🎁آخرین فرصت شرکت در سمینار «استراتژی برنده» به همراه ورک‌شاپ معامله‌گری لایو (ظرفیت بسیار محدود)🎁

اطلاعات بیشتر
دوره منتور شیپ
آموزش بلاک چینآموزش کیف پول

آشنایی با کیف پول بلاک چین (Blockchain.com)

«کیف پول بلاک‌ چین» (Blockchain.com) یک کیف پول ارز دیجیتال برای نگهداری و مدیریت بیت کوین و اتر است. این کیف پول توسط شرکت بلاک ‌چین عرضه شده که دفتر مرکزی آن در لوکزامبورگ واقع شده است. این کیف پول به کاربران اجازه می‌دهد، ارز دیجیتال به کاربران دیگر منتقل کنند و همچنین این ارزها را به پول محلی کاربر برگردانند. در ادامه‌ این مطلب نگاه دقیق‌تری به این کیف پول، روش کار آن، و پوشش امنیتی آن خواهیم داشت.

روش کار کیف پول بلاک‌ چین

کیف پول‌های ارز دیجیتال به افراد امکان می‌دهد ارزهای دیجیتال را نگهداری و مدیریت کنند. با کیف پول بلاک چین، کاربران می‌توانند موجودی خود را به‌صورت دو ارز دیجیتال مدیریت کنند: بیت کوین و اتر.

ساختن کیف پول در بلاک چین رایگان است و فرایند ثبت‌نام نیز به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. افراد با ارائه‌ یک آدرس ایمیل و کلمه عبور برای مدیریت حساب، می‌توانند حساب ایجاد کنند و سیستم برای آن‌ها یک ایمیل خودکار می‌فرستد تا حساب خود را تایید کنند.

همین که کیف پول ایجاد شد، یک «شناسه کیف پول» (Wallet ID) به کاربر عرضه می‌شود که درست مثل یک حساب بانکی، یک شماره‌ منحصر به فرد است. دارندگان کیف پول با ورود به وب‌سایت بلاک چین، یا با دانلود و دسترسی به یک اپلیکیشن موبایل، می‌توانند به کیف پول خود دسترسی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

رابط کاربری کیف پول بلاک چین موجودی فعلی کیف پول، هم برای بیت کوین و هم توکن‌های اتر را به همراه تازه‌ترین تراکنش‌های کاربر نمایش می‌دهد. کاربر همچنین می‌تواند روی مانده ارز دیجیتال خود کلیک کند که ارزش موجودی ارزهای دیجیتال را به پول رسمی یا محلی به او نشان می‌دهد.

 

فرایند پرداخت در کیف پول بلاک چین

روش کار به این صورت است که کاربر یک درخواست به یک کاربر دیگر برای مقدار مشخصی بیت کوین یا اتر می‌فرستد و سیستم یک آدرس منحصر به فرد ایجاد می‌کند که می‌تواند برای یک شخص ثالث ارسال شده یا به‌صورت «کدِ کیو‌آر» (QR Code) دربیاید. در این کد اطلاعات مالی به نحوی ذخیره می‌شود که برای دستگاه‌های دیجیتال قابل خواندن است.

هر بار که کاربر درخواست بدهد یک آدرس منحصربه‌فرد ایجاد می‌شود. کاربران با گرفتن همین آدرس منحصربه‌فرد از دیگران، می‌توانند بیت کوین یا اتر ارسال کنند. فرایند ارسال و دریافت شبیه انتقال پول از طریق «پی‌پال» (PayPal) است، فقط در آن از ارز دیجیتال استفاده می‌شود.

کاربران کیف پول بلاک چین، همچنین می‌توانند بیت کوین و اتر را به هم تبدیل کنند. برای این کار به کاربران عددی پیش نمایش داده شده که مشخص می‌کند با توجه به نرخ تبادل فعلی چقدر ارز دیجیتال دریافت می‌کنند و البته این نرخ‌ها بر اساس زمان کامل شدن تراکنش مشخص می‌شود.

صرافی‌های ارز دیجیتال در این کیف پول‌ها در لحظه نشان داده نمی‌شوند، چرا که وارد کردن تراکنش‌ها در بلاک چین هر ارز دیجیتال زمان‌بر است. کاربران همچنین می‌توانند از طریق رابط کاربری، بیت کوین خریداری کنند و این خدمات توسط صرافی‌های قدرتمندی مثل «کوینیفای» (Coinify) یا «اس‌اف‌او‌ایکس» (SFOX) مشارکت می‌شود.

نرخ‌های تبادل در این کیف پول برای یک مدت محدود گارانتی می‌شوند. برای انجام خرید، کاربر یا باید از طریق حساب بانکی به حساب خود پول منتقل کند یا بتواند از یک کارت اعتباری یا پیش‌پرداخت بین‌المللی استفاده کند.

 

کارمزدهای کیف پول بلاک چین

انتقال بانکی به حساب کیف پول بلاک چین، یک کارمزد کوچک (حدود ۰.۲۵ درصد) دارد و ممکن است چند روز طول بکشد تا بیت کوین وارد حساب شود. با استفاده از کارت اعتباری یا پیش‌پرداخت، بیت کوین بلافاصله پس از پرداخت وارد حساب می‌شود اما کارمزد بیشتری (حدود ۳ درصد) دارد.

با این حال لازم به توجه است که کیف پول بلاک چین از فرایندی به نام کارمزدهای پویا (Dynamic fees) استفاده می‌کند که به این معناست که کارمزد تراکنش‌ها بر اساس عوامل گوناگون محاسبه می‌شود. هم اندازه‌ی تراکنش و هم شرایط شبکه در زمان تراکنش به شکل گسترده، می‌تواند اندازه و کارمزد را تغییر دهد.

کیف پول بلاک چین یک «کارمزد تقدم» (Priority Fee) دریافت می‌کند که باعث می‌شود تراکنش ظرف یک ساعت انجام شود. یک کارمزد معمولی هم وجود دارد که ارزان‌تر است اما تراکنش احتمالا بیشتر از یک ساعت طول می‌کشد. کاربر نیز می‌تواند کارمزدها را تعیین کند؛ به هر حال در صورتی که کاربر کارمزد خیلی کمی تعیین کند، انتقال یا تراکنش ممکن است عقب افتاده یا رد شود.

 

امنیت کیف پول بلاک چین

امنیت کیف پول نکته‌ بسیار مهمی است، چرا که دسترسی غیرقانونی به کیف پول می‌تواند منجر به از دست دادن بیت کوین و اتر شود. کیف پول بلاک چین سه سطح از امنیت به کاربران ارائه می‌دهد:

سطح ۱ امنیتی برای این طراحی شده است که کاربران دسترسی به حساب خود را از دست ندهند. این سطح به کاربر اجازه می‌دهد ایمیل خود را تأیید کرده و یک عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای ایجاد کند که در صورت فراموش شدن کلمه‌ عبور می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و همچنین یک یادآور کلمه‌ عبور نیز می‌توانند ایجاد کنند (بلاک چین کلمه عبور را ذخیره نمی‌کند).

سطح ۲ امنیتی برای پیشگیری از دسترسی افراد غیر متفرقه به کیف پول ایجاد شده است و شامل اتصال شماره تلفن به حساب برای دریافت کلمه‌ عبور یک‌بار مصرف در هنگام ورود با احراز هویت دو مرحله‌ای می‌شود. از آنجا که در این روش کاربر لازم است به تلفن همراه نیز دسترسی داشته باشد تا بتواند به کیف پول دسترسی پیدا کند، یک لایه امنیتی به حساب او اضافه خواهد شد.

سطح ۳: امنیتی به کاربران این امکان را می‌دهد تا درخواست‌های «تور» (TOR) را مسدود کنند. تور یک شبکه‌ جهانی از سرورها است که به کاربران امکان می‌دهد ترافیک وب خود را از طریق چندین کامپیوتر پنهان کنند و مانع از شناسایی محل اصلی کاربر می‌شوند. اگر چه استفاده از تور غیرقانونی نیست، اما ممکن است برای هدف هک کردن ناشناس یک کیف پول دیجیتال نیز مورد استفاده قرار بگیرد چراکه هیچ فردی نمی‌تواند کاربر اصلی را شناسایی کند.

 

سخن پایانی

کیف پول بلاک چین یکی از کیف پول‌های کاربردی، بخصوص برای کاربرانی است که از خدمات تبدیل ارز دیجیتال آن به ارزهای محلی استفاده می‌کنند. این کیف پول تا حد زیادی تمرکز خود را روی سرعت و امنیت گذاشته است. کاربران با کمک این کیف پول، می‌توانند ارزهای دیجیتال بیت کوین و اتر را ذخیره و مدیریت کنند.

کارمزد کیف پول بلاک چین هنگامی که واریز از طریق فیش بانکی انجام شود، بسیار ارزان است. این در حالی است که در صورت واریز از طریق کارت‌های اعتباری و پیش‌پرداخت، این کارمزد تا ۳ درصد افزایش می‌یابد. کیف پول بلاک چین برای اطمینان از برآورده کردن نیازهای امنیتی کاربران، سه سطح امنیتی به کاربران عرضه می‌کند. کیف پول بلاک چین امکانات محدودی دارد اما این امکانات را به شکلی امن و سریع به کاربران ارائه می‌دهد.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. من از کیف پول بلاک چین بسیار راضی هستم این واقعآ کیف پول بی‌نظیری هستوواقعا8٨منخیلی دوستش دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا