دوره پرایس اکشن ict
آموزش فارکسپلتفرم‌های معاملاتی

آموزش بروکر فارکس ایت کپ (Eightcap) | نحوه ثبت نام و معاملات

دوره حضوری منتور شیپ

یکی از اولین قدم‌ها برای ورود به بازار فارکس انتخاب یک بروکر خوب و معتبر است. فاکتورهای زیادی برای رتبه‌بندی بروکرهای فارکس وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به رگوله بودن، سابقه فعالیت، پشتیبانی از حساب‌های متنوع، طرح‌های تشویقی و… اشاره کرد. علاوه بر این، یک عامل مهم دیگر برای سرمایه‌گذاران ایرانی وجود دارد و آن سازگار بودن بروکر مورد نظر با ملیت ایرانی و کاربران داخل ایران است.

بروکری که امروز در مجموعه حسینی فایننس قرار است در مورد آن صحبت کنیم «ایت کپ» (Eightcap) نام دارد. این بروکر که جزو کارگزاری‌های فارکس قدیمی به حساب می‌آید توانسته اعتماد معامله‌گران را از سرتاسر جهان به خود جلب کند. اما آیا کاربران ایرانی هم می‌توانند با بروکر ایت کپ در فارکس معامله کنند؟ این سوالی است که در مقاله امروز می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم. همچنین نحوه عضویت و افتتاح حساب در این بروکر نیز آموزش داده خواهد شد.

بنابراین اگر به دنبال انتخاب یک بروکر خوب هستید و ایت کپ یکی از گزینه‌های شماست، خواندن این مقاله را به‌شدت توصیه می‌کنیم. لطفا تا انتها همراه ما باشید.

بروکر ایت کپ (Eightcap) چیست؟

ایت کپ یکی از بروکرهای فارکس استرالیایی است که کاربران ایرانی امکان فعالیت مستقیم در آن را ندارند.

ایت کپ بروکر فارکسی است که فعالیت خود را از سال ۲۰۰۹ میلادی آغاز کرد. این بروکر که دفتر مرکزی آن در ملبورن استرالیا قرار دارد، هدف خود از تاسیس این بروکر را ارائه خدمات مالی با کیفیت به مشتریان خود اعلام کرده است.

بروکر Eightcap امکان خریدوفروش بیش از ۸۰۰ دارایی معاملاتی را فراهم کرده و به ادعای خود در سرتاسر جهان دفتر رسمی دارد. جوایز متعددی نیز در طول این سال‌ها به این بروکر اعطا شده که شاید مهم‌ترین آن جایزه بهترین بروکر سال ۲۰۲۳ از نظر نهاد GFA باشد.

در بررسی هر بروکر فارکس مهم‌ترین عامل بحث قانون‌مندی یا به اصطلاح رگوله بودن آن بروکر است. خوشبختانه ایت کپ رگوله چندین نهاد معتبر بین‌المللی را دریافت کرده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به «کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا» (ASIC)، «مرجع راهبرد امور مالی انگلستان» (FCA)، «کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس» (CySec) و «کمیسیون اوراق بهادار باهاما» (SCB) اشاره کرد.

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

اما هرچقدر هم از اعتبار و کیفیت بالای یک بروکر صحبت کنیم، در صورتی که بروکر مورد نظر خدمات خود را در اختیار کاربران ایرانی قرار ندهد، برای ما فایده‌ای نخواهد داشت. هرچه باشد بسیاری از مخاطبان اصلی این مقاله کاربران داخل ایران هستند که به دنبال بروکری سازگار با شرایط کشورمان می‌گردند. در مورد ایت کپ باید بگوییم که متاسفانه این بروکر با سرمایه‌گذاران ایرانی کار نمی‌کند و نمی‌توان با مدارک ایرانی در آن ثبت‌نام و احراز هویت کرد.

بنابراین اگر می‌خواهید از داخل ایران وارد بازار فارکس شوید و بروکر Eightcap یکی از گزینه‌های مدنظر شما است، باید بگوییم که امکان فعالیت با هویت ایرانی در این بروکر وجود ندارد و بهتر است به دنبال بروکر دیگری مثل ویندزور بگردید.

بروکر ایت کپ در یک نگاه

 

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها
ما در دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها که در سایت حسینی فایننس در اختیار شما قرار گرفته است، مفاهیم و اصول سرمایه‌گذاری در بازار طلا را به شما آموزش خواهیم داد. بعد از دیدن این دوره، می‌توانید با اعتماد به نفس کافی وارد بازار طلا شده و به‌کسب درآمد بپردازید.

آموزش ثبت نام در بروکر Eightcap

در زمان نگارش این مقاله دسترسی به سایت بروکر ایت کپ از داخل ایران مسدود نیست و می‌توانید وارد آن شوید. اما اگر با کلیک روی گزینه «Create Account» بخواهید حسابی در این بروکر ایجاد کنید پیغام خطایی برایتان نمایش داده خواهد شد؛ در این پیغام گفته شده که به دلیل قوانین بین‌المللی امکان ثبت‌نام در بروکر فارکس ایت کپ برای ایرانیان وجود ندارد و برای همین نمی‌توانید مراحل ثبت‌نام را طی کنید.

در هر صورت مراحل عضویت در ایت کپ بسیار راحت است و بعد از پر کردن اطلاعات اولیه مثل نام، نام خانوادگی و آدرس ایمیل ثبت‌نام اولیه انجام می‌شود. در مرحله بعدی ایمیلی از طرف بروکر برای شما ارسال می‌شود تا درستی آدرس ایمیلی که وارد کردید، تایید شود.

در مراحل بعدی نیز اطلاعات کامل‌تری همچون تاریخ تولد، آدرس محل سکونت، کد پستی و… از شما گرفته می‌شود که بعد از تکمیل آن‌ها می‌توانید بدون محدودیت از خدمات این بروکر استفاده کنید.

 

انواع حساب در بروکر ایت کپ

در بروکر ایت کپ با سه نوع حساب واقعی به نام‌های استاندارد، خام و تریدینگ ویو مواجه هستیم. ضمن اینکه امکان ایجاد حساب دمو نیز وجود دارد.

هر سرمایه‌گذار استراتژی معاملاتی خاص خود را دارد و اینطور نیست که نیازهای تمام معامله‌گران یکی باشد. برای همین بسیاری از بروکرهای فارکس حساب‌های معاملاتی خود را در چند نوع عرضه می‌کنند که هرکدام مناسب طیف خاصی از معامله‌گران است. تمام این حساب‌ها شما را به بازار فارکس متصل می‌کنند اما تفاوت‌های جزئی در آن‌ها وجود دارد.

برای مثال یک نوع حساب اسپرد کمتری نسبت به حساب دیگر دارد و حداقل سرمایه مورد نیاز آن نیز کمتر است. در حالی که حساب دیگر نیاز به سرمایه اولیه زیادی دارد و کمیسیون آن زیاد است.

در بروکر ایت کپ با سه نوع حساب واقعی طرف هستیم که شامل حساب «خام» (Raw)، «استاندارد» (Standard) و «تریدینگ ویو» (TradingView) می‌شود.

حساب خام برای کسانی مناسب است که اکثر معاملات خود را روی جفت ارزها انجام می‌دهند یا تجربه بسیار زیادی دارند. در این نوع حساب اسپرد در کمترین حالت به صفر پیپ هم می‌رسد و حداقل سرمایه مورد نیاز آن ۱۰۰ دلار است. کمترین مقدار معامله نیز در حساب خام ۰.۰۱ لات است که البته به دارایی مورد معامله بستگی دارد.

معامله‌گرانی که ترجیح می‌دهند معاملاتشان بدون کمیسیون باشد، می‌توانند از حساب استاندارد بروکر ایت کپ استفاده کنند. در این نوع حساب اسپرد معاملات در کمترین حالت به ۱ پیپ می‌رسد و کمترین سرمایه‌ای که می‌توانید واریز کنید ۱۰۰ دلار است. در این نوع حساب نیز کمترین مقدار معامله تنها ۰.۰۱ لات است.

حساب تریدینگ ویو نیز با همکاری پلتفرم آماری تریدینگ ویو عرضه می‌شود. همان‌طور که می‌دانید تریدینگ ویو سایتی است که در آن می‌توان نمودار دارایی‌های مختلف را مشاهده کرد. در این حساب نیز حداقل واریز ۱۰۰ دلار بوده و اسپرد معاملات نیز بسیار کم است.

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع پرایس اکشن
پرایس اکشن (Price Action) یکی از شیوه‌‌های برتر معامله‌‌گری است که در آن داده‌‌های قیمت، مبنای تحلیل ارزهای دیجیتال قرار گرفته و باعث می‌شود معامله‌‌گر بتواند نقاط ورود و خروج را برای معامله شناسایی کند.

افرادی هم که به دنبال حساب آزمایشی هستند می‌توانند یک حساب دمو باز کرده و با سرمایه مجازی به انجام معامله در بازار فارکس بپردازند. طبیعتا در این نوع حساب نباید انتظار هیچ سودی را داشته باشید و هدف، تنها آشنایی با محیط فارکس و معامله در آن است.

 

روش‌های واریز و برداشت در بروکر Eightcap

روش‌های واریز و برداشت بروکر ایت کپ شامل ویزا کارت، مسترکارت، انتقال بانکی و ارزهای دیجیتال بیت کوین و تتر می‌شود.

در بروکر ایت کپ روش‌های مختلفی برای واریز و برداشت تدارک دیده شده است. کسانی که «ویزا کارت» (Visa Card) یا «مسترکارت» (Mastercard) دارند به راحتی می‌توانند با این کارت‌ها حساب خود در بروکر را شارژ کنند. همچنین امکان استفاده از «پی پل» (PayPal) و انتقال بانکی نیز وجود دارد.

البته وقتی از انتقال بانکی صحبت می‌کنیم منظورمان در حالت کلی است و نمی‌توان با کارت‌های عضو شتاب داخل کشور در این بروکر پرداختی را انجام داد. دلیل آن هم عدم ارائه خدمات این بروکر به کاربران ایرانی است که در بخش‌های قبلی در مورد آن صحبت کردیم.

علاوه بر این، با استفاده از ارزهای دیجیتال «تتر» (Tether) و «بیت کوین» (Bitcoin) نیز می‌توان عملیات پرداخت را انجام داد. ارزهای دیجیتال محبوبی مثل «اتریوم» (Ethereum) یا «ریپل» (Ripple) در ایت کپ پشتیبانی نمی‌شوند و اگر این رمزارزها را دارید، ابتدا باید آن‌ها را در صرافی‌های دیگر به بیت کوین یا تتر تبدیل کنید.

 

مدارک مورد نیاز برای احراز هویت بروکر ایت کپ

مدارک مورد نیاز برای احراز هویت ایت کپ شامل کارت ملی، گواهینامه و گذرنامه می‌شود. همچنین برای احراز محل سکونت مدارکی همچون سند دولتی یا قبض آب و برق مورد نیاز است.

به‌منظور مبارزه با پول‌شویی و جلوگیری از تامین مالی گروه‌های تروریستی، تمامی بروکرهای معتبر فارکس کاربران خود را ملزم به تایید هویت خود می‌کنند. این کار با استفاده از مدارکی همچون کارت ملی یا گذرنامه انجام می‌شود که در این بخش می‌خواهیم به آن‌ها اشاره کنیم.

همان‌طور که گفتیم کاربران ایرانی نمی‌توانند به‌صورت مستقیم در بروکر ایت کپ ثبت‌نام و فعالیت کنند. برای همین نباید انتظار داشته باشید که با مدارک ایرانی امکان وریفای حساب وجود داشته باشد.

با این حال در حالت کلی مدارک مورد نیاز برای وریفای حساب بروکر Eightcap شامل گذرنامه، کارت ملی یا گواهینامه رانندگی می‌شود. همچنین برای تایید محل سکونت شما نیز مدارکی مثل قبض آب و برق، گواهینامه رانندگی یا هر سندی نیاز است که توسط دولت یا نهاد مالی منتشر شده باشد.

البته برخی سایت‌های ایرانی پکیج‌های احراز هویت ایت کپ و سایر بروکرهای بین‌المللی را برای فروش قرار داده‌اند که با تهیه مدارک جعلی انجام می‌شود. روش کار این سایت‌ها بدین صورت است که با مشخصات و چهره واقعی خودتان مدارک جعلی کشورهای دیگر را برایتان آماده می‌کنند و شما می‌توانید با این مدارک احراز هویت خود را انجام دهید. با این حال این کار از نظر قانونی مشکل دارد و ریسک انجام آن نیز بالاست.

 

سخن پایانی

بروکر ایت کپ (Eightcap) فعالیت خود را از سال ۲۰۰۹ میلادی آغاز کرده و برای همین جزو بروکرهای نسبتا قدیمی بازار فارکس به حساب می‌آید. دفتر مرکزی این بروکر در ملبورن استرالیا واقع شده و رگوله چندین نهاد معتبر از جمله ASIC را نیز دارد.

با این حال ایت کپ جزو بروکرهایی است که معامله‌گران ایرانی نمی‌توانند به صورت مستقیم از آن استفاده کنند. در واقع ایت کپ به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که برای ایرانیان وجود دارد، خدمات خود را در اختیار کاربران ایرانی قرار نمی‌دهد و هیچ پشتیبانی فارسی هم انجام نمی‌شود.

در هر صورت برای کسانی که در خارج از کشور ساکن هستند یا می‌خواهند با روش‌های تغییر هویت در بروکر ایت کپ فعالیت کنند، در مقاله امروز آموزش ثبت‌نام این بروکر را شرح دادیم. همچنین در مورد انواع حساب و روش‌های واریز و برداشت آن نیز صحبت کردیم و گفتیم با رمزارزهایی مثل بیت کوین و تتر می‌توان حساب خود را در این بروکر شارژ کرد.

نکاتی که در این مقاله ذکر شد تنها به‌منظور معرفی بروکرهای مطرح بوده است؛ پیش از انتخاب بروکر برای انجام معاملات فارکس، حتما تحقیقات کامل انجام دهید و با متخصصان این حوزه مشورت کنید. مجموعه حسینی فایننس هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال انتخاب شما و مشکلات احتمالی ندارد.
ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا