دوره منتور شیپ
آموزش فارکسپلتفرم‌های معاملاتی

آموزش بروکر فیبوگروپ (Fibo Group) | نحوه ثبت نام و معاملات

بازار فارکس یکی از انواع بازارهای مالی است که بیشترین گردش پول روزانه را در بین تمام بازارها دارد. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران برای فعالیت در بازار فارکس نیاز به یک بروکر دارند تا بتوانند از این طریق معاملات خود را انجام دهند. درحقیقت بروکرها به‌عنوان یک واسط بین معامله‌گران و بازار عمل می‌کنند؛ به همین دلیل تریدرها باید نهایت دقت را در انتخاب بروکر مناسب داشته باشند.

درواقع کاربران باید فاکتورهایی بسیاری را در انتخاب بروکر در نظر بگیرند؛ ازجمله این موارد می‌توان به امنیت، سابقه فعالیت، حجم معاملات روزانه، میزان اسپرد، تنوع در روش‌های واریز و برداشت، ارائه خدمات پشتیبانی و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

بروکر فیبوگروپ یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال در بازار فارکس بوده که به واسطه عملکرد خوبی که دارد، برندی خوشنام در بین کارگزاران فارکس است. در این مقاله قصد داریم ابتدا بروکر فیبوگروپ را به شما معرفی کنیم و سپس نحوه ثبت‌نام و فعالیت در آن را به طور کامل شرح دهیم.

معرفی بروکر فیبوگروپ

بروکر فیبوگروپ یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین بروکرهای فعال در عرصه بازار فارکس است که به دلیل پشتیبانی از پلتفرم‌های معاملاتی گوناگون، پشتیبانی از زبان فارسی و ارائه ۶ نوع حساب معاملاتی از محبوبیت بسیاری در بین معامله‌گران و تریدرها برخوردار است.

بروکر «فیبوگروپ» (Fibo Group) یک بروکر فارکس بین‌المللی است که زیر نظر هلدینگ بین‌المللی فیبو گروپ فعالیت می‌کند. این هلدینگ در سال ۱۹۹۸ به‌عنوان یک شرکت سرمایه‌گذاری تاسیس شد و در سال ۲۰۰۳ شروع به ارائه خدمات کارگزاری آنلاین برای معاملات ارزی کرد.

فیبوگروپ را می‌توان جزو اولین کارگزاری‌های بازار فارکس در روسیه دانست؛ بااین‌حال این بروکر نتواست برتری خود را برای مدت زمانی طولانی حفظ کند، درنتیجه در سال ۲۰۱۳ به جایگاه دوازدهم سقوط کرد. بروکر فیبوگروپ بار دیگر در سال ۲۰۱۷ با اضافه کردن ارزهای دیجیتال به یکی از پلتفرم‌های معاملاتی خود توانست نظر بسیاری از کاربران بازار فارکس را جلب کند.

تمام فعالیت‌های این بروکر مطابق با بالاترین استانداردهای بین‌المللی بوده و تحت کنترل نهادهای نظارتی معتبر بین‌المللی (رگولاتورهای ملی) قرار دارد. از دیگر ویژگی‌های مثبت این بروکر می‌توان به پشتیبانی از زبان فارسی اشاره کرد که باعث شده تا کاربران ایرانی با آسودگی خاطر بیشتری از خدمات آن استفاده کنند.

بروکر فیبوگروپ همانند سایر بروکرهای معتبر بازار فارکس از پلتفرم‌های معاملاتی گوناگونی نظیر سی‌تریدر، متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵ پشتیبانی می‌کند. همچنین این بروکر حدود ۱۰۰ نماد معاملاتی را برای ترید کردن در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که از این بین می‌توان به جفت‌ارزها، سهام، ارزهای دیجیتال و کالاها اشاره کرد.

 

انواع حساب‌های معاملاتی در بروکر فیبوگروپ

بروکر فیبوگروپ ۶ نوع حساب معاملاتی مختلف با شرایط و قوانین متفاوت ارائه می‌کند که هر یک برای دسته‌ای از معامله‌گران با استراتژی‌های خاص خودشان مناسب است. درواقع این حساب‌های معاملاتی از نظر برخی ویژگی‌ها نظیر میزان اسپرد، حداکثر اهرم معاملاتی، کارمزد معاملاتی و میزان کمیسیون تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

گفتنی است که حساب‌های بروکر فیبوگروپ در سه دسته NDD، Fixed و Cent قرار می‌گیرند. حساب‌های NDD این بروکر با تکنولوژی STP به تامین‌کنندگان نقدینگی بازار فارکس متصل می‌شوند و می‌توانند سفارش‌های شما را با سرعت بالا اجرا کنند. در جدول زیر ویژگی‌های هر یک از حساب‌های معاملاتی فیبوگروپ آورده شده است.

بروکر فیبوگروپ

 

نحوه ورود و ثبت نام در بروکر فیبوگروپ

بروکر فیبوگروپ به زبان فارسی نیز در دسترس کاربران ایرانی قرار گرفته است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که وب‌سایت کاربران اروپایی بروکر با سایت کاربران ایرانی متفاوت است. درواقع کاربران ایرانی باید در شعبه آفشور بروکر که تحت نظارت رگوله FSC‌ است، ثبت‌نام کنند. در ادامه مراحل ثبت‌نام در بروکر فیبوگروپ به طور کامل آورده شده است.

 

مرحله اول: ثبت‌نام در وب‌سایت فیبوگروپ

ابتدا وارد این لینک شوید. سپس از منوی بالا، زبان را بر روی فارسی قرار دهید. در ادامه صفحه‌ای مشابه به تصویر زیر باز می‌شود. در این صفحه بر روی گزینه «افتتاح حساب معاملاتی» کلیک کنید.

آموزش بروکر فیبوگروپ

در این قسمت از شما خواسته شده است که آدرس ایمیل خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که آدرس ایمیلی را وارد کنید که به آن دسترسی دارید.

آموزش بروکر فیبوگروپ

با کلیک بر روی گزینه «افتتاح حساب»، پیغامی مبنی بر انتخاب کشور محل سکونت خود را دریافت خواهید کرد. در این قسمت باید کشور Iran را انتخاب و بر روی گزینه «تایید» کلیک کنید.

آموزش بروکر فیبوگروپ

درنهایب شما وارد کابین شخصی خود در بروکر فیبوگروپ می‌شوید. پس از چند دقیقه پیامی حاوی نام کاربری و کلمه عبور به ایمیل شما ارسال می‌شود. حتما این ایمیل را در جایی نگهداری کنید؛ زیرا در مراجعات بعدی، برای ورود به پروفایل‌تان مورد نیاز است.

 

مرحله دوم: تایید آدرس ایمیل

در این مرحله باید آدرس ایمیل خود را تایید کنید. برای تایید آدرس ایمیل دو روش وجود دارد که می‌توانید یکی از این دو روش را انتخاب نمایید.

  • روش اول: مطابق با تصویر زیر بر روی لینک «تایید ایمیل» کلیک کنید که در قسمت «پروفایل من» قرار داده شده است. آدرس ایمیل خود را چک کرده و در صورت صحیح بودن بر روی گزینه «تایید» بزنید، بلافاصله یک پنجره دیگر باز می‌شود که از شما خواسته شده کد تایید ارسال شده به ایمیل خود را وارد کنید. پس از ورود کد تایید بر روی دکمه «تایید» بزنید.

آموزش بروکر فیبوگروپ

  • روش دوم: بر روی لینک «تایید ایمیل» موجود در ایمیل ارسالی از سوی فیبوگروپ کلیک کنید.

آموزش بروکر فیبوگروپ

 

مرحله سوم: تکمیل اطلاعات پروفایل

در این مرحله باید مشخصات تماس، مشخصات شخصی، مدارک هویتی و محل اقامت خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که تکمیل تمام این موارد ضروری است، جز مواردی که در کنار عنوان آن‌ها علامت ستاره وجود ندارد. در قسمت مشخصات شخصی نام و نام‌خانوادگی خود را به انگلیسی وارد کنید و تاریخ تولدتان را از روی تقویم انتخاب نمایید.

همچنین در بخش مدارک هویتی نیز باید ابتدا از منوی کشویی، یکی از گزینه‌های موجود را انتخاب کنید و سپس شماره مدرکی را که برای تایید هویت استفاده می‌کنید، در قسمت «شماره مدرک هویتی» بنویسید. برای مثال اگر از گواهینامه استفاده می‌کنید، باید شماره گواهینامه خود را وارد کنید.

آموزش بروکر فیبوگروپ

پس از تکمیل اطلاعات بالا بر روی دکمه «ادامه» بزنید تا بتوانید فرآیند تکمیل پروفایل خود را از صفحه اصلی کابینه ادامه دهید.

 

مرحله چهارم: تکمیل اطلاعات پرسشنامه

در این قسمت باید وضعیت شغلی و درآمد سالیانه خود را مشخص کنید. در بخش «نوع فعالیت»، در صورت تمایل عنوان شغلی خود را وارد کنید. همچنین در قسمت انتهایی این پرسشنامه سوالی قرار داده شده است. منظور از این سوال کسانی هستند که باید امور مالیاتی خود را به دولت آمریکا گزارش دهند، درصورتی‌که جزو این گروه از افراد نیستید گزینه «خیر» را انتخاب کنید. درنهایت بر روی دکمه «ادامه» بزنید تا به مرحله بعد هدایت شوید.

آموزش بروکر فیبوگروپ

 

مرحله پنجم: تایید هویت

با کلیک بر روی گزینه «تایید هویت» به صفحه‌ای مشابه به تصویر زیر هدایت می‌شوید. در این قسمت باید تصویر یکی از مدارک شناسایی خود نظیر کارت ملی، گواهینامه، شناسنامه، گواهینامه رانندگی یا کارت پایان خدمت را بارگذاری کنید. در هنگام بارگذاری تصاویر به نکات ذکر شده در راهنما توجه کنید.

آموزش بروکر فیبوگروپ

سپس با کلیک بر روی گزینه «فایل‌ها را الحاق نمایید» فایل‌های اسکن مدارک شناسایی خود را پیوست کنید و در انتها دکمه «ارسال فایل‌ها» را بزنید. فرمت فایل‌های ارسالی شما باید یکی از موارد PDF ،JPG یا PNG باشد، در غیر این‌صورت ارسال نخواهد شد.

 

مرحله ششم: مدارک تایید آدرس سکونت

یکی دیگر از مدارکی که برای احراز هویت باید ارسال کنید، مدرک تایید آدرس محل سکونت است. برای تایید آدرس می‌توانید قبض آب، برق، گاز یا تلفن، اجاره‌نامه یا صورت‌حساب بانکی را بارگذاری کنید. یکی از مدارکی که بروکر فیبوگروپ برای تایید آدرس محل سکونت می‌پذیرد، صورت‌حساب بانکی است؛ برای تهیه این مدرک در بانک یک فیش واریزی به حساب خود پر کرده و قسمت آدرس فیش را پر کنید. بعد از اینکه این فیش مهر شد، مورد تایید بروکر فیبو گروپ خواهد بود.

سپس یک عکس واضح و خوانا از یکی از مدارک بالا بگیرید و با کلیک بر روی دکمه «فایل‌ها را الحاق نمایید»، عکس مورد نظر خود را انتخاب و ضمیمه کنید. در انتها بر روی دکمه «ارسال فایل‌ها» بزنید.

آموزش بروکر فیبوگروپ

 

مرحله هفتم: تایید تلفن

با کلیک بر روی گزینه «تایید تلفن» صفحه‌ای مشابه به تصویر زیر باز می‌شود. در این قسمت باید شماره همراه خود را در قسمت مربوطه وارد کنید. سپس برای دریافت کد تایید یکی از روش‌های زیر را انتخاب نمایید.

آموزش بروکر فیبوگروپ

  • روش اول: ازطریق ارسال SMS؛ در این روش یک کد به شماره همراه شما ارسال می‌شود و شما باید کد را در قسمت مشخص شده وارد کنید و سپس بر روی دکمه «تایید» بزنید.
  • روش دوم: ازطریق تماس صوتی خودکار؛ در روش دوم یک کد تایید ازطریق تماس صوتی خودکار برای شما خوانده می‌شود. با وارد کردن این کد می‌توانید شماره موبایل خود را تایید کنید.
  • روش سوم: ازطریق ربات تلگرام؛ در این روش با کلیک بر روی دکمه Telegram، آدرس ربات فیبوگروپ نمایش داده می‌شود. این آدرس را در تلگرام خود اضافه کنید و از منوی اصلی گزینه «تایید» را بزنید. در این قسمت از شما خواسته می‌شود که اجازه دهید شماره همراه شما به ربات فیبوگروپ ارسال شود. با انجام این کار ربات، شماره همراه شما را تایید خواهد کرد.

پس از تکمیل مراحل بالا و تایید احراز هویت شما توسط کارشناسان فیبوگروپ می‌توانید اقدام به افتتاح حساب نمایید.

 

افتتاح حساب معاملاتی در بروکر فیبوگروپ

پس از تایید مدارک شما توسط کارشناسان بروکر فیبوگروپ، ایمیلی از سمت این بروکر برای شما ارسال خواهد شد و این مطلب به شما گزارش می‌شود. همچنین با ورود به پروفایل خود متوجه خواهید شد که درصد تکمیل پروفایل شما به ۱۰۰ درصد رسیده است و تمام مراحل لازم برای تکمیل ثبت‌نام سبز شده‌اند.

درواقع پس از ثبت‌نام و احرازهویت برای انجام معاملات باید افتتاح حساب کنید. افتتاح حساب در بروکر فیبوگروپ به دو صورت افتتاح حساب دمو و افتتاح حساب واقعی صورت می‌گیرد. برای افتتاح حساب واقعی از قسمت «حساب‌های معاملاتی من» باید بر روی دکمه سبز رنگ «افتتاح حساب» بزنید. در این لحظه صفحه‌ای مشابه به تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

آموزش بروکر فیبوگروپ

در این قسمت باید مشخصات حساب معاملاتی خود نظیر نوع حساب، نوع ارز و لوریج را مشخص کنید و در پایان بر روی گزینه «افتتاح» بزنید. درصورتی‌که تمایل دارید گزارش معاملات خود را بر روی ایمیل دریافت کنید، تیک مربوط به «ارسال گزارشات به ایمیل» را فعال کنید.

در مرحله بعد اطلاعات حساب شما نمایش داده می‌شود و همچنین اطلاعات آن به ایمیل شما ارسال خواهد شد. در این لحظه می‌توانید حساب معاملاتی خود را شارژ نمایید و شروع به معامله کنید.

 

روش‌های واریز و برداشت از بروکر فیبوگروپ

در بروکرفیبوگروپ علاوه‌بر واریز و برداشت ریالی، امکان شارژ حساب ازطریق ارزهای دیجیتال، وب‌مانی و نتلر و بسیاری از موارد دیگر وجود دارد.

شارژ حساب در بروگر فیبوگروپ ازطریق روش‌های مختلفی نظیر واریز و برداشت ریالی، سوئیفت‌ خارجی، سیستم‌های پرداخت الکترونیکی و ارزهای دیجیتال امکان‌پذیر است. معامله‌گران و تریدهای داخل ایران با استفاده از واریز و برداشت ریالی می‌توانند به‌راحتی و با کمترین مشکل در بازارهای جهانی به انجام معاملات بپردازند.

گفتنی است که بروکر فیبوگروپ سرویس شارژ حساب ازطریق ارزهای دیجیتال را برای راحتی بیشتر کاربران خود اضافه کرده است.

 

سخن پایانی

بروکر فیبوگروپ یک بروکر رگوله شده و باسابقه است که امکان انجام معاملات فارکس، ارزهای دیجیتال، شاخص بورس و فلزات را فراهم می‌کند. این کارگزاری به زبان فارسی برای کاربران ایرانی در دسترس است که رابط کاربری مناسبی دارد؛ درنتیجه کاربران به‌راحتی می‌توانند اطلاعات حساب مورد نظر خود را در آن مشاهده کنند.

از دیگر ویژگی‌های این بروکر می‌توان به امکان استفاده از سه پلتفرم معاملاتی نظیر سی تریدر، متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵ و همچنین پشتیبانی از ۶ نوع حساب معاملاتی مختلف اشاره کرد. معامله‌گران و تریدرها برای استفاده از خدمات این بروکر باید ابتدا در این کارگزاری ثبت‌نام کنند و سپس اقدام به افتتاح حساب واقعی نمایند. فراموش نکنید که برای ورود به بروکر فیبوگروپ باید ابتدا به VPN متصل شوید.

اگر شما هم تجربه کار با بروکر فیبوگروپ را دارید، تجربه خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

نکاتی که در این مقاله ذکر شد تنها به‌منظور معرفی بروکرهای مطرح بوده است؛ پیش از انتخاب بروکر برای انجام معاملات فارکس، حتما تحقیقات کامل انجام دهید و با متخصصان این حوزه مشورت کنید. مجموعه حسینی فایننس هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال انتخاب شما و مشکلات احتمالی ندارد.
ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. ایا این درسته که هر کاربر کپی ترید فیبو گروپ می‌تواند سیگنال‌های معاملاتی ارائه دهد و برای آنها کارمزد دریافت کند؟

  2. واقعا این کارگزاری کار خود را از آلماتی قزاقستان در سال 1998 آغاز کرده است و حضور طولانی مدتی نیز در بازار ایران داشته است! همین موضوع به نظرم برای انتخابش کافیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا