دوره منتور شیپ
آموزش فارکس

بررسی تسلا در فارکس | آشنایی با TSLA‌

تسلا (Tesla Inc) یک شرکت پیشرو در تولید وسایل نقلیه الکتریکی (EV) و انرژی پاک به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است. سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به معامله سهام TSLA در بازار فارکس هستند، می‌توانند این کار را از طریق بروکرها و پلتفرم‌های مختلف انجام دهند.

معاملات در بازار فارکس شامل خریدوفروش جفت ارزهای فارکس است و سهام TSLA را می‌توان در برابر انواع جفت ارزها از جمله USD ،EUR و GBP معامله کرد. در این مقاله قصد داریم در مورد نماد تسلا در فارکس و نحوه معامله آن توضیحاتی ارائه دهیم.

معرفی تسلا

تسلا که به نام نیکلای تسلا مخترع و مهندس برق آمریکایی-صربی نام‌گذاری شده است، به‌طور جدایی‌ناپذیری با ایلان ماسک، مدیرعامل و بزرگ‌ترین سهام‌دار آن مرتبط است.

طبق اطلاعاتی که در وب‌سایت این شرکت آمده، ایلان ماسک بر طراحی، مهندسی و تولید جهانی خودروهای الکتریکی، محصولات باتری و محصولات انرژی خورشیدی تسلا نظارت دارد. از این رو، اغلب اقدامات و اظهارات ایلان باعث می‌شود که قیمت سهام تسلا دچار نوسانات شدید شود.

ایلان ماسک، ‌بزرگترین سهام‌دار تسلا

ایلان ماسک که یکی از بنیانگذاران PayPal بود، پس از اینکه این خودرو تولید شد، علاقه زیادی به ساخت آن نشان داد و سهام این شرکت را خرید. هدف او تسریع تولید و در دسترس قرار دادن خودروهای الکتریکی برای تمام افراد جامعه بود.

با خرید سهام این شرکت، ایلان ماسک، ایده اولیه تسلا را برای ایجاد یک موتور الکتریکی و در دسترس قرار دادن آن برای عموم مردم اجرایی کرد. در سال ۲۰۰۷، ایلان ماسک بزرگ‌ترین سهامدار تسلا و سپس به‌عنوان مدیرعامل انتخاب شد و این شرکت را در مسیر نوآوری هدایت کرد.

تسلا به‌عنوان یک شرکت سهامی عام، به غیر از ایلان ماسک، سرمایه‌گذاران دیگری نیز دارد که دارای تعداد زیادی سهام TSLA هستند. در این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم که ذی‌نفعان تسلا چه کسانی هستند؟

ایلان ماسک بزرگ‌ترین سهام‌دار تسلا است که حدود ۲۰ درصد از کل سهام شرکت را در اختیار دارد. در نتیجه، مالکیت سهام او به مراتب بیشتر از سایر سهام‌داران فردی و نهادی است.

در مقابل، «ونگارد» (Vanguard) و «بلک راک» (BlackRock)، دو سهام‌دار بزرگ نهادی تسلا، به ترتیب ۶.۹ درصد و ۵.۸ درصد از سهام را در اختیار دارند، در حالی‌که افراد به صورت فردی کمتر از ۱ درصد سهام شرکت را خریداری کرده‌اند. ایلان ماسک با داشتن سهم بیشتری از شرکت، تاثیر قابل‌توجهی بر تجارت و رشد آینده تسلا خواهد داشت.

 

لوگوی تسلا

آرم تسلا چیزی بیش از یک T است. همچنین نشان‌دهنده سطح مقطع یک موتور الکتریکی است که در این تصویر مشاهده می‌شود. ایلان ماسک در سال ۲۰۱۷ این لوگو را در حساب توییتر خود منتشر کرد.

در اصل، “T” به یک سپر خاکستری چسبانده شده بود، که نمادی از امنیت است. اما تسلا تصمیم گرفت با حذف لوگو آن را ساده کند. نام شرکت نیز کوتاه شد. «تسلا موتورز» اکنون به صورت کوتاه شده و با نام «تسلا» نمایش داده می‌شود.

 

نماد تسلا در فارکس

سرمایه گذرای در تسلا

تسلا در جولای ۲۰۰۳ تاسیس شد. در ژوئن ۲۰۱۰، یک IPO در نزدک برگزار کرد و ۱۳.۳ میلیون سهم از سهام عادی را به قیمت هر سهم ۱۷ دلار به فروش رساند. سهام این شرکت با نماد (TSLA) عرضه شده است. این شرکت سود سهام پرداخت نمی‌کند و قیمت سهام بسیار بالا است. به همین دلیل است که معاملات CFD ممکن است گزینه جذاب‌تری برای معامله با TSLA باشد.

طی سال‌ها وضعیت مالی تسلا کاملا پایدار بوده و درآمد این شرکت سال‌هاست که در حال رشد است. از این رو، معیارهای بازده حقوق صاحبان سهام، بازده دارایی‌ها و بازده سرمایه به کار گرفته شده برای چندین سال ثابت بوده است. این بدان معناست که شرکت تسلا در ایجاد سود نقش موثری دارد.

اگرچه تسلا در زمینه خودروهای تمام الکتریکی پیشرو به نظر می‌رسد، اما رقبایی از جمله شرکت خودروسازی فورد و جنرال موتورز دارد. معامله‌گران باید مطمئن باشند که رقبای شرکت از آن بهتر عمل نکرده‌اند؛ در غیر این صورت خطر سقوط سهام وجود خواهد داشت.

چه فاکتورهای بر سهام تسلا تاثیر می‌گذارند؟

پارامترهایی که بر قیمت سهام تسلا تاثیر می‌گذارند عبارتند از رقابت صنعتی، عملکرد شرکت، عوامل کلان اقتصادی مانند تورم و نرخ بهره، احساسات سرمایه گذاران، اخبار و رویدادها.

 

نحوه معامله نماد تسلا در فارکس

سهام تسلا را به دو روش می‌توانید معامله کنید؛ یا آن را از نزدک خریداری کنید و صاحب سهمی از شرکت تسلا شوید که این می‌تواند نوعی سرمایه‌گذاری بلندمدت به شمار آید، یا از طریق معاملات (CFD) بر روی نماد تسلا (TSLA) سرمایه‌گذاری کنید که با این کار در واقع بدون داشتن مالکیت واقعی در مورد تفاوت قیمت دارایی پایه، حدس و گمان می‌زنید.

برخی از بروکرها امکان خرید سهام بورس جهانی را برای ایرانیان فراهم کرده‌اند. از طریق این کارگزاری‌های بین‌المللی مثل آلپاری می‌توانید برای خرید نماد تسلا در بورس اقدام کنید. در سال‌های اخیر با رشد چشم‌گیری که شرکت تسلا داشته، ‌طرفداران سهام آن افزایش یافته‌اند.

معاملات CFD در قالب یک قرارداد مالی بین کارگزار و سرمایه‌گذار است که در آن یکی از طرفین موافقت می‌کند که مابه التفاوت ارزش اوراق بهادار را بین افتتاح و بسته شدن معامله به دیگری بپردازد. شما می‌توانید یک موقعیت لانگ (با گمانه زنی افزایش قیمت) یا یک موقعیت شورت (با حدس زدن اینکه قیمت کاهش می‌یابد) ایجاد کنید. این یک سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت محسوب می‌شود، زیرا CFDها در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

سخن پایانی

در فارکس همه دارایی‌ها به‌صورت جفت معامله می‌شوند. نماد تسلا (TSLA) نیز در مقابل دلار،‌ پوند و یورو به صورت قراردادهای CFD معامله می‌شود. البته امکان خرید سهام آن به‌طور مستقیم در نزدک نیز وجود دارد. با این کار شما صاحب سهمی در شرکت تسلا خواهید شد.

برای انجام این نوع معاملات در بورس جهانی حتما لازم است دانش و اطلاعات کافی را کسب کنید و مهارت و تجربه آن را از پیش به‌دست آورید. تسلا شرکت پیشرو تولیدکننده خودروهای الکترونیک و سازگار با محیط زیست است که بیشتر سهام آن به ایلان ماسک تعلق دارد. برای اینکه بیشتر با این شرکت، ‌نماد تسلا در بازار فارکس و معامله آن آشنا شوید، این مقاله تا حد زیادی به شما کمک خواهد کرد.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا