دوره پرایس اکشن ict
آموزش فارکسپلتفرم‌های معاملاتی

آموزش بروکر فارکس کوتکس (Quotex) | نحوه ثبت نام و معاملات

دوره حضوری منتور شیپ

محبوبیت معاملات فارکس در میان معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بازارهای مالی در حال افزایش است و روز به‌روز به تعداد افرادی اضافه می‌شود که وارد این بازار می‌شوند. تعداد سرمایه‌گذاران ایرانی که به این بازار علاقه نشان می‌دهند هم کم نیست؛ همین امر ما را به این فکر واداشت تا برخی از بروکرهای قابل‌اعتمادی را که برای معاملات ایرانیان مناسب هستند، معرفی کنیم. بروکر کوتکس (Quotex) یکی از این بروکرهاست که در ادامه این مقاله به‌طور مفصل به معرفی و نحوه کار با آن خواهیم پرداخت.

پیش از آشنایی با بروکرها و ورود به بازار فارکس، باید بدانید که به دلیل تحریم‌‌هایی که بر روابط ایران با سایر کشورها اعمال شده است،‌ امکان تعامل با همه بروکرهای بزرگ بین‌المللی وجود ندارد و تنها تعداد انگشت شماری هستند که به سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ایرانی خدمات مالی ارائه می‌دهند.

معرفی بروکر کوتکس

بروکر کوتکس (Quotex) یک بروکر فارکس است که در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد و به‌عنوان یکی از بروکرهای مطرح ارائه‌دهنده خدمات معاملات باینری آپشن شناخته می‌شود. بروکر کوتکس از گزینه‌های مورد علاقه معامله‌گران ایرانی است که توسط شرکت MAXBIT LLC در کشور سنت وینست و گرنادینز مدیریت می‌شود.

بروکر کوتکس Quotex یک کارگزار آفشور (فرامرزی) است که خدمات خود را در اختیار معامله‌گران از کشورهای ایران، استرالیا، تایلند، آفریقای جنوبی، سنگاپور، هند، نروژ، دانمارک، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، کویت، لوکزامبورگ، قطر و بسیاری از کشورهای دیگر قرار می‌دهد.

بروکر باینری کوتکس مجهز به یک پلتفرم و نرم‌افزار معاملاتی است که دسترسی به آن از طریق مرورگر دسکتاپ و نسخه موبایل امکان‌پذیر است. این شرکت در بیش از ۲۰ کشور مختلف فعالیت کرده و به زبان‌های مختلف از مشتریان خود پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی به زبان فارسی از طریق تلگرام و واتس‌اپ قابل دسترسی است.

برای دسترسی به صفحه رسمی و اصلی این بروکر بر روی این لینک کلیک کنید. با انتخاب زبان فارسی می‌توانید به نسخه فارسی سایت کوتکس دسترسی داشته باشید.

معاملات باینری آپشن:

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

قراردادهای «باینری آپشن» (Binary option) با نام «باینری یا دودویی» نیز شناخته می‌شوند؛ زیرا در زمان سررسید تنها دو نتیجه ممکن وجود دارد: یا با پیش‌بینی درست، سود از پیش تعریف‌شده‌ای را کسب می‌کنید یا بالعکس پولی را که برای باز کردن معامله پرداخت کرده‌اید از دست می‌دهید.

باینری آپشن یک ابزار مالی است که دو نتیجه برای معاملات در نظر می‌گیرد؛ شما پیش‌بینی می‌کنید که قیمت یک دارایی در زمان خاصی بالاتر از قیمت مشخصی خواهد بود یا پایین‌تر. اگر خوش‌بین هستید، خرید می‌کنید و اگر فکر می‌کنید قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کنند، دارایی‌های خود را می‌فروشید.

باینری آپشن یک راه ساده برای معامله نوسانات قیمت در طیف گسترده‌ای از بازارهای مالی است. این نوع معاملات سود، هزینه، ریسک، ساختار نقدینگی و فرآیندهای سرمایه‌گذاری متفاوتی نسبت به معاملات سنتی دارند.

در معاملات باینری آپشن معامله‌گر با گذاشتن سفارش Call/Put، تعیین می‌کند که آیا قیمت مبنا، در زمان خاتمه قرارداد بالاتر یا کمتر از قیمت در ابتدای قرارداد خواهد بود.

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها
ما در دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها که در سایت حسینی فایننس در اختیار شما قرار گرفته است، مفاهیم و اصول سرمایه‌گذاری در بازار طلا را به شما آموزش خواهیم داد. بعد از دیدن این دوره، می‌توانید با اعتماد به نفس کافی وارد بازار طلا شده و به‌کسب درآمد بپردازید.

در بروکر باینری آپشن کوتکس، هیچ مبلغی به‌عنوان کارمزد معاملات از معامله‌گران دریافت نمی‌شود؛ بنابراین، کمیسیون معاملات در بروکر کوتکس صفر است. اما کارمزد معاملات این بروکر به‌عنوان درصدی از میزان سود معامله، از کاربر دریافت می‌شود.

 

نحوه ثبت نام بروکر کوتکس

برای ورود و ثبت نام در سایت فارسی بروکر می‌توانید از طریق این لینک اقدام کنید.

با انتخاب گزینه ثبت نام و وارد کردن یک آدرس ایمیل و کلمه عبور یک اکانت برای خود می‌سازید که از طریق آن به کابین معاملات وصل خواهید شد.

 

واریز و برداشت در بروکر Quotex

نحوه واریز و برداشت وجه به حساب کوتکس از جمله چالش‌های ایرانیان است؛ زیرا این بروکر امکان واریز و برداشت ریالی ندارد؛ اما کاربران ایرانی می‌توانند از ارزهای دیجیتالی مانند ‌بیت کوین،‌ تتر، لایت کوین، ترون و … استفاده کنند یا اگر به پلتفرم پرفکت مانی دسترسی دارند،‌ از طریق اتصال آن با حساب کوتکس نقل و انتقال خود را انجام دهند.

پس از انجام مراحل ثبت‌نام با انتخاب گزینه باز کردن حساب می توانید از طریق یکی از راه‌های زیر که برای ایرانی‌ها مناسب‌تر است، اقدام به شارژ حساب خود و انجام معاملات‌تان کنید.

  • شارژ حساب کوتکس با تتر (USDT)؛
  • شارژ حساب کوتکس از طریق پرفکت مانی (Perfect Money)؛
  • واریز وجه به حساب کوتکس با ارزدیجیتال (Cryptocurrency).

 

ویژگی‌های بروکر کوتکس برای ایرانیان

بروکر کوتکس خدمات خود را به‌طور ۲۴ساعته پشتیبانی می‌کند و سرور خیلی قدرتمندی دارد. یکی دیگر از مزیت‌های این بروکر سرعت سریع به‌روزرسانی قیمت‌های سیستم است که نظر معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است.

بروکر کوتکس، معامله با شرکت‌های اوراق بهادار، فارکس (بازار جفت ارزها)، کالاهای اولیه (کامودیتی‌ها) و برخی از شاخص‌های مهم مانند S&P 500 را برای مشتریان فراهم می‌کند.

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع پرایس اکشن
پرایس اکشن (Price Action) یکی از شیوه‌‌های برتر معامله‌‌گری است که در آن داده‌‌های قیمت، مبنای تحلیل ارزهای دیجیتال قرار گرفته و باعث می‌شود معامله‌‌گر بتواند نقاط ورود و خروج را برای معامله شناسایی کند.

نمودارهای این پلتفرم در به‌روزرسانی و تنظیم قیمت‌ها بسیار پرسرعت عمل می‌کنند و همچنین ابزارهای تحلیلیِ بسیار متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

حداقل مبلغ واریزی برای افتتاح حساب در این بروکر ۱۰ دلار است که این نشان می‌دهد با هر اندازه سرمایه، می‌توان از خدمات آن استفاده کرد.

این بروکر مورد تایید آژانس رگولاتوری بازارهای مالی بین‌المللی IFMRRC است و از مزایای ویژه آن کارمزد صفر برای معاملات است.

بروکر کوتکس

 

اعتبار و امنیت بروکر کوتکس

یکی از فاکتورهایی که برای ارزیابی امنیت و اعتبار یک بروکر مهم است، رگوله بودن و مجوز داشتن آن است. بروکرهایی که تحت نظارت رگولاتوری قرار دارند، موظف هستند تا از سرمایه کاربران به‌خوبی محافظت و امنیت آن را تضمین کنند.

از طرفی به دلیل وجود محدودیت‌های جهانی برای فعالیت مالی کاربران ایرانی، برخی از رگولاتورها اجازه ارائه خدمات به کاربران ایرانی را به بروکرها نمی‌دهند؛ اما از آنجایی که بروکر باینری آپشن کوتکس توسط رگولاتوری IFMRRC تایید شده است، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ایرانی می‌توانند از خدمات این پلتفرم استفاده کنند.

 

بونوس‌های بروکر کوتکس

در کنار بونوس خوشامدگویی کوتکس، این بروکر ۴ طرح تشویقی دیگر نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهد که درصدهای آن و همچنین حداقل واریز هر یک متفاوت است. این پاداش‌ها برای معامله‌گرانی‌ست که برای چندمین بار قصد شارژ حساب بروکر کوتکس را دارند و می‌توانند بدون هیچ محدودیتی از آن‌ها بهره‌مند شوند.

  • بونوس معاملات بدون ریسک (Risk Free): معاملات بدون ریسک در کوتکس از روش‌های کاهش ریسک معاملات باینری آپشن به‌شمار می‌آید که بروکر کوتکس از آن برای جذب مشتری استفاده می‌کند؛ به‌وسیله این نوع معاملات می‌توانید تا سقف ۳ دلار از جبران ضرر بهره‌مند شوید.
  • کش بک بروکر کوتکس (Cashback): بازپرداخت نقدی یا همان کش‌بک در بروکر کوتکس و دیگر بروکرهای باینری آپشن امکان آن را در اختیار تریدرها قرار می‌دهد تا درصدی از معاملات خود را که با سود یا ضرر بسته شده‌اند، از بروکر دریافت کنند. اغلب معامله‌گران حرفه‌ای در باینری آپشن، به‌وسیله این ویژگی فرصتی برای افزایش سود حاصل از معاملات در کنار کاهش ضرر پیدا می‌کنند.
  • بونوس دیپوزیت (Deposit Bonus): زمانی که معامله‌گر حساب خود را شارژ می‌کند، می‌تواند از این جایزه که به سپرده (Deposit bonus) تعلق می‌گیرد، استفاده و باتوجه به مبلغ سپرده، درصدی اضافه‌تر دریافت کند. به عنوان مثال اگر ۱۰۰ دلار واریز کنید، ۵۰ دلار هم به‌عنوان بونوس سپرده‌گذاری دریافت می‌کنید؛ بنابراین موجودی شما ۱۵۰ دلار خواهد شد. این مبلغ قابل برداشت نیست و بیشتر به عنوان یک مبلغ برای اطمینان خاطر از صفر نشدن حساب درنظر گرفته می‌شود، در صورتی که در معامله‌ای ضرر کنید، آن ضررها از مبلغ بونوس کسر می‌شود.
  • بونوس درصد گردش مالی (Percentage of turnover): بروکر کوتکس برای تریدرهایی که حجم معاملات زیادی دارند نیز پاداشی در نظر گرفته است. زمانی که کد این بونوس را فعال کنید، تا ۲۴ ساعت، ۱ تا ۳ درصد مجموع معاملات‌تان به موجودی شما اضافه می‌شود. به عنوان مثال،‌ اگر در طول ۲۴ ساعت ۱۰ هزار دلار معامله انجام داده باشید، در پایان روز ۳۰۰ دلار به موجودی حساب شما اضافه خواهد شد.

 

سخن پایانی

انتخاب بروکر برای معاملات فارکس یکی از چالش‌برانگیزترین کارها برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ایرانی است؛ زیرا به دلیل تحریم‌های شدیدی که بر ایران اعمال شده تنها تعداد اندکی از بروکرهای معتبر بین‌المللی هستند که از معاملات ایرانی‌ها در بازار فارکس پشتیبانی می‌کنند.

بروکر کوتکس یک بروکر بین‌المللی است که خدمات خود را در اختیار ایرانیان قرار می‌دهد و از بروکرهای مطرح در زمینه معاملات باینری آپشن به‌حساب می‌آید. در این مقاله سعی کردیم شما را با این بروکر و برخی از ویژگی‌های آن آشنا کنیم. توصیه می‌شود پیش از هر اقدامی بروکرهای مختلف را با هم مقایسه کنید و سپس باتوجه به هدف خود از سرمایه‌گذاری، بروکر مناسب را انتخاب کنید.

نکاتی که در این مقاله ذکر شد تنها به‌منظور معرفی بروکرهای مطرح بوده است؛ پیش از انتخاب بروکر برای انجام معاملات فارکس، حتما تحقیقات کامل انجام دهید و با متخصصان این حوزه مشورت کنید. مجموعه حسینی فایننس هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال انتخاب شما و مشکلات احتمالی ندارد.
ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۱۷ دیدگاه ها

  1. با توجه به اینکه یکی از نقاط قوت بروکر کوتکس، ارائه روش های مختلف برداشت از کوتکس می باشد که به مانند واریز به حساب دو روش پرفکت مانی و تتر را برای ایرانیان ارائه می کند، پیشنهاد شما کدوم روش هست؟

    1. سلام وقت بخیر
      در رابطه با بحث واریز و برداشت، معمولا واریز و برداشت تتری نسبت به پرفکت مانی راحت تره

    2. سلام.
      بروکر کوتکس درچه ساعت هایی جفت ارزهای فارکس رو نشون میده؟ الان که دوشنبه ساعت 2:30 دقیقه بعد از ظهر 15 ژانویه هست هنوز چارتهای او تی سی رو فقط نشون میده . فارکس رو نشون نمیده

      1. سلام و وقت بخیر
        چک کردیم و چارت‌های دیگه هم نشون می‌داد. ساعت‌های دیگه رو چک کنید و همچنین می‌تونید با پشتیبانی آنلاین بروکر در ارتباط باشید تا پاسخ سوالتون رو بگیرید.

  2. بروکر کوتکس برای تریدرهایی که حجم معاملات زیادی دارند نیز پاداشی در نظر گرفته است. زمانی که کد این بونوس را فعال کنید، تا ۲۴ ساعت، ۱ تا ۳ درصد مجموع معاملات‌تان به موجودی شما اضافه می‌شود. به عنوان مثال،‌ اگر در طول ۲۴ ساعت ۱۰ هزار دلار معامله انجام داده باشید، در پایان روز ۳۰۰ دلار به موجودی حساب شما اضافه خواهد شد.

  3. سلام خسته نباشید
    میخواستم حساب کوتکس شارژ کنم تتر دارم وقتی تو قسمت مقدار وارد میشم و سپرده رو میزنم واریز نمیشه یعنی مینویسه در حال انتقال و طول میکشه میشه راهنمایی کنید

    1. سلام وقت بخیر
      چه اروری میده؟ شاید اروری که میده مربوط به نداشتن کارمزد انتقال تون باشه

  4. سلام
    ببخشید من سه روز از طریق سرمایکس حساب کوتکس رو شارژ کردم ولی هنوز نیومده به حساب
    پشتیبانی هم یه جواب نامعلوم میده که اصلا هیچ واضح هم نبود

    1. سلام.ببخشید شما میدونید چرا بروکر کوتکس جفت ارز های اصلی رو جدیدا خیلی دیر باز میکنه؟ گاهی ساعت 1ظهر جفت ارز ها رو باز میکنه در حالی از 8 صبح دیگه باید باز باشن جفت ارز های اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا