دوره منتور شیپ
آموزش فارکسپلتفرم‌های معاملاتی

آموزش صرافی اوپن اوشن (OpenOcean) به صورت گام به گام

صرافی ارز دیجیتال مانند یک بروکر عمل می‌کند؛ در حقیقت یک پلتفرم آنلاین است که امکان خریدوفروش ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند. این نوع صرافی‌ها غیرمتمرکز هستند و هدف آن‌‌ها حذف واسطه در معاملات ارزهای دیجیتال است. فعالیت در بازار کریپتوکارنسی تنها از طریق یک صرافی ارز دیجیتال امکان‌پذیر است. به‌عنوان اولین قدم باید یک صرافی داخلی یا خارجی را انتخاب و بعد از ایجاد حساب در آن، ‌شروع به معامله کنید.

برای انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال باید فاکتورهایی مانند امنیت، کارمزد معاملات، حجم معاملات روزانه و سرعت تراکنش‌ها را در نظر بگیریم. در این مقاله قصد داریم، صرافی اوپن اوشن را بررسی و توکن اختصاصی آن یعنی OOE را نیز معرفی کنیم، پس تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

معرفی صرافی اوپن اوشن (OpenOcean)

صرافی «اوپن اوشن» (Open Ocean) از جمله پلتفرم‌های معاملاتی نام آشنا و معتبردر بازار ارزهای دیجیتال است که در سال ۲۰۲۰ توسط مجموعه‌ای از کارشناسان حوزه بلاک چین راه‌اندازی شد.

صرافی اوپن اوشن صرافی چند زنجیره‌ای است که به عنوان یک سیستم تجمیع‌کننده متمرکز و غیرمتمرکز عمل می‌کند. اوپن اوشن نقدینگی را از چندین صرافی متمرکز و غیرمتمرکز جمع می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد از قیمت‌های رقابتی و نوسانات بهره ببرند. این صرافی اولین تجمیع کننده DEX در زنجیره هوشمند Binance (BSC) است و نقدینگی را از چندین پروتکل DEX مانند Ethereum ،BSC ،TRON ،Ontology و همه AMMهای پیشرو مثل PancakeSwap ،Bakeryswap ،StreetSwap و BurgerSwap جمع‌آوری می‌کند.

متاسفانه به دلیل تحریم‌ها اغلب پلتفرم‌های معاملاتی مربوط به پرداخت ارزی در ایران با محدودیت مواجه هستند؛ اما صرافی‌های ارزهای دیجیتال مانند اوپن اوشن بهترین مکان برای خرید و فروش رمز ارزها و انجام فرایندهای پرداختی به شمار می‌آیند.

 

ویژگی‌های صرافی اوپن اوشن

اوپن اوشن، معاملات سوآپ را با بهترین قیمت بازار و با کمترین اسلیپیج امکان‌پذیر می‌کند. علاوه‌برآن، آربیتراژ بین DEX و CEX، تراکنش‌های تبادل زنجیره‌ای و موارد دیگر را نیز ارائه می‌دهد. اوپن اوشن مجموعه‌ای از DEXهای محبوب را در زنجیره‌های عمومی مختلف جمع‌آوری کرده و معاملات اسپات و مشتقات را در DEX و CEX به طور یکسان امکان‌پذیر می‌کند.

امکان تنظیم سفارشات محدود و استفاده از ابزار نمودار کندل استیک، تنظیم حد سود و زیان، نظارت و یادآوری به موقع، APIهای سفارشی با رابط‌های کاربری قابل تنظیم، همه از ابزارهای این صرافی هستند که از استراتژی‌های معاملاتی پشتیبانی می‌کنند. از جمله امکانات دیگر این صرافی می‌شود به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • خدمات تجمیع DeFi بدون هیچ هزینه‌ای؛
  • پشتیبانی از ۴ بلاک چین مجزا؛
  • ارائه API برای پیاده‌سازی استراتژی‌های معاملاتی؛
  • امکان اتصال به ۱۳ کیف پول مختلف؛
  • رابط کاربری کاربردی و به لحاظ دیداری جذاب

مزایای صرافی اپن اوشن

 

رمز ارز بومی اوپن اوشن

توکن اوپن اوشن (OOE)، ارز دیجیتال اختصاصی این صرافی است که محبوبیت زیادی در میان علاقه‌مندان کریپتوکارنسی دارد و اکثر کاربران معتقدند که آینده این اکوسیستم بسیار روشن است.

اکثر پروژه‌ها توکن‌هایشان را در فضای دیفای منتشر می‌کنند و  اوپن اوشن نیز به همین صورت عمل می‌کند. این پروژه توکن بومی خود OOE را با عرضه کلی ۱ میلیارد توکن در ۸ مارس ۲۰۲۱ منتشر کرد. توکن OOE چندین هدف را در اکوسیستم OpenOcean دنبال می‌کند:

  • ارز دیجیتال OOE به عنوان یک توکن حاکمیتی استفاده می‌شود و به دارندگان این امکان را می‌دهد تا در مورد مسائل مختلف مربوط به اوپن اوشن رای دهند.
  • دارندگان OOE به دلیل کاهش هزینه‌های گس در طی کمپین‌های ویژه‌ای که توسط این صرافی ترتیب داده می‌شود، از تراکنش‌های ارزان‌تری بهره می‌برند.
  • این رمز ارز در عملیات استخراج نقدینگی پلتفرم OpenOcean استفاده می‌شود.
  • کاربرانی که دارای مقدار قابل توجهی OOE هستند، هنگام استفاده از خدمات اوپن اوشن از تخفیفات و مزایای مختلفی برخوردار خواهند شد.

 

کار با صرافی اوپن اوشن

نحوه کار با صرافی اوپن اوشن کمی با سایر صرافی‌ها متفاوت است. برای ارتباط با این صرافی نیاز به ثبت نام و احراز هویت نیست؛ تنها باید کیف پول دیجیتال آنلاین خود را به اوپن اوشن وصل کنید. برای این منظور؛ به سایت اصلی اوپن اوشن مراجعه کنید و گزینه Connect Wallet را بفشارید.

کار با صرافی اوپن اوشن

در مرحله بعدی، از میان کیف‌پول‌های آنلاین که در صفحه مشاهده می‌کنید، ‌نام کیف پولتان را انتخاب کنید. سپس کد QR را اسکن و مجدد روی اسم کیف پول‌ خود کلیک کنید. با فشردن دکمه Setting، گزینه «اتصال جدید» (New Connection) را انتخاب کرده و کیف پول‌تان را به صرافی وصل کنید.

صرافی اوپن اوشن

بعد از اینکه میان اوپن اوشن و کیف پولتان ارتباط برقرار شد، با انتخاب نوع معامله از قسمت Trade یا انتخاب نوع رمز ارز از قسمت Buy Crypto می‌توانید به انجام معاملاتتان بپردازید.

 

کارمزدهای اوپن اوشن (OpenOcean)

اوپن اوشن به غیر از هزینه‌های شبکه، هیچ کارمزدی برای واریز یا برداشت دریافت نمی کند.

وقتی صحبت از صرافی‌های متمرکز به میان می‌آید، بسیاری از آن‌ها از میکرها و تیکرها هزینه دریافت می‌کنند. تیکرها افرادی هستند که سفارش‌ها را قبول می‌کنند و میکرها افرادی هستند که این سفارش‌ها را قرار می‌دهند. صرافی اوپن اوشن از هردوی این‌ها کارمزد ثابت دریافت می‌کند. کارمزد ثابت به این معنی است که صرافی از میکرها و تیکرها یکسان هزینه می‌گیرد.

بسیاری از صرافی‌های غیرمتمرکز اصلا کارمزد معاملاتی دریافت نمی‌کنند؛ به همین دلیل است که طرفداران زیادی دارند. طبق گفته‌های صرافی اوپن اوشن، هزینه‌های آن توسط یک مکانیسم قیمت‌گذاری شفاف تعیین می‌شوند.

صرافی اوپن اوشن مانند اکثر صرافی‌های غیرمتمرکز هیچ هزینه‌ای برای واریز یا برداشت دریافت نمی‌کند. هزینه‌های شبکه، هزینه‌هایی است که به استخراج‌کنندگان رمز ارز یا بلاک چین مربوطه پرداخت می‌شود و به خود صرافی پرداخت نمی‌شود. هزینه‌های شبکه نسبت به فشاری که بر شبکه وارد است، متفاوت خواهد بود.

 

امنیت اوپن اوشن

تیم اوپن اوشن علاوه‌بر استانداردهای امنیت داخلی خود، با شرکای خارجی کار می‌کند تا مطمئن شود که به روزترین و جدیدترین استانداردهای صنعت را رعایت می‌کند. سطح امنیتی اوپن اوشن بالا است و هیچ شانسی برای هک شدن کلید خصوصی شما وجود ندارد. علاوه‌برآن، این صرافی دارای گروه پشتیبانی فعال بیست و چهار ساعته است.

 

سخن پایانی

برای اینکه در بازار ارزهای دیجیتال معامله انجام دهید حتما لازم است که در یک صرافی کریپتو، حساب باز کنید. صرافی ارز دیجیتال به‌عنوان رابطی میان سرمایه‌گذاران و بازار کریپتوکارنسی عمل کرده و با فراهم آوردن بستری برای معاملات، کار تریدرها و سرمایه‌گذاران را ساده می‌کند.

صرافی اوپن اوشن یکی از پلتفرم‌های معاملاتی آنلاین است که محبوبیت زیادی در میان سرمایه‌گذاران دارد. ارز اختصاصی آن با نماد OOE در بازار شناخته می‌شود که آینده روشنی برای آن پیش‌بینی می‌شود. برای استفاده از صرافی اوپن اوشن باید یک کیف‌پول آنلاین داشته باشید تا بتوانید آن را به صرافی متصل و معاملات‌تان را مدیریت کنید. در این مقاله صرافی را معرفی کردیم و نحوه کار با آن را توضیح دادیم.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا