🎁آخرین فرصت شرکت در سمینار «استراتژی برنده» به همراه ورک‌شاپ معامله‌گری لایو (ظرفیت بسیار محدود)🎁

اطلاعات بیشتر
دوره منتور شیپ
آموزش فارکس

اعداد تسلا در فارکس – نحوه استفاده از اعداد تسلا

«نیکولا تسلا» (Nikola Tesla) مخترع و دانشمند تاثیرگذار صربستانی است که زندگینامه بسیار عجیبی دارد، همه ابعاد زندگی او با راز و رمز آغشته بود. نیکولا تسلا یک نابغه عجیب و خلاق با افکار بسیار وسواسی و در کار بسیار سخت‌کوش بود. حتی برخی معتقد بودند که او ذهنی مافوق بشر دارد.

او فردی عمیقا معنوی بود که اعتقاد داشت جهان توسط اصول ریاضی خاصی اداره می‌شود و این اصول می‌تواند توسط بشریت نیز درک شود. در این مقاله قصد داریم در مورد اعداد تسلا و نحوه استفاده از آن‌ها در بازار فارکس صحبت کنیم. اگر به این موضوع علاقه دارید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اعداد تسلا در فارکس

تسلا معتقد بود که دنباله اعداد ۳، ۶ و ۹ اهمیت ویژه‌ای دارد و می‌تواند در سراسر جهان در ابعاد اجسام فیزیکی و در رویدادهای کیهانی یافت شود. او فکر می‌کرد که این اعداد برای کیهان اساسی هستند و کلید کشف بسیاری از اسرار در آن‌ها نهفته است.

عدد ۳ برای تسلا عدد مقدسی بود که در اختراعات او نقش مهمی داشت. تسلا اعتقاد داشت که همه چیز سه بعد و حالت اصلی دارد؛ مانند سه بعد فضای فیزیکی (طول، عرض و ارتفاع)، سه حالت ماده (جامد، مایع و گاز) و سه رنگ اصلی (قرمز، آبی و سبز).

علاوه‌بر این، تسلا به اعداد ۶ و ۹ نیز توجه ویژه‌ای داشت. او معتقد بود که ۶ نشان‌دهنده تعادل کامل بین مثبت و منفی است، در حالی که ۹ نشان‌دهنده تکمیل و تحقق است. به گفته تسلا، این سه عدد فقط اتفاقاتی تصادفی نبودند، بلکه شواهدی از نظم زیربنایی عمیق‌تر در جهان هستند که بر همه هستی حاکم است.

اعداد جادویی ۳، ۶ و ۹ و در کل هر عددی که بر ۳ بخش پذیر است، طبق نظر نیکولا تسلا، اعداد بسیار مهمی بوده و می‌توان در تمامی جنبه‌های زندگی از جمله فارکس و کرپتوکارنسی از آن استفاده کرد. اعداد تسلا حول دامنه ۳، ۶ و ۹ قرار دارند؛ تفسیر این اعداد می‌تواند کمک زیادی به تریدرها کند.

 

راز اعداد تسلا

یکی از دلایلی که تسلا اینقدر مجذوب دنباله ۳، ۶ و ۹ شد، ویژگی‌های ریاضی منحصر به فرد این اعداد بود. تسلا همه چیز را به چرخه میان این سه عدد ارتباط می‌دهد.

او فکر می‌کرد که همه چیز در جهان از چرخه‌هایی پیروی می‌کند و وقتی یک چرخه به اتمام می‌رسد، برای شروع دوباره به ابتدای چرخه باز می‌گردد. به عنوان مثال، وقتی هر سه عدد این دنباله را با هم جمع کنید (۳+ ۶ + ۹)، حاصل آن ۱۸ خواهد شد. اگر ریشه دیجیتالی ۱۸ را محاسبه کنید، عدد ۹ به‌دست می‌آید. ریشه دیجیتالی یک عدد طبیعی مقداری است که از جمع ارقام آن به دست می‌آید.

تسلا باور داشت که این خاصیت ۹ آن را به عدد قابل توجهی در جهان تبدیل می کند و نشان‌دهنده کامل بودن چرخه است. اگر دوران مدرسه را به خاطر داشته باشید یک دور کامل دایره هم ۳۶۰ درجه است که حاصل آن باز هم ۹ می‌شود. با توجه به اعداد دنباله تسلا و ریشه دیجیتال اعداد می‌توان از این اعداد در تحلیل تکنیکال استفاده کرد.

اعداد ۳، ۶ و ۹ از نظر تسلا بسیار مهم هستند و ما از این اعداد در بازار فارکس و سایر بازار های مالی می‌توانیم استفاده کنیم. عدد ۳در فارکس به این صورت می‌تواند کاربرد داشته باشد؛ اگر تا بحال در بازار های مالی ترید کرده باشید تا حدودی می‌دانید که هر تریدری با ۳ عنصر مهم در معاملات خود سر و کار دارد:

  • سرعت Velocity
  • نوسان Volatility
  • حجم معاملات Volume

اگر یک تریدر بتواند هنگام ترید این سه عنصر را همزمان رعایت کند، سود خوبی کسب خواهد کرد. البته رسیدن به این سه گزینه نیاز به آموزش صحیح معامله‌گری در فارکس یا بورس و… دارد.

 

نحوه به‌کارگیری اعداد تسلا در فارکس

اعداد تسلا در فارکس زمانی استفاده می‌شوند که در یک روند رنج قرار داریم و می‌خواهیم بدانیم چه زمان قرار است این روند رنج به اتمام برسد.

از اعداد تسلا می‌شود برای تشخیص زمان تغییر روند در فارکس استفاده کرد. فرض کنید بعد از یک روند صعودی یا نزولی بازار وارد یک روند رنج شده و در حال تثبیت است. در روند رنج مهم‌ترین سوال برای تریدر‌ها این است که این روند کی به اتمام می‌رسد؟ از اعداد تسلا برای پیدا کردن این نقطه استفاده خواهیم کرد.

نمودار زیر که مربوط به قیمت «ارز دیجیتال شیبا» (SHIB) است را مشاهده کنید. گفتنی است که می‌توانید هر جفت ارز یا سهم دیگری را نیز در نظر بگیرید.

ابتدا خط روندی که حالت تثبیت را نشان می‌دهد در تایم فریم یک روزه رسم می‌کنیم. سپس تایم فریم را به یک تایم فریم بالاتر (هفتگی) در همان نمودار تغییر می‌دهیم؛ یعنی در مثال زیر بعد از رسم خط روند نزولی تایم فریم را به هفتگی می‌بریم.

نحوه بکارگیری اعداد تسلا

تایم فریم بالاتر برای این رمزارز هفتگی می‌شود. در این چارت به دنبال نقطه پیوت می‌گردیم و بعد ۹ تا کندل از آنجا می‌شماریم تا به نقطه چرخش قیمت برسیم. در این نقطه یک خط عمودی رسم می‌کنیم و دوباره به تایم فریم قبلی باز می‌گردیم. درست در همین‌جا قیمت صعودی یا نزولی خواهد شد.

اعداد تسلا در فارکس

 

سخن پایانی

نیکلا تسلا عدد ۳ را یک عدد مقدس می‌دانست. همچنین، وی معتقد بود که ۶ تعادل بین مثبت و منفی و ۹ تکامل و تحقق را نشان می‌دهد که در کنار هم یک دنباله با ویژگی‌های ریاضی منحصر به فرد را تشکیل می‌دهند. وی مثال‌هایی از چرخه این دنباله در علم ریاضی را مثال می‌زند که همان چرخه در طبیعت نیز مشاهده می‌شود.

اعداد ۳، ۶ و ۹ و الگوهایی که با این اعداد تشکیل می‌شوند در بازار فارکس و سایر بازارهای مالی برای تحلیل تکنیکال قیمت یک دارایی می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. تفسیر این اعداد کمک زیادی به تریدرها می‌کند. معمولا از اعداد تسلا در یک روند رنج استفاده می‌کنند تا پایان آن را حدس بزنند. در این مقاله در مورد اعداد تسلا و اینکه چرا رازآلود هستند برای شما توضیح دادیم.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا