دوره پرایس اکشن ict
اطلاعات عمومی

آموزش کسب درآمد از روبیکا با ۷ روش ساده و کاربردی

دوره حضوری منتور شیپ

روبیکا یکی از اپلیکیشن‌های موبایل ایرانی است که با ارائه خدمات مختلف تلاش دارد نیازهای کاربران را برطرف سازد. این نرم‌افزار در دوران همه‌گیری کرونا و همزمان با سیاست‌های دولت برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی به محبوبیت نسبی رسید و اکنون به موقعیتی رسیده است که کسب درآمد از روبیکا به عنوان یکی از منابع پول درآوردن جوانان ایرانی به حساب می‌آید.

همان‌طور که در جریان هستید، شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای پیام‌رسان یکی از انواع اپلیکیشن‌های موبایلی هستند که همه ما روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم. برای مدت‌ها بازار چنین اپلیکیشن‌هایی در اختیار برنامه‌های خارجی همچون «واتساپ» (WhatsApp)، «تلگرام» (Telegram) و «اینستاگرام» (Instagram) قرار داشت و کاربران گزینه ایرانی مناسبی برای جایگزینی آن‌ها نداشتند.

رفته‌رفته پای اپلیکیشن‌های ایرانی نیز به بازار شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها باز شد که در این بین روبیکا به عنوان یکی از اولین اپلکیشن‌های فعال در این زمینه شناخته می‌شود. در روبیکا می‌توانید همانند تلگرام به ارسال و دریافت پیام‌های متنی، صوتی و تصویری بپردازید یا عضو کانال‌ها و گروه‌ها شوید. همچنین امکان ایجاد صفحات مشابه اینستاگرام نیز در روبیکا وجود دارد.

در ادامه قرار است ۷ روش ساده کسب درآمد از روبیکا را به شما آموزش دهیم تا اگر به دنبال منبع درآمد دیگری می‌گردید، بتوانید با استفاده از این روش‌ها پول دربیاورید.

روبیکا چیست؟

روبیکا یک اپلیکیشن پیام‌رسان ایرانی است که از کانال‌ها و گروه‌ها پشتیبانی می‌کند و بخش‌های متنوع دیگری همچون پخش فیلم و سریال نیز دارد.

«روبیکا» (Rubika) اسم اولین سوپر اپلیکیشن ایرانی است که برای اولین بار در فروردین سال ۱۳۹۷ وارد بازار شد. در این اپلیکیشن خدمات مختلفی در اختیار کاربران ایرانی قرار گرفته است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سرویس پیام‌رسان و سرویس فیلم و سریال اشاره کرد.

سرویس پیام‌رسان روبیکا عملکردی مشابه اپلیکیشن‌های محبوب خارجی مثل واتساپ و تلگرام دارد و شما می‌توانید با استفاده از آن با مخاطبان خود مکالمه متنی داشته باشید، برای یکدیگر فایل و اسناد مختلف را ارسال کنید، با یکدیگر تماس صوتی یا تصویری برقرار کنید یا حتی برای مخاطبان خود پخش زنده یا لایو بگذارید.

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

از ویژگی‌های مثبت روبیکا که البته ایده آن از تلگرام برداشته شده است، می‌توان به امکان ایجاد کانال و گروه اشاره کرد که به کمک آن می‌توانید کارهای جالب‌توجهی همچون کسب درآمد انجام دهید.

یکی دیگر از بخش‌های سوپر اپلیکیشن روبیکا، سرویس «روبینو» (Rubino) است که اگر بخواهیم به‌طور خلاصه آن را معرفی کنیم باید بگوییم روبینو اپلیکیشنی شبیه اینستاگرام است. شما می‌توانید از طریق روبیکا وارد بخش روبینو شوید و برای خود یک صفحه ایجاد کنید. سپس می‌توانید همانند پیج اینستاگرام، در صفحه روبینو خود به انتشار تصاویر و ویدیوهای خود بپردازید.

ضمن اینکه با استفاده از بخش فیلم و سریال روبیکا که به آن «درخواست ویدیوی آنلاین» (VOD) نیز گفته می‌شود،‌ می‌توانید به تماشای جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی بپردازید و از این راه خود را سرگرم کنید.

اما نحوه کسب درآمد از روبیکا چگونه است؟ بیایید در ادامه به معرفی انواع روش‌های درآمدزایی از اپلیکیشن روبیکا بپردازیم.

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها
ما در دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها که در سایت حسینی فایننس در اختیار شما قرار گرفته است، مفاهیم و اصول سرمایه‌گذاری در بازار طلا را به شما آموزش خواهیم داد. بعد از دیدن این دوره، می‌توانید با اعتماد به نفس کافی وارد بازار طلا شده و به‌کسب درآمد بپردازید.

 

۷ روش کسب درآمد از روبیکا

برای کسب درآمد از روبیکا و روبینو می‌توانید از روش بازاریابی آشناسازی استفاده کنید، خودتان یک فروشگاه و آنلاین شاپ بسازید یا با ایجاد یک کانال پرمخاطب از پلتفرم روبیکا پول بگیرید.

پلتفرم روبیکا بخش‌های مختلفی دارد که باعث شده روش‌های متنوعی نیز برای کسب درآمد از آن وجود داشته باشد. شما می‌توانید در روبیکا یک کانال یا گروه ایجاد کنید و با نمایش تبلیغات هدف‌مند به کاربران خود، کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید یک صفحه فروشگاهی در روبینو بسازید و همانند اینستاگرام محصولات خود را برای فروش قرار دهید.

اما نحوه کسب درآمد از روبیکا به اینجا ختم نمی‌شود و از طریق راه‌های دیگری نیز می‌توانید به درآمدزایی برسید. برای اینکه با تمام راه‌های کسب درآمد از اپلیکیشن روبیکا و روبینو آشنا شوید در ادامه ۷ روش برتر پول در آوردن از روبیکا را برای‌تان معرفی می‌کنیم.

کسب درامد از روبیکا

 

درآمدزایی از روبیکا با بازاریابی آشناسازی

یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد از اینترنت استفاده از روش «بازاریابی آشناسازی» یا «افیلیت مارکتینگ» (Affiliate Marketing) است که به آن «همکاری در فروش» نیز گفته می‌شود.

در این روش شما در واقع محصول یا خدمات شرکت و برند دیگری را تبلیغ می‌کنید و هر مشتری که آن محصول یا خدمات را خریداری ‌کند، مقداری از هزینه آن به عنوان کمیسیون به شما تعلق می‌گیرد.

برای همین روبیکا که یک شبکه اجتماعی و پلتفرم پیام‌رسانی است، می‌تواند به عنوان بستر مناسبی برای تبلیغات باشد. برای درک بهتر موضوع بیایید یک مثال بزنیم: شما با همکاری یک فروشگاه اینترنتی لینک‌های خرید مخصوصی را با اسم خودتان ایجاد می‌کنید و در کانال یا گروه خود در روبیکا پخش می‌کنید. بدین ترتیب هر کاربری که در روبیکا روی آن لینک کلیک کند و محصول مورد نظر را بخرد، شما نیز به درآمد می‌رسید.

مزیت استفاده از سیستم همکاری در فروش در روبیکا این است که لازم نیست خودتان محصول یا کالایی را در اختیار داشته باشید و زحمت پست کردن آن را به جان بخرید. در عوض تمام این کارها توسط تامین‌کننده انجام می‌شود و شما تنها وظیفه تبلیغ آن را برعهده دارید.

 

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع پرایس اکشن
پرایس اکشن (Price Action) یکی از شیوه‌‌های برتر معامله‌‌گری است که در آن داده‌‌های قیمت، مبنای تحلیل ارزهای دیجیتال قرار گرفته و باعث می‌شود معامله‌‌گر بتواند نقاط ورود و خروج را برای معامله شناسایی کند.

ایجاد کانال و گروه در روبیکا و کسب درآمد از آن

در روبیکا نیز امکان ایجاد کانال و گروه وجود دارد. بنابراین شما می‌توانید یک گروه یا کانال بسازید و در آن تولید محتوا کنید. بدین ترتیب روزبه‌روز به تعداد مخاطبان کانال یا گروه شما افزوده می‌شود و می‌توانید از راه نمایش تبلیغات به درآمد برسید.

برای مثال فرض کنیم شما یک کانال آموزشی و اطلاع‌رسانی در مورد زیبایی و سلامت ایجاد کرده‌اید و توانسته‌اید با فعالیت مستمر در آن مخاطب‌های زیادی را برای خود دست‌وپا کنید. در این صورت می‌توانید با شرکت‌های و فروشگاه‌های فعال در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی همکاری کرده و برند یا سایت آن‌ها را در کانال یا گروه خود تبلیغ کنید و از آن‌ها پول بگیرید.

 

سرویس کسب درآمد روبیکا

اگر در روبیکا یک کانال دارید یا در روبینو یک صفحه ایجاد کرده‌اید، می‌توانید با استفاده از سرویس درآمدزایی روبیکا نیز به درآمد برسید. در این روش لازم نیست خودتان از دیگران تبلیغ بگیرید و در کانال و صفحه خود نمایش دهید. در عوض خود پلتفرم روبیکا براساس تعداد کاربران فعال کانال، حجم ترافیک مصرفی کاربران و میزان محبوبیت صفحه روبینو به شما پول می‌دهد.

از مزایای سرویس کسب درآمد روبیکا می‌توان به امکان محاسبه درآمد کانال روبیکا و صفحه روبینو، مشاهده نمودار درآمد کسب‌شده و امکان برداشت نقدی آن اشاره کرد.

 

ایجاد پیج فروشگاهی در روبینو

همان‌طور که گفتیم روبینو بخشی از سوپر اپلیکیشن روبیکا است که از روی اینستاگرام طراحی و اجرا شده است. برای همین شما می‌توانید همانند فروشگاه‌های اینترنتی در اینستاگرام که با ایجاد پیج به فروش محصولات خود می‌پردازند، در روبینو نیز یک صفحه ایجاد کنید و محصولات خود را به ‌فروش برسانید.

این‌روزها بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند تا خریدهای خود را از آرامش خانه و به‌صورت اینترنتی انجام دهند. برای همین پیج فروشگاهی شما در روبیکا همیشه مشتری خواهد داشت. البته این به‌شرطی است که محصولات شما نیز کیفیت لازم را داشته باشند و بتوانید برای خود مخاطب جذب کنید.

برای کسب درآمد از راه ایجاد فروشگاه در روبیکا می‌توانید به دو روش عمل کنید. اولین راه این است که محصولات خود را تهیه کرده و آن را در فروشگاه فیزیکی یا انبار خود نگه‌داری کنید. با این کار وظیفه تامین محصول و ارسال آن به مشتری برعهده خودتان قرار دارد.

اما روش دیگری که برای ایجاد فروشگاه در روبیکا بدون سرمایه اولیه وجود دارد استفاده از تکنیک واسطه‌گری یا به‌اصطلاح «دراپ شیپینگ» (Dropshipping) است. در این روش نیز شما یک صفحه فروشگاهی در روبیکا ایجاد می‌کنید اما تفاوت آن با روش قبلی در این است که لازم نیست برای فروشگاه خود محصولات فیزیکی خریداری کرده و آن را انبار کنید.

در عوض با استفاده از روش واسطه‌گری می‌توانید با همکاری تامین‌کننده‌های مختلف، محصولات آن‌ها را به‌فروش برسانید. در این روش وظیفه شما معرفی محصولات یک تولیدکننده یا فروشگاه دیگر به مشتریان است و هر زمان که خریدی صورت بگیرد، شما سفارش مربوط به آن را به فروشگاه اصلی یا تولیدکننده ارسال می‌کنید. بدین ترتیب آن‌ها محصول خریداری‌شده را به خریدار ارسال می‌کنند. دلیل اینکه به این روش واسطه‌گری فروش گفته می‌شود نیز به همین علت است. زیرا شما تنها به عنوان واسط بین تامین‌کننده و خریدار عمل می‌کنید و وظیفه دیگری ندارید.

 

کسب درآمد از روبیکا با بازی کردن

کسانی که علاقه‌ای به استفاده از سایر روش‌های کسب درآمد از روبیکا ندارند، می‌توانند با استفاده از بخش «بازی کن جایزه ببر!» و با انجام بازی‌های مختلف پول دریافت کنند. روش کار بدین صورت است که شما با ورود به این بخش در روبیکا، می‌توانید یکی از بازی‌های موجود را انتخاب کنید و به انجام بازی بپردازید. بدین ترتیب اگر جزو نفرات برتر باشید، مقداری پاداش به شما تعلق می‌گیرد.

به نظر می‌رسد کسب درآمد از روبیکا با بازی کردن محدود به زمان یا افراد خاص است زیرا با بررسی نظرات کاربران روبیکا در اینترنت، بعضی از افراد به نبود این گزینه در اپلیکیشن‌های خود اشاره کرده‌اند.

 

پول درآوردن از روبیکا با یادگیری مهارت‌

یکی دیگر از روش‌های پول درآوردن از روبیکا یادگیری مهارت‌های مختلف و استفاده از آن برای کسب درآمد است. در این پلتفرم می‌توانید از طریق کانال‌های آموزشی یا ویدیوهای موجود مهارت خاصی را یاد بگیرید و سپس از آن برای کسب درآمد استفاده کنید.

برای مثال می‌توانید با آموزش‌های موجود در روبیکا معامله‌گری را یاد بگیرید و در بازارهای مالی مختلف مثل بازار ارزهای دیجیتال، بازار فارکس یا همین بازار بورس کشور خودمان ایران سرمایه‌گذاری کنید. البته توجه داشته باشید که هر آموزشی نمی‌تواند مهارت مورد نظر را به‌درستی به شما آموزش دهد و برای همین بهتر است از آموزش‌ها و دوره‌های باکیفیت استفاده کنید.

 

استخدام در روبیکا و دریافت حقوق

روبیکا یک سایت و اپلیکیشن است که یک تیم حرفه‌ای متشکل از شغل‌های مختلف آن را طراحی و اجرا کرده‌ و مدیریت می‌کنند. برای همین همیشه جا برای اضافه‌شدن نیروهای جدید به تیم توسعه‌دهنده آن وجود دارد.

این موضوع در قسمت فرصت‌های شغلی سایت روبیکا نیز قابل‌مشاهده است. شما می‌توانید با مراجعه به این بخش، فرصت‌های شغلی فعلی روبیکا را ببینید و اگر با مهارت‌های شما مطابقت داشت، درخواست استخدام دهید.

بیشتر فرصت‌های شغلی روبیکا به برنامه‌نویسی مربوط هستند و حتی رقابت‌های برنامه‌نویسی نیز در این پلتفرم برگزار می‌شود. در این رقابت‌ها تیم فنی روبیکا مسائلی را مطرح می‌کنند که علاقه‌مندان می‌توانند با حل آن‌ها توانایی‌های خود را محک بزنند.

بیشتر بدانید: چگونه درآمد اینستاگرام را فعال کنیم؟ ۸ روش کسب درآمد از اینستا

سخن پایانی

روبیکا یکی از اپلیکیشن‌های ایرانی است که برای رقابت با پلتفرم‌های مطرحی همچون تلگرام و اینستاگرام وارد بازار شد. در این برنامه که به دلیل بخش‌های متنوعش به آن سوپر اپلیکیشن هم گفته می‌شود، می‌توانید از طریق راه‌های مختلف به کسب درآمد برسید.

برای مثال می‌توانید یک کانال آموزشی ایجاد کنید و با افزایش مخاطبان خود از راه نمایش تبلیغات یا بازاریابی آشناسازی به درآمد برسید. حتی خود روبیکا نیز به کانال‌ها و صفحات مطرح روبینو پول می‌دهد و اگر بتوانید تعداد مخاطبان خود را افزایش دهید، درآمد شما نیز بیشتر می‌شود.

در مقاله امروز ۷ روش ساده و پول‌ساز کسب درآمد از روبیکا و روبینو آموزش داده شد که می‌توانید با استفاده از هریک از آن‌ها، یک شغل اینترنتی داشته باشید. نظر شما در مورد روبیکا و روش‌های کسب درآمد از آن چیست؟ آیا تاکنون از روبیکا درآمدزایی کرده‌اید یا صرفا به عنوان مصرف‌کننده از آن استفاده می‌کنید؟ لطفا تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا