دوره پرایس اکشن ict
آموزش فارکسواژه‌نامه و اصطلاحات

بهترین کتاب آموزش فارکس | کتاب‌هایی که تریدرها باید بخوانند

دوره حضوری منتور شیپ

از آنجا که حوزه فارکس بسیار گسترده و پیچیده است، برای حضور در آن نیاز به آموزش وجود دارد. به همین دلیل منابع زیاد و متعددی برای آموزش این بازار طراحی شده‌اند. یکی از بهترین و مفیدترین روش‌ها برای آموزش فارکس، مطالعه و شرکت در دوره‌هایی در این زمینه است.

کتاب‌های فارکس منابع جامع و کاملی هستند که می‌توانند در زمان دلخواه در دسترس شما قرار گیرند. اما کتاب‌ها هم با توجه به نوع نوشتار و سختی و دشواری آن‌ها انواع مختلف دارند. در این مقاله قصد داریم چند مورد از بهترین و معتبرترین این کتاب‌ها را به شما معرفی کنیم. گفتنی است که در انتخاب کتاب برای یادگیری بازار فارکس باید دقت لازم رابه خرج دهید تا دچار اشتباه و ضرر نشوید و هدف ما از نگارش مقاله نیز کمک به شما بوده است.

فارکس چیست؟

«بازار فارکس» (Forex Exchange Market) بزرگ‌ترین بازار مالی در دنیاست که بیشترین حجم معاملات روزانه را نسبت به سایر بازارهای مالی دارد. بر اساس گزارشات سال ۲۰۲۳، به‌طور روزانه حدود ۸.۴ تریلیون دلار معامله در این بازار پردازش می‌شود.

بازار فارکس از بازارهای بین‌المللی است که امکان انجام معاملات به‌صورت حضوری در آن وجود ندارد. در این بازار نه خرید و نه فروش ارز، هیچ‌کدام به صورت فیزیکی اتفاق نمی‌افتد، بلکه تمامی معاملات در بازارهای فارکس، به صورت دیجیتالی و در بستر اینترنت صورت می‌گیرند. تعدادی واسطه به‌عنوان «بروکر» وجود دارند که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران می‌توانند از طریق آن‌ها اقدام به انجام معامله نمایند.

در این بازار، ارز کشورهای مختلف در مقابل یکدیگر و به‌صورت «جفت ارز» خریدوفروش می‌شوند. در حقیقت، در بازار فارکس شما با خرید جفت ارز یکی از آن‌ ارزها را خریداری کرده و دیگری را می‌فروشید. این بازار یک بازار ۲۴ ساعته‌ست که سراسر هفته به‌جز روزهای شنبه و یکشنبه فعالیت می‌کند.

برای اینکه وارد این بازار شوید و برای اولین‌بار معامله انجام دهید، حتما لازم است که مقالات آموزشی و کتاب‌‌هایی با این موضوع را مطالعه کنید.

 

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

چرا کتاب آموزش فارکس؟

امروزه اینترنت به یک دایره المعارف شخصی تبدیل شده است. تا سوالی برای هر کس پیش‌ می‌آید به دنبال جواب آن در اینترنت می‌گردد. در عرض چند ثانیه می‌توانید هر چیزی را در آنجا جستجو و پیدا کنید. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که با امکان استفاده از اینترنت چرا باید کتاب بخوانیم؟

خوب، همانطور که مشخص است، اغلب کتاب‌های مربوط به معاملات و بازارهای مالی می‌توانند بسیار مفیدتر از آنچه شما انتظار دارید باشند. کتاب‌ها برای قرن‌ها منبع آموزشی مهمی بوده‌اند و تمام دانش بشر را در صفحات خود ذخیره کرده‌اند. حتی اگر تقاضا برای نسخه‌های فیزیکی کتاب کاهش یافته باشد، محبوبیت کتاب‌های صوتی و الکترونیکی رو به افزایش است.

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا شما به‌عنوان یک معامله‌گر فارکس باید بر خواندن کتاب تمرکز کنید. به‌عنوان مثال، کتاب‌ها حاوی اطلاعات تخصصی زیادی هستند. هنگامی‌که از اینترنت استفاده می‌کنید، ممکن است پیدا کردن منابعی که حاوی اطلاعات عمیق در مورد موضوع مورد نظر شما هستند، دشوار باشد. با این حال، کتاب‌ها معمولا یک موضوع خاص را پوشش می‌دهند و آن را بسیار دقیق‌تر و مفصل‌تر از صفحات وب بررسی می‌کنند.

کتاب‌ها اغلب قابل اعتمادتر هستند؛ عموما توسط متخصصان مشهور با چندین سال تجربه نوشته می‌شوند. این افراد در حوزه خود شناخته شده هستند و درک خوبی از نحوه عملکرد بازارهای مالی دارند؛ بنابراین می‌توانند دیدگاه ارزشمندتر و اطلاعات مفیدتری نسبت به تعداد زیادی صفحات وب در اینترنت ارائه دهند.

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها
ما در دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها که در سایت حسینی فایننس در اختیار شما قرار گرفته است، مفاهیم و اصول سرمایه‌گذاری در بازار طلا را به شما آموزش خواهیم داد. بعد از دیدن این دوره، می‌توانید با اعتماد به نفس کافی وارد بازار طلا شده و به‌کسب درآمد بپردازید.

مطالعه کتاب‌ها آسان‌تر است؛ اغلب اوقات، یافتن اطلاعات مورد نیاز به طور یکجا در اینترنت آسان نیست. شما باید ده‌ها صفحه از نتایج موتورهای جستجوگر را مرور کنید. با این حال، با کتاب، این روند ساده‌تر خواهد شد.

شما کتابی را تهیه می‌کنید که تنها در مورد یک موضوع خاص از صفر تا صد نوشته شده است. همچنین تنها نگاهی به فهرست مطالب به شما می‌گوید که آیا کتاب مفید است یا خیر، بنابراین برای اطلاع از این موضوع حتی نیازی به خواندن همه کتاب ندارید.

فارکس از موضوعاتی‌ست که نیاز به تمرین و مثال فراوان برای کاربرد استراتژی‌های معاملاتی دارد؛ به همین جهت کتاب می‌تواند مثال‌های زیادی در اختیار شما قرار دهد که برای همیشه آن‌ها را داشته باشید و در مواقع مورد نیاز به آن‌‌ها رجوع کنید.

 

بهترین کتاب‌های آموزش فارکس

هنگام شروع سرمایه‌گذاری ضروری است که قبل از اینکه اولین معامله واقعی خود را انجام دهید، تحقیقات کاملی داشته و در فضای آزمایشی مهارت‌های خود را تست کرده باشید. برای این منظور باید لیستی از بهترین کتاب‌ها درزمینه فارکس تهیه کنید که مطالب تکراری نداشته و به‌زبان خیلی ساده نگارش شده باشند.

لیست زیر شامل برخی از بهترین کتاب‌ها برای مبتدیان در بازار فارکس است که می‌خواهند در مورد این بازار و نحوه کار در آن تحقیق کنند. این کتاب‌ها ترتیب خاصی ندارند، بنابراین کتاب‌هایی را که علاقه‌تان را برانگیخته‌اند و فکر می‌کنید واقعا می‌توانید از آن‌ها بیاموزید، انتخاب کنید.

برای مطالعه این کتاب‌ها نیازی به داشتن هیچ تجربه‌ای در ترید فارکس ندارید، فقط علاقه به موضوع کافی است. هنگامی که در حال خواندن کتاب‌هایی هستید که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، مهم است که سعی کنید تا حد امکان اطلاعات ارائه شده را درک کنید. این را می‌توان با یادداشت برداری جامع یا تست مطالبی که خواندید در حساب دمو تضمین کرد. شاید خواندن این کتاب‌ها خیلی جالب نباشد، اما در بلندمدت برای موفقیت شما در معاملات بسیار موثر خواهد بود.

اگر اطلاعاتی را که می‌خوانید هنگام ترید در نظر نگیرید، وقت خود را تلف کرده‌اید. در ادامه برخی از کتاب‌هایی که موضوعات مهم در بازار فارکس را توضیح می‌دهند معرفی می‌کنیم:

کتاب‌های ترجمه شده

۱. الگوهای شمعی ژاپنی اثر استیو نیسون

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع پرایس اکشن
پرایس اکشن (Price Action) یکی از شیوه‌‌های برتر معامله‌‌گری است که در آن داده‌‌های قیمت، مبنای تحلیل ارزهای دیجیتال قرار گرفته و باعث می‌شود معامله‌‌گر بتواند نقاط ورود و خروج را برای معامله شناسایی کند.

استیو نیسون از معرفان نمودارهای شمعی ژاپنی به دنیای غرب است که تمام دانسته‌ها و تجربیات خود را در این کتاب در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. این کتاب زبانی ساده داشته و سعی دارد برای درک بهتر مخاطب مفاهیم را با مثال آموزش دهد.

شمع‌های ژاپنی

۲.  معامله‌گر منضبط اثر مارک داگلاس

کتاب معامله‌‌گر منضبط یکی از بهترین کتاب‌های فارکس است که نشان می‌دهد خودشناسی، انضباط و خصوصیات فردی چقدر می‌تواند در معاملات تاثیر بگذارد.

معامله‌گر منضبط

۳. تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه اثر جان مورفی

تحلیل تکنیکال یکی از موضوعات مهم و کلیدی در بازار فارکس است که در کتاب جان مورفی به‌طور مفصل آموزش داده شده است.

تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه

کتاب‌های فارسی

۱. معامله‌گری به سبک ICT اثر محمد حسینی

کتاب معامله‌گری به سبک ICT، از جامع‌ترین کتاب‌ها برای آموزش این سبک استراتژی است که در قالب مثال‌های متعدد سبک ICT پرایس اکشن را به زبانی ساده برای مخاطبان مبتدی تا حرفه‌ای شرح داده است.

معامله‌گری به سبک ict

۲. تحلیل بنیادی در بازار جهانی ارز اثر محمدحسن ژند

این کتاب به موضوع شاخص‌‌های مهم اقتصادی مانند نرخ بهره، شاخص قیمت مصرف‌کننده و… و تاثیرات آن‌ها بر قیمت انواع دارایی پرداخته است.

تحلیل بنیادی در بازار سرمایه

۳. تحلیل تکنیکال کاربردی اثر امیر زنگنه

این کتاب علاوه‌بر اینکه مرجع کاملی برای تحلیل تکنیکال است، تمامی مطالب را به زبانی ساده همراه با مثال و عکس به مخاطبان آموزش می‌دهد و برای معامله‌گران مبتدی تا حرفه‌ای مناسب است.

تحلیل تکنیکال کاربردی

۴. استراتژی‌های معامله در بازارهای سرمایه اثر علی محمدی

در این کتاب که از کامل‌ترین و جامع‌ترین کتاب‌های استراتژی معاملاتی است، حدود ۵۰ روش معاملاتی از تریدرهای برتر دنیا وجود دارد.

استراتژی معامله در بازار سرمایه

 

سخن پایانی

بازار فارکس یکی از بازارهای نسبتا پیچیده است که فعالیت در آن حتما به مطالعه و آگاهی نیاز دارد. منابع و مراجع زیادی برای کسب این دانش وجود دارند که شامل منابع آنلاین،‌ دوره‌های حضوری و غیر‌حضوری و کتاب‌‌ها می‌شوند. کتاب‌‌ها از جمله منابعی هستند که دسترسی به آن‌ها آسان است و اگر درست انتخاب شوند نیاز به هیچ فردی برای آموزش نخواهید داشت.

برخی از کتاب‌های آموزش فارکس به صورت pdf قابل دانلود هستند و برخی دیگر را به‌راحتی می‌توان از کتاب‌فروشی‌ها یا سایت‌های خرید کتاب تهیه کرد. در این مقاله چند مورد از بهترین کتاب‌های فارکس را معرفی کردیم که می‌توانید با توجه به حوزه مورد علاقه خود از میان آن‌ها انتخاب کنید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا