دوره منتور شیپ
آموزش آلت کوین هاآموزش بلاک چین

شبکه Omisego چیست؟ آشنایی با ارز دیجیتال OMG

پروژه‌ OmiseGo که توکن اختصاصی آن به‌اختصار با OMG نمایش داده می‌شود، با شعار Unbank The Bank روانه‌ بازار رمزارزها شده است. درواقع شعار این فناوری به این معنی است که مردم بدون حساب‌های بانکی خود نیز قادر خواهند بود تا تراکنش‌های مالی و امور بانکی روزمره‌‌شان را انجام دهند.

این پروژه که برگرفته‌شده از درگاه پرداخت آنلاین Omise است، در کشورهای ژاپن، اندونزی، تایلند و سنگاپور فعالیت دارد. درواقع بازار اومیسگو کشورهای آسیای جنوبی است، ولی توسعه‌دهندگان آن برنامه‌هایی را جهت توسعه‌ جهانی اومیسگو در نظر دارند. در این مطلب قصد داریم تا به‌صورت کامل پروژه‌ جذاب اومیسگو را مورد بررسی قرار دهیم.

اومیسگو چیست؟

امیسگو یک سیستم بلاک چین غیرمتمرکز است که بر روی شبکه‌ اتریوم ساخته شده است. امیسگو اجازه‌ انتقال ارزش بین شبکه‌های بلاک چین را می‌دهد و به شبکه‌های پرداخت کمک می‌کند تا سیستم مالی شفاف‌تری ایجاد کنند. رمز ارز این شبکه OMG است.

پروژه‌ «اومیسِگو» (OmiseGo) یا OMG با این امید که بتواند راه‌حلی برای مشکلات مالی در میان هماهنگی سیستم‌های پرداخت باشد به روی کار آمده است. در حقیقت رمز ارز OMG پروژه‌ای غیرمتمرکز است که شبکه‌ آن بر اساس الگوریتم اجماع PoS یا گواه اثبات سهام کار می‌کند. درواقع این فناوری بر اساس شبکه‌ بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کند و به شبکه‌های پرداخت کمک می‌کند تا سیستم مالی شفاف‌تری را ایجاد کنند.

از طرفی همان‌گونه که اطلاع دارید، پروژه‌هایی که بر اساس الگوریتم اجماع PoS هستند قابلیت استخراج ندارند، چرا که جهت تایید تراکنش‌های خود از ماینرها استفاده نمی‌کنند و این «اعتبارسنج»‌های (Validator) شبکه هستند که وظیفه‌ تایید تراکنش‌ها و افزودن آن‌ها را به شبکه‌ بلاک چین بر عهده دارند.

نوشته های مشابه

از طرفی پروژه‌ اومیسگو، امکان ساخت کیف پول‌های دیجیتال را بر روی بلاک چین به کاربران خود می‌دهد. به بیانی دیگر OmiseGo یک کیت توسعه نرم‌افزار SDK است که قابلیت ساخت کیف پول دیجیتال را بر روی بلاک چین امکان‌پذیر می‌سازد.

کیف پول دیجیتال «وایت لیبل» (White-Label) یکی از کیف پول‌های دیجیتالی است که SDK در سال ۲۰۱۸ آن را منتشر کرد. این ولت دیجیتال به دیگر توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا مجموعه‌ای از راه‌حل‌های پرداخت را که به‌راحتی بر روی این کیف پول قابل پیاده‌سازی هستند، در اختیار کاربران خود قرار دهند. همچنین این کیف پول به کاربران خود امکان انجام تراکنش‌های مربوط به رمز ارزها، ارزهای فیات، کارت‌های هدیه، پرداخت‌های اعتباری و… را نیز می‌دهد.

 

تاریخچه ارز دیجیتال OMG

اومیسه نام شرکتی است که در سال ۲۰۱۳ در شهر بانکوک تایلند به‌وسیله‌ Jun Hasegawa و Donnie Harinsut راه‌اندازی گردید. این ارز دیجیتال که مورد حمایت بانک‌های تایلندی و وزارت دارایی تایلند نیز قرار دارد در سال ۲۰۱۷ نخستین «عرضه اولیه سکه» (ICO) خود را برگزار کرد و طی آن نزدیک به بیست و پنج میلیون دلار جذب سرمایه برای این پروژه انجام گرفت. از طرفی در تیم اومیسِگو شاهد حضور چندین مشاور هستیم که همگی آن‌ها جزو تیم بنیان‌گذاران رمز ارز اتریوم نیز هستند.

 

ویژگی‌های ارز دیجیتال اومیسگو

ارز دیجیتال OMG در تلاش است تا تراکنش‌های درون پلتفرم‌ها را معتبر سازد و این توکن می‌تواند حکم تأیید یک بلوک را در داخل این پلتفرم بدهد. درواقع اشخاصی که توکن OMG را در داخل کیف پول دیجیتال خود داشته باشند، دارای سهام خواهند شد و از آنجا که هر تراکنش نیز کارمزد خود را دارد، دارندگان OMG نیز مقداری از این کارمزد را به‌عنوان سود دریافت خواهند کرد. در حقیقت هر کاربر به میزان توکن OMG که در ولت خود دارد، کسب سود می‌کند و طبیعتا کاربری که توکن بیشتری داشته باشد، سود بیشتری دریافت می‌کند.

به‌طور‌کلی خصوصیات و ویژگی‌های ارز دیجیتال را می‌توانیم به‌صورت زیر بیان کنیم:

  • برخورداری از تراکنش‌هایی با سرعت و حجم بالا و کارمزد پایین
  • پیاده‌سازی‌شده بر روی بلاک چین ارز دیجیتال اتریوم و استاندارد ERC-20
  • برنامه ساخت پروتکل یک صرافی غیرمتمرکز در آینده پیش رو
  • استفاده از الگوریتم گواه اثبات سهام یا PoS
  • برخورداری از شبکه‌ پلاسما
  • ارائه کیف پول نرم‌افزاری White-Label
  • مقیاس‌پذیر بودن شبکه
  • امکان انتقال دارایی‌های دیجیتال به‌وسیله‌ سیستم P2P

 

استخراج ارز دیجیتال امیسگو

ارز دیجیتال OmiseGo نیز درست مثل دیگر رمز ارزهایی که بر اساس الگوریتم گواه اثبات سهام هستند، قابل‌استخراج نیست و تمامی توکن‌های آن عرضه‌ شده‌اند. ازاین‌رو جهت به‌دست آوردن OMG باید اقدام به خرید آن کنید و به‌هیچ‌وجه نمی‌توان آن را استخراج کرد.

 

خریدوفروش ارز دیجیتال OMG

همان‌طور که در بالا به این نکته اشاره داشتیم، این ارز دیجیتال غیرقابل استخراج است و شما نمی‌توانید OMG را استخراج کنید. از این رو جهت به ‌دست آوردن آن باید OMG را خریداری کنید. در نتیجه جهت خرید و یا فروش این ارز دیجیتال نیز باید مثل دیگر رمز ارزها به صرافی‌های ارز دیجیتال مراجعه کنید.

در این راه اول باید ببینید که کدام صرافی از OMG پشتیبانی می‌کند و سپس با ثبت‌نام در آن صرافی، اقدام به خریدوفروش این رمز ارز کنید. البته همواره در زمان خریدوفروش رمز ارزها مراقب افراد کلاه‌بردار باشید. از طرفی دقت کنید که هیچ‌گاه ارزهای دیجیتال و در این مورد توکن OMG در فضای واقعی معامله نشده و تمام معاملات آن تنها در بستر اینترنت قابل انجام شدن است.

از طرفی توجه کنید که متأسفانه صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی به علت تحریم‌های اعمال شده بر علیه کشور ایران، آی پی‌های کاربران ایرانی را مسدود کرده‌اند. بنابراین ممکن است در زمان کار با این صرافی‌ها مشکلی برای شما پیش نیاید، ولی این امکان وجود دارد که بعدا حساب شما مسدود و دارایی دیجیتال‌تان بلوکه شود.

حال برای حل این مشکل، یک راه حل وجود دارد و آن‌هم تغییر آی پی سیستم خود است و برای این کار شما می‌توانید از وی*پی*ان و وی*پی*اس استفاده کنید. در واقع به‌وسیله‌ این دو، آی پی سیستم شما تغییر پیدا کرده و می‌توانید با خیال آسوده اقدام به خریدوفروش OMG کنید. در آخر لازم به ذکر است که از جمله صرافی‌های ارز دیجیتالی که از OMG پشتیبانی می‌کنند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیترکس (Bittrex)
  • بایننس (Binance)
  • پولونیکس (Poloniex)
  • هوئوبی (Huobi)
  • لیکوی (Liqui)
  • بی اکس تایلند (BX Thailand)
  • کوکوین (Kucoin)
  • آپ بیت (Upbit)
  • مرکاتوکس (Mercatox)
  • کوین اسپات (Coinspot)

 

کیف پول‌های اومیسگو

همان‌طور که می‌دانید برای ذخیره‌ رمز ارزها باید از کیف پول‌های دیجیتال استفاده کرد و در این بخش قصد داریم تا به معرفی کیف پول‌هایی که از توکن OMG پشتیبانی می‌کنند بپردازیم.

هم‌اکنون بهترین کیف پول دیجیتالی که می‌توان در آن توکن OMG را ذخیره کرد، نسخه‌ وب کیف پول رسمی اومیسگو است، ولی بسیاری از صرافی‌های دیجیتال نیز هستند که از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند و می‌توان از کیف پول آن‌ها نیز استفاده کرد. البته توسعه‌دهندگان این ارز دیجیتال در حال ساخت یک کیف پول دیجیتال مخصوص گوشی‌های موبایل هستند که کار را برای کاربران خود ساده‌تر کنند.

از طرفی ازجمله دیگر کیف پول‌های برتر که می‌توانید از آن‌ها جهت ذخیره و نگهداری این ارز دیجیتال استفاده کنید می‌توانیم به موارد زیر اشاره‌ کنیم:

  • کیف پول سخت‌افزاری «لجر نانو اس» (Ledger Nano S)
  • کیف پول نرم‌افزاری «گواردا» (Guarda)
  • کیف پول سخت‌افزاری «ترزور» (Trezor)
  • کیف پول نرم‌افزاری «اکسدوس» (Exodus)
  • کیف پول نرم‌افزاری «مای اتر ولت» (MyEtherWallet)
  • کیف پول نرم‌افزاری «ایدو» (Eidoo)

 

سخن پایانی

برنامه‌ها و اهداف پروژه‌ اومیسگو بسیار بلندپروازانه است و اگر به طور دقیق پیاده شود، مشکلات زیادی را در حوزه‌ ارزهای دیجیتال حل خواهد کرد. از طرفی فرایند توسعه و ساخت این پلتفرم نیز زمان زیادی را از تیم توسعه‌دهندگان آن گرفته که همین روند طولانی باعث شده تا بسیاری از سرمایه‌گذاران اولیه این ارز دیجیتال به‌نوعی از آینده‌ آن دلسرد شوند.

به‌صورت کلی OmiseGo ویژگی‌ها و امکاناتی را ارائه می‌دهد که نسبت به دیگر رمز ارزها منحصربه‌فرد است. اگر این پلتفرم به‌درستی اجرا شود و به اهداف خود برسد، به سیستم‌های پرداخت کمک شایانی خواهد کرد و به‌نوعی باعث به وجود آمدن انقلابی در حوزه‌ ارزهای دیجیتال خواهد شد. ازاین‌رو همه‌چیز بستگی به این دارد که اومیسگو پس از اجرای کامل خود بتواند پتانسیل‌های خود را تماما نشان دهد و عملکرد مطلوبی داشته باشد.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا