دوره پرایس اکشن ict
آموزش تحلیل تکنیکال

آشنایی با الگوی Nen Star در تحلیل تکنیکال

دوره حضوری منتور شیپ

الگوهایی که با اشکال مختلف بر روی نمودار قیمت یک دارایی ظاهر می‌شوند،‌ اطلاعات مختلفی در خصوص روند قیمت و نوسانات آن در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهند. تریدرهای حرفه‌ای که قادر به تشخیص این الگوها هستند، برای معاملات خود پیش از ورود به بازار، استراتژی می‌چینند. البته شناسایی این الگوها کار آسانی نیست و نیاز به یادگیری دارد.

الگوی nen-star یکی از الگوهای هارمونیک است که در تحلیل تکنیکال به عنوان سیگنالی از بازگشت روند قیمت (ریورسال) در نظر گرفته می‌شود. الگوی nen-star دو حالت صعودی و نزولی دارد که در این مقاله با زبانی ساده، تشخیص هر یک را شرح خواهیم داد.

الگوهای هارمونیک (Harmonic)

الگوهای هارمونیک از ترکیب اشکال هندسی با اعداد فیبوناچی به وجود آمده‌اند. نقاط عطف در این الگوها سیگنال‌های خوبی برای معامله نشان می‌دهند. تریدرها با استفاده از این الگوها تلاش می‌کنند تا حرکات آتی قیمت را پیش‌بینی کنند.

برای آشنایی با این الگو، باید ابزار فیبوناچی را بشناسید. اندیکاتور فیبوناچی با دنباله اعداد فیبوناچی کار می‌کند. این اعداد با صفر و یک شروع می‌شوند و هر عدد بعدی، از جمع دو عدد قبلی حاصل می‌شود؛ 0، 1، 1، 2، 3، 5، 8، 13، 21، 34، 55، 89، 144 و… . این توالی را می‌توان به نسبت‌هایی تقسیم کرد که برخی معتقدند سیگنال‌هایی در مورد روند بازار یک دارایی ارائه می‌دهد. الگوهای هارمونیک را برای شناسایی موقعیت‌های مناسب معامله و تشخیص روند قیمتی یک نوع خاص از دارایی، به کار می‌گیرند.

الگوهای گارتلی، خفاش و خرچنگ از جمله محبوب‌ترین الگوهای هارمونیک هستند که در مقاله «آموزش الگو‌های هارمونیک، رد پای طبیعت در بازارهای مالی» به آن‌ها اشاره کرده‌ایم. برای شناسایی الگوهای هارمونیک لازم است که اطلاعات خوبی در زمینه تحلیل تکنیکال داشته و نحوه ترسیم خط روند را بلد باشید.

 

الگوی nen-star صعودی

الگوی nen-star صعودی بر روی نمودار، به شکل M ظاهر می‌شود و از آن برای تنظیم یک سفارش خرید استفاده می‌کنند.

این الگو در حالت صعودی، همراه با حرکت قیمت از نقطه  X به نقطه A آغاز می‌شود. حرکت بعدی قیمت، یک اصلاح از نقطه A تا نقطه B است که این اصلاح با سطوح ۰.۳۸۲ تا ۰.۷۸۶ موج XA تلاقی می‌کند. بعد از این اصلاح، شاهد رشد قیمت به‌ اندازه خط BC هستیم که در نقطه C در سطوح اصلاحی ۱.۱۳ تا ۱.۴۱۴ موج AB قرار دارد. حرکت پایانی این الگو، افت قیمت در امتداد خط CD خواهد بود که نقطه D در سطح اصلاحی ۱.۲۷۲ تا ۲.۶۱۸ موج BC، قرار خواهد گرفت.

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، نقطه D که در نسبت ۱.۱۳ تا ۱.۲۷۲ موج XA ظاهر می‌شود، ابتدای رشد سریع قیمت است و می‌توان در‌این نقطه با یک سفارش خرید، وارد معامله شد.

الگوی nen star

 

الگوی nen-star نزولی

در الگوی nen-star نزولی، به دنبال نقطه‌ای مناسب برای قرار دادن یک معامله فروش می‌گردیم.

الگوی Nen-Star نزولی به شکل W بر روی نمودار ظاهر شده و با افت قیمت از نقطه X به نقطه A شروع می‌شود. در حرکت بعدی، شاهد رشد قیمت از نقطه A تا نقطه B هستیم که این صعود با سطوح ۰.۳۸۲ تا ۰.۷۸۶ موج XA برابر است. بعد از این رشد، شاهد کاهش قیمت به‌ اندازه خط BC خواهیم بود و نقطه C که در سطوح اصلاحی ۱.۱۳ تا ۱.۴۱۴ موج AB نمایان می‌شود. حرکت پایانی این الگو، رشد مجدد قیمت در امتداد خط CD خواهد بود که نقطه D در سطح اصلاحی ۱.۲۷۲ تا ۲.۶۱۸ موج BC، ظاهر می‌شود.

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها
ما در دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها که در سایت حسینی فایننس در اختیار شما قرار گرفته است، مفاهیم و اصول سرمایه‌گذاری در بازار طلا را به شما آموزش خواهیم داد. بعد از دیدن این دوره، می‌توانید با اعتماد به نفس کافی وارد بازار طلا شده و به‌کسب درآمد بپردازید.

همچنین نقطه D در نسبت ۱.۱۳ تا ۱.۲۷۲ موج XA ظاهر می‌شود. نقطه D ابتدای افت شارپ قیمت خواهد بود؛ در بازار‌های دو طرفه می‌توان در این نقطه با تنظیم سفارش فروش وارد معامله شد و در قیمت‌های پایین‌تر با گذاشتن یک سفارش خرید، از معامله خارج شد. به این ترتیب، در بازار‌های دو طرفه از الگوی nen-star نزولی نیز سود کسب می‌کنند.

الگوی nen star

 

شناسایی ساختار الگوی nen-star

همانطور که پیش از این نیز ذکر شد؛ این الگو حالت‌های  صعودی و نزولی دارد. الگوی nen-star صعودی به شکل M و الگوی nen-star نزولی به شکل W ظاهر می‌‌شود. این الگو را با استفاده از اندیکاتور فیبوناچی، شناسایی می‌کنند.

در الگوی Nen-Star قیمت از نقطه X به نقطه A شروع به حرکت می‌کند. حرکت بعدی قیمت، به شکل اصلاح از نقطه A تا نقطه B  اتفاق می‌افتد که این اصلاح با نسبت‌های فیبوناچی ۳۸ درصد تا ۷۸ درصد موج XA  تلاقی پیدا می‌کند. بعد از این اصلاح، قیمت برای رسم نقطه C تا سطح ۱۱۳ درصد تا ۱۴۱ درصد موج AB پیس می‌رود. در پایان، قیمت نقطه D را در سطح اصلاحی ۱۲۷ درصد تا ۲۶۱ درصد موج BC ، شکل می‌دهد. به این ترتیب، نقطه D در نسبت ۱۱۳ درصد تا ۱۲۷ درصد موج XA قرار می‌گیرد.

در این الگو نقطه C نسبت به نقطه A فاصله بیشتری می‌گیرد و نقطه D از موج اولیه XA فراتر می‌رود. نسبت‌های فیبوناچی مربوط به این الگو در شکل زیر مشخص‌شده‌اند. یکی از اهداف قیمتی پس از تشخیص الگو، سطح ۶۱.۸ موج CD و تارگت دیگر رسیدن قیمت به نقطه A و C است.

الگوی nen star‌خرید و فروش

نقطه D به عنوان نقطه مناسب ورود در نظر گرفته می‌شود؛ معاملات خرید یا فروش را دقیقا همین نقطه قرار می‌دهند.

 

نحوه معامله با الگوی nen-star

الگوی nen-star به دلیل موج‌های اصلاحی بلندی که شکل می‌دهد توجه بسیاری از معامله‌گران را به خود جلب می‌کند و مورد علاقه بسیاری از تحلیل‌گران است.

این الگو نسبت به سایر الگوها، کمتر در بازارها دیده می‌شود. به خاطر داشته باشید که در این الگو، نقطه D، نقطه شروع افزایش یا کاهش قیمت در نظر گرفته می‌شود و از نقاط مهم برای معامله است.

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع پرایس اکشن
پرایس اکشن (Price Action) یکی از شیوه‌‌های برتر معامله‌‌گری است که در آن داده‌‌های قیمت، مبنای تحلیل ارزهای دیجیتال قرار گرفته و باعث می‌شود معامله‌‌گر بتواند نقاط ورود و خروج را برای معامله شناسایی کند.

در حالت نزولی، می‌شود یک سفارش فروش در نقطهD ، با حد ضرر کمی بالاتر از نقطه  D و حد سودهایی در نقاط A،B و  Cقرار دهید. در حالت صعودی نیز نقطه D  می‌تواند برای ورود به معامله خرید مناسب باشد. در این صورت، حد ضرر را می‌توان کمی پایین‌تر از نقطه  D و حد سودهایی در نقاط A، B و C تنظیم کرد.

 

سخن پایانی

الگوی نموداری nen-star که در این مقاله سعی کردیم روش شناسایی و معامله با آن را به زبانی ساده شرح دهیم، از الگوهای بازگشتی است که ممکن است خیلی زیاد به آن بر نخورید. با این وجود، روش اصولی تشخیص آن در صورتی که با اندیکاتور فیبوناچی آشنایی داشته باشید، زیاد سخت نیست.

اگر تا به حال در معاملات خود با این الگو رو‌به‌رو شده‌اید، ‌تجربه خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا