دوره منتور شیپ
آموزش فارکسپلتفرم‌های معاملاتی

آموزش بروکر آمارکتس (Amarkets) | نحوه ثبت نام و معاملات

انتخاب بروکر فارکس برای سرمایه‌گذاران ایرانی کار سخت و چالش برانگیزی است. طی سال‌های اخیر که ایران مورد تحریم‌های شدید قرار گرفت،‌ بسیاری از بروکرها ارائه خدمات خود را به ایرانیان قطع کردند. اما ناامید نشوید! هنوز هم بروکرهای قابل‌اعتماد زیادی هستند که به معامله‌گران ایرانی خدمات ارائه می‌دهند.

فقط هنگام انتخاب بروکر فارکس باید بسیار با دقت بین آن‌دسته از بروکرهای معتبری که به ایرانیان خدمات می‌‌دهند جستجو کنید و از اینکه مجوز رگولاتوری دارند، مطمئن شوید.

زمانی که در حال بررسی انواع بروکر ایرانی هستید به این نکته توجه داشته باشید که این بروکرها شعبات کارگزار اصلی باشند و تیمی فارسی زبان برای بخش ایرانی آن فعالیت کند. این که بروکری وب‌سایت فارسی داشته باشد، دلیل برآن نیست که در ایران فعالیت می‌کند یا ایرانی است.

پس از آشنایی با بازار فارکس و یادگیری اصطلاحات فارکس و نحوه معاملات، انتخاب بهترین بروکر فارکس برای ورود به این بازار از اقدامات ضروری است. در این مقاله می‌خواهیم شما را با بروکر «آمارکتس» (Amarkets) و نحوه کار با آن آشنا کنیم.

معرفی بروکر آمارکتس

بروکر آمارکتس یکی از بروکرهای مناسب و قابل‌اعتماد است که به کاربران ایرانی خدمات مالی ارائه می‌دهد. این بروکر خدمات معامله مربوط به بیش از ۵۰۰ ابزار مالی از سهام و اوراق بهادار گرفته تا جفت ارزهای فارکس و رمزارزها را پشتیبانی می‌کند.

بروکر آمارکتس از مهرماه ۱۳۸۶ (اکتبر ۲۰۰۷) فعالیت خود را در زمینه ارائه خدمات مالی آغاز کرد. این بروکر برای بیش از ۵۰۰ ابزار معاملاتی از جمله جفت‌ارزهای فارکس، فلزات، ارزهای دیجیتال، شاخص‌ها، سهام، کالاها، اوراق قرضه و… خدمات خریدوفروش ارائه می‌دهد.

از ویژگی‌های مهم آمارکتس، پشتیبانی از خدمات معاملاتی ایرانیان است و طی سال‌ها با خدمات بی‌عیب و نقصی که به مشتریان ایرانی خود ارائه کرده در حال تبدیل شدن به یکی از مطرح‌ترین بروکرها برای سرمایه‌گذاران ایرانی است.

قطعی ناگهانی اینترنت حین انجام معامله و تاخیر در ثبت سفارش خریدوفروش از مشکلاتی است که تریدرهای ایرانی با آن رو‌به‌رو هستند؛ اما بروکر آمارکتس توانسته این مشکل را برطرف کند. درست است که برای کار با این پلتفرم باید از نرم‌افزارهای تغییر IP استفاده کرد ولی کیفیت خدماتی که فراهم کرده‌است، ارزش آن را دارد.

دفتر مرکزی آمارکتس در جزیره سنت وینست واقع شده است و تحت رگولاتوری FSA و Financial Commissio قرار دارد. گفتنی است که سرمایه کاربران بروکر آمارکتس تا سقف ۲۰ هزار دلار بیمه شده است و هر زمان که تمایل داشته باشند، گزارش ریز معاملات حسابرسی‌شده خود را از مجموعه VMT (Verify My Trade) دریافت می‌کنند.

معامله‌گران ایرانی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار فارکس را دارند، می‌توانند از طریق ثبت‌نام در این بروکر اقدام کنند. لازم است بدانید که برای دسترسی به سایت اصلی حتما باید فیلترشکن روشن کنید. این بروکر برای استفاده ساده‌تر کاربران اپلیکیشن سیستم‌عامل‌های iOS و Android را نیز طراحی کرده است که به‌راحتی از منابع معتبر قابل دانلود هستند.

مزایا و معایب امارکتس

 

آموزش ثبت‌نام و افتتاح حساب در آمارکتس

برای ورود به بازار فارکس ابتدا لازم است که در یک بروکر بین‌المللی، حساب باز کنید. باتوجه به اینکه آمارکتس مجهز به زبان فارسی مخصوص فارسی زبانان است، روند ثبت‌نام آن بسیار ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد.

برای افتتاح حساب در بروکر آمارکتس تنها کافی‌ست به سایت رسمی آن مراجعه کنید؛ امکان تغییر زبان سایت به زبان فارسی تنها با کلیک بر پرچم ایران وجود دارد.

ثبت نام در امارکتس

اگر قصد دارید که یک حساب کاربری در بروکر Amarkets بسازید، بر روی گزینه «افتتاح حساب» کلیک کنید؛ با وارد کردن مشخصات و ایمیل خود می‌توانید یک حساب استاندارد افتتاح کنید. پس از وارد کردن اطلاعاتتان جزئیات ورود به سیستم برای شما ایمیل می‌شود.

بروکر امارکتس

حداقل موجودی لازم برای افتتاح حساب در این بروکر، ۱۰۰ دلار و حداکثر لوریجی که به معاملات تعلق می‌گیرد، ۱:۳۰۰۰ است. واریز و برداشت‌های در این بروکری در وجه ریال، بیت کوین، تتر و سایر رمز ارزها امکان‌پذیر است. این بروکر مجهز به ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی فارسی، کپی تریدینگ و حساب اسلامی است.

 

کپی تریدینگ در آمارکتس

«کپی تریدینگ» (Copy Trading) یکی از قابلیت‌های صرافی آمارتکس است که به کاربران امکان کپی کردن معاملات تریدرهای حرفه‌ای و باتجربه را می‌دهد.

پلتفرم کپی تریدینگ آمارکتس، با اتصال شما به یک تریدر حرفه‌ای، اجازه می‌دهد تا مدل معاملاتی آن را برای خود کپی کنید. در این روش هم شما با کپی کردن معاملات پربازده به سود می‌رسید و هم تریدرهای حرفه‌ای از کپی‌شدن معاملات‌شان سود کسب می‌‌کنند.

برای استفاده از این قابلیت، باید وارد قسمت «معاملات» شده و با انتخاب گزینه «کپی تریدینگ» برای افتتاح حساب اقدام کنید.

ثبت نام امارکتس

 

انواع حساب‌های آمارکتس

بروکر آمارکتس برای معامله‌گران مبتدی تا حرفه‌ای، حساب‌های معاملاتی مختلفی دارد که بسته به نوع استراتژی و هدف خود از معامله، می‌توانند هر یک را انتخاب کنند. علاوه‌بر انواع حساب‌هایی که سایر بروکرها نیز ارائه می‌‌دهند، این بروکر حسابی تحت‌عنوان حساب اسلامی دارد که برای سرمایه گذاران مسلمان در نظر گرفته شده است.

 

حساب اسپرد ثابت (Fixed)

برای افتتاح حساب اسپرد ثابت در این بروکر، محدودیتی برای سپرده اولیه وجود ندارد و هیچ کارمزدی دریافت نمی‌شود. همانطور که از نامش پیداست، اسپرد ثابتی دارد و برای معامله‌گرانی مناسب است که به‌دنبال معاملات با سود ثابت هستند. حداقل مبلغ واریزی برای افتتاح این حساب، ۱۰۰ دلار یا ۱۰۰ یورو است. تریدرهایی که این حساب را انتخاب می‌کنند می‌توانند لوریجی تا ۱:۳۰۰۰ داشته باشند. میزان اسپرد معاملات با این نوع حساب، به‌اندازه ۳ پیپ و ثابت است.

 

حساب استاندارد (Standard)

حساب استاندارد ویژگی‌هایی مانند حساب ثابت دارد؛ با این تفاوت که اسپرد معاملات در این نوع حساب از ۱.۳ پیپ شروع می‌شود و رقمی متغیر است. کاربران این نوع حساب هیچ کمیسیونی پرداخت نمی‌کنند. به‌علاوه، ارز قابل پرداخت برای افتتاح این حساب، دلار و یورو است.

 

حساب خودکار خریدوفروش (ECN)

حداقل واریزی برای افتتاح حساب ECN ۲۰۰ دلار یا ۲۰۰ یورو است. میزان اسپرد در این نوع حساب شناور است و از صفر شروع می‌شود. صاحب این نوع حساب می‌تواند لوریج معاملات را تا ۱:۳۰۰۰ تنظیم کند و با واریز حداقل ۵۰۰ دلار، در حساب ECN، از تخفیف ۲۰ درصدی در معاملات خود بهره‌مند شود.

 

حساب کریپتو (Crypto)

حساب ارز دیجیتال شبیه به حساب استاندارد است؛ اما کمترین اهرم (۱:۱۰۰) را دارد. محدودیتی برای سپرده اولیه در این نوع حساب وجود ندارد و به معاملات این نوع حساب هیچ کمیسیونی تعلق نمی‌گیرد.

 

حساب اسلامی

آن‌دسته از سرمایه‌گذارانی که به‌دنبال سرمایه‌گذاری و معامله با رعایت اصول اسلامی و دینی هستند، می‌توانند از حساب اسلامی آمارکتس استفاده کنند. حساب اسلامی همان حساب‌های ثابت، استاندارد و ECN است که هزینه سواپ و کارمزد اضافی به آن تعلق نمی‌گیرد. برای استفاده از این نوع حساب، یکی از حساب‌ها را انتخاب کنید و با فعال‌سازی گزینه اسلامی در «قسمت شخصی» (Personal Area) معامله خود را انجام دهید.

البته به‌خاطر داشته باشید که این حساب برای معاملات کریپتو، ‌سهام و شاخص‌ها تعریف نشده است.

 

واریز و برداشت در بروکر آمارکتس

پس از ثبت‌نام و ورود به سایت آمارکتس، نوبت به شارژ‌ حساب می‌رسد. برای این منظور می‌توانید از حساب وب‌مانی و ACARD و Top Change استفاده کنید. در صورتی‌که هیچ‌یک از این حساب‌‌ها را نداشتید، می‌توانید از  رمز ارزهایی که برای افتتاح حساب در این بروکر مجاز هستند (بیت کوین و تتر) استفاده کنید. امکان شارژ ریالی هم برای این بروکر وجود دارد که اگر قصد استفاده از آن را دارید باید با پشتیبانی ارتباط برقرار کنید تا شما را راهنمایی کند. جای هیچ نگرانی نیست؛ چراکه پشتیبانی به زبان فارسی برای ایرانیان فراهم شده است تا هرگونه مشکل یا سوال خود را درمیان بگذارید.

اگر قصد برداشت دارایی خود را دارید،‌ گزینه برداشت را انتخاب و حسابی را که می‌خواهید به آن واریز انجام شود، مشخص کنید. میزان وجه برداشتی را تعیین کنید و در نهایت گزینه برداشت را بزنید. در این قسمت هم می‌توانید واریز را در وجه رمز ارز و به کیف‌پول دیجیتال خود انجام دهید یا مستقیم ریال برداشت کنید.

 

سخن پایانی

پیداکردن یک بروکر معتبر و قابل‌اعتماد که با ایرانیان همکاری کند و پشتیبانی به زبان فارسی داشته باشد از میان تعداد محدود این بروکرها، کار دشواری است. در این مقاله بروکر آمارکتس را به شما معرفی کردیم و نحوه کار با آن را توضیح دادیم تا کمی از دغدغه‌های شما برای سرمایه‌گذاری بکاهیم.

اکر شما تجربه کار با این بروکر را داشتید می‌توانید اطلاعات خود را با همراهان حسینی فایننس در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

نکاتی که در این مقاله ذکر شد تنها به‌منظور معرفی بروکرهای مطرح بوده است؛ پیش از انتخاب بروکر برای انجام معاملات فارکس، حتما تحقیقات کامل انجام دهید و با متخصصان این حوزه مشورت کنید. مجموعه حسینی فایننس هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال انتخاب شما و مشکلات احتمالی ندارد.
ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. یه جایی خوندم که بروکر آمارکتس یا همان به اصطلاح ای مارکتز در سال 2007 در کشور روسیه تاسیس شد وخیلی زود در سال 2009 موفق به کسب جایزه IATF در بخش کشف سال شد، کسب این جایزه واقعا نشونه اعتبار بروکر هست؟ برای کسی که مبتدی هست این بروکر واقعا مناسبه به نظرتون؟ میخوام یورو/ یو اس دی معامله کنم

  2. طبق چیز هایی که فهمیدم بروکر آمارکتس که حدود 16 سال است در بازار فارکس مشغول دادن خدمات معامله‌گری به تریدرهاست. یکی از کارگزاری‌های معتبر است که با ارائه بونوس‌های ویژه، حساب‌های معاملاتی متنوع و پشتیبانی قوی، به یک بروکر قابل اعتماد برای ایرانیان تبدیل شود.

  3. مرسی از مقاله خوبیتون، پس تو این بروکر کاربران به راحتی قادرند از امکانات امارکتس، بدون تغییر آی پی و یا استفاده از فیلترشکن استفاده نمایند. درسته؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا