کانال رایگان سیگنال ارز دیجیتال
آموزش فارکس

ماجرای ورشکستگی بروکر آلپاری در فارکس + شعبه آلپاری انگلستان

دوره حضوری منتور شیپ

بروکر آلپاری یکی از بروکرهای قدیمی و در عین حال بزرگ بین‌المللی است که بیش از ۲۵ سال سابقه فعالیت دارد. این بروکر از جمله بروکرهایی است که خدمات خود را در اختیار ایرانیان قرار می‌دهد و از معاملات آن‌ها در بازارهای فارکس پشتیبانی می‌کند. در سال ۲۰۱۵ اتفاقات ناگواری برای شعبه انگلیس این بروکر رخ داد.

احتمالا شما هم خبر ورشکستگی آلپاری در انگلستان را شنیده‌اید. این ماجرا به حدی دامن زده شد که برخی تصور کردند بروکر آلپاری به‌طور کلی ورشکست شده و کلا یک پروژه اسکم بوده است. به همین خاطر تصمیم گرفتیم که اصل مطلب و آن داستانی که در واقعیت اتفاق افتاده را در این مقاله توضیح دهیم تا دچار اشتباه نشوید.

بروکر آلپاری

«بروکر آلپاری» (Alpari) ارائه‌دهنده انواع جفت ارزهای فارکس و معاملات CFD در ۲۴ دسامبر سال ۱۹۹۸ در شهر کازان روسیه تاسیس شد. این بروکر یکی از بروکرهایی است که از معاملات فارکس ایرانیان پشتیبانی می‌کند.

بروکر بین‌المللی آلپاری از کارگزاری‌های معروف و قدیمی است که کمتر تریدری نام آن را نشنیده است. از آنجایی‌که این بروکر خدمات خود را در اختیار کاربران ایرانی بازار فارکس نیز قرار می‌دهد، معامله‌گران ایرانی بسیاری با آن آشنا هستند. تریدرهایی که به دنبال ترید انواع دارایی‌های فارکس هستند می‌توانند بیش از ۲۵۰ نماد معاملاتی از جمله جفت ارزها، CFD، شاخص‌ها، سهام، طلا، نفت، ارزهای دیجیتال و… را در این بروکر پیدا کنند.

برای ورود به کابین شخصی آلپاری حتما باید در این بروکر ثبت نام کنید. در بخش مقالات حسینی فایننس، ما مقاله‌ای را تحت عنوان «آموزش بروکر آلپاری» به منظور آشنایی مخاطبان با نحوه ثبت نام و معاملات این بروکر قرار داده‌ا‌یم.

آلپاری در ابتدا تنها خدمات سرمایه‌گذاری را در بازار فارکس برای ایرانیان فراهم کرده بود. اما در سال‌های اخیر معاملات باینری آپشن ارزهای دیجیتال را نیز به لیست خدمات خود برای کاربران ایرانی اضافه کرد.

در حال حاضر، بروکر آلپاری در روسیه، اوکراین، بلاروس، بلیز، مولداوی، موریس، سنت وینسنت گرنادین‌ها، ازبکستان، قزاقستان و گرجستان نمایندگی دارد. این صرافی رگولاتوری خیلی سخت و دقیقی دارد و از اعتبار بالایی برخوردار است. البته سال ۲۰۱۵ اتفاقاتی برای نمایندگی آن در انگلستان رخ داد که در ادامه در مورد آن توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد.

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

نمایندگی الپاری

 

پنج‌شنبه سیاه

یکی از پنج‌شنبه‌های سال ۲۰۱۵ بود که بانک مرکزی سوئیس تصمیم گرفت از حمایت کاهش ارزش فرانک دست بکشد و شکست سه و نیم ساله سیاست خود را بپذیرد.

بانک مرکزی سوئیس (SNB) در سال ۲۰۱۵ تصمیم گرفت تا تا دیگر از فرانک سوئیس حمایت نکند. با این تصمیم بانک مرکزی سوئیس ارزش دلار و یورو در برابر فرانک سوئیس به شدت سقوط کرد و تمام بازارها تحت تاثیر قرار گرفتند.

بانک‌ها و کارگزاری‌ها معامله با فرانک سوئیس را متوقف کردند و بازار سهام سوئیس بیش از ۱۰ درصد ریزش را تجربه کرد. تمامی این اتفات دست به دست هم دادند و باعث شد تا این پنج‌شنبه را پنج‌شنبه سیاه در تاریخ بازار بنامند.

این اتفاق عجیب، تاثیر خیلی وحشت‌انگیزی بر بازار فارکس داشت و بسیاری از بروکرها را نیز تحت تاثیر قرار داد. بروکر آلپاری در انگلستان یکی از این بروکرها بود که با اتفاقات بدی رو‌به‌رو شد. آلپاری در انگلستان سرمایه سرمایه‌گذاران را به آن‌ها بازگردانند ولی ذینفعان آن به شدت با مشکلات مالی مواجه شدند و این امر موجب ورشکستگی بروکر آلپاری در انگلستان (Alpari UK) شد. خیلی از معامله‌گران به اشتباه این داستان را به تمام نمایندگی‌های آلپاری ارتباط دادند، ‌اما این طور نبود و تنها شعبه انگلستان بود که متضرر شد.

 

ورشکستگی بروکر آلپاری

در تاریخ ۱۵ ژانویه سال ۲۰۱۵ بود که یک اتفاق ناگوار برای فرانک سوئیس رخ داد. اتفاق آن روز آنقدر وحشتناک بود که به پنج‌شنبه‌ سیاه معروف شد. در پنج‌شنبه‌ سیاه فرانک سوئیس به مقدار قابل توجهی سقوط کرد و بسیاری از بروکرها که معاملات مشتریان خود با فرانک سوئیس را پشتیبانی کرده بودند، ورشکست شدند.

شعبه‌ آلپاری در انگلستان (Alpari UK) نیز که توسط FCA انگلستان رگوله شده بود، یکی از بروکرهایی بود که در سال ۲۰۱۵ در ماجرای سقوط فرانک سوئیس در پنج‌شنبه‌ سیاه، ورشکست شد. این بروکر آن زمان با تمام مشتریان تسویه حساب و پول آنان را باز پرداخت کرد. در داستان آن زمان ضرر اصلی متوجه سهام‌داران آن شرکت شد.

علی‌رغم اینکه برخی این ماجرا را به تمام شعبه‌‌های آلپاری ارتباط دادند، شعبه اصلی این بروکر در روسیه هیچ‌گاه دچار ورشکستگی نشده است. این شعبه در روسیه که رجیستر سنت وینسنت را دارد به کاربران ایرانی خدمات می‌دهد.

 

شعبه آلپاری انگلستان

شعبه آلپاری در انگلستان در ابتدای قرن ۲۱ در این کشور بازگشایی شد. در آن زمان توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران و تریدرهای فارکس را به خود جلب کرد و خیلی سریع توانست رشد کند. این شعبه در همان ابتدای تاسیس خود موفق به کسب مجوزهای معتبر رگولاتوری از FCA انگلستان شد.

به مرور زمان تعداد مشتریان این شعبه افزایش پیدا کرد و بروکر نیز مراحل ثبت‌نام و اهراز هویت خود را بهبود بخشید. تا اینکه در سال ۲۰۱۵ بعد از پنج‌شنبه سیاه که عامل اصلی آن بانک مرکزی سوئیس بود، اعلام ورشکستگی کرد. گفتنی است که این شعبه به‌طور مستقل عمل می‌کرد، ‌بنابراین ورشکستگی آن تاثیری بر عملکرد سایر نمایندگی‌ها نداشت.

باید به این نکته توجه داشته باشید که این ورشکستگی هیچ ارتباطی با کلاهبرداری نداشت و تنها به تصمیمات بانک مرکزی سوئیس در مورد فرانک مربوط می‌شد. به همین خاطر نمی‌تواند بر اعتبار بروکر آلپاری تاثیر منفی داشته باشد.

 

سخن پایانی

بروکر آلپاری از جمله بروکرهای قدیمی و معتبر با بیش از ۲۵ سال سابقه در زمینه ارائه خدمات مالی بازارهای فارکس است. آلپاری از بروکرهای خارجی به شمار می‌آید که خدمات خود را در اختیار کاربران ایرانی نیز قرار داده است. این بروکر خارجی در طول سال‌ها فعالیت رزومه درخشانی داشته است،‌ اما در سال ۲۰۱۵ اتفاق ناگواری برای شعبه آن در انگلستان رخ داد.

آن زمان بانک مرکزی سوئیس تصمیم گرفت تا حمایت خود از فرانک سوئیس را کاهش دهد. همین امر باعث شد تا بازارهای فارکس به شدت تحت تاثیر قرار بگیرند. حین این جریانات و نوساناتی که متوجه بازار فارکس شد، نمایندگی آلپاری در انگلستان به شدت متضرر و مجبور شد اعلام ورشکستگی کند. در این مقاله داستان این ورشکستگی و عواقب آن را به‌طور مفصل توضیح دادیم.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا