دوره پرایس اکشن ict
آموزش سرمایه‌گذاری و تریدآموزش فارکس

ویژگی‌های کانال سیگنال فارکس معتبر چیست؟

دوره حضوری منتور شیپ

در دنیای بازار فارکس امروزی که با سرعت زیادی در حال پیشروی است، سیگنال‌های معتبر و دقیق نقش مهمی در معاملات موفق دارند. سیگنال‌های فارکس به معامله‌گران دیدگاه با ارزشی می‌دهند تا آگاهانه در بازار قدم بردارند و بتوانند آینده بازار را پیش‌بینی کنند، اگرچه همه سیگنال‌های فارکس قابل اعتماد نیستند.

در این مقاله قصد داریم در مورد ویژگی‌های کانال سیگنال معتبر صحبت کنیم و اینکه به چه نکاتی باید توجه کنید تا سرمایه خود را به سیگنال‌های نادرست و نامطمئن نسپارید.

سیگنال فارکس

سیگنال معاملاتی فارکس یک پیشنهاد است که توسط کارشناسان و تحلیل‌گران بازار یا سیستم‌های خودکار ارائه می‌شود. این سیگنال‌ها با محرک‌های خرید و فروش در بازار به معامله‌گران کمک می‌کنند تا در زمان مناسب وارد یک معامله شده یا از آن خارج شوند. معمولا سیگنال‌ها با تحلیل حرکت‌های تاریخی قیمت جفت ارزها مشخص می‌شوند.

سیگنال‌های معاملاتی همان هشدارهای فارکس هستند که به شما اطلاع می‌دهند که بر اساس بازه‌های زمانی مختلف، قیمت‌ها و شرایط بازار باید یک پوزیشن شورت بگیرید یا لانگ!

به بیان دیگر، سیگنال‌های فارکس اساسا هشدارها یا توصیه‌هایی هستند که تریدرها را در مورد فرصت‌های معاملاتی بالقوه در بازار ارز آگاه می‌کنند. این سیگنال‌ها را می‌توان از طریق روش‌های مختلفی از جمله تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی یا ترکیبی از هر دو تولید کرد.

 

برای هر سیگنال فارکس چقدر می‌توان ریسک کرد؟

قانون سرانگشتی هنگام معامله در فارکس این است که هرگز بیش از ۱ درصد از سرمایه خود را در یک معامله به خطر نیندازید. این قانون به‌عنوان یکی از اصول مدیریت بانکی شناخته می‌شود.

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

برای مثال، فرض کنید هزار دلار در حساب بروکر فارکس خود دارید. هنگامی که سیگنال دریافت می‌کنید، نباید بیش از ۱ درصد یا ۱۰ دلار از حسابتان را ریسک کنید.

 

منبع سیگنال‌های فارکس چیست؟

برخی از سیگنال‌های معاملات فارکس توسط معامله‌گران انسانی تولید می‌شوند، در حالی که برخی دیگر ۱۰۰ درصد کامپیوتر محور هستند.

سیگنال‌های معاملاتی تولید شده توسط رایانه از فرمول‌هایی برای انجام محاسبات استفاده می‌کنند که  بر عملکرد قیمت دارایی تمرکز دارند؛ این محاسبات ادامه دارند تا زمانی که شرایط از پیش تعریف‌شده که سیگنال را ایجاد می‌کند برآورده شود.

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها
ما در دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها که در سایت حسینی فایننس در اختیار شما قرار گرفته است، مفاهیم و اصول سرمایه‌گذاری در بازار طلا را به شما آموزش خواهیم داد. بعد از دیدن این دوره، می‌توانید با اعتماد به نفس کافی وارد بازار طلا شده و به‌کسب درآمد بپردازید.

سیگنال‌های تجاری تولید شده توسط انسان ممکن است تجزیه و تحلیل فنی مشابهی را در خود داشته باشند، اما عقل،‌ اختیار و احساسات انسان نیز در آن‌ها دخیل هستند.

 

آیا سیگنال‌های فارکس ارزش استفاده را دارند؟

بله، سیگنال‌های فارکس می‌توانند ارزش استفاده را داشته باشند؛ به شرطی که علاوه بر در نظر گرفتن آن‌ها تجزیه و تحلیل خود را انجام دهید و یک استراتژی معاملاتی دقیق بچینید.

همانطور که گفته شد، سیگنال های فارکس راه حل جامعی برای یک معامله موفق نیستند. باز هم این شما هستید که باید تشخیص دهید که چه سیگنال‌هایی را دنبال کنید، از کدامیک اجتناب کنید، و پس از شناسایی یک فرصت معاملاتی، چه مقدار از سرمایه‌تان را معامله کنید.

 

کانال سیگنال فارکس چیست؟

کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی که سیگنال‌های فارکس ارائه می‌دهند، مراکز آنلاینی هستند که در آنجا معامله‌گران گرد هم می‌آیند تا سیگنال‌های معاملاتی و تحلیل‌های مربوط به بازار ارز را به اشتراک بگذارند. این کانال‌ها و گروه‌ها اغلب بر روی پلتفرم تلگرام ساخته می‌شوند و امکان ارتباط سریع بین اعضا را فراهم می‌کنند.

هدف اصلی کانال‌ها و گروه‌های سیگنال فارکس، تبادل دیدگاه‌ها و توصیه‌های معاملاتی است. در این کانال‌ها، ارائه‌دهندگان سیگنال به دقت شرایط بازار را بررسی و فرصت‌های معاملاتی را شناسایی می‌کنند و سیگنال‌هایشان را با اعضای دیگر به اشتراک می‌گذارند.

معمولا سیگنال‌ها شامل جزئیات مهمی مانند نقاط ورود و خروج بهینه، سطوح توقف ضرر و سود و سایر اطلاعات در مورد بازار می‌شوند که به معامله‌گران در معاملات‌شان کمک می‌کنند. معامله‌گران می‌توانند از این سیگنال‌ها به‌عنوان مرجع استفاده کنند یا آن‌ها را در استراتژی‌های خود بگنجانند.

معامله‌گران تازه‌کار و با تجربه می‌توانند از عضویت در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی سیگنال فارکس سود ببرند. معامله‌گران تازه‌کار می‌توانند از دانش و تجربه تریدرهای باتجربه سود ببرند و دید آگاهانه‌تری نسبت به بازار پیدا کنند. از سوی دیگر، معامله‌گران باتجربه نیز می‌توانند از به اشتراک گذاشتن نظرات، دیدگاه‌های تازه‌ای نسبت به بازار فارکس به‌دست آورند.

 

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع پرایس اکشن
پرایس اکشن (Price Action) یکی از شیوه‌‌های برتر معامله‌‌گری است که در آن داده‌‌های قیمت، مبنای تحلیل ارزهای دیجیتال قرار گرفته و باعث می‌شود معامله‌‌گر بتواند نقاط ورود و خروج را برای معامله شناسایی کند.

ویژگی بهترین کانال‌های سیگنال فارکس

برخی از کانال‌های تلگرامی هستند که سیگنال‌های یکدیگر را بدون اطمینان از صحت آن‌ها کپی می‌کنند و خودشان اصلا استیتمنت معاملاتی ندارند و با حساب معاملاتی واقعی کار نمی‌کنند. درصورتی‌که اگر کسی به سیگنال‌های خود اعتماد داشته باشد، باید خودش هم از آن‌ها استفاده کند.

ویژگی کانال سیگنال معتبر

زمانی‌که قصد دارید از سیگنال‌های یک کانال سیگنال فارکس و طلا یا هر نماد معاملاتی دیگری برای معاملات خود استفاده کنید، باید قبل از هر چیز ببینید که آیا با یک کانال معتبر سروکار دارید یا خیر!

 

نکات مهم در مورد بهترین کانال‌های سیگنال

برای انتخاب کانال‌های سیگنال فارکس که به عنوان ابزاری برای دریافت توصیه‌ها و تحلیل‌های معاملاتی محبوبیت پیدا کرده‌اند حتما به نکاتی که در ادامه ذکر می‌کنیم دقت کنید.

نکات مهم انتخاب کانال سیگنال

در حالی که برخی از این گروه‌ها ممکن است واقعا اطلاعات ارزشمندی ارائه دهند، چندین پرچم قرمز وجود دارد که معامله‌گران باید مراقب آن‌ها باشند. آگاهی با این علائم هشداردهنده می‌تواند به سرمایه‌گذاران کمک کند تا از کلاهبرداری جلوگیری کنند و هنگام تعامل با چنین گروه‌هایی تصمیمات آگاهانه‌ای بگیرند. در اینجا چند شاخص وجود دارد که باید مراقب آن‌ها بود:

  • منابع مشکوک یا نامعتبر: اگر افرادی‌که مدیریت گروه را بر عهده دارند و گروه کارشناسانی که سیگنال‌ها را رائه می‌دهند ناشناس یا تأیید نشده باشند، نگرانی ایجاد می‌کند. به دنبال گروه‌هایی بگردید که هویت و سوابق مدیران و ارائه دهندگان سیگنال در آن‌ها مشخص است.
  • ادعاهای سود غیر واقعی: مراقب گروه‌هایی باشید که وعده سود تضمین شده یا بازدهی بالا می‌دهند. معامله در بازار فارکس شامل ریسک‌هایی است و هیچ فردی توانایی تضمین کردن ریسک‌های آن را ندارد. پس فریب وعده‌های غیرواقعی را نخورید.
  • عدم شفافیت: گروه‌ و کانال‌هایی که سیگنال فارکس می‌دهند باید اطلاعات شفافی در مورد استراتژی‌های معاملاتی، تکنیک‌های مدیریت ریسک و عملکرد گذشته خود ارائه دهند. اگر مسئولان گروه یا کانال از به اشتراک گذاشتن سابقه عملکرد خود امتناع کنند، این می‌تواند یک پرچم قرمز باشد که باید آن را جدی بگیرید.
  • فرکانس سیگنال بیش از حد: برخی از گروه‌ها ممکن است اعضای خود را با سیگنال‌های زیادی، اغلب با توصیه‌های متناقض، گیج کنند. این ممکن است نشان دهد که گروه کمیت را بر کیفیت ترجیح می‌دهد. به دنبال گروه‌هایی باشید که بر ارائه سیگنال‌های هر چند کمتر با کیفیت بالا تمرکز می‌کنند.
  • نادیده گرفتن مدیریت ریسک: معاملات فارکس شامل مدیریت ریسک است و یک گروه سیگنال معتبر باید اهمیت مدیریت ریسک را در نظر بگیرد. اگر گروه به طور مداوم مدیریت ریسک را نادیده بگیرد یا آن را کم اهمیت جلوه دهد، این یک علامت هشدار است.
  • سیگنال‌های ناسازگار یا غیر قابل اعتماد: به دقت و سازگاری سیگنال‌های ارائه شده توسط گروه توجه کنید. اگر سیگنال‌ها اغلب منجر به ضرر می‌شوند یا عملکرد گروه قابل درک نیست، نشان‌دهنده عدم تخصص یا کلاهبرداری بالقوه است.

به یاد داشته باشید که قبل از پیوستن به هر گروه یا کانال سیگنال فارکس، تحقیق و بررسی کامل انجام دهید. برای ارزیابی اعتبار گروه، به دنبال بررسی و بازخورد سایر معامله گران باشید.

 

سخن پایانی

سیگنال‌های قابل اعتماد فارکس می‌توانند ابزار ارزشمندی برای تریدرها باشند، اما یافتن سیگنال‌های قابل اعتماد نیازمند دقت و بررسی دقیق است. با پیروی از نکاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم و انجام تحقیقات کامل، می‌توانید شانس خود را برای انتخاب ارائه‌دهنده سیگنالی که با اهداف معاملاتی و تحمل ریسک شما همسو باشد، افزایش دهید.

انتخاب گروه یا کانال مناسب برای جلوگیری از از دست رفتن سرمایه بسیار مهم است. به یاد داشته باشید که هیچ سیگنالی بدون خطا نیست و مدیریت ریسک همیشه باید اولویت اصلی استراتژی معاملاتی شما باشد.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

منبع
forexbrokers

نوشته های مشابه

‫۷ دیدگاه ها

  1. کانال اولی که گذاشتین کاملا مشکوک به کلاهبرداری هست و سایت اصلی این مجموعه اصلا کانال تلگرامی با این آدرس نداره
    لطفا این کانال رو بردارید تا افرادی دچار ضرر مالی نشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا