دوره منتور شیپ
آموزش فارکس

ریبیت (Rebate) در فارکس چیست؟

بازار فارکس یک بازار بزرگ و جهانی است که افراد برای شرکت در آن باید یک زبان مشترک داشته باشند. به همین دلیل اصطلاحات زیادی در میان تریدرها متداول شده‌اند که افراد تازه‌کار نیز باید با آن‌ها آشنا باشند. «ریبیت» (Rebate) یکی از این اصطلاحات است که برای کار با بروکرها باید معنی آن را بدانید.

اصطلاحات فارکس کمک می‌کنند که این بازار یکپارچه باشد و معامله‌گران و سرمایه‌گذاران از سراسر دنیا بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. امروز در این مقاله به معرفی اصطلاح ریبیت و نحوه استفاده از آن در بازار فارکس می‌پردازیم.

ریبیت چیست؟

«ریبیت» (rebate) یک برنامه تخفیف فارکس است که به معامله‌گران اجازه می‌دهد بخشی از هزینه‌های تراکنش را به عنوان تخفیف دریافت کنند.

ریبیت به انگیزه مالی معامله‌گران در بازار ارز (فارکس) اشاره دارد؛ نوعی بازگشت نقدی یا پاداش است که به معامله‌گران برای فعالیت‌های معامله‌گری‌شان، با توجه به حجم معاملاتی که انجام می‌دهند، داده می‌شود.

وقتی معامله‌گران در بازار فارکس شرکت می‌کنند و معامله انجام می‌دهند، معمولا هزینه‌ای را در قالب اسپرد یا کمیسیون متحمل می‌شوند. ریبیت فارکس به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا بخشی از این هزینه‌های تراکنش را به عنوان تخفیف بازپس بگیرند

ریبیت، تخفیف بروکر فارکس است که با ارائه درصدی از کمیسیون معاملاتی خود به معامله‌گران، که معمولا به صورت ماهانه پرداخت می‌شود، کار می‌کند. این مفهوم در بین معامله‌گران محبوبیت زیادی دارد؛ زیرا در حین انجام معاملات فارکس، فرصتی برای کسب درآمد اضافی فراهم می‌کند.

کارگزاران فارکس برای کاربران خود تخفیف‌هایی را در نظر می‌گیرند تا مشتریان بیشتری را به پلتفرم خود جذب کنند. ریبیت معمولا درصدی از کمیسیونی است که کارگزار از معاملات انجام شده توسط معامله‌گر به دست می‌آورد. این کارمزد بر اساس اسپرد محاسبه می‌شود که تفاوت بین قیمت پیشنهادی و درخواستی یک جفت ارز است.

به عنوان مثال، اگر یک کارگزار اسپرد ۲ پیپ را بر روی یک جفت ارز شارژ کند و معامله‌گر معامله‌ای به ارزش ۱۰ هزار دلار انجام دهد، کارگزار ۲ دلار به عنوان کارمزد دریافت می‌کند. درصد ریبیت ارائه شده توسط کارگزار می‌تواند متفاوت باشد، اما معمولا بین ۰.۱ درصد تا ۱.۵ درصد از کمیسیون است.

 

ریبیت چگونه عمل می‌کند؟

اغلب ریبیت به طور ماهانه به حساب تریدر اضافه می‌شود و هرچه میزان معاملات تریدر بیشتر باشد، ریبیت دریافتی نیز بیشتر خواهد بود.

برخی از بروکرها برای افرادی که معاملات با حجم خیلی بالا داشته باشند، ‌ریبیت‌ بزرگ‌‌تری در نظر می‌گیرند. استفاده از تخفیفات فارکس مزایای متعددی دارد؛ اول از همه، فرصتی برای کسب درآمد اضافی در حین انجام معاملات فارکس فراهم می‌کند. این می‌تواند برای معامله‌گرانی که تازه شروع به کار کرده‌اند و ممکن است موجودی حساب معاملاتی زیادی نداشته باشند، مفید باشد.

تخفیف‌های به‌دست‌آمده می‌تواند برای جبران هزینه‌های معاملاتی استفاده شود یا برای افزایش حجم معاملات دوباره در حساب معاملاتی سرمایه‌گذاری شود.

ریبیت، مقداری از اسپرد یا کمیسیون پرداختی شما به بروکر است. وقتی مقداری از این پول به شما بازگردد مانند این است که بروکر تخفیفی برای شما قائل شده‌ است. پرداخت ریبیت در برخی از بروکرها به صورت دستی و در برخی دیگر به صورت «کش‌بک» (CashBack)، در دوره‌های روزانه یا هفتگی به صورت اتوماتیک و کاملا دقیق، انجام می‌شود.

درآمد ریبیت، ارتباطی با سود یا زیان در معاملات شما ندارد، تنها به حجم معامله شما بستگی دارد. در واقع، این شبیه به این است که شما بخشی از اسپرد یا کمیسیونی را که برای معامله به بروکر پرداختید را، دوباره از بروکر به‌عنوان تخفیف در معاملات، دریافت می‌کنید. این شبیه به این است که اسپرد حساب شما، تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

در نهایت، ریبیت فارکس می‌تواند معامله‌گران را ترغیب کند تا به یک کارگزار خاص وفادار بمانند. با ارائه تخفیف، کارگزاران می توانند معامله‌گران را به پلتفرم خود جذب و حفظ کنند، که این امر می‌تواند به افزایش حجم و درآمد کلی معاملات آن‌ها کمک کند. به ویژه برای کارگزاران کوچک‌تر که به دنبال رقابت با بازیگران بزرگ‌تر و معتبرتر در صنعت هستند مفید خواهد بود.

 

نحوه دریافت ریبیت

سیستم ریبیت شامل سه شرکت‌کننده می‌شود؛ یک بروکر، ‌سیستم پرداخت ریبیت و یک تریدر. برای دریافت ریبیت باید این مراحل را دنبال کنید:

۱. تریدر باید در وب‌سایت پرداخت ریبیت که نقش واسطه را دارد ثبت نام کند.

۲. مراحل احراز هویت را پشت سر بگذارد.

۳. سپس می‌تواند لیست بروکرهایی را که خدمات ریبیت دارند و با این سیستم کار می‌کنند، مشاهده کند.

۴. در یکی از بروکرهایی که خدمات پرداخت ریبیت دارند، حساب باز کند.

۵. برای انجام معاملات واریز خود را انجام دهد.

۶. اکانت خود را در کارگزاری به سیستم ریبت متصل کند.

۷. معاملات خود را آغاز نماید.

۸. پس از انجام این اقدامات، درصدی از اسپرد به‌عنوان ریبیت به حساب او باز خواهد گشت.

 

بروکر چگونه از ریبیت سود می‌کند؟

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که چرا یک بروکر باید کسی را در سود خود شریک کند؟ پاسخ این است که  برای یک کارگزاری یا بروکر، تخفیفی که برای مشتری قائل می‌شود، یک ابزار بازاریابی است.

با این کار، بروکر کاربران بیستری را جذب می‌کند. کاربران سابق آن نیز ممکن است برای استفاده از این تخفیف و با کاهش هزینه معاملات، تریدهای بیشتری انجام بدهند و باز هم بروکر از این طریق سود کند.

اسکالپرها که معاملات زیادی انجام می‌دهند جذب این بروکر می‌شوند و معاملات زیادی انجام می‌دهند که هم برای خودشان و هم برای کارگزاری سودآور است.

علاوه بر آن، بروکر با این کار، کاربران خود را به معامله دارایی‌های دیگر تشویق می‌کند و ممکن است که تریدرهای معمولی بخواهند اکانت خود را به اکانت حرفه‌ای ECN با شرایط ریبیت مطلوب‌تر ارتقا دهند.

 

بروکرهای معروف با شرایط پرداخت ریبیت

همه بروکرها شرایط پرداخت ریبیت را ندارند، تعدادی از آن‌ها هستند که با حضور یک واسطه این امکان را برای کاربران فراهم کرده‌اند. در ادامه نام چند مورد از معروف‌ترین آن‌ها را آورده‌ایم، برای پیدا کردن واسطه پرداخت این بروکرها تنها کافی‌ست که یک جستجوی کوچک در اینترنت داشته باشید.

  • بروکر آلپاری (Alpari)
  • بروکر آمارکتس (Amarkets)
  • بروکر لایت فارکس (LiteForex)
  • بروکر ویندزور (Windsor)
  • بروکر فیبوگروپ (FiboGroup)

 

سخن پایانی

روی هم رفته، ریبیت فارکس یک مفهوم محبوب در صنعت معاملات فارکس است که فرصتی را برای معامله‌گران فراهم می‌کند تا در حین انجام معاملات فارکس درآمد بیشتری کسب کنند.

معمولا ریبیت درصدی از کمیسیون است که کارگزار در معاملات انجام شده توسط معامله‌گر به دست می آورد. ریبیت فارکس به بهبود سودآوری کلی معامله‌گر کمک می‌کند و معامله‌گران را تشویق می‌کند تا مشتری دائم یک کارگزار خاص، بمانند. درست است که استفاده از ریبیت فارکس مزایای متعددی به همراه دارد، اما در وحله اول معامله‌گران باید اطمینان حاصل کنند که با یک کارگزار و ارائه‌دهنده خدمات مالی معتبر کار می‌کنند.

اگر می‌خواهید از ریبیت بروکرها استفاده کنید،‌ این مقاله می‌تواند کمک زیادی به شما کند تا تصمیم درست و آگاهانه‌ای بگیرید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. کش بک یا ریبیت به پرداختی نقدی گفته می‌شود که کارگزاری‌ها برای ترغیب معامله گران به تریدهای بیشتر به آن‌ها پرداخت می‌کنند

    سوال من اینه که ایا بروکر این پول و میده یا ای‌بی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا