دوره منتور شیپ
آموزش فارکسپلتفرم‌های معاملاتی

آموزش بروکر اف ایکس چویس (FXChoice) | نحوه ثبت نام و معاملات

اولین قدم برای ورود به بازار فارکس و کسب سود از آن انتخاب یک بروکر خوب و معتبر است. در حال حاضر تعداد بروکرهای فارکس به‌قدری زیاد شده که انتخاب بهترین گزینه را به‌ویژه برای ما ایرانیان سخت کرده است. قضیه وقتی پیچیده‌تر می‌شود که بدانیم بسیاری از این بروکرها به دلایل مختلف خدمات خود را در اختیار کاربران ایرانی قرار نمی‌دهند.

با این حال، برخی بروکرهای فارکس هم هستند که مشکلی با سرمایه‌گذاران ایرانی نداشته و تمام خدمات خود را به معامله‌گران داخل ایران نیز ارائه می‌دهند. بروکر «اف ایکس چویس» (FXChoice) یکی از همین کارگزاری‌های فارکس است که در مقاله امروز می‌خواهیم به طور کامل با آن آشنا شویم. البته شکل فارسی این بروکر می‌تواند به شکل «افیکس چویس» نیز نوشته شود.

در ادامه ابتدا کمی در مورد خود این بروکر صحبت می‌کنیم و سپس نحوه ثبت نام و انجام معاملات در آن را آموزش می‌دهیم. بنابراین اگر مباحثی مثل «واریز ریالی در بروکر اف ایکس چویس» یا «نحوه ثبت نام در بروکر فارکس FXChoice» ذهن شما را درگیر کرده، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

همچنین اگر به دنبال انتخاب یک بروکر جایگزین برای بروکر فارکس فعلی خود هستید، با خواندن این مقاله می‌توانید این بروکر را با بروکر مورد نظر خود مقایسه کنید و ببینید که آیا اف ایکس چویس انتخاب خوبی برای شما است یا خیر. لطفا همراه ما باشید.

بروکر اف ایکس چویس

اف ایکس چویس یکی از کارگزاری‌های فارکس شناخته‌شده است که از زبان فارسی و کاربران ایرانی پشتیبانی می‌کند.

بروکر اف ایکس چویس

بروکر اف ایکس چویس یکی از کارگزاری‌های نسبتا قدیمی فارکس است که در سال ۲۰۱۰ میلادی تاسیس شد. این بروکر در کشور بلیز ثبت شده و برای همین مراحل قانون‌مندی (رگوله) خود را نیز تحت کمیسیون خدمات مالی بین‌المللی این کشور (FSC) گذرانده است.

در کارگزاری فارکس FXChoice، امکان معامله حداکثر ۳۶ جفت ارز وجود دارد که تمام جفت ارزهای محبوب این بازار را شامل می‌شود. همچنین در اف ایکس چویس می‌توانید جفت ارزهای دیگری مثل دلار/روبل (روسیه)، دلار/کرون (سوئد) یا دلار/رند (آفریقای جنوبی) را نیز معامله کنید.

علاوه بر این، امکان معامله سه رمزارز «بیت کوین» (Bitcoin)، «اتریوم» (Ethereum) و «لایت کوین» (Litecoin) نیز در بروکر اف ایکس چویس وجود دارد. از دیگر بازارهای پشتیبانی شده توسط این بروکر می‌توان به کالاهایی مثل طلا، نقره و نفت، شاخص‌ها و سهام شرکت‌های معتبر خارجی اشاره کرد.

سوال دیگری که ممکن است در ذهن شما پیش آمده باشد، این است که حداقل واریز در بروکر اف ایکس چویس چقدر است؟ معامله‌گرانی که سرمایه آنچنانی ندارند و تنها می‌خواهند با پول‌های اضافی خود وارد فارکس شوند، خوشحال خواهند شد وقتی که بدانند تنها با واریز ۱۰ دلار نیز می‌توان معاملات خود را در این بروکر آغاز کرد. همچنین برای افراد حرفه‌ای که نیاز به اهرم‌های معاملاتی بالا دارند، باید بگوییم که FXChoice تا حداکثر اهرم ۱:۱۰۰۰ را پشتیبانی می‌کند و از این نظر کمبودی حس نخواهید کرد.

از طرف دیگر، نکته قابل توجه برای سرمایه‌گذاران ایرانی این است که خوشبختانه FXChoice از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید به راحتی از داخل ایران در این صرافی فعالیت کنید. همچنین کسانی که به‌دنبال بروکرهای دارای حساب‌ اسلامی می‌گردند باید بگوییم که اف ایکس چویس حساب بدون بهره شبانه نیز دارد.

مراحل ثبت نام در این بروکری بسیار راحت است و اگر مشکلی در این زمینه دارید می‌توانید از آموزشی که در بخش بعدی آماده شده است، استفاده کنید.

 

آموزش ثبت نام در FXChoice

بعد از انتخاب بروکر مناسب اولین قدم برای استفاده از آن، ثبت نام و ایجاد حساب کاربری است. برای ثبت نام در بروکر افیکس چویس می‌توانید از لینک زیر وارد نسخه فارسی آن شده و با کلیک روی گزینه «ثبت‌نام» مراحل عضویت را آغاز کنید.

ثبت نام در FX Choice

آموزش بروکر FXChoice

با کلیک روی این گزینه وارد صفحه جدیدی خواهید شد که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌شود.

آموزش بروکر FXChoice

در کادر اول نام و نام خانوادگی، در کادر دوم آدرس ایمیل اصلی و در کادر سوم نیز کلمه عبور خود را وارد کنید. در نهایت با زدن تیک مربوط به اعلامیه محافظت از داده‌ها، روی «تایید» کلیک کنید.

لطفا توجه داشته باشید که نام و نام‌خانوادگی باید با حروف لاتین نوشته شوند. در غیر این صورت با پیغام خطا مواجه خواهید شد.

آموزش بروکر FXChoice

در صفحه بعدی همان‌طور که در تصویر بالا نیز قابل مشاهده است، باید ابتدا کشور ایران را انتخاب کرده و در کادر دوم شماره تلفن همراه خود را با فرمت بین‌المللی وارد کنید. سپس روی گزینه «تایید» کلیک کنید و وارد مرحله بعدی شوید.

آموزش بروکر FXChoice

اگر همه‌چیز درست باشد با پیغامی که در صفحه بالا مشخص است، مواجه خواهید شد.

اکنون می‌توانید با کلیک روی گزینه «رفتن به پروفایل» وارد پنل کاربری خود در بروکر اف ایکس چویس شوید.

همچنین می‌توانید از همین صفحه حساب واقعی ساخته و معاملات خود را در فارکس آغاز کنید. افراد کم‌تجربه نیز می‌توانند با انتخاب گزینه «افتتاح حساب مجازی» یک حساب دمو ایجاد کنند و با پول مجازی به معامله بپردازند.

برای ادامه آموزش گزینه «رفتن به پروفایل» را انتخاب می‌کنیم و وارد پنل کاربری خود در این بروکر می‌شویم. با انتخاب این گزینه ممکن است نیاز به ورود مجدد باشد که می‌توانید به راحتی با وارد کردن آدرس ایمیل و رمز عبور خود، وارد پنل کاربری‌تان شوید.

 

نحوه احراز هویت در بروکر اف ایکس چویس

ایرانی‌ها می‌توانند مراحل تایید هویت بروکر اف ایکس چویس را با استفاده از مدارکی چون کارت ملی و گذرنامه انجام دهند.

تمام بروکرهای دارای مجوز و معتبر برای مبارزه با کلاهبرداری از کاربران خود می‌خواهند که با ارائه مدارک، هویت خود را نزد آن‌ها تایید کنند. در بروکر FXChoice نیز برای معامله در فارکس نیاز به احراز هویت وجود دارد.

برای تایید هویت بروکر اف ایکس چویس با مدارک ایرانی می‌توانید از پروفایل خود روی گزینه «پروفایل خود را تایید کنید» کلیک کنید. این گزینه در تصویر زیر نیز نمایش داده شده است.

آموزش بروکر FXChoice

با کلیک روی این گزینه وارد صفحه تایید هویت خواهید شد. در این صفحه ابتدا کشور خود را ایران انتخاب کنید. سپس در کادر بعدی باید نوع سند یا همان مدرک خود را انتخاب کنید که می‌تواند یکی از گزینه‌های گذرنامه، گواهینامه، کارت شناسایی (ملی) یا مجوز اقامت باشد.

آموزش بروکر FXChoice

همان‌طور که در تصویر بالا نیز مشخص است، برای ادامه آموزش، ما گزینه تایید هویت با کارت ملی را انتخاب کرده‌ایم. در این روش باید پشت و روی کارت ملی خود را بارگذاری کرده و در نهایت روی «بعدی» کلیک کنید.

آموزش بروکر FXChoice

در این مرحله باید یک ویدیوی سلفی نیز از صورت خود بگیرید. اگر در رایانه خود دوربین ندارید، می‌توانید با انتخاب گزینه «یا از طریق تلفن ادامه دهید» ادامه مراحل تایید هویت را با موبایل خود ادامه دهید. در این آموزش ما نیز همین کار را انجام خواهیم داد.

با انتخاب گزینه تلفن همراه، صفحه جدیدی باز خواهد شد که در آن یک کد QR وجود دارد. اکنون باید این کد را با موبایل خود اسکن کنید. با این کار سایتی در مرورگر موبایلتان باز می‌شود که ویدیو سلفی در آنجا بارگذاری خواهد شد. قبل از این کار از شما خواسته می‌شود تا اجازه استفاده از دوربین گوشی را به سایت بروکر بدهید که با انتخاب گزینه مربوطه این اجازه را صادر کنید. با این کار تصویر صورت‌تان نمایش داده می‌شود و باید یک دور سر خود را در جهت عقربه‌های ساعت حرکت دهید.

در نهایت ویدیوی سلفی شما نیز تایید خواهد شد و می‌توانید دوباره به سایت این بروکر برگردید. اگر همه‌ کارها را به درستی انجام داده باشید، پیغامی مبنی بر تکمیل فرایند تایید هویت نمایش داده خواهد شد.

اکنون می‌توانید حساب واقعی یا دمو ایجاد کرده و حساب خود در بروکر اف ایکس چویس را شارژ کنید. مراحل این کار در بخش بعدی توضیح داده می‌شود.

 

ایجاد حساب واقعی و دمو در بروکر FXChoice

بعد از اینکه خیالتان از بابت تایید هویت راحت شد، می‌توانید یک حساب دمو یا واقعی در این بروکر ایجاد کنید. برای این کار می‌توانید از دو گزینه‌ای که در تصویر زیر مشخص است، استفاده کنید.

آموزش بروکر FXChoice

برای ایجاد حساب واقعی (حقیقی) یا همان Real در بروکر اف ایکس چویس روی «افتتاح حساب واقعی» کلیک کنید.

در صفحه باز شده باید انتخاب کنید که حساب واقعی شما از چه نوعی باشد. نوع حساب در هر بروکر متفاوت است و در بروکر FXChoice می‌توانید از بین سه گزینه «پرو» (Pro)، «کلاسیک» (Classic) و «اپتیموم» (Optimum) یکی را انتخاب کنید. این حساب‌ها در جزئیاتی مثل حداقل سپرده، میزان اسپرد، کمیسیون، اهرم و… با یکدیگر تفاوت دارند که در بخش مربوط به انواع حساب در بروکر FXChoice با جزئیات بیشتری در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

برای ادامه آموزش ما حساب اپتیموم را انتخاب خواهیم کرد. برای این کار در صفحه مربوط به حساب واقعی که در تصویر زیر نیز مشخص است، در کادر اول گزینه اپتیموم را انتخاب می‌کنیم.

آموزش بروکر FXChoice

در کادر مربوط به ارز می‌توانید یکی از سه ارز دلار، یورو و بیت کوین را انتخاب کنید که ما دلار را انتخاب می‌کنیم. حداکثر اهرم نیز متناسب با نوع حساب به صورت خودکار انتخاب می‌شود. اکنون می‌توانید با وارد کردن رمز عبور خود و زدن تیک مربوط به موافقت‌نامه و واقعی‌بودن مشخصات، روی «افتتاح حساب» کلیک کرده و حساب واقعی خود را ایجاد کنید.

توجه داشته باشید که رمز عبور انتخابی باید دارای حروف بزرگ و کوچک، اعداد و حروف خاص باشد. در غیر این صورت با پیغام خطا مواجه خواهید شد.

اگر همه چیز به‌درستی وارد شده باشد در صفحه بعدی مشخصات حساب واقعی شما نمایش داده خواهد شد. شما می‌توانید با این مشخصات به سرور بروکر اف ایکس چویس در نرم‌افزار متاتریدر ۴ متصل شوید. اگر این نرم‌افزار را ندارید در همان صفحه لینک دانلود آن قرار دارد و می‌توانید از همان‌جا متاتریدر ۴ را دانلود کنید.

آموزش بروکر FXChoice

برای ایجاد حساب دمو در بروکر FXChoice نیز تنها کافی است از بخش مربوط به حساب‌ها گزینه «افتتاح حساب مجازی» را انتخاب کنید و مراحل را همانند ایجاد حساب واقعی پیش ببرید.

 

واریز و برداشت بروکر اف ایکس چویس

روش‌های واریز و برداشت بروکر FXChoice شامل ارزهای دیجیتال، پرفکت مانی و صرافی‌های تاپ چنچ و فارسی چنچ می‌شود.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که ایرانیان برای انتخاب بروکر مورد نظر خود به آن توجه دارند، روش‌های واریز به بروکر و برداشت از آن است. خوشبختانه در بروکر FXChoice روش‌های زیادی برای واریز وجه وجود دارد که باعث می‌شود از داخل ایران نیز بتوان به‌راحتی حساب خود را شارژ کرد.

برای واریز پول به این بروکر از پنل کاربری خود گزینه «واریز» را انتخاب کنید. بار اول از شما خواسته می‌شود تا شرایط و ضوابط مربوط به پاداش‌های بروکر را بپذیرید که با انتخاب گزینه «با پاداش‌ها موافقم» این کار انجام می‌شود.

آموزش بروکر FXChoice

همان‌طور که در تصویر زیر نیز می‌بینید، امکان واریز پول به FXChoice با روش‌هایی مثل پرداخت رمزارزی، «پرفکت مانی» (Perfect Money)، صرافی «تاپ چنچ» (TopChange) و صرافی «فارسی چنچ» (FarsiChange) وجود دارد.

آموزش بروکر FXChoice

اگر می‌خواهید با واریز ارز دیجیتال حساب خود را در اف ایکس چویس شارژ کنید، می‌توانید با یکی از رمزارزهای «بیت کوین» (Bitcoin)، «اتریوم» (Ethereum)، «لایت کوین» (Litecoin)، «دوج کوین» (Dogecoin)، «ریپل» (Ripple)، «بیت کوین کش» (Bitcoin Cash)، «تتر» (Tether) و «یو‌اس‌دی کوین» (USDC) مراحل واریز را انجام دهید.

اگر هم کارت هدیه یا ووچر پرفکت مانی دارید، می‌توانید از بخش مربوط به گزینه‌های بیشتر، لوگوی پرفکت مانی را انتخاب کرده و از این راه حساب خود را شارژ کنید.

 

انواع حساب در بروکر FXChoice

در بروکس افیکس چویس سه نوع حساب با عناوین پرو، کلاسیک و اپتیموم وجود دارد که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

در هر بروکر فارکس چند نوع حساب وجود دارد که هر کدام برای سبک معاملاتی خاصی طراحی شده‌اند. این حساب‌ها در جزئیاتی مثل حداقل سرمایه مورد نیاز، میزان اسپرد، نرخ کمیسیون و… با یکدیگر متفاوت هستند و شما باید حسابی را انتخاب کنید که با نیازهای شما سازگاری دارد.

در بروکر افیکس چویس امکان انتخاب سه نوع حساب اصلی وجود دارد که با نام‌های پرو (حرفه‌ای)، کلاسیک و اپتیموم شناخته می‌شوند. برای مقایسه این حساب‌ها و انتخاب بهترین گزینه برای شما، مراجعه به سایت رسمی این بروکر در این لینک پیشنهاد می‌شود. در این صفحه مقایسه کاملی بین این سه نوع حساب صورت گرفته و انتخاب را برای شما آسان می‌کند. با این حال در ادامه به خلاصه‌ای از تفاوت سه حساب یاد شده اشاره می‌کنیم.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های معامله‌گران در هنگام ایجاد حساب واقعی، حداقل میزان واریز است. در حساب پرو و کلاسیک بروکر اف ایکس چویس، این رقم ۱۰۰ دلار است در حالی که اگر حساب خود را از نوع اپتیموم انتخاب کنید، تنها با واریز ۱۰ دلار نیز اجازه معامله پیدا خواهید کرد.

مسئله دیگر میزان اسپرد معاملات است که در حساب اپتیموم کمترین میزان آن به ۱.۵ پیپ می‌رسد. این رقم در حساب کلاسیک ۰.۵ و در حساب حرفه‌ای صفر پیپ است. از نظر کمیسیون نیز دو حساب اپتیموم و کلاسیک بدون کمیسیون هستند، اما حساب حرفه‌ای کمیسیونی ۳.۵ دلاری در پی دارد. البته برای معاملات حجم بالا این رقم به ۱.۵ دلار کاهش می‌یابد.

تفاوت دیگر سه حساب واقعی بروکر FXChoice در حداکثر اهرم پشتیبانی شده است. اگر حساب خود را از نوع اپتیموم قرار دهید، حداکثر تا اهرم ۱۰۰۰ امکان معامله خواهید داشت ولی برای حساب‌های کلاسیک و پرو تنها اهرم ۲۰۰ پشتیبانی می‌شود.

 

سخن پایانی

بروکر افیکس چویس یکی از بروکرهای نسبتا قدیمی فعال در فارکس است که خدمات خود را در اختیار کاربران ایرانی‌ نیز قرار می‌دهد. این کارگزاری که از سال ۲۰۱۰ میلادی فعالیت خود را شروع کرده از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند و می‌توان با روش‌هایی مثل ارز دیجیتال، پرفکت مانی و… حساب خود را در آن شارژ کرد.

از دیگر مزایای این بروکر می‌توان به امکان معامله رمزارزها، فلزات گرانبها، نفت، سهام و سایر دارایی‌ها در کنار جفت ارزهای فارکس اشاره کرد.

برای آشنایی شما با بروکر FXChoice و مقایسه آن با سایر بروکرهای فارکس، در مقاله امروز ابتدا در مورد ویژگی‌های این کارگزاری صحبت کردیم و در ادامه به‌طور کامل نحوه ثبت‌نام و احراز هویت آن را نیز آموزش دادیم.

شما می‌توانید با استفاده از لینک‌هایی که در همین صفحه قرار داده شده، به‌صورت مستقیم در بروکر افیکس چویس عضو شوید و با شارژ حساب خود اولین معامله‌تان در بازار فارکس را تجربه کنید.

نکاتی که در این مقاله ذکر شد تنها به‌منظور معرفی بروکرهای مطرح بوده است؛ پیش از انتخاب بروکر برای انجام معاملات فارکس، حتما تحقیقات کامل انجام دهید و با متخصصان این حوزه مشورت کنید. مجموعه حسینی فایننس هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال انتخاب شما و مشکلات احتمالی ندارد.
ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا