دوره پرایس اکشن ict
آموزش تحلیل تکنیکال

مقایسه استراتژی لنس بگز و ال بروکس | مهم‌ترین سبک‌های پرایس اکشن

دوره حضوری منتور شیپ

همانطور که می‌دانید سبک‌های مختلفی برای بررسی روند بازارهای مالی وجود دارد، به همین دلیل، معامله‌گران همواره به دنبال یک استراتژی قدرتمند در معاملات خود هستند تا بتوانند بالاترین درصد سود را از این بازار کسب کنند و ریسک معاملاتی خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. معامله‌گران ضمن لحاظ کردن سبک شخصیتی خود در انتخاب استراتژی مورد نظر باید به سراغ روش‌هایی بروند که کمترین میزان خطا را داشته باشد.

روش پرایس اکشن، یکی از بهترین سبک‌های معاملاتی است که با بهبودها و تغییراتی که به مرور زمان بر روی آن ایجاد شده، باعث به وجود آمدن سبک‌های مختلف پرایس اکشن شده است. ما در این مقاله به مقایسه استراتژی لنس بگز و ال بروکس در پرایس اکشن پرداخته‌ایم و مزایا و معایب هر یک را شرح دادیم.

انواع سبک‌های پرایس اکشن

پرایس اکشن یکی از قدرتمندترین روش‌‌های معاملاتی در تحلیل تکنیکال بوده که در تمام بازارهای مالی نظیر بورس، رمزارزها و بازار فارکس قابل اجرا است. در این روش با بررسی رفتار قیمت در گذشته، حجم معاملات و نوسانات قیمت و استفاده از ابزارهایی نظیر نمودارهای قیمت، کندل‌ها و سطوح حمایت و مقاومت، سعی می‌کنند تا حرکت بعدی قیمت را پیش‌بینی کنند.

سبک پرایس اکشن بیشتر مورد توجه معامله‌گرانی است که معاملات خود را بر اساس قیمت دارایی‌ها انجام می‌دهند و تریدرها برای پیش بینی روند حرکت یک دارایی نیازی به اندیکاتورها و اسیلاتورهای تحلیل تکنیکال ندارد و به‌راحتی می‌توانند از روی کندل‌های ثبت شده بر روی نمودار تصمیم‌گیری را انجام دهند.

در گذر زمان افراد مختلف تغییراتی را در جهت بهبود سبک پرایس اکشن ایجاد کرده‌اند که این تغییرات باعث به وجود آمدن سبک‌های مختلف در پرایس اکشن شده است. استراتژی لنس بگز و ال بروکس از بهترین انواع پرایس اکشن‌ها هستند که در ادامه به بررسی هر یک از این سبک‌ها و مزایا و معایب آن‌ها می‌پردازیم.

مقایسه لنس بگز و ال بروکس

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

 

پرایس اکشن ال بروکس

پرایس اکشن ال بروکس در مقابل پرایس اکشن لنس بگز دقیق‌تر است که با استفاده از تحلیل‌های دقیقی که ارائه می‌دهد به نتایج بهتری در بازارهای مالی دست می‌یابید.

«ال بروکس» (Al Brooks)، ۳۰ سال پیش شغل خود را به‌عنوان چشم‌پزشک رها کرد و وارد بازارهای مالی شد. این فرد معتقد است که تمام اتفاقات بازارهای مالی کاملا حساب شده و دقیق هستند و تحقیقات بسیاری در زمینه رفتار قیمت در بازارهای مالی انجام داده که نتیجه این تحقیقات باعث به وجود آمدن روش معاملاتی شخصی وی شد. ال بروکس در بازارهای مالی بسیار شناخته شده است و بسیاری از افراد معاملات خود را با استفاده از آموزش‌های ارائه شده توسط ایشان انجام می‌دهند.

روش معاملاتی ال بروکس برای معاملات اسکالپ در تایم فریم‌های ۵ دقیقه‌ای بهینه شده است. اما این نکته را در نظر داشته باشید، معامله‌گران می‌توانند با بررسی چارت‌های هفتگی و روزانه نیز معاملات خود را انجام دهند.

تفاوت اصلی این روش با سایر روش‌های پرایس اکشن در این است که استفاده از آن بسیار راحت بوده و معامله‌گران به‌سرعت می‌توانند وارد بازارهای معاملاتی شوند و به ضررهای بسیار کوچک و سودهای قابل توجه دست یابند.

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها
ما در دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها که در سایت حسینی فایننس در اختیار شما قرار گرفته است، مفاهیم و اصول سرمایه‌گذاری در بازار طلا را به شما آموزش خواهیم داد. بعد از دیدن این دوره، می‌توانید با اعتماد به نفس کافی وارد بازار طلا شده و به‌کسب درآمد بپردازید.

آقای ال بروکس معتقد است که معامله‌گران باید کندل به کندل رفتار قیمت را بررسی کنند و با مقایسه رفتار خریداران و فروشندگان در بازارهای مالی و بررسی اینکه کدام یک قدرت بیشتری دارند، معامله خود را در آن راستا انجام دهند. در روش معاملاتی ال بروکس نیازی به استفاده از اندیکاتور نیست و با استفاده از ابزارهایی نظیر سطوح حمایت و مقاومت و خطوط روند می‌توانید معاملات خود را انجام دهید.

 

مزایای پرایس اکشن ال بروکس:

  • قابل استفاده در تایم فریم‌های ۵ دقیقه‌ای و چارت‌های هفتگی و روزانه
  • خواندن کندل به کندل رفتار قیمت در بازار معاملاتی
  • دارای ستاپ معاملاتی
  • مناسب برای معاملات اسکالپ
  • امکان استفاده برای افراد مبتدی

 

معایب پرایش اکشن ال بروکس:

  • عدم وجود دید فراکتالی
  • عدم توجه به میزان عرضه و تقاضا
  • به روانشناسی ترید در این سبک پرایس اکشن توجهی نمی‌شود.

 

پرایس اکشن لنس بگز

پرایس اکشن لنس بگز با بررسی نقاط قدرت و ضعف بازار، روند احتمالی بازار را در آینده مشخص می‌کند.

«لنس بگز» (Lance Beggs) یک خلبان جت استرالیایی بوده که در حال حاضر، یکی از بزرگترین و معروف‌ترین تحلیلگران بازارهای مالی است و تجربیات بسیار زیادی در این بازار دارد. لنس بگز، بخش عظیمی از آموزش‌های خود را به بررسی روانشناسی در معاملات بازارهای مالی اختصاص داده است. سبک لنس بگز یکی از بهترین سبک‌های پرایس اکشن است، زیرا این سبک پیش نیاز سایر سبک‌ها بوده و هر فردی برای درک بهتر سایر سبک‌ها باید تسلط کافی بر این روش داشته باشد.

لنس در این روش معاملاتی روند اصلی بازار را مورد بررسی قرار می‌دهد و معامله‌گران در این روش همواره به دنبال بررسی روندها و ضعف در این روندها از طریق بررسی مومنتوم هستند. به طور کلی لنس در روش معاملاتی خود قصد دارد تا با شناخت روند ضعیف بازار، خلاف جهت آن معامله کند.

در این روش، لنس بگز رفتار قیمت را در سه تایم فریم شامل تایم فریم بالاتر، تایم فریم میانی و تایم فریم پایین‌تر بررسی می‌کند و بر اساس رفتار قیمت در محدوده حمایت‌ها و مقاومت‌ها و واکنش قیمت به آن‌ها، تصمیم می‌گیرد که چه زمانی وارد بازار معامله شود و از این طریق شانس موفقیت خود را در بازارهای مالی افزایش می‌دهد.

 

مزایای پرایس اکشن لنس بگز:

  • دارای دید فرکتالی و مولتی تایم
  • وارد شدن مومنتوم به تحلیل‌ها
  • کندل‌شناسی و بررسی قدرت و ضعف کندل‌ها

 

معایب پرایس اکشن لنس بگز:

  • بررسی سطوح در زمان حال و عدم توجه به اعتبار آن‌ها در گذشته
  • با توجه به داینامیک بودن تارگت‌ها، گاهی اوقات ممکن است با شرایط بازار همخوانی نداشته باشد.
  • عدم توجه به عرضه و تقاضا

 

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع پرایس اکشن
پرایس اکشن (Price Action) یکی از شیوه‌‌های برتر معامله‌‌گری است که در آن داده‌‌های قیمت، مبنای تحلیل ارزهای دیجیتال قرار گرفته و باعث می‌شود معامله‌‌گر بتواند نقاط ورود و خروج را برای معامله شناسایی کند.

سخن پایانی

با یادگیری هر یک از این استراتژی‌ها معامله‌گران می‌توانند تصمیم بگیرند که کدام یک از این روش‌ها برای شخصیت معامله‌گری آن‌ها بهتر است. از هر دو استراتژی لنس بگز و ال بروکس می‌توانید در تمام بازارهای مالی استفاده کنید، البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که استراتژی ال بروکس بسیار دقیق‌تر از استراتژی لنس بگز است و با توجه به تحلیل‌های دقیق‌تری که ارائه می‌دهد، احتمال موفقیت بیشتری در بازارهای مالی خواهید داشت.

همچنین در روش لنس بگز با بررسی نقاط قوت و ضعف بازار، روند احتمالی بازار در آینده مشخص می‌شود. اما در پرایس اکشن ال بروکس معامله‌گران در تایم فریم‌های ۵ دقیقه‌ای به بررسی نمودارهای قیمت و کندل‌ها می‌پردازند. همچنین سبک لنس در هر تایم فریمی قابل استفاده است٪ در صورتی که سبک ال بروکس بهترین گزینه برای معاملات اسکالپ هستند.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا