دوره منتور شیپ
پلتفرم‌های معاملاتی

تریدینگ ویو چیست؟ آشنایی با پلتفرم (Trading View) + لینک دانلود

هدف ما در این مقاله معرفی شبکه‌ ارائه‌ خدمات اجتماعی تریدیگ ویو به سرمایه‌گذاران است. تریدینگ ویو به‌عنوان یک ابزار کمکی برای سرمایه‌گذاران مبتدی و حرفه‌ای در بازارهای جهانی شناخته شده است و نمودارهای این سایت می‌توانند تاثیرات قابل توجهی در پیشرفت سهام و معاملات شما بگذارند. تریدینگ ویو برای تحلیل بازارهای مالی مختلف مانند سهام، فارکس، ایندکس، طلا و ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر با سیستم بازارهای بورسی آشنایی داشته باشید، حتما می‌دانید که سود در نهایت متعلق به کسی است که اطلاعات بیشتری از شرایط بازار و عوامل موثر در نوسانات قیمت داشته باشد. بنابراین می‌توان گفت که استفاده از تریدینگ ویو برای تمام سرمایه‌گذاران ضرورت دارد. این مقاله اطلاعاتی از قبیل کاربرد، مزایا، معایب و نحوه‌ کار کردن با شبکه‌ تریدینگ ویو را در اختیار شما قرار خواهد داد. در قسمت بعد با نگاهی دقیق‌تر به بررسی تریدینگ ویو می‌پردازیم.

دانلود نرم افزار تریدینگ ویو

دانلود نسخه دسکتاپ

 

تریدینگ ویو

 

تریدینگ ویو یک پلتفرم مجهز به انواع نمودارهای قیمتی برای بازارهای مالی مختلف (به‌غیر از بورس ایران) است که با ارائه ابزارهای تکنیکال مورد نیاز به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا پیش از انجام معاملات، روند قیمت را تحلیل کنند.

وبسایت «تریدینگ ویو» (Trading view) وضعیت بازارهای سهامی را به‌صورت تخصصی و بسیار دقیق بر روی نمودارهای مختلف به نمایش درمی‌آورد و همچنین به کاربران اجازه می‌دهد از ابزار تخصصی خاصی که دارد استفاده کنند تا بتوانند پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌های خود را داشته باشند.

شما به‌راحتی می‌توانید به وب‌سایت تریدینگ ویو دسترسی پیدا کنید و از اطلاعات موجود برای تحلیل بهتر بازار و همچنین خرید و فروش محصول مورد نظر خود بهره بگیرید. طبیعی است که در دست داشتن چنین اطلاعاتی، به فهم و تحلیل بهتر شرایط حاکم در بازار کمک خواهد کرد. کاربران می‌توانند تحلیل‌های خودشان را در سایت تریدینگ ویو به اشتراک بگذارند.

همین ویژگی به تنهایی می‌تواند تحولی عظیم در بازارهای سرمایه‌گذاری به وجود بیاورد. بنابراین می‌توان گفت که شبکه‌ تریدینگ ویو بستری را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید از نظرات و اطلاعات کاربران در نقاط مختلف جهان استفاده کنید. برخی از پژوهشگران تریدینگ ویو را به‌عنوان یک ابزار تخصصی برای تحلیل بازارهای سهامی می‌شناسند.

جالب است بدانید که تمام خدماتی که بیان شد تنها با ساختن حساب کاربری به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در این بین برخی از افراد برای دریافت اطلاعات تخصصی‌تر، مبلغ مشخصی را به سایت پرداخت می‌کنند.

بسیاری از کاربران با دیدن سایت تریدینگ ویو گمان می‌کنند که قادر به درک اطلاعات ارائه‌شده در نمودارها نخواهند بود، اما این دیدگاه کاملا اشتباه است. نمودارهای سایت تریدینگ ویو اطلاعات تخصصی را در ساده‌ترین قالب‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند. ویژگی‌های کاربردی و منحصر به فرد سیستم تریدینگ ویو، نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است.

جهت ورود به سایت تریدینگ ویو اصلی کلیک کنید

 

تریدینگ ویو چه کاربردی دارد؟

تریدینگ ویو با ابزارها و امکانات رایگانی که در اختیار معامله‌گران و سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد کمک می‌کند تا پیش از اینکه وارد معامله شوند، بازار دارایی را تحلیل کنند و با درک بهتری از بازار تصمیم بگیرند.

تریدینگ ویو با ارائه‌ اطلاعات دقیق و کاربردی به درک بهتر شما از شرایط بازارهای سهامی کمک می‌کند. سایت تریدینگ ویو به گونه‌ای طراحی شده که کار کردن با آن برای مبتدیان هم بسیار ساده به نظر می‌رسد. از سوی دیگر اطلاعات به‌قدری تخصصی هستند که حتی سرمایه‎‌گذاران حرفه‌ای هم می‌توانند از آن بهره بگیرند. ابزارهای تخصصی موجود در تریدینگ ویو این امکان را به کاربران می‌دهند که با استفاده از اطلاعات، نمودارهای دلخواه خود را رسم کنند. در حقیقت شما بدون نیاز به نصب برنامه و با استفاده از مرورگر می‌توانید از خدمات سایت تریدینگ ویو استفاده کنید.

تریدینگ ویو این امکان را به شما می‌دهد تا ایده‌های خود را کشف کنید و در عین حال جامعه‌ بزرگ سرمایه‌گذاران سراسر جهان نیز شاهد استعداد‌های شما باشند. بنابراین تریدینگ ویو علاوه بر ارائه‌ خدمات رایگان، به دیده شدن استعدادهای کشف‌نشده‌ کاربران نیز کمک بسزایی می‌کند. به‌اشتراگ‌گذاشتن ایده‌ها، خرید و فروش را برای شما آسان‌تر می‌کند، زیرا شما در تریدینگ ویو شاهد اقدامات سرمایه‌گذاران بزرگ و مطرح در بازار هستید و این موضوع به خودی خود قابلیت تحلیل شما را تقویت خواهد کرد.

 

مزایا‌ی تریدینگ ویو

در ابتدا این نکته را در نظر بگیرید که سایت تریدینگ ویو با ارائه‌ ابزارهای تخصصی، رقابت در بازار بورس را برای شما آسان‌تر می‌کند؛ زیرا کاربران با استفاده از تحلیل‌ سرمایه‌گذاران بزرگ و مطرح جهان شانس بیشتری برای کسب سود در بازارهای مورد نظر خود خواهند داشت.

تریدینگ ویو بهترین نمودارهای جهان را در اختیار شما قرار می‌دهد. نمودارها به‌صورتی طراحی شده‌اند که تمام اطلاعات را به ساده‌ترین شکل ممکن در اختیار شما قرار می‌دهند. کاربران با یک نگاه سطحی می‌توانند از آخرین قیمت‌ها مطلع شوند و با توجه به اطلاعات، وضعیت بازار را پیش‌بینی کنند.

داده‌های موجود در سایت تریدینگ ویو قابل اطمینان هستند، زیرا تمام آمار‌ها قبل از انتشار توسط چندین سازمان تحقیقاتی مورد بررسی قرار می‌گیرند. کارشناسان سایت تریدینگ ویو نیز برای تحلیل دقیق‌تر بازار از ابزارهای هوشمند و تخصصی استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر زبان برنامه‌ریزی «پاین اسکریپت» (Pine Script) که در تریدینگ ویو مورد استفاده قرار می‌گیرد، کارایی شبکه را تا حد زیادی بالا برده است. پاین اسکریپت یک زبان برنامه‌ریزی بسیار قدرتمند است و در حقیقت همین برنامه تحلیل و اشتراک‌گذاری شاخص‌ها را برای کاربران امکان‌پذیر کرده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه تریدینگ ویو یادآوری زمان معاملات مهم در بازار‌های بورسی است، بنابراین کاربران با استفاده از این قابلیت هیچ فرصتی را برای کسب سود بیشتر از دست نخواهند داد.

شما با استفاده از تریدینگ ویو، سهام‌های خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت می‌کنید. دسترسی کاربران به بزرگ‌ترین شبکه‌ تحلیل بازارهای سرمایه‌‌گذاری و دریافت حجم زیادی از اطلاعات، قدرت خلاقیت‌تان را بر‌می‌انگیزد. علاوه بر این شما به‌راحتی می‌توانید با استفاده از قابلیت‌های موجود در سایت تریدینگ ویو، نمودارهای مورد نظر خود را رسم کنید و با سایر کاربران به اشتراک بگذارید. این نکته را هم در نظر بگیرید که تریدینگ ویو تنها تحلیل و سرمایه‌گذاری را برای کاربران آسان‌تر خواهد کرد و تصمیم نهایی توسط خود شما گرفته خواهد شد.

سایت تریدینگ ویو مستقیما با بازارهای سهامی در ارتباط است، بنابراین به‌روزترین اطلاعات تنها در این شبکه در اختیار شما قرار خواهد گرفت و داشتن اطلاعات تخصصی، در دست گرفتن بازارهای جهانی را امکان‌پذیر می‌کند.

تریدینگ ویو با ارائه‌ فیلترهای مختلف، دستیابی به اطلاعات مورد نظر کاربران را بسیار ساده کرده است. برای مثال به‌راحتی می‌توانید پرفروش‌ترین ارزهای دیجیتال را در ماه گذشته، با دیدن نمودارهای مختلف شناسایی و تحلیل کنید.

 

معایب تریدینگ ویو

همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد، خدمات اولیه‌ سایت تریدینگ ویو به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، اما می‌توان گفت که قیمت دریافت خدمات پیشرفته و اختصاصی، بیش از حد انتظار در نظر گرفته شده است. همین موضوع موجب می‌شود که برخی کاربران از کار کردن با سایت تریدینگ ویو به‌صورت کامل دست بکشند.

از سوی دیگر عدم ارائه‌ اطلاعات کافی برای خریدوفروش‌ روزانه در نسخه‌ اختصاصی، یکی از معایب دیگر سایت تریدینگ ویو محسوب می‌شود. در حقیقت این امکان وجود دارد که کاربران با در نظر گرفتن اطلاعات به‌روزرسانی نشده به خریدوفروش سهام بپردازند و ضررهای قابل توجهی را متحمل شوند. البته بهتر است که سایت تریدینگ ویو را به عنوان یک ابزار تخصصی برای درک بهتر و شناختن استراتژی‌های بازار بشناسید و بدانید که معاملات شما در این سایت انجام نمی‌شوند.

طبق گزارشات اعلام‌شده، تعدادی از خدمات و ابزارهای ابتدایی برای تحلیل و رسم نمودار تنها در صورت خرید حساب اختصاصی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. ذخیره‌ نمودار‌ها در تریدینگ ویو کار آسانی نیست و در اکثر موارد کاربران شک دارند که فرایند ذخیره‌سازی با موفقیت به اتمام رسیده است یا خیر. بسیاری از کاربران نیز به ضعف سیستم مدیریت خبرگزاری تریدینگ ویو اشاره می‌کنند.

هم اکنون که با وب‌سایت و کاربردهای آن تا حدودی آشنا شده‌اید، به مباحثی از قبیل نحوه‌ استفاده از تریدینگ ویو می‌پردازیم.

نقاط قوت و ضعف تریدینگ ویو

 

تقسیم‌بندی صفحات در تریدیگ ویو

پیشرفت تکنولوژی بسیاری از مشکلات را برطرف کرده است، برای مثال مقایسه‌ شاخص‌های مختلف بازارهای سهامی، کار پیچیده‌ای است و حتی اگر در این زمینه تجربه نداشته باشید با یک نگاه ساده به نمودارها دچار سردرگمی خواهید شد. در حقیقت می‌توان گفت که بررسی اطلاعات مربوط به بازارهای سهامی در گذشته، تنها توسط تحلیل‌گران و متخصصان این رشته امکان‌پذیر بود، از سوی دیگر تحلیل‌گران هم زمان زیادی را صرف دسته‌بندی و بررسی دقیق آمارهای ارائه‌شده می‌کردند تا در نهایت بتوانند بهترین راهکارها را به سرمایه‌گذاران ارائه دهند.

اما این مشکل در دنیای تکنولوژی امروز تا حد زیادی برطرف شده است، شما به‌راحتی می‌توانید با استفاده از سایت تریدینگ ویو نمودارهای مختلف را در یک صفحه‌ مرورگر قرار دهید و باهم مقایسه کنید. ارائه‌ این قابلیت تحولی عظیم را در سرعت فرایند تحلیل به وجود آورده است، زیرا حتی کاربران مبتدی می‌توانند با بررسی همزمان چند نمودار و کسب اطلاعات بیشتر قدرت تحلیل خود را تقویت کنند.

 

امکان رسم بر روی نمودارها

در این قسمت به ویژگی ایجاد تغییرات دلخواه کاربران در نمودارها می‌پردازیم. وبسایت تریدینگ ویو با ارائه‌ نمودارهای مختلف، اطلاعات بازارهای بورسی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، علاوه بر این شما می‌توانید با استفاده از ابزارهایی که بر روی صفحه‌ سایت به نمایش درمی‌آیند، تغییرات دلخواه خود را در نمودار لحاظ کنید. برای مثال تعدادی از سرمایه‌گذاران شاخص‌های مختلفی را بر روی نمودار مورد بررسی قرار می‌دهند و زیاد شدن تعداد نمودارها، فرآیند تحلیل را برای آن‌ها پیچیده‌تر خواهد کرد، بنابراین برای تسهیل کار و به خواست خود کاربران، برخی از شاخص‌ها از روی نمودار حذف خواهند شد.

استفاده از وبسایت تریدینگ ویو، اصلا کار سختی نیست و شما به محض کار کردن با سایت تمامی نکات لازم برای طراحی نمودار و بررسی صحیح اطلاعات را یاد خواهید گرفت. در آخر این نکته را هم در نظر بگیرید که برخی از کاربران با پرداخت هزینه‌ای مشخص از خدمات اختصاصی شبکه بهره‌مند می‌شوند، بنابراین امکانات و ابزارهای تخصصی این افراد برای رسم نمودار از سایر کاربران بیشتر خواهد بود.

 

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی وب‌سایت تریدینگ ویو پرداختیم که امکان بررسی و تحلیل بازرهای سهامی را به کاربران خود می‌دهد. باید توجه کنید که بدون ثبت نام در این وبسایت می‌توان از برخی از خدمات آن بهره برد، ولی برای استفاده از برخی دیگر از ابزار نیاز دارید که ثبت نام کنید که هزینه‌ آن رایگان است. اگرچه بعضی از ابزار تخصصی‌تر آن نیاز به پرداخت هزینه به صورت ماهیانه دارند.

همان‌طور که در بالا نیز ذکر شد، ابزار و تحلیل‌هایی که در این وب‌سایت با آن مواجه می‌شوید، می‌تواند تاثیرات مثبتی روی سرمایه‌گذاری شما داشته باشد. پس پیشنهاد می‌کنیم که مقاله‌ آموزش تریدینگ ویو را از دست ندهید تا با نحوه‌ ثبت نام و استفاده از ابزار این وب‌سایت آشنا شوید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. “تریدینگ ویو” یک اصطلاح در دنیای تجارت و معاملات مالی است. این اصطلاح به معنای دیدگاه و نگرشی است که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در بازارهای مالی به آن پایبند هستند. تریدینگ ویو به معنای دیدگاهی مثبت و سازنده نسبت به معاملات مالی است، که به معامله‌گران کمک می‌کند تا با آرامش و تمرکز به بازارها نگاه کنند و تصمیمات خود را با تحلیل دقیق و مطالعه کمی از شرایط بازار بگیرند.

    در تریدینگ ویو، معامله‌گران به دنبال ایجاد یک راه‌برنامه و استراتژی مشخص هستند و به جای ورود به معاملات تصادفی و بدون برنامه، تصمیم‌گیری‌هایشان را بر اساس آموزه‌های معاملاتی متناسب با بازار انجام می‌دهند. تریدینگ ویو به معامله‌گران تازه‌کار و حرفه‌ای کمک می‌کند تا هدف‌گذاری صحیح و موفقیت در بازارهای مالی را دنبال کنند.

    بنابراین، تریدینگ ویو به معنای دستیابی به دیدگاه و استراتژی مناسب در تجارت و سرمایه‌گذاری مالی است که به معامله‌گران اعتماد و انضباط در تصمیم‌گیری را آموزش می‌دهد.

  2. سلام ، من بعد از ثبت نام و یکی دوبار بازکردن تریدینگ ویو دیگه نمیتونم سایت رو باز کنم و به مشکل خوردم ،با هر مرورگری که امتحان میکنم باز نمیشه ، امکانش هست راهنماییم کنید که مشکلم رو حل کنم ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا