ‌تنها کافی‌ست به سایت کوین بیس مراجعه و گزینه Sign Up را انتخاب کنید.

ثبت نام در کوین بیس

در این صفحه، فرم مشخصاتتان را پر کنید و تایید هویت را مرحله به مرحله انجام دهید.

ثبت نام در کوین بیس

 

امنیت صرافی کوین بیس

صرافی کوین بیس دارای احراز هویت ۲ مرحله‌ای برای ورود به حساب است که نیاز به اثر انگشت دارد، همچنین ۹۸درصد از سرمایه کاربران را به صورت آفلاین ذخیره می‌کند که همین امنیت دارایی را افزایش می‌دهد.

کوین بیس در مقایسه با تعدادی دیگر از صرافی‌های پیشرو، امنیت قابل قبولی دارد. این یکی از دلایلی است که کوین بیس یک پیشنهاد عالی برای کسانی است که می‌خواهند با خیال راحت سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را آغاز کنند.

همان‌طور که گفته شد، پیش فرض ارز دیجیتال این است که در صورت امکان واسطه‌ها را از میان بردارد و فرد تریدر یا سرمایه‌گذار بر منابع مالی‌اش کنترل داشته باشد.

کیف پول کوین بیس از طریق سیستم عامل‌های اندروید و ios قابل دسترسی است. ذخیره دارایی دیجیتال به صورت آفلاین یکی از عواملی است که باعث افزایش سطح امنیت این پلتفرم می‌شود.

صرافی کوین بیس بخش زیادی از اطلاعات مربوط به دارایی را به صورت آفلاین ذخیره می‌کند و فقط یک درصد از دارایی‌های کیف پول به صورت آنلاین قابل ذخیره هستند. این عمل احتمال سرقت و سواستفاده را تا حد زیادی کاهش ‌می‌دهد.

یکی دیگر از عواملی که به امنیت این پلتفرم کمک می‌کند این است که تمامی رمز ارزهای داخل آن به طور کامل بیمه شده‌اند. در نتیجه در صورتی‌که دارایی‌های کیف پول‌تان به‌سرقت برود این پلتفرم مسئول است تمامی دارایی‌ را به صورت کامل به شما بازگرداند.

 

کارمزد معاملات در کوین بیس

میانگین کارمزد معاملات کوین‌بیس نسبت به سایر صرافی‌های ارز دیجیتال بالاتر و حدود ۰.۴ درصد است.

کارمزد یکی از فاکتورهای مهم برای کاربران در انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال است. کارمزد نقل و انتقالات در صرافی کوین‌ بیس بسیار گران است، اما اگر انتقال از طریق بانک انجام شود به‌صرفه‌تر می‌شود. صرافی ارز دیجیتال کوین بیس هزینه‌های مختلفی برای کشورهای مختلف تعیین کرده است.

گفتنی است که کارمزد برداشت در صرافی کوین بیس مقدار مشخصی ندارد و در هنگام برداشت به‌صورت درصدی از رقم برداشتی مشخص خواهد شد.

 

سخن پایانی

صرافی ارز دیجیتال کوین‌ بیس از صرافی‌های بزرگ و معتبر در دنیاست که کارمزدهای بالایی دارد و به همین دلیل شاید انتخاب برخی از سرمایه‌گذاران کریپتو نباشد. این صرافی یک صرافی بین‌المللی است که به دلیل تحریم‌‌ها از معاملات کاربران ایرانی داخل کشور پشتیبانی نمی‌کند، اما معامله‌گران در خارج از ایران می‌توانند به سادگی در این صرافی حساب باز کنند و معامله انجام دهند.

این صرافی معاملات تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال در بازار را پشتیبانی می‌کند و فرصت‌های زیادی در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا