🎁آخرین فرصت شرکت در سمینار «استراتژی برنده» به همراه ورک‌شاپ معامله‌گری لایو (ظرفیت بسیار محدود)🎁

اطلاعات بیشتر
دوره منتور شیپ
آموزش ارز دیجیتال

تاثیر اخبار در بازار فارکس + خبرهای مهم فارکس

یکی از مزایای بزرگ معاملات ارزها این است که بازار فارکس ۲۴ ساعت شبانه روز و پنج روز هفته (از یکشنبه، ۵ بعد از ظهر تا جمعه، ۴ بعد از ظهر به وقت شرقی) فعال است. بازار فارکس یک بازار بزرگ و بین‌المللی است که تحت‌تاثیر عوامل زیادی نوسان نشان می‌دهد.

از آنجایی که بازارها به دلیل اخبار حرکت می‌کنند، اغلب داده‌های اقتصادی مهم‌ترین عامل برای تحرکات کوتاه مدت هستند. این امر به ویژه در بازار ارز صادق است که نه تنها به اعداد اقتصادی ایالات متحده، بلکه به اخبار از سراسر جهان نیز واکنش می‌دهد. در اینجا، ما به این می‌پردازیم که چه نوع خبرهایی و چه زمانی منتشر می‌شوند، کدام داده‌ها برای معامله‌گران فارکس بیشتر اهمیت دارند و معامله‌گران چگونه می‌توانند بر اساس این اطلاعات در بازار عمل کنند.

مهم‌ترین اخبار فارکس

اخبار مهمی مانند تصمیم در مورد نرخ بهره، تورم، تولید، نرخ بیکاری و… می‌توانند تاثیر چشم‌گیری بر بازار فارکس داشته باشند.

اخبار فارکس از عوامل مهم و کلیدی در تحلیل فاندامنتال فارکس هستند. اگر از آن دسته از تریدرهایی هستید که برای انجام معاملات خود تنها به دنبال تحلیل تکنیکال بازار هستید، با چشم‌پوشی از اخبار، عوامل مهمی را نادیده می‌گیرید.

توصیه می‌شود که زمان معامله در بازار فارکس، حتما اخبار مهم را در نظر بگیرید. لازم است بدانید که در آن هفته یا در بازه معاملات شما انتشار کدام اخبار مورد انتظار است. دانستن اینکه کدام داده مهم است نیز از موضوعات کلیدی است. به طور کلی، مهم‌ترین اطلاعات مربوط به تغییرات نرخ بهره، تورم و رشد اقتصادی مانند خرده فروشی و تولید است.

۱.  تصمیمات نرخ بهره: نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی مشخص می‌شوند و نقشی اساسی در تعیین ارزش یک ارز دارند. نرخ‌های بهره بالا می‌تواند سرمایه‌گذاری خارجی را جذب کنند و تقاضا برای آن ارز را افزایش دهند، در حالی که نرخ پایین‌تر ممکن است اثر معکوس داشته باشد.

۲. خرده فروشی: با ارزیابی هزینه‌ای که مصرف‌کننده برای کالاها می‌پردازد می‌توان قدرت اقتصادی مصرف‌کننده را سنجید. تقویت خرده‌فروشی باعث تقویت پول ملی خواهد شد.

۳. تورم (قیمت مصرف کننده یا قیمت تولید کننده): تورم با اندازه‌گیری شاخص‌های قیمت مصرف‌کننده (CPI) و قیمت تولیدکننده (PPI) مشخص می‌شود. تورم سرعت افزایش قیمت کالاها و خدمات را نشان می‌دهد. بانک‌های مرکزی با این اطلاعات سیاست‌های پولی را طراحی می‌کنند و این اطلاعات بر ارزش پول و نرخ بهره تاثیر خواهند گذاشت.

۴. نرخ  بیکاری: این شاخص نرخ افراد بیکاری که به دنبال کار هستند را نشان می‌دهد. افزایش نرخ بیکاری بر احساسات بازار تاثیر می‌گذارد و منجر به نزول بازار می‌شود.

۵. تولید ناخالص داخلی: تولید ناخالص داخلی مهم‌ترین معیار برای سنجش سلامت اقتصاد است. افزایش تولید ناخالص داخلی معمولا نشان‌دهنده اقتصاد قوی است که اعتماد سرمایه‌گذاران و به احتمال زیاد، بازار سهام را تقویت می‌کند.

۶. شاخص مدیران خرید و تولید: شاخص مدیران خرید (PMI) برای بخش‌های تولید و خدمات، معیاری برای ارزیابی سلامت اقتصادی است. PMI بالای ۵۰ نشان‌دهنده توسعه این بخش است و برای بازار سهام یک خبر مثبت به حساب می‌آید.

اهمیت نسبی این فاکتورها نسبت به وضعیت فعلی اقتصاد، ممکن است تغییر کند. به عنوان مثال، ممکن است در این ماه بیکاری مهم‌تر از تصمیمات تجاری یا نرخ بهره باشد. بنابراین، مهم است آنچه را که بازار در حال حاضر روی آن متمرکز است در نظر داشته باشید.

 

تاثیر اخبار بر بازار فارکس

حقیقت ساده این است که اخبار فارکس بازار را هدایت می‌کند. رویدادهای مالی و سیاسی به طور مستقیم بر بازار تاثیر می‌گذارند، مهم نیست که این رویدادها کجا رخ می‌دهند. یک انقلاب سیاسی یا یک زلزله تاثیر زیادی بر یک کشور خاص و پول آن خواهد داشت. بنابراین تمامی جفت ارزهای مرتبط با این کشور نیز تحت‌تاثیر قرار خواهند گرفت.

این نوع اخبار فارکس دقیقا همان چیزی است که یک معامله‌گر باتجربه و باهوش فارکس از آن استفاده خواهد کرد. هنگامی که اطلاعات مناسب را در زمان مناسب دریافت کردید، می‌توانید معاملات خود را تنظیم و از آن سود کسب کنید.

 

اخبار آمریکا

با وجود اینکه بازارها به اکثر اخبار اقتصادی از کشورهای مختلف واکنش نشان می‌دهند، مهم‌ترین اخبار، از ایالات متحده است.

ایالات‌متحده قدرتمندترین منطقه جهان در حوزه امور نظامی، ژئوپلیتیک، صنعت، انرژی، علم، فرهنگ و فناوری به شمار می‌آید؛ تا حدی که به عنوان یک «ابر قدرت مالی» از آن نام برده می‌شود.

همچنین، ایالات‌متحده بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را دارد و دلار آمریکا نیز به عنوان ارز ذخیره جهان در نظر گرفته می‌شود. این بدان معناست که دلار آمریکا در حدود ۹۰ درصد از کل معاملات فارکس حضور دارد، همین امر باعث می‌شود که اخبار و داده‌های آمریکا از فاکتورهای مهم باشند که تریدرهای فارکس باید به آن‌ها توجه کنند.

 

زمان انتشار اخبار مهم فارکس

بازار فارکس یک بازار مالی پویاست که دائما نسبت به اخبار مهم واکنش نشان می‌دهد. اخبار مهم طبق زمان‌بندی که در تقویم اقتصادی مشخص شده، منتشر می‌شوند. معامله‌گران با استفاده از این تقویم می‌توانند برای اتفاقات بعدی در بازار آماده شوند.

جدول زیر زمان تقریبی (EST) انتشار مهم‌ترین اخبار اقتصادی را برای هر یک از کشورهای بزرگ و مهم نشان می‌دهد. همچنین زمان‌هایی که فعالان در بازار فارکس به بازارها توجه بیشتری دارند، به‌ویژه موقعی که بر اساس اخبار منتشر شده معامله می‌کنند.

زمان انتشار اخبار مهم فارکس

 

مدت تاثیرگذاری اخبار بر بازار فارکس

بر اساس بررسی تحلیل‌گران و محققان بازار می‌تواند چند ساعت تا چند روز تحت تاثیر اخبار منتشر شده واکنش نشان دهد. اما تاثیر عمده اخبار طی یکی دو روز اول مشخص خواهد شد. این تاثیرات ممکن است تا روز چهارم نیز باقی بمانند. تاثیرات بر جریان سفارشات خرید و فروش در روز سوم همچنان محسوس بوده و در روز چهارم نیز قابل مشاهده است.

روی هم رفته واکنش بازار نسبت به انتشار اخبار موقتی است و نمی‌تواند برای مدت طولانی ادامه پیدا کند.

آگاهی از تقویم اقتصادی و زمان‌ مشخص انتشار اخبار به معامله‌گران کمک می‌کند تا نسبت به تغییرات بازار واکنش مناسبی نشان دهند.

نحوه تاثیرگذاری اخبار بر بازار فارکس نسبت به بازار سهام کمی متفاوت است. به‌عنوان مثال در بازار سهام ممکن است که یک سهم تحت‌تاثیر اخبار به شدت دچار کاهش قیمت و در نهایت حذف شود؛ در حالی که در بازار فارکس چنین نیست.

 

معامله با اخبار فارکس

معمولا تریدرهای باتجربه سعی دارند با پیش‌بینی واکنش بازار در برابر این اخبار، موقعیت‌های معاملاتی مناسبی را شناسایی و از آن‌ها استفاده کنند، اما باید بدانید که این روش نیازمند یک تحلیل دقیق، درک عمیق از بازار و استراتژی‌های مدیریت ریسک و سرمایه است؛ زیرا واکنش‌های ناخواسته و ناگهانی بازار ممکن است منجر به ضرر تریدر شود. انجام معاملات موفق در بازار فارکس نیازمند پیگیری اخبار از بهترین سایت‌های اخبار فارکس است.

متداول‌ترین راه برای معامله اخبار این است که به دنبال یک دوره تثبیت یا عدم قطعیت قبل از یک نوسان بزرگ باشید و در شکست درست بعد از انتشار یک خبر معامله کنید. این استراتژی می‌تواند هم برای معاملات کوتاه مدت (داخل روز) و هم بلند مدت (چند روزه) مناسب باشد.

البته باید دقت داشته باشید که نمی‌توان برای اینکه یک ترید موفق و حساب‌شده داشت تنها بر اخبار تکیه کرد. بهتر است که عوامل فاندامنتال و تکنیکال را با هم مورد بررسی قرار داد.

 

سخن پایانی

روی هم رفته اخبار مهم اقتصادی و سیاسی کشورهای بزرگ می‌تواند تاثیر بسیاری بر نوسانات در بازار فارکس داشته باشند. به‌عنوان یک تریدر حتما لازم است که با در نظر گرفتن اخبار مهم برای معاملات خود تصمیم بگیرید. معامله کردن در بازار بدون در نظر گرفتن اخبار و رویدادهای مهم ممکن است موجب ضرر معامله‌گران شود.

بازار فارکس از جمله بازارهای پویاست که تحت‌تاثیر عوامل مختلف و زیادی واکنش نشان می‌دهد. خبرهای مهم می‌توانند برای چند ساعت تا چند روز موجب تلاطم در بازار فارکس شوند. اخبار قسمت مهمی از تحلیل فاندامنتال را تشکیل می‌دهند. برای انجام معاملات موفق در بازار فارکس، ‌تحلیل فاندامنتال و تکنیکال بازار در کنارهم لازم هستند

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

منبع
investopediababypipsxtradetejaratfx

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا