دوره منتور شیپ
آموزش فارکسپلتفرم‌های معاملاتی

آموزش بروکر اچ‌وای‌سی‌ام (HYCM) | نحوه ثبت نام و معاملات

بازار فارکس یکی از بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری بین‌المللی است که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران برای ورود به این بازار باید ابتدا در یک بروکر مناسب با نیازهای خود ثبت‌نام کنند. درواقع بروکرها نقش یک واسط را بین خریداران و فروشندگان بازار فارکس ایفا می‌کنند و باعث تسهیل انجام عملیات می‌شوند. بروکرهای بسیاری در بازار فارکس فعال هستند که از نظر امنیت، میزان سابقه، حجم معاملات روزانه، تنوع در روش‌های واریز و برداشت و ارائه خدمات پشتیبانی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

بروکر HYCM یکی از بروکرهای فعال در بازار فارکس است که بیش از ۴۰ سال سابقه فعالیت دارد. این بروکر به‌واسطه سابقه بالای خود، از محبوبیت بسیاری در بین سرمایه‌گذاران بازار فارکس برخوردار است. به همین منظور در این مقاله قصد داریم ابتدا به معرفی بروکر HYCM بپردازیم و سپس نحوه ثبت‌نام و انجام معاملات در آن را به‌طورکامل شرح دهیم. پس اگر در فرآیند ثبت‌نام در این بروکر با مشکل مواجه شده‌اید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

معرفی بروکر HYCM

بروکر HYCM‌ ازجمله بروکرهای معتبر و باسابقه در بازار فارکس است که خدمات خود را به کاربران ایرانی نیز ارائه می‌دهد.

بروکر «اچ‌وای‌سی‌ام» (HYCM) زیر مجموعه گروه Henyep بوده که از سال ۱۹۹۸ فعالیت خود را آغاز کرده است. این بروکر سابقه طولانی مدتی در بازار فارکس دارد و با ارائه قابلیت‌ها و ابزارهای معاملاتی متنوع در چند دسته دارایی توانسته به جایگاه نسبتا خوبی در بین کاربران دست یابد.

این بروکر تحت نظارت سازمان رفتارهای مالی انگلیس و کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس قرار دارد، به همین دلیل ازجمله بروکرهای قابل اعتماد در بازار فارکس است. بروکر HYCM‌ امکان انجام معاملات جفت ارزهای فارکس، سهام‌های CFD، شاخص‌ها و کالاهای بسیاری را ازطریق پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵ برای کاربران خود فراهم کرده است.

نکته قابل توجه دیگر این است که این بروکر درحال‌حاضر از زبان فارسی پشتیبان نمی‌کند، اما کاربران در داخل ایران می‌توانند به‌راحتی در بروکر HYCM ثبت‌نام کرده و از خدمات آن استفاده کنند. باتوجه‌به تحریم‌ها، کاربران ساکن ایران برای ورود به وب‌سایت بروکر باید ابتدا به V*P*N ‌متصل شوند.

گفتنی است که امکان افتتاح حساب واقعی و دمو برای کاربران بروکر اچ وای سی ام در نظر گرفته شده است. کاربرانی که قصد تست استراتژی‌های معاملاتی خود دارند می‌توانند یک حساب دمو ایجاد کنند.

ویژگی‌های بروکر HYCM

 

انواع حساب معاملاتی در بروکر HYCM

در بروکر HYCM امکان انتخاب سه نوع حساب معاملاتی وجود دارد که با نام‌های Fixed ،Classic و Raw شناخته می‌شوند.

برخلاف سایر بروکرها که دارای تعداد زیادی حساب هستند، بروکر HYCM تنها سه حساب معاملاتی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این حساب‌های معاملاتی از نظر برخی ویژگی‌ها نظیر میزان اسپرد تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند و هر یک برای دسته‌ای از معامله‌گران با استراتژی‌های خاص خودشان مناسب است.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سرمایه‌گذاران در انتخاب حساب معاملاتی، حداقل مبلغ واریزی است. در هر سه حساب بروکر HYCM معامله‌گران برای افتتاح حساب به حداقل ۲۰ دلار نیاز دارند. مسئله دیگر میزان اسپرد معاملات است که این معیار در حساب Fixed ثابت بوده و برابر با مقدار ۱.۵ پیپ است. این در حالی است که مقدار اسپرد در دو حساب دیگر شناور است. میزان اسپرد در حساب معاملاتی Classic از ۱.۲ پیپ و در حساب Raw از ۰.۱ پیپ آغاز می‌شود.

از نظر میزان کمیسیون نیز دو حساب Fixed و Classic بدون کمیسیون هستند اما در حساب معاملات Raw به ازای هر لات معامله ۴ دلار از حساب کاربر به‌عنوان کمیسیون کسر می‌گردد. گفتنی است که معامله‌گران با انتخاب هر یک از این حساب‌ها حداکثر تا اهرم ۵۰۰ امکان معامله خواهند داشت.

 

نحوه ثبت نام در بروکر HYCM

ثبت‌نام در بروکر اچ‌وای‌سی‌ام همانند بسیاری از بروکرهای دیگر بسیار آسان است. با کلیک بر روی دکمه Open An Account قرار داده شده در این لینک، صفحه‌ای مشابه به تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. در این صفحه همانطورکه در تصویر زیر مشخص است باید نام، نام‌خانوادگی، ایمیل و شماره همراه خود را وارد کنید و سپس بر روی دکمه Next بزنید.

آموزش بروکر HYCM

در ادامه باید سایر اطلاعات شخصی نظیر تاریخ تولد به میلادی و آدرس محل سکونت خود را وارد کنید. درصورتی‌که کشور محل اقامت و کشوری که در آن مالیات پرداخت می‌کنید در یک جا قرار دارد، تیک مربوط به متن قرارداده شده در قسمت بالا را فعال کنید. درنهایت بر روی دکمه Next کلیک کنید تا به مراحل بعدی هدایت شوید.

آموزش بروکر HYCM

مرحله بعدی مربوط به اطلاعات حساب معاملاتی شما است. در این قسمت باید نوع پلتفرم معاملاتی، نوع حساب و ارز پایه را مشخص کرده و سپس بر روی دکمه Next کلیک کنید.

آموزش بروکر HYCM

در فرم زیر دو سوال با موضوع «آیا شما فردی هستید که به US گزارش می‌دهد؟» و «آیا شما فردی سیاسی هستید؟» پرسیده شده است. جواب هر دو سوال را بر روی No قرار دهید و یک رمز عبور برای حساب کاربری خود بسازید. درنهایت تیک مربوط به پذیرش قوانین و مقررات و دریافت اطلاعیه‌ها و اخبار را فعال کرده و بر روی دکمه Submit کلیک کنید تا حساب کاربری شما ایجاد گردد. اگر مایل به دریافت اخبار مربوط به بروکر HYCM نیستید، می‌توانید تیک مربوط به دریافت اطلاعیه و اخبار را فعال نکنید. همچنین رمز عبور انتخابی شما باید حداقل ۸ کلمه و شامل اعداد، حروف بزرگ و کوچک و کاراکتر باشد.

آموزش بروکر HYCM

پس از تکمیل مراحل بالا، ثبت‌نام شما با موفقیت انجام خواهد شد. پیش از انجام معاملات باید مدارک شناسایی و محل سکونت خود را به‌منظور تایید اطلاعات بارگذاری کنید.

 

احراز هویت در بروکر HYCM

احراز هویت در بروکر HYCM همانند سایر بروکرها امری مهم و ضروری است. درواقع احراز هویت در بروکرها به‌منظور حفظ امنیت و ارائه خدمات بهتر به کاربران صورت می‌گیرد. پس از ورود به پنل کاربری خود، بر روی عبارت Verify Your Profile در قسمت بالای صفحه کلیک کنید. احراز هویت در بروکر HYCM شامل دو مرحله Financial profile و Upload Documents است که در ادامه آورده شده است.

  • مرحله اول: در بخش Financial profile باید اطلاعات مالی خود نظیر میزان تقریبی درآمد سالانه به دلار، میزان پس‌انداز و سرمایه‌گذاری، مقدار تقریبی سرمایه موجود برای معامله در ۱۲ ماه آینده و وضعیت اشتغال خود را وارد کنید. درنهایت تیک مربوط به پذیرش قوانین و مقررات را فعال کرده و بر روی گزینه Submit بزنید.

آموزش بروکر HYCM

  • مرحله دوم: در ادامه به بخش Upload Documents بروید. در این قسمت ابتدا باید تصویر یکی از مدارک هویتی خود نظیر پاسپورت، کارت ملی یا گواهینامه رانندگی را بارگذاری کنید. توجه داشته باشید تصاویری که در این بخش قرار می‌دهید شفاف، روشن و بدون برش باشد.

آموزش بروکر HYCM

پس از بارگذاری مدارک تایید هویت نوبت به وارد کردن اطلاعات محل سکونت می‌رسد. همانطورکه در تصویر زیر مشاهده می‌کنید در این قسمت باید اطلاعات و مشخصات آدرس محل سکونت خود را به لاتین وارد کنید.

آموزش بروکر HYCM

در آخرین گام از مراحل احراز هویت باید گواهی اثبات محل سکونت خود را بارگذاری کنید. برای اثبات محل سکونت می‌توانید صورت حساب بانکی (درصورتی‌که آدرس محل سکونت در آن ذکر شده باشد)، قبوض خدماتی نظیر قبض آب، برق و گاز یا هر نوع مدرک نشان‌دهنده آدرس محل سکونت متعلق به خود را بارگذاری کنید.

آموزش بروکر HYCM

پس از ارسال مدارک احراز هویت باید منتظر تایید کارشناسان بروکر hycm باشید. کارشناسان در صورت صحت مدارک، حساب معاملاتی شما را ظرف مدت دو روز کاری فعال خواهند کرد.

 

روش‌های واریز و برداشت در بروکر HYCM

یکی از مهم‌ترین مسائل در هنگام انتخاب بروکر، توجه به روش‌های واریز و برداشت است. بروکر HYCM ازجمله بروکرهای فعال در حوزه فارکس است که از تمام روش‌های واریز و برداشت رایج مانند انتقال بانکی، کارت‌های بانکی مثل ویزا کارت و مستر کارت، «اسکریل» (Skrill)، «نتلر» (Neteller) و ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بسته به روش واریز و برداشت انتخابی درخواست‌های کاربران را انجام می‌دهد.

گفتنی است که این بروکر امکان شارژ حساب با استفاده از ارزهای دیجیتال را برای راحتی بیشتر کاربران قرار داده است.

 

سخن پایانی

بروکر HYCM ازجمله بروکرهای باسابقه در بازار فارکس است که امکان انجام معاملات جفت ارزهای فارکس، سهام، شاخص‌ها و کالاهای بسیاری را برای کاربران خود فراهم کرده است. از مزایای این بروکر می‌توان به پشتیبانی از پلتفرم‌های معاملاتی محبوب نظیر متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵ و ارائه روش‌های واریز و برداشت متنوع اشاره کرد.

همچنین این بروکر دارای سه نوع حساب معاملاتی متنوع است؛ درنتیجه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران باتوجه‌به نیازهای معاملاتی خود می‌توانند هر یک از این حساب‌ها را انتخاب کنند. گفتنی است که فعالان بازار سرمایه برای استفاده از خدمات این بروکر باید ابتدا در این بروکر ثبت‌نام کنند و سپس اقدام به افتتاح حساب نمایند. فراموش نکنید که پیش از ورود به وب‌سایت hycm به فیلترشکن متصل شوید.

اگر شما هم تجربه کار با بروکر HYCM را دارید، تجارب خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

نکاتی که در این مقاله ذکر شد تنها به‌منظور معرفی بروکرهای مطرح بوده است؛ پیش از انتخاب بروکر برای انجام معاملات فارکس، حتما تحقیقات کامل انجام دهید و با متخصصان این حوزه مشورت کنید. مجموعه حسینی فایننس هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال انتخاب شما و مشکلات احتمالی ندارد.
ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بروکر اچ وای سی ام را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین بروکرهای جهان با 40 سال سابقه فعالیت دانست که بیشترین دارایی‌های قابل معامله را به شما ارائه می‌کند. این بروکر حساب‌های معاملاتی فوق‌العاده‌ای دارد که اسپرد و کمیسیون آن‌ها به شدت جذاب و رقابتی هستند. بروکر HYCM با اعتبار بالا به کاربران ایرانی خدمات معامله‌گری را ارائه می‌کند.بروکر اچ وای سی ام تخصص کاملی در ارائه خدمات بازرگانی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا