🎁آخرین فرصت شرکت در سمینار «استراتژی برنده» به همراه ورک‌شاپ معامله‌گری لایو (ظرفیت بسیار محدود)🎁

اطلاعات بیشتر
دوره منتور شیپ
آموزش فارکس

نماد گاز طبیعی در فارکس چیست؟

در بازار فارکس انواع دارایی‌ مانند ارزهای فیات کشورهای مهم، طلا، ‌نفت، گاز و حتی برخی از محصولات کشاورزی با ارزش خرید و فروش می‌شوند. این بازار به دلیل درآمد دلاری که همراه دارد برای سرمایه‌گذاران بسیار جذاب است.

گاز طیبعی یکی از این کالاهای با ارزش و اصلی به شمار می‌رود که ممکن است معامله آن مورد علاقه برخی از سرمایه‌گذاران ایرانی باشد. در این مقاله قصد داریم در مورد نماد گاز طیبعی در فارکس صحبت کنیم و شما را با عوامل تاثیر‌گذار بر این کالا و نحوه معامله آن آشنا نماییم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

گاز طبیعی چیست؟

گاز طبیعی منبع انرژی سوخت فسیلی و حاوی ترکیبات مختلفی است. بزرگترین جزء گاز طبیعی متان است، ما از گاز طبیعی به‌عنوان سوخت و برای ساختن مواد شیمیایی استفاده می‌کنیم.

میلیون‌ها تا صدها میلیون سال پیش، بقایای گیاهان و جانوران در لایه‌های ضخیم روی سطح زمین و کف اقیانوس‌ها ساخته شدند که گاهی با ماسه، سیلت و کربنات کلسیم مخلوط می‌شدند. با گذشت زمان، این لایه‌ها در زیر ماسه، سیلت و سنگ مدفون شدند. فشار و گرما بخشی از این مواد غنی از کربن و هیدروژن را به زغال سنگ، برخی به نفت و برخی را به گاز طبیعی تبدیل کرد.

گاز طبیعی یکی از معدود منابع انرژی است که می‌تواند بر اقتصاد جهانی تأثیر بگذارد. برای تولید برق، تامین گرما برای فرآیندهای صنعتی و تولید سوخت استفاده می‌شود. این محصولات سوخت حمل و نقل، روغن موتور و ملزومات روزمره مانند پلاستیک، مواد شوینده و لوازم آرایشی هستند.

به‌علاوه بر روی نماد آن نیز در بازار فارکس سرمایه‌گذاری می‌شود که در این مقاله در مورد نحوه معامله آن بحث خواهیم کرد.

 

نماد گاز طبیعی در فارکس

نمادهای گاز طبیعی در فارکس شامل NGAS/USD ،NG/USD ،GAS/USD می‌شوند که به‌عنوان اختلاف ارزش انواع گاز طبیعی با دلار، در بازار فارکس خریدوفروش می‌شود.

نمادهای NGAS/USD ،NG/USD ،GAS/USD برای ترید گاز در فارکس استفاده می‌شوند؛ همگی در مقابل دلار آمریکا قرار می‌گیرند. البته نمادهای دیگری برای گاز کانادا، روسیه و… برای گاز طبیعی در فارکس وجود دارند که باتوجه به ارائه کارگزاری‌تان، می‌تواند متفاوت باشد. این نمادها را می‌توانید با استفاده از متاتریدر معامله کنید.

گاز طبیعی یک کالای بسیار جذاب برای تریدرهای روزانه است. به دلیل نقدشوندگی بالا اسپرد معامله این کالاها منطقی هستند و این امر ورود و خروج معامله‌گران به معاملات را آسان‌تر کرده است.

گاز طبیعی در میان معامله‌گرانی که دید بلندمدت دارند نیز محبوبیت زیادی دارد؛ زیرا این کالا در دوره‌های طولانی نیز مستعد نوسانات بزرگ قیمتی است که منجر به افزایش و کاهش شدید قیمت‌ها می‌شود. خبر خوب این است که این جهش‌ها به صورت فصلی اتفاق می‌افتند و تریدرها می‌توانند از آن‌ها به نفع خود استفاده کنند.

لازم به ذکر است که نماد گاز، سومین نماد معاملاتی با حجم بالا بین نمادهای آتی است که در فارکس معامله می‌شود.

 

معامله گاز طبیعی در فارکس

قیمت گاز طبیعی بسته به عواملی مانند عرضه و تقاضا، آب و هوا و منابع جایگزین به طور مداوم در نوسان است. گاز طبیعی (NGAS) به‌عنوان یک دارایی قابل معامله، به دلیل نوسانات، نقدینگی بالا و اسپرد معقول آن، محبوبیت زیادی بین سرمایه‌گذاران دارد.

روند حرکت قیمت گاز در شرایط معمولی به این صورت است که یک شیب حرکتی آرام یا رنج دارد؛ یعنی در یک بازه قیمتی مشخص درجا می‌زند تا اینکه یک خبر مسیر حرکت گاز را تغییر دهد. معمولا معامله‌گران حرفه‌ای برای ترید نماد گاز ترجیح می‌دهند در بازارهای رنج، با امنیت بالا وارد معامله شوند و سود خود را از کف و سقف‌های مطمئنی که ایجاد شده برداشت کنند.

مزایای معامله گاز طبیعی

  • بهترین زمان برای ترید گاز طبیعی

از آنجا که گاز از کالاهای اساسی در دنیاست، تصمیمات سیاست‌مداران بزرگ و تصمیم‌گیرندگان اقتصادی در آمریکا، تاثیر بسیار زیادی روی این نماد می‌گذارد. بنابراین اگر قصد دارید روی نماد گاز معامله کنید، بهتر است در سشن معاملاتی نیویورک که از ۱۶:۳۰ به وقت تهران تا  ۰۰:۳۰ بامداد ادامه دارد، این کار را انجام دهید.

بازار آمریکا به دلیل آنکه بیشترین نقدینگی را وارد این بازار می‌کند و همچنین تصمیمات اصلی اقتصادی و سیاسی جهان در آن بازار رخ می‌دهد، بهترین زمان برای ترید نماد گاز در فارکس است. البته شما از سشن لندن (۱۰:۳۰) می‌توانید کار تحلیل و حتی ترید خود را آغاز کنید.

البته گفتنی است که این زمان برای معامله قرارداد فیوچر گاز طبیعی NYMEX Henry Hub (NG) که به‌عنوان مرجع استاندارد جهانی قیمت گاز در نظر گرفته می‌شود، از ساعت ۱:۳۰ بامداد روز دوشنبه به وقت ایران تا ۲:۳۰ بامداد روز جمعه است؛ توجه داشته باشید که در ابتدای هر روز معاملاتی یک استراحت ۶۰ دقیقه‌ای وجود دارد.

  • عواملی که بر قیمت گاز طبیعی تاثیر می‌گذارند

اصلی‌ترین فاکتوری که بر قیمت گاز طبیعی تاثیر می‌گذارد میزان عرضه و تقاضا است و این به نوبه خود عواملی مانند حجم تولید، سطح ذخیره، رشد اقتصادی، سوخت‌های جایگزین و آب و هوا را شامل می‌شود. اخبار سیاسی و اقتصادی نیز از عوامل دیگری هستند که بر قیمت گاز طبیعی و نوسان آن می‌توانند تاثیر بگذارند.

در صورتی‌که قیمت سایر سوخت‌ها ارزان‌تر از گاز طبیعی باشد، تقاضا برای گاز طبیعی کاهش پیدا می‌کند. اگر نفت بیش از حد تولید شود، یا اگر دولت‌ها منابع بیشتری را به ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای و انرژی خورشیدی اختصاص دهند، ممکن است قیمت گاز کاهش پیدا کند که این امر قیمت انواع انرژی‌های جایگزین را نیز کاهش می‌دهد.

به همین ترتیب، اگر مقررات دولتی برای وضعیت محیط زیستی محدودیت‌های بیشتری ایجاد کند، این احتمال وجود دارد که گاز طبیعی کمتری استخراج شود؛ بنابراین، قیمت گاز طبیعی نسبت به قیمت سایر اشکال انرژی مانند انرژی‌های تجدیدپذیر یا انرژی هسته‌ای افزایش پیدا می‌کند.

لازم به ذکر است که داده‌های ذخیره‌سازی گاز را می‌توانید به صورت هفتگی از طریق وب سایت اداره اطلاعات انرژی ایالات‌متحده دنبال کنید. این گزارش، تغییرات ذخیره‌سازی تفکیک شده را در هر منطقه به طور میانگین هفتگی، سالانه و ۵ ساله نشان می‌دهد.

 

سخن پایانی

گاز طبیعی یک منبع مهم انرژی است که به شکل‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی بر روی نماد آن در بازار فارکس سرمایه‌گذاری می‌شود. این کالای با ارزش در بازار فارکس با نمادهای NGAS ،NG و GAS در مقابل دلار به‌صورت جفت معامله می‌شود. عوامل متعددی بر روی نوسانات قیمت آن تاثیر می‌گذارند که اخبار سیاسی‌واقتصادی مهم جهان یکی از آن‌هاست. فراموش نکنید که اگر قصد معامله این نمادها را دارید حتما فاکتورهای دیگر را نیز در نظر بگیرید.

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات لازم برای خرید و فروش نماد گاز طبیعی در بازار فارکس را در اختیار علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری بر این کالای با ارزش قرار دهیم. اگر قصد سرمایه‌گذاری دارید حتما به نکات ذکر شده در این مقاله توجه کنید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا