دوره پرایس اکشن ict
آموزش فارکسابزارهای معاملاتی

اکسپرت فارکس چیست؟ چگونه اکسپرت را اجرا کنیم؟

دوره حضوری منتور شیپ

فعالیت در بازار فارکس به دلیل گستردگی و پیچیدگی که این بازار دارد، کار سختی به نظر می‌رسد. حتما تاکنون برای شما این سوال پیش آمده که چگونه باید در این بازار فعالیت کرد و معاملات موفقی انجام داد. ابزارهای متفاوتی وجود دارند که در این مسیر به تریدرها و سرمایه‌گذاران کمک می‌کنند.

یکی از این ابزارها برنامه اکسپرت فارکس است که به‌عنوان یک مشاور و راهنما می‌تواند در انجام معاملات به فرد معامله‌گر کمک کند. از آنجایی‌که این نرم‌افزارها از مدل ریاضی الگوبرداری شده‌اند، منطقی و حساب‌شده عمل می‌کند و می‌تواند قابل‌اعتماد باشد. در مقاله حاضر قصد داریم به معرفی برنامه اکسپرت فارکس و نحوه کار با آن بپردازیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

اکسپرت فارکس چیست؟

«اکسپرت فارکس» (Expert Forex) یک نرم‌افزار معاملاتی است که مانند یک مشاور متخصص عملکردهای معاملاتی را به‌صورت اتوماتیک انجام می‌دهد.

کلمه اکسپرت به فردی ماهر و متخصص اشاره می‌کند، اما در فارکس و تحلیل بازار سهام به ابزاری می‌گویند که یک تریدر به کمک آن استراتژی‌های تحلیلی خاص خود را تبدیل به کد می‌کند و با وارد کردن آن‌ها به «متاتریدر» (MetaTrader) می‌تواند به تحلیل هرچه دقیق‌تر سهام خاصی بپردازد.

نرم‌افزار اکسپرت فارکس موقعیت‌های معاملاتی مناسب را به معامله‌گران فارکس اطلاع می‌دهد و آن‌ها را برای موفقیت در معاملات راهنمایی می‌کند. این نرم‌افزار قابلیت مدیریت معاملات را دارد و می‌تواند به‌جای تریدر معاملات را مدیریت کند. همچنین می‌تواند مدیریت ریسک نیز انجام دهد.

داده‌ها و اطلاعات نمودارهای اکسپرت به‌طور پیوسته در حال به‌روز شدن هستند. برنامه اکسپرت به زبان MQL متاتریدر است و بر روی متاتریدر نیز اجرا می‌شود. این برنامه بر اساس یک الگوی ریاضی طراحی شده است که از داده‌های قبلی برای پیدا کردن بهترین نقاط ورود به معامله استفاده می‌کند.

 

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

راهنمای دانلود، ‌نصب و استفاده از اکسپرت فارکس

پس از اینکه برنامه اکسپرت مورد نظر خود را با جستجو در گوگل، پیدا و دانلود کردید باید آن را به متاتریدر اضافه کنید:

سایت‌های دانلود اکسپرت فارکس

  • مرحله اول: پس از دانلود Expert، محل ذخیره آن را به خاطر بسپارید. متاتریدر را بر روی سیستم خود باز کنید و به قسمت (File) بروید،‌ گزینه Open Data Folder را انتخاب کنید.

آموزش اکسپرت فارکس

  • مرحله دوم: به قسمت MQL4 بروید و از آنجا پوشه Expert را انتخاب کنید.

آموزش اکسپرت فارکس

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها
ما در دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها که در سایت حسینی فایننس در اختیار شما قرار گرفته است، مفاهیم و اصول سرمایه‌گذاری در بازار طلا را به شما آموزش خواهیم داد. بعد از دیدن این دوره، می‌توانید با اعتماد به نفس کافی وارد بازار طلا شده و به‌کسب درآمد بپردازید.
  • مرحله سوم: فایل اکسپرت دانلود شده را کپی کرده و به این پوشه اضافه کنید.

آموزش اکسپرت فارکس

 

نحوه عملکرد اکسپرت فارکس

اکسپرت به‌عنوان یک راهنما و مشاور متخصص فارکس به کمک شاخص‌های متنوع، بازار و همچنین رفتار معامله‌گران حاضر در بازار را تجزیه و تحلیل می‌کند و سیگنالی در مورد فرصت‌های معاملاتی در اختیار تریدر قرار می‌دهد.

اکسپرت‌‌ها شبیه به ربات‌های فارکس که نوع دیگری از نرم افزارهای معاملاتی خودکار هستند، عمل می‌کنند. یکی از تفاوت‌های عمده بین ربات و اکسپرت این است که اکسپرت سیگنال ورود به معامله می‌‌دهد،‌ در حالی‌که ربات بدون نیاز به اجازه تریدر در لحظه معامله را انجام می‌دهد. با این وجود ممکن است که این اصطلاحات به جای یکدیگر استفاده شوند.

برخی از اکسپرت‌های فارکس برای کنترل کامل حساب شما طراحی شده‌اند؛ به این صورت که قبل از اینکه تصمیم بگیرد چه‌مقدار از موجودی شما در معرض خطر قرار می‌گیرد، به مانده حساب جاری شما نگاه می‌کند.

علاوه‌بر آن، ممکن است با بررسی معاملات به این نتیجه برسد که باید یک معامله متوقف یا سود برداشت شود. به محض اینکه اکسپرت فارکس اطلاعات لازم را داشته باشد، شرایط فعلی بازار را نیز در نظر می‌گیرد. در نتیجه، زمانی‌که یک موقعیت خاص در بازار ظاهر شود، به شما اطلاع می‌دهد.

طیف وسیعی از اکسپرت‌ها برای متاتریدر ۴ و ۵ موجود است. تمام اکسپرت‌ها با یک هدف طراحی شده‌اند و آن خودکارسازی کامل فرآیند معاملات فارکس و کسب سود است. اکسپرت‌ها برای سنجش شرایط بازار و تصمیم‌گیری در مورد معاملات از اندیکاتورهای تکنیکال استفاده می‌کنند. قبل از استفاده از یک اکسپرت، ابتدا باید به نمودار دارایی مدنظر در متاتریدر متصل شوید. اکسپرت می‌تواند به‌طور همزمان ده‌ها عامل را برای تصمیم‌گیری در مورد انجام معاملات در نظر بگیرد.

 

انواع اکسپرت فارکس

نرم افزارهای اکسپرت فارکس با توجه به کاری که انجام می‌دهند، انواع مختلف، اتو تریدینگ، مدیریت چارت، آنتی مارتینگل و اندیکاتور دارند.

برای استفاده از اکسپرت فارکس ابتدا باید هدف خود را از استفاده این ابزار مشخص کنید و بعد در سایت‌های معتبر به دنبال آن بگردید.

۱. اکسپرت اتوتریدینگ: اکسپرت اتوتریدینگ علاوه‌بر خرید و فروش، ‌بازار را نیز تحلیل و پردازش می‌کند. انواع مختلف اکسپرت‌های اتوتریدینگ شامل اکسپرت مک دی، ایرپلن و ریاضی می‌شوند.

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع پرایس اکشن
پرایس اکشن (Price Action) یکی از شیوه‌‌های برتر معامله‌‌گری است که در آن داده‌‌های قیمت، مبنای تحلیل ارزهای دیجیتال قرار گرفته و باعث می‌شود معامله‌‌گر بتواند نقاط ورود و خروج را برای معامله شناسایی کند.

۲. اکسپرت مدیریت چارت: اکسپرت مدیریت چارت تنها چارت قیمت دارایی را مدیریت می‌کند و برای انجام معامله به تریدر نیاز دارد. این اکسپرت توانایی انجام معامله بدون دستور تریدر را ندارد.

۳. اکسپرت آنتی مارتینگل: اکسپرت آنتی مارتینگل بر اساس استراتژی آنتی مارتینگل (مارتینگل معکوس) طراحی شده است که برای به حداکثر رساندن سود به شیوه افزایش اندازه پوزیشن در معاملات موفق و کاهش اندازه پوزیشن در معاملات ناموفق عمل می‌کند.

۴. اکسپرت اندیکاتور: اکسپرت اندیکاتور بر اساس عملکرد یک یا چند اندیکاتور طراحی شده است و معمولا مبنای محاسبات آن ثابت است. اکسپرت غیر اندیکاتور درست برعکس این اکسپرت، اصول محاسباتی ثابتی ندارد.

 

مزایای اکسپرت فارکس

گاهی اوقات، استرس برای انجام معاملات به یکی از چالش‌های بزرگ معامله‌گران تبدیل می‌شود. در چنین مواقعی، بسیاری از تریدرها از برنامه اکسپرت استفاده می‌کنند.

ممکن است گاهی شما دسترسی به رایانه و معاملات‌تان نداشته باشید، ‌در این شرایط نیز اکسپرت می‌تواند دارایی شما را مدیریت کند و بدون دخالت دادن احساساتی مثل؛ ترس، حرص، طمع و… اقدام به انجام معامله کند.

اکسپرت، استرس انجام معامله را از بین می‌برد و به طور همزمان می‌تواند چندین متغیر را در نظر بگیرد، کاری که انسان به‌راحتی قادر به انجام آن نیست. یک اکسپرت حتی سریع‌تر از انسان تصمیم می‌گیرد و معامله می‌کند.

به کمک اکسپرت فارکس می‌توانید آگاهانه‌تر تصمیم‌گیری کنید و شانس خود را برای کسب سود در فارکس افزایش دهید. به‌طور کلی انتخاب استراتژی درست و مناسب، کسب سود در فارکس را تضمین می‌کند که امری بسیار ضروری در معاملات بازار است.

اکسپرت فارکس

 

سخن پایانی

ابزارهای متفاوت و متعددی برای کمک به تریدرها دربازارهای مالی ساخته شده‌‌اند؛ یکی از این ابزارها اکسپرت فارکس است که به عنوان یک راهنما یا مشاور در کنار معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در بازار عمل می‌کند. استفاده از انواع این اکسپرت‌‌ها به هدف شما بستگی دارد.

اکسپرت‌ها احساسات انسان را ندارند و کمک می‌کنند تا تصمیمات منطقی بگیرید و همچنین با مدیریت ریسک می‌توانند شما را در معاملات‌تان همراهی و راهنمایی کنند. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با اکسپرت فارکس آشنا کنیم و نحوه استفاده از آن را توضیح دهیم.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بنابر مطالعاتی که من قبلا داشتم اکسپرت های معاملاتی شبهه نرم‌افزارهایی هستند که بیشتر آن‌ها به زبان MQL برنامه نویسی شده و روی متاتریدر نصب می‌شوند. یک اکسپرت می‌تواند فعالیت‌های مختلفی از جمله مدیریت مالی، معامله یا ارائه سیگنال را انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا