دوره منتور شیپ
آموزش صرافیپلتفرم‌های معاملاتی

صرافی بیترکس (Bittrex) و بررسی مزایا و معایب آن

بازار ارزهای دیجیتال از بازارهای مورد علاقه سرمایه‌گذاران در سراسر دنیاست که دسترسی به آن بسیار ساده است، تنها کافی‌ست که در یک صرافی ارز دیجیتال ثبت نام کنید تا بتوانید در این بازار به معامله بپردازید.

صرافی ارز دیجیتال صرافی است که شما را به بازار کریپتوکارنسی متصل می‌کند. تمام معامله‌گران ارزهای دیجیتال برای دسترسی به رمز ارزها با یک صرافی کریپتو کار می‌کنند که پلتفرمی برای معاملات خرید و فروش آن‌ها فراهم کرده است. معمولا صرافی درآمد خود را از کارمزد معاملات سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به‌دست می‌آورد.

«بیترکس» (Bittrex) یک صرافی بین‌المللی‌ست که در این مقاله نحوه ثبت نام آن را توضیح می‌دهیم.

آشنایی با صرافی بیترکس

صرافی بیترکس (Bittrex Exchang) از صرافی‌های متمرکز بین‌المللی است که در سال ۲۰۱۴ افتتاح شده و رمز ارزهای زیادی را پشتیبانی می‌کند.

از زمان ظهور ارزهای دیجیتال، تعدادی پلتفرم صرافی ایجاد شده‌اند که به کاربران امکان تبدیل یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین را به آلت‌کوین‌های دیگر یا ارز فیات و بالعکس ارائه می‌دهند. صرافی بیترکس یک صرافی متمرکز است که در میان صرافی‌های برتر، رتبه ۲۵۰ را دارد.

صرافی Bittrex یکی از بزرگترین صرافی‌های جهان است که از ده‌ها جفت معاملاتی پشتیبانی می‌کند و میلیون‌ها کاربر فعال دارد. بیترکس یکی از گزینه‌ها برای معامله‌گران تازه‌کار و همچنین باتجربه ارزهای دیجیتال است. هر زمان که یک رمز ارز جدید به Bittrex اضافه شود، می‌توان روی رشد آن حساب کرد.

حجم معاملات این صرافی در روز به بیش از ۱۴ میلیون دلار می‌رسد. در حال حاضر از ۲۸۶ رمز ارز پشتیبانی می‌کند و معروف‌ترین جفت معاملاتی آن بیت کوین/دلار (BTC/USD) است.

 

مزایا و معایب صرافی بیترکس

از ویژگی‌های صرافی بیترکس می‌توان به کارمزدهای معقول آن برای معاملات اشاره کرد. از دیگر مزایای این صرافی پشتیبانی آن از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال است که کار را برای بسیاری از سرمایه‌گذاران این حوزه ساده کرده است.

صرافی Bittrex درکنار همه این نقاط مثبت،‌ ضعف‌هایی مانند عدم پشتیبانی از ارزهای فیات نیز دارد؛ البته این صرافی به تازگی دلار را در برخی از شعبات خود پشتیبانی می‌کند.

مزایا و معایب بیترکس

 

کارمزد معاملات بیترکس

کارمزد معاملات در بیترکس ۰.۲ درصد از کل معامله است که این رقم در مقایسه با سایر صرافی‌های ارز دیجیتال مانند، بایننس، کراکن و بیتفینیکس یک رقم متوسط است.

واریزها و برداشت‌ها در این صرافی از طریق کارت بانکی (VISA)، حواله‌های بانکی، انتقال SEPA یا ارزهای دیجیتال انجام می‌شوند. سپرده‌های VISA با کارمزد 3 درصد همراه است؛ در حالی‌که هزینه‌های انتقال بانکی به بانک شما بستگی دارد. به‌طور کلی، نقل و انتقالات SEPA نسبت به انتقال بانکی سنتی ارزان‌تر و سریع‌تر است.

معمولا صرافی‌های کریپتو کارمزدهای معاملاتی متفاوتی برای میکرها و تیکرها دارند. اولی با قرار دادن سفارش با قیمتی متفاوت از قیمت فعلی بازار، به بازار نقدینگی اضافه می‌کند. در حالی که دومی با قرار دادن هر سفارش در مقابل یک سفارش ثبت شده از نقدینگی بازار می‌کاهد.

در صرافی Bittrex، هیچ کارمزدی به واریزهای ارز دیجیتال و ارز فیات، تعلق نمی‌گیرد. با این حال، برای برداشت هزینه دریافت می‌کند و قیمت آن‌ها نسبت به ارز دیجیتالی که برداشت می‌شود متفاوت است.

فراموش نکنید که هنگام انتخاب صرافی از موتور جستجوی کریپتو استفاده کنید تا مطمئن شوید که به‌صرفه‌ترین و امن‌ترین گزینه را انتخاب کرده‌اید.

 

امنیت صرافی بیترکس

بیترکس برای امنیت صرافی از تیم مهندسی امنیت سایبری استفاده کرده است که هدف آن‌‌ها ایمن‌سازی این صرافی است. دلیل اینکه بیترکس تا به حال هک نشده می‌تواند همین امر باشد. همه مشتریان از امنیت این صرافی احساس رضایت دارند.

به‌علاوه، بیترکس برای تمامی معاملات خود تایید هویت دو مرحله‌ای دارد؛ این بدان معناست که کاربر پیش از انجام معامله، باید دو نوع اطلاعات به صرافی ارائه دهد. در مرحله اول از کاربر تنها یک رمز عبور خواسته می‌شود و در مرحله بعد کدی که به شماره موبایل او ارسال می‌شود را باید وارد کند.

این صرافی در سیاتل واقع شده است و به همین دلیل از قوانین مبارزه با پولشویی، جلوگیری از کلاهبرداری و سایر جرایم مالی آمریکا پیروی می‌کند. اغلب مشکلاتی که کاربران با صرافی بیترکس دارند به دلیل قوانین امنیتی سفت و سخت آن است.

 

صرافی بیترکس برای کاربران داخل ایران

اگر در داخل ایران زندگی می‌کنید و قصد انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال را دارید؛ باید بدانید که صرافی بیترکس از داخل ایران قابل دسترس نیست. تا چندی پیش این صرافی با سرمایه‌گذاران و تریدرهای ایرانی کار می‌کرد، اما به‌دلیل تحریم‌ها دیگر با ایران همکاری ندارد.

اما کاربران ایرانی در خارج از کشور می‌توانند با پشت سر گذاشتن چند مرحله ساده در این صرافی ثبت نام کنند و از امکانات آن بهره‌مند شوند؛ البته در حال حاضر به دلیل اخبار تعطیلی این صرافی، دیگر امکان ثبت نام برای افراد جدید وجود ندارد. کاربران قدیمی تنها می‌توانند دارایی خود را برداشت کنند.

 

تعطیلی صرافی بیترکس

صرافی بیترکس هیچگاه دچار هک نشده و سابقه خوبی دارد؛ با این حال مدت کوتاهی بعد از بسته شدن بیترکس آمریکا، این صرافی تصمیم گرفت به‌طور کل به فعالیت خود پایان دهد.

با وجود اینکه بیترکس عملکرد خوبی طی سال‌های فعالیتش داشت، مدتی پس از بسته‌شدن بیترکس ایالات متحده تصمیم گرفت که به فعالیت خود پایان دهد. این صرافی اعلام کرد که از تاریخ ۴ دسامبر دیگر اجازه هیچ‌گونه واریز و معامله به کاربران نمی‌دهد، تنها می‌توانند برداشت انجام دهند؛ مشتریان اگر تراکنش یا معامله مهمی دارند باید قبل از این تاریخ نسبت به آن اقدام کنند.

صرافی بیترکس دلیلی برای این تصمیم خود ارائه نداده است؛ اما بلافاصله پس از اعلام ورشکستگی Bittrex.US در ماه می در Delaware تصمیم به این کار گرفت. گفتنی است که کمیسیون SEC از Bittrex.US و Bittrex Global به اتهام فعالیت در بورس بدون مجوز مناسب شکایت کرده بود و الیور لینچ،‌ مدیرعامل بیترکس اعلام کرده بود که با این اتهامات به‌شدت مبارزه می‌کند.

در حال حاضر، باورود به سایت صرافی بیترکس، ‌تنها می‌توانید از قسمت وارد اکانت خود شوید و درخواست برداشت موجودی داشته باشید.

صرافی بیترکس

 

سخن پایانی

صرافی بیترکس از صرافی‌های بین‌المللی مطرح و نام‌آشنا است که به‌تازگی دچار چالش‌هایی شده و قرار است تعطیل شود. کاربرانی که در این صرافی حساب دارند به‌خوبی ‌می‌‌دانند که این صرافی به دلیل امنیت قوی که دارد ازجمله  صرافی‌های ایمن و نسبتا بزرگ است که از ارزهای دیجیتال متنوع زیادی پشتیبانی می‌کند. این صرافی از معدود صرافی‌هایی‌ست که سابقه هیچ هکی در کارنامه خود ندارد.

به تازگی نمایندگی بیترکس ایالات متحده دچار ورشکستگی شد و پس از آن، بیترکس گلوبال تصمیم گرفت که به کار خود پایان دهد. کاربران این صرافی تنها تا تاریخ ۴ دسامبر به فعالیت خود ادامه می‌دهد و پس از آن دیگر مشتریان تنها می‌توانند برداشت انجام دهند. بیترکس هیچ کاربر جدیدی نمی‌پذیرد. پس برای انتخاب صرافی حتما اخبار مرتبط با آن را مطالعه کنید تا دچار اشتباه نشوید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا