دوره منتور شیپ
آموزش فارکسپلتفرم‌های معاملاتی

آموزش بروکر فارکس آی اف سی مارکتس (IFCMarkets) | نحوه ثبت نام و معاملات

برای انجام معاملات بازار فارکس حتما به یک بروکر بین‌المللی نیاز دارید. برای کاربران ایرانی بهتر است که از بروکرهایی استفاده کنند که مجوز ارائه خدمات به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ایرانی را داشته باشند. اغلب این بروکرها برای مشتریان ایرانی خود سایت فارسی و پشتیبانی به زبان فارسی دارند تا بتوانند به‌راحتی و با خیال آسوده به معاملات خود بپردازند.

بروکرها با پلتفرم و خدماتی که ارائه می‌دهند، بستری امن برای معاملات تریدرها و سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنند. برخی از این بروکرها خدماتی دارند که آن‌ها را از سایرین متمایز می‌کنند و شما با توجه به استراتژی معاملاتی خود آن‌ها را مناسب‌تر می‌بینید. در این مقاله بروکر فارکس IFCMarkets را معرفی می‌کنیم و نحوه کار با آن را توضیح می‌دهیم. اگر به‌دنبال یک بروکر برای معاملات فارکس خود هستید، با ما همراه باشید.

آشنایی با بروکر آی اف سی مارکتس (IFCMarkets)

بروکر آی اف سی مارکتس (IFCMarkets) یک بروکر بین‌المللی فارکس و CFD معتبر در سطح جهان است که بیش از ۱۳ سال سابقه فعالیت در ارائه خدمات مالی دارد. این بروکر با زبان فارسی پشتیبانی می‌شود و از بروکرهای مناسب برای معامله‌گران ایرانی است.

بروکر آی اف سی مارکتس یک شرکت مالی بین‌المللی است که شرایط بسیار مطلوبی را برای معاملات حرفه‌ای فراهم می‌کند. بیش از ۶۰۰ ابزار معاملاتی دارد که شامل جفت ارزها،‌ فلزات گران‌بها، CFDها، معاملات آتی کریپتو و… می‌شود. این بروکر توسط بسیاری از سازمان‌های نظارتی بین‌المللی مانند، CySEC اروپا و BVI FSC رگوله شده است.

آموزش بروکر آی اف سی مارکتس

بروکر IFCMarkets با ۱۸ زبان به ‌طور ۲۴ ساعته پشتیبانی می‌شود که یکی از این زبان‌ها، ‌زبان فارسی است. این بروکر با اسپرد شناور و قیمت‌های رقابتی که ارائه می‌دهد، برای انواع روش‌های معاملاتی مانند اسکالپینگ، ‌هجینگ و سایر استراتژی‌ها مناسب است.

حساب‌های معاملاتی IFCMarkets به‌راحتی با بیت کوین و از طریق کیف‌پول بیت ولت یا انتقالات بانکی، ‌مستر کارت، ویزاکارت و بعضی از کیف‌پول‌های الکترونیکی قابل شارژ است.

 

نحوه ثبت نام و افتتاح حساب در بروکر آی اف سی مارکتس

برای افتتاح حساب در این بروکر،‌ به سایت اصلی آی اف سی مارکتس IFCMarkets مراجعه کنید. با تغییر پرچم، زبان فارسی را انتخاب کنید و با تکمیل فرم ثبت‌نام برای خود یک حساب کاربری ایجاد و با دریافت ایمیل، آن را تایید نمایید. پس از اینکه آدرس ایمیل‌تان تایید شد، یک حساب واقعی یا مجازی بسازید.

آموزش بروکر آی اف سی مارکتس

پس از افتتاح حساب،‌ می‌توانید وارد پنل معاملاتی خود شوید و به‌صورت واقعی یا مجازی اقدام به معامله کنید. در مرحله بعدی، ‌لازم است که یکی از نرم‌افزارهای معاملاتی متاتریدر۴، متاتریدر ۵ یا NetTradeX را دانلود کنید تا با استفاده از پلتفرم‌های معاملاتی آن ترید خود را انجام دهید.

آموزش بروکر آی اف سی مارکتس

 

انواع حساب‌های معاملاتی IFCMarkets

همانطور که پیش از این توضیح دادیم، این بروکر سه پلتفرم معاملاتی مختلف را برای کاربرانش فراهم کرده و هر کدام از این پلتفرم‌ها؛ متاتریدر۴، متاتریدر ۵ ونت ترید دارای حساب‌های معاملاتی متفاوتی هستند که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

 

حساب‌های معاملاتی IFCMarkets در متاتریدر ۴

حساب‌های معاملاتی استاندارد فیکس، میکرو فیکس و پم فیکس در متاتریدر ۴ پشتیبانی می‌شوند که جزئیات آن را در ادامه می‌خوانیم:

۱. استاندارد فیکس (Standard-Fixed)

گفتنی است که حداقل واریزی در این حساب، هزار دلار یا یورو است و حداقل حجم معاملات برای معامله‌گران حرفه‌ای با مقدار دارایی زیاد، ۰.۱ لات در نظر گرفته می‌شود. اسپرد این حساب، مقداری ثابت است که از ۱.۸ پیپ شروع می‌شود. همچنین حداکثر اهرم قابل استفاده ۱:۲۰۰ است.

۲. میکرو فیکس (Micro-Fixed)

حداقل شارژ در این حساب آی اف سی ۱ دلار یا یورو با حداکثر اهرم ۱:۴۰۰ است. حداقل حجم معاملات برای معامله‌گران تازه‌کار ۰.۰۱ لات، پیشنهاد می‌شود. مقدار اهرم در این حساب، ۱:۴۰۰ و اسپرد آن ثابت است که از ۱.۸ پیپ شروع می‌شود.

۳.  پم فیکس  (PAMM-Fixed)

حداقل شارژ برای حساب سرمایه‌گذاری «پم» (PAMM) در این کارگزاری، ۱۰۰ دلار است. حداکثر اهرم قابل استفاده نیز ۱:۲۰۰ و حداقل حجم معامله، ۰.۰۱ لات است.

 

حساب‌های معاملاتی IFC Markets در متاتریدر ۵

در متاتریدر ۵ حساب‌های استاندارد شناور، میکرو شناور و پم شناور با شرایط متفاوتی پشتیبانی می‌شوند که آن‌ها را شرح می‌دهیم:

۱. استاندارد شناور (Standard-Floating)

حداقل شارژ این حساب در متاتریدر ۵، هزار دلار یا هزار یورو است. برای معامله‌گران حرفه‌ای این حساب، حداقل حجم معاملات ۰.۱ لات و حداکثر اهرم ۱:۲۰۰ است. اسپرد در این حساب شناور بوده و از ۰.۴ پیپ شروع می‌شود.

۲. میکرو شناور (Micro-Floating)

این حساب برای معامله‌گران مبتدی بسیار مناسب است. حداقل واریز ۱ دلار، اهرم ۱:۴۰۰ و اسپرد شناور ۰.۴ پیپ است.

گفتنی است که این حساب از حساب‌های بزرگ با بیشترین ظرفیت برای سرمایه تا سقف ۵۰۰۰ دلار یا یورو است؛ از این رو، حداقل حجم معاملات در این حساب، ۰.۰۱ لات است.

۳. پم شناور (PAMM-Floating)

حساب سرمایه‌گذاری پم شناور بروکر آی اف سی در متاتریدر ۵ قابل دسترس است. حداقل شارژ این حساب ۱۰۰ دلار و حداکثر اهرم در دسترس ۱:۲۰۰ است.

اسپرد در حساب سرمایه‌گذاری متاتریدر ۵ این بروکر، شناور است و از ۰.۴ پیپ شروع می‌شود. به‌علاوه، حداقل حجم معاملات در این حساب ۰.۰۱ لات است.

 

حساب‌های معاملاتی در نت تریدر (NetTradeX)

۱. مبتدی فیکس و شناور  (Beginner Fixed & Floating)

این حساب در پلتفرم اختصاصی بروکر آی اف سی در دسترس مشتریان قرار گرفته است. حداقل شارژ این حساب ۱ دلار یا یورو بوده و حداکثر اهرم قابل استفاده در آن، ۱:۴۰۰ است. اسپرد در این حساب، به دو صورت شناور و فیکس قابل محاسبه است که مقادیر آن به ترتیب از ۰.۴ و ۱.۸ پیپ شروع می‌شود. حداقل حجم معامله در این حساب ۱۰۰ واحد است.

۲. استاندارد فیکس و شناور (Standard Fixed & Floating)

این حساب برای معامله‌گران حرفه‌ای‌تر در نظر گرفته شده است. حداقل شارژ این نوع حساب ۱۰۰۰ دلار یا ۱۰۰۰ یورو و حداکثر اهرم قابل استفاده در این حساب، ۱:۲۰۰ است. اسپرد در این حساب در دو حالت شناور و فیکس است که به ترتیب از ۰.۴ و ۱.۸ پیپ شروع می‌شوند. حداقل حجم معامله در این حساب نیز ۱۰ هزار واحد است.

 

حساب دمو در بروکر  IFC Markets

بسیاری از معامله‌گران مبتدی تمایل دارند تا قبل از ورود به بازار فارکس و انجام معاملات واقعی (Real)، در حساب‌های دمو و یا آزمایشی تجربه لازم را به‌دست آورند و بعد با اعتماد به‌نفس بیشتری وارد بازار واقعی شوند. شاید هم برای تست قابلیت‌های یک بروکر و ابزارهایی که دارد تصیم به افتتاح حساب دمو بگیرند.

حساب‌های دموی این بروکر، در تمامی پلتفرم‌های معاملاتی، متاتریدر ۴ و ۵ و نت تریدر قابل دسترسی هستند.

 

واریز و برداشت بروکر آی اف سی مارکتس

روش‌های متنوعی برای واریز و برداشت در حساب بروکر آی اف سی مارکتس وجود دارد که کار نقل و انتقال را برای مشتریان ایرانی ساده کرده است.

کاربران ایرانی این بروکر می‌توانند به‌راحتی وجوه ریالی خود را به‌طور مستقیم از طریق بانک‌های داخلی به حساب‌شان منتقل کنند. همچنین،‌ روش‌های‌ واریز و برداشت از طریق کریپتو، وب‌مانی، پرفکت‌مانی و انواع کارت‌های اعتباری وجود دارد که به‌راحتی قابل استفاده هستند.

گفتنی است که واریز و برداشت وجه به حساب معاملاتی شامل کمیسیون نمی‌شود؛ اما ممکن است در روش پرداخت کریپتو یا ریالی، مبلغی به‌عنوان نرخ تبدیل ارز از حساب شما کم شود.

 

ویژگی‌های مهم بروکر آی اف سی مارکتس

بروکر IFC Markets امکانات خاصی را برای کاربران ایرانی فراهم آورده که شامل ابزارهای معاملاتی متنوع،‌ حساب دمو،‌ حساب اسلامی، ‌واریز و برداشت ریالی، سایت و پشتیبانی به زبان فارسی می‌شود.

از جمله این امکانات می‌توان به سایت فارسی و پشتیبانی به زبان فارسی در ۷ روز هفته اشاره کرد. همچنین، حساب‌های متنوعی برای تریدرها با سلیقه‌ها و استراتژی‌های مختلف دارد که سرمایه‌گذاران مبتدی تا حرفه‌ای از آن‌ها استفاده می‌کنند.

علاوه‌برآن، حساب‌های بدون بهره یا اسلامی برای ساکنان کشورهای اسلامی در نظر گرفته شده که برای استفاده از این قابلیت باید فرم درخواست حساب‌های اسلامی را تکمیل و برای بروکر ارسال کنید. علاوه‌برآن، در بروکر IFC Markets کارمزدها از طریق اسپرد و سوآپ (بهره شبانه) دریافت می‌شوند.

بروکر آی اف سی مارکتس توسط شرکت AIG Europe Limited بیمه شده است؛ موسسه‌ای که پرداخت غرامت بیمه حرفه‌ای برای موسسات مالی را به عهده دارد. به این ترتیب، وجوه معامله‌گران به‌طور جداگانه از وجوه شرکت در یک حساب بانکی مستقل نگهداری می‌شوند و بروکر به هیچ عنوان نمی‌تواند از آن‌ها ( به جز برای تامین مارجین معاملات کاربران در بازارهای مالی) استفاده کند.

ویژگی‌های مهم بروکر ifcmarkets

 

سخن پایانی

برای ورود به بازار فارکس، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ایرانی به یک بروکر احتیاج دارند که از معاملات آن‌ها پشتیبانی کند. بروکر آی اف سی مارکتس (IFC Markets) از جمله بروکرهای بین‌المللی است که خدمات زیادی برای ایرانیان فراهم کرده‌ است. این بروکر اعتبار و امنیت بالایی دارد و حساب‌های متنوعی برای انواع معامله و سرمایه‌گذاری در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

نکاتی که در این مقاله ذکر شد تنها به‌منظور معرفی بروکرهای مطرح بوده است؛ پیش از انتخاب بروکر برای انجام معاملات فارکس، حتما تحقیقات کامل انجام دهید و با متخصصان این حوزه مشورت کنید. مجموعه حسینی فایننس هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال انتخاب شما و مشکلات احتمالی ندارد.
ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. با توجه به اینکه آی اف سی قبرس (Infin Markets Limited سابق) با MiFID (دستورالعمل بازارهای ابزارهای مالی) کمیسیون اروپا مطابقت دارد و توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس (CySEC) تحت مجوز شماره «147/11» مجوز دارد. می توان آن را قابل اعتماد دانست؟

    1. سلام اعتبار بروکر رو باید خودتون ارزیابی بکنید و تحقیق کنید. ما این مسئولیت رو نمی‌پذیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا