🎁 وبینار مسیر درست تبدیل شدن به یک معامله‌گر🎁

اینجا کلیک کنید
دوره منتور شیپ
بررسی بازی های کریپتویی

بازی ایلوویوم چیست؟ آشنایی با بازی Illuvium و توکن ILV

بازی‌های کریپتویی و مبتنی بر بلاک چین پدیده‌های نوظهوری در بازار ارزهای دیجیتال نیستند و عناوینی مثل «سندباکس» (The Sandbox) و «اکسی اینفینیتی» (Axie Infinity) مدت‌هاست در این زمینه فعالیت می‌کنند. با این حال هیچ‌کدام از این بازی‌ها ادعا نمی‌کنند که «تریپل ای» (AAA) هستند. واژه تریپل ای یکی از اصطلاحات شناخته‌شده در صنعت بازی‌های ویدیویی است که تنها به بازی‌های باکیفیت و دارای بودجه زیاد گفته می‌شود.

برای مثال بازی‌هایی مثل Assassin’s Creed یا Grand Theft Auto جزو بازی‌های تریپل ای به حساب می‌آیند و حالا «ایلوویوم» (Illuvium) قرار است اولین بازی کریپتویی با همان کیفیت بازی‌های تریپل ای باشد. این یعنی هم می‌توانید از گشت‌و‌گذار در دنیای زیبای ایلوویوم لذت ببرید و هم مانند سایر بازی‌های رمزارزی به کسب درآمد از آن بپردازید.

جالب است بدانید که ایلوویوم از سال ۲۰۲۰ میلادی در حال توسعه بوده و هنوز هم مراحل ساخت آن ادامه دارد؛ بنابراین اگر می‌خواهید به‌طور کامل با این بازی هیجان‌انگیز آشنا شوید و حتی آموزش بازی کردن آن را یاد بگیرید، حتما تا انتها ما را همراهی کنید.

بازی بلاک‌چینی Illuvium

ایلوویوم یک بازی نقش‌آفرینی و ماجرایی بوده که براساس مفاهیم فناوری بلاک چین ساخته شده است.

ایلوویوم که در زبان انگلیسی به‌شکل Illuvium نوشته می‌شود، یک بازی نقش‌آفرینی با گرافیک خیره‌کننده است که در بطن آن بلاک چین و مفاهیم غیرمتمرکز دنیای کریپتوکارنسی‌ها قرار دارد. این بازی از نظر ظاهری شبیه تمام بازی‌های ویدیوی دیگری است که دیده‌اید؛ اما وقتی دقیق‌تر به آن نگاه کنید، متوجه می‌شوید که در پشت‌پرده ایلوویوم اتفاقات زیاد دیگری نیز رخ می‌دهد.

در واقع ایلوویوم با استفاده از بلاک چین «اتریوم» (Ethereum) ساخته شده و اغلب اجزای آن نیز به شکل یک توکن تعویض‌ناپذیر یا «ان‌اف‌تی» (NFT) ذخیره می‌شوند. حتی یک توکن اختصاصی از نوع ERC-20 نیز برای آن تدارک دیده شده که در بخش مربوط به ارز دیجیتال ILV بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا ایلوویوم بر بستر اتریوم ساخته شده و اصلا چه نیازی به بلاک چین دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که هدف این بازی ترکیب اِلمان‌های بازی‌های نقش‌آفرینی با مفاهیم «دیفای» (DeFi) است. این کار فرصتی را برای سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی ایجاد می‌کند تا بتوانند از طریق بازی کردن کسب درآمد کنند.

اگر نمی‌دانید دیفای چیست، پیشنهاد می‌کنیم مقاله جامع «امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi) چیست؟» را بخوانید؛ اما اگر بخواهیم به‌طور خلاصه بگوییم، دیفای به مجموعه پلتفرم‌ها و پروژه‌های رمزارزی گفته می‌شود که با هدف جایگزینی امور مالی سنتی ایجاد شده‌اند. ایلوویوم نیز قصد دارد این کار را در قالب یک بازی ویدیویی ارائه کند.

 

گیم پلی بازی ایلوویوم

ایلوویوم چند نسخه دارد که در حالت کلی گیم پلی آن را می‌توان ماجراجویی سه‌بعدی دانست. نسخه مبارزه‌ای آن نیز با سبک مبارزات خودکار انجام می‌شود.

وقتی از یک بازی ویدیویی صحبت می‌کنیم، اولین چیزی که به ذهن مخاطب خطور می‌کند این است که گیم پلی آن چگونه است؟ با یک بازی تیراندازی مواجه هستیم یا قرار است به ماشین‌سواری و مسابقه بپردازیم؟ در مورد ایلوویوم می‌توان سبک بازی را نقش‌آفرینی توصیف کرد. نقش‌آفرینی سبکی در بازی‌های ویدیویی است که در جریان آن کنترل یک شخصیت را برعهده گرفته و به گشت‌وگذار در محیط‌های بزرگ آن می‌پردازید.

بنابراین ممکن است در جریان بازی کردن ایلوویوم به بخش‌هایی از دنیای بزرگ آن برسید و با موجودات خیالی بازی که «ایلوویال» (Illuvial) نام دارند، مواجه شوید. در صورتی که بتوانید این موجودات را در نبرد شکست دهید، می‌توانید آن‌ها را برای خود برداشته و کلکسیونی از آن‌ها را ایجاد کنید. بدین ترتیب قدرت گروه شما افزایش می‌یابد و می‌توانید به محیط‌های خطرناک‌تر دنیای بازی بروید و حتی با دیگر بازیکنان نبرد کنید.

مبارزات در ایلوویوم نیز به شکل خودکار انجام می‌شود. این سبک از مبارزه در ادبیات بازی‌های ویدیویی به «مبارزات خودکار» یا Auto-Battle معروف است و این بازی نیز از آن بهره می‌گیرد. در واقع تنها کاری که شما باید بکنید، در اختیار داشتن ایلوویال‌های قدرتمند و سپس انتخاب ترکیب مناسب است. با این کار مبارزات به‌صورت خودکار انجام می‌شود و هر طرفی برنده می‌شود که ایلوویال‌های قوی‌تری داشته باشد.

البته همه‌چیز به این سادگی‌ها نیست و عمق گیم پلی ایلوویوم فراتر از این‌هاست. برای مثال در انتخاب ایلوویال‌های خود باید توجه داشته باشید که ترکیب چیده‌شده با یکدیگر هماهنگ باشد. همچنین بهتر است ایلوویال‌هایی را انتخاب کنید که بیشترین آسیب را به نقطه‌ضعف‌های حریف وارد می‌کنند.

 

نسخه‌های مختلف بازی Illuvium

در حال حاضر بازی ایلوویوم به چهار نسخه مختلف تقسیم می‌شود: ۱. ایلوویوم: اورورلد؛ ۲. ایلوویوم: زیرو؛ ۳. ایلوویوم: آرنا؛ ۴. ایلوویوم: بیاند.

ایلوویم چهار نسخه دارد که به لطف فناوری بلاک چین همه آن‌ها با یکدیگر ارتباط دارند. برای مثال ایلوویال‌هایی را که در یک نسخه جمع‌آوری کرده‌اید، می‌توانید در نسخه دیگر نیز استفاده کنید. هر کدام از این نسخه‌ها به‌صورت مستقل فعالیت می‌کنند و حتی ممکن است در آینده نسخه‌های دیگری نیز به آن‌ها افزوده شود. بیایید در ادامه به‌صورت جداگانه در مورد هر کدام صحبت کنیم.

 

نسخه Illuvium: Overworld

بازی «ایلوویوم: اورورلد» (Illuvium: Overworld) یک بازی سوم‌شخص ماجراجویی است که در جریان آن می‌توانید به محیط‌های مختلف بازی بروید و ایلوویال‌های جدید پیدا کنید. دنیای ایلوویوم به ۷ منطقه مختلف و یک پایگاه امن تقسیم می‌شود که هر کدام از آن‌ها گرافیک و ظاهر متفاوت از هم دارند. برای مثال یکی از این مناطق آب‌وهوایی سرد و پر از برف دارد، در حالی‌که منطقه دیگر محیطی صحرایی است.

این نسخه از بازی در مرحله بتا قرار دارد؛ این یعنی هنوز به‌صورت رسمی شاهد عرضه ایلوویوم: اورورلد نیستیم و تنها می‌توانید با ثبت‌نام در سایت رسمی آن، نسخه در حال ساخت را تست کنید.

 

نسخه Illuvium: Zero

«ایلوویوم: زیرو» یک بازی در سبک شهرسازی است که می‌توانید آن را روی موبایل با رایانه‌های شخصی خود بازی کنید. در واقع شما می‌توانید با پرداخت رمزارز، زمین مجازی خود را خریداری کرده و شهر دیجیتال خود را مدیریت کنید. این کار با هدف جمع‌آوری منابع انجام می‌شود که می‌توانید آن‌ها را در نسخه‌های دیگر به کار ببرید.

در زمان نگارش این مقاله نسخه آلفای ایلوویوم: زیرو برای دارندگان زمین‌های مجازی قابل بازی است.

 

نسخه Illuvium: Arena

برای کسانی که به دنبال نبرد با سایر بازیکنان هستند، نسخه «ایلوویوم: آرنا» (Illuvium: Arena) ساخته شده است. در این بازی که به سبک مبارزات خودکار طراحی شده، کاربران می‌توانند با انتخاب ترکیب مناسبی از ایلوویتال‌های خود با سایر بازیکنان مبارزه کرده و حتی از این راه درآمد هم کسب کنند.

ایلوویوم: آرنا نیز در زمان نگارش این مقاله در نسخه بتا قرار دارد و می‌توانید با ثبت نام، قبل از عرضه رسمی آن را امتحان کنید.

 

نسخه Illuvium: Beyond

«ایلوویوم: بیاند» (Illuvium: Beyond) یک بازی از نوع کلکسیونی است که می‌توانید آن را در مرورگرهای خود بازی کنید. در این بازی باید آواتارهای مخصوصی را جمع‌آوری و شخصی‌سازی کنید که هرکدام مشخصات و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند.

با جمع‌آوری آواتارهای مختلف می‌توانید در جدول رتبه‌بندی پیش رفته و جوایز مختلفی را کسب کنید. حتی می‌توانید از آواتارهای خود در دیگر نسخه‌های ایلوویوم به عنوان عکس پروفایل خود استفاده کنید.

نسخه‌های بازی ایلوویوم

 

ارز دیجیتال ILV

رمزارز ایلوویوم که در صرافی‌ها با نماد ILV معامله می‌شود، ارز دیجیتال محلی بازی ایلوویوم است و کاربردهای مختلفی دارد؛ از جمله پاداش سپرده‌گذاری و پاداش بازی کردن.

تقریبا تمام بازی‌های بلاک چینی در کنار خود یک ارز دیجیتال مخصوص هم دارند که در مورد بازی ایلوویوم این رمزارز با علامت اختصاری ILV شناخته می‌شود. رمزارز ایلوویوم یک توکن از نوع ERC-20 است و برای همین از استانداردهای بلاک چین اتریوم پیروی می‌کند.

این رمزارز به عنوان ارز اختصاصی اکوسیستم بازی ایلوویوم شناخته می‌شود و سه کاربرد عمده دارد:

  • توکن مالکیتی: بازی ایلوویوم ساختاری غیرمتمرکز دارد؛ این یعنی تمام تصمیم‌گیری‌های مرتبط با به‌روزرسانی‌ها و تغییرات بازی توسط کاربران آن گرفته می‌شود. همان‌طور که می‌دانید در دنیای کریپتوکارنسی این کار با استفاده از توکن‌های مالکیتی انجام می‌شود و هر کسی که مقدار مشخصی از توکن‌ یک پروژه را در اختیار داشته باشد، می‌تواند در رای‌گیری‌های مطرح‌شده در آن شرکت کند. از همین رو یکی از کاربردهای مهم رمزارز ILV این است که دارندگان آن می‌توانند در رای‌گیری‌ها شرکت کنند و این‌گونه در شکل‌گیری آینده بازی سهیم باشند. برای آشنایی بیشتر با مفهوم توکن مالکیتی می‌توانید مقاله «سازمان خودگردان غیرمتمرکز» (DAO) را مطالعه کنید.
  • پاداش سپرده‌گذاری: کسانی که رمزارز ILV خود را برای مدت مشخصی سپرده‌گذاری کنند، می‌توانند مقدار بیشتری از این رمزارز را به عنوان پاداش دریافت کنند. بنابراین یکی دیگر از کاربردهای این رمزارز استفاده از آن به عنوان پاداش سپرده‌گذاری است.
  • پاداش بازی کردن: ایلوویوم یک بازی بلاک چینی است و این یعنی شما می‌توانید با بازی کردن آن کسب درآمد داشته باشید. این کسب درآمد در قالب پرداخت رمزارز ILV به کاربران انجام می‌شود.

کاربرد ارز دیجیتال ILV

علاوه بر این، ایلوویوم مانند هر رمزارز دیگر قابل خریدوفروش در صرافی‌های معتبر است و علاقه‌مندان می‌توانند تنها با معامله کردن آن نیز به درآمد برسند. در زمان نگارش این مقاله قیمت ارز دیجیتال ILV در نزدیکی‌های ۴۰ دلار قرار دارد؛ این در حالی است که این رمزارز توانسته بود دو سال پیش تا قیمت 2 هزار و ۸۶۸ دلار نیز افزایش یابد.

 

سخن پایانی

ایلوویوم یک بازی ماجرایی و فانتزی است که براساس بلاک چین اتریوم ساخته شده و برای همین از تمام ویژگی‌های این فناوری همچون غیرمتمرکز بودن پیروی می‌کند. در جریان این بازی باید در محیط‌های مختلف گشت‌وگذار کرده و موجودات جادویی به نام ایلوویال را پیدا کنید. سپس می‌توانید با مبارزه و شکست دادن آن‌ها، این موجودات را به کلکسیون خود اضافه کرده و گروه خود را کامل‌تر کنید.

این بازی بلاک چینی که از آن به عنوان اولین بازی تریپل ای یاد می‌شود از سال ۲۰۲۰ میلادی در حال ساخت بوده و تاکنون باموفقیت تمام مراحل توسعه خود را پیش برده است. با این حال هنوز تا عرضه رسمی آن فاصله داریم و علاقه‌مندان می‌توانند در حال حاضر نسخه بتا (آزمایشی) آن را بازی کنند.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا