🎁 وبینار مسیر درست تبدیل شدن به یک معامله‌گر🎁

اینجا کلیک کنید
دوره منتور شیپ
بررسی بازی های کریپتویی

آکسی اینفینیتی چیست؟ آموزش بازی Axie Infinity و معرفی توکن AXS

سال ۲۰۲۳ میلادی است و دیگر نباید از شنیدن پروژه‌های خلاقانه و جدید مبتنی بر بلاک چین مثل بزرگ کردن حیوانات خانگی مجازی متعجب شویم. Axie Infinity پروژه‌ای است که دقیقا همین کار را انجام می‌دهد و تاکنون هم توانسته توجهات بسیاری را به‌سمت خود جلب کند.

در این مقاله ابتدا بازی Axie Infinity را معرفی خواهیم کرد و سپس به سراغ توکن مخصوص آن که AXS نام دارد می‌رویم. در انتهای مقاله خواهید دید که هدف از این بازی نه تنها سرگرمی است، بلکه می‌تواند یک منبع درآمد عالی برای همه‌ عاشقان بازی‌های ویدیویی باشد.

در زمان‌های دور پدران و اجداد ما با پرورش حیوانات و فروش آن‌ها درآمدهای خوبی کسب می‌کردند و ظاهرا اکنون نوبت ما است که در فضای مجازی این کار را انجام دهیم! حتی اگر قصد سرمایه‌گذاری در این پروژه را هم ندارید حتما در ادامه‌ مقاله با ما همراه باشید.

Axie Infinity چیست؟

اکسی اینفینیتی یک بازی مبتنی بر شبکه‌ بلاک چین است که شخصیت‌ها و توکن‌های مختص به خود را دارد.

برای اینکه این پروژه را بهتر درک کنیم لازم است ابتدا با مفهوم «توکن‌های غیرقابل تعویض» (Non-fungible token) یا همان NFT آشنا شویم. در ارزهایی مثل بیت کوین هر واحد با واحد دیگر هیچ تفاوتی ندارد و می‌توان به‌راحتی آن‌ها را با یکدیگر عوض کرد. به عبارت دیگر ۱ بیت کوینی که شما در اختیار دارید دقیقا برابر و مشابه ۱ بیت کوینی است که دوستتان در اختیار دارد؛ اما در توکن‌های غیرقابل تعویض این‌گونه نیست. در این توکن‌ها هر واحد با واحد دیگر متفاوت است و برای همین نمی‌توان آن‌ها را با یکدیگر عوض نمود.

شاید یکی از اولین توکن‌های غیرقابل تعویض که منجر به محبوبیت این نوع توکن‌ها شد پروژه‌ی «کریپتوکیتیز» (CryptoKitties) باشد. در این پروژه که در اصل یک بازی مبتنی بر بلاک چین است هر واحد نشان‌دهنده‌ یک گربه با مشخصات خاص خودش است. به عبارت دیگر در بلاک چین این پروژه هر گربه نقش یک واحد بیت کوین را در بلاک چین این رمز ارز بازی می‌کند؛ با این تفاوت که در بلاک چین بیت کوین، همه‌ بیت کوین‌ها با یکدیگر برابر هستند ولی در بلاک چین کریپتوکیتیز هر گربه با گربه‌ دیگر تفاوت دارد. برای مثال یک گربه می‌تواند نژاد، رنگ، اسم و شناسه‌ خاصی داشته باشد که با دیگر گربه‌ها یکی نیست.

«اکسی اینفینیتی» (Axie Infinity) هم یک بازی مبتنی بر بلاک چین شبیه کریپتوکیتیز است که از سال ۲۰۱۸ روزبه‌روز پیشرفت می‌کند. در این بازی شخصیت‌ها «اکسی» (Axie) نام دارند. همانند کریپتورکیتیز که در آن هر واحد یک گربه بود در اکسی اینفینیتی هم هر واحد یک شخصیت کارتونی است که می‌توانید مالکیت آن‌ها را برعهده بگیرید و کنترل کنید.

شما می‌توانید همانند بیت کوین، اکسی‌های خود را در کیف پول دیجیتالتان نگهداری کنید یا آن‌ها را به دیگر آدرس‌های سازگار با بلاک چین اتریوم بفرستید. مهم‌تر از همه می‌توانید اکسی‌های خود را با دیگران معامله کنید و از این راه پول در بیاورید. علاوه بر این شخصیت‌ها، در اکسی اینفینیتی توکن‌های دیگری هم وجود دارند که شامل زمین‌ها و آیتم‌های مجازی در دنیای بازی می‌شوند و می‌توان همانند خود اکسی‌ها آن‌ها را نیز در اختیار داشت یا معامله کرد.

در اکسی اینفینیتی شما می‌توانید وارد بخش Adventure Mode شده و با همکاری دیگر بازیکنان و در قالب یک تیم به جنگ موجودات دنیای «لوناسیا» (Lunacia) بروید. لوناسیا اسم سرزمینی است که اتفاقات اکسی اینفینیتی در آن به وقوع می‌پیوندد. همچنین در بخش Arena Mode هم می‌توانید اکسی‌های خود را به جنگ اکسی‌های دیگر افراد ببرید و با یکدیگر مبارزه کنید.

اگر در این مبارزات پیروز شوید، به عنوان جایزه به شما آیتمی داده می‌شود که Small Love Potion یا SLP نام دارد. از این آیتم که معنای فارسی آن «معجون کوچک عشق» نام دارد، می‌توان برای پرورش اکسی‌ها استفاده کرد. SLP هم یک توکن ERC-20 است که می‌توانید آن را در صرافی‌هایی مثل بایننس خریدوفروش کنید.

برای اینکه اکسی‌های شما بتوانند از پس اکسی‌های دیگر افراد بربیایند، شما باید به ویژگی‌های هر اکسی خود توجه داشته باشید. ممکن است یک نوع از اکسی شما وجود داشته باشد که بتواند اکسی دشمن‌تان را به‌راحتی شکست دهد. بنابراین حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که دشمن شما از چه نوع اکسی است و متناسب با آن یکی از اکسی‌های خود را برای مبارزه انتخاب کنید.

هر اکسی در این بازی بیش از ۵۰۰ اندام مختلف دارد که شما می‌توانید آن‌ها را با هم ترکیب کرده و یک اکسی منحصر‌به‌فرد ایجاد کنید. همچنین این اکسی‌ها از نظر طول عمر، سرعت، مهارت و روحیه هم با یکدیگر متفاوت هستند؛ برای مثال یک اکسی می‌تواند سرعت بالایی داشته باشد ولی طول عمرش کم باشد.

نکته‌ دیگر این است که اکسی‌ها از نظر کم‌یابی به چهار سطح تقسیم شده‌اند: متداول، کم‌یاب، فوق کم‌یاب و افسانه‌ای. به‌طبع اگر اکسی شما سطح بالایی مثل افسانه‌ای داشته باشد، آن را در فروشگاه این بازی با قیمت بالایی به دیگران می‌فروشید.

 

توکن AXS

ارز دیجیتال AXS که مخفف Axie Infinity Shard است به‌تازگی پا به دنیای اکسی اینفینیتی گذاشته است. این ارز در اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه شد و هدف از آن این بود که دارندگان این ارز بتوانند از آن برای سپرده‌گذاری استفاده کنند و همچنین با شرکت در نظرسنجی‌ها و انجام بازی مقداری از آن را دریافت کنند. این جوایز از صندوق هواداری این پروژه پرداخت می‌شوند که دارایی‌های آن هم از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای بازی تأمین می‌شود.

عرضه‌ کل این توکن ۲۷۰ میلیون واحد است که مقداری از آن برای فروش در صرافی‌ها و مقداری نیز برای پرداخت به کسانی که به انجام بازی می‌پردازند اختصاص داده شده است. همچنین مقداری نیز در اختیار شرکت Sky Mavis و مشاوران پروژه قرار دارد. البته در حال حاضر تنها ۶۰ میلیون از ارز دیجیتال AXS برای فروش عمومی در دسترس است و انتظار می‌رود این رقم هر سال افزایش یابد. به عبارت دیگر، هر سال مقدار بیشتری از این ارز برای خریدوفروش عموم مردم توزیع خواهد شد.

 

موارد مصرف توکن AXS

سازندگان اکسی اینفینی از همان ابتدا با هدف ساخت یک بازی جامع و پخته دست به کار شدند که بتواند در هر لحظه بازیکنان را درگیر خود کرده و جامعه‌ کاربری پویایی داشته باشد. شاید طرفداران بازی‌هایی مثل «پوکیمون» (Pokemon) و «فاینال فانتزی» (Final Fantasy) بیش از دیگر کاربران جذب اکسی اینفینیتی شوند.

براساس آماری که در ماه فوریه ۲۰۲۱ منتشر شد، اکسی اینفینیتی دارای بیش از ۲۷ هزار کاربر بوده است. اگر این بازی بتواند کاربران بیشتری را به‌سمت خود جذب کند، مطمئنا باعث رشد بیشتر اکوسیستم خود و در نتیجه افزایش قیمت ارز دیجیتال AXS خواهد شد.

با انجام بازی اکسی اینفینیتی کاربران می‌توانند با انجام فعالیت‌های مختلف AXS یا SLP دریافت کنند. این ارزها را به‌راحتی می‌توان در صرافی‌های مختلف مثل بایننس به فروش رساند یا با ارزهای دیگر معامله نمود. پس همان‌طور که در مقدمه هم گفتیم، هم‌اکنون افراد زیادی هستند که با بازی کردن اکسی اینفینیتی و پرورش موجودات مجازی پول زیادی به جیب می‌زنند.

 

سخن پایانی

ایده‌ بازی‌های مبتنی بر بلاک چین مانند کریپتوکیتیز و اکسی اینفینیتی ایده‌های جالب و جدیدی هستند که پتانسیل رشد بالایی هم دارند. با‌این‌حال نباید فراموش کرد که ارزهایی مثل AXS کاملا به موفقیت خود بازی و رشد و محبوبیت آن بستگی دارد.

اکسی اینفینیتی یک بازی سرگرم‌کننده است که سازندگان آن توجه زیادی روی بهینه کردن همه‌ قسمت‌های آن کرده‌اند و انتظار می‌رود در آینده با انتشار به‌روزرسانی‌های جدیدتر به محبوبیت آن هم افزوده شود.

از آغاز این پروژه بیش از ۲ سال می‌گذرد و تلاش‌های تیم سازنده در این مدت ثابت کرده اکسی اینفینیتی پروژه‌ای نیست که به این زودی‌ها به باد فراموشی سپرده شود.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که هم به بازی‌های ویدیویی و هم به ارزهای دیجیتال علاقه‌مند است، غرق شدن در دنیای اکسی اینفینیتی و کسب درآمد از آن می‌تواند به یکی از فعالیت‌های اصلی زندگی شما تبدیل شود.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا