دوره منتور شیپ
آموزش متاورس

معرفی ۸ بازی محبوب متاورس برای کسب درآمد در ۲۰۲۳

فضای واقعیت مجازی (VR) که نزدیک به ۱۰ سال از عمر آن می‌گذرد از همان ابتدا یک انقلاب جدید در عصر تکنولوژی به وجود آورد. با این حال متاورس و انجام بازی‌هایی که تکنولوژی بلاک چین در آن‌ها به کار رفته، همچنان به شکل یک مفهوم جدید و کشف نشده برای عموم مردم باقی مانده است.

در این مقاله قصد داریم شما را با فضای کاملاً جدید و منحصربفرد محبوب‌ترین بازی‌های متاورس که این روز‌ها سر و صدای زیادی در رسانه‌ها به پا کردند، آشنا کنیم.

اگر به دنبال شناخت، یادگیری و راه‌های کسب درآمد در دنیای متاورس هستید، می‌توانید از طریق لینک زیر دوره جامع آموزش کسب درآمد از متاورس را تهیه کنید و از پیشگامان این حوزه باشید:

آموزش کسب درآمد از متاورس

سندباکس (Sandbox)

سندباکس (Sandbox) به نوع خاصی از بازی‌ مانند ماینکرافت (Minecraft) گفته می‌شود که کاربر با بکارگیری مواد اولیه‌ی موجود در بازی، ابزارهای مورد نیاز خود را می‌سازد تا در نهایت بتواند با سایرین به رقابت بپردازد.

ممکن است اسم بازی محبوب سندباکس (Sand Box) این روزها به گوش شما خورده باشد. بر خلاف تصور عموم مردم سند باکس یک نوع سبک بازی است. بازی‌های سند باکس نوع خاصی از بازی‌ هستند که دست کاربر را برای انجام ماموریت‌های مختلف باز می‌گذارند.

در این بازی‌ها کاربر با بکارگیری امکانات گوناگون و برخی از مواد اولیه که در نقشه‌ی بازی، قابل کشف هستند توانایی ساخت و ساز دارد.

کاربر می‌تواند ابزار متفاوت مورد نیاز خود را بسازد و از آن‌ها برای مقابله یا فریب دادن رقبای خود استفاده کند. نمونه‌ی نام آشنا و محبوب بازی‌های سند باکس، بازی ماین کرافت (Minecraft) است که طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد.

شرکت مایکروسافت اخیراً اعلام کرده که بازی‌های این شرکت که بر روی پلتفرم‌های PC و Xbox قابل اجرا هستند، به زودی با متاورس نیز سازگار خواهند شد. از این رو انتظار می‌رود که بازی ماین کرافت و بسیاری از بازی‌های سند باکس هم به زودی بر روی متاورس، قابل دسترسی و اجرا باشند.

بازی میراندوس (Mirandus)

بازی رایگان میراندوس (Mirandus) یک نوع بازی جهان باز با توکن اختصاصی به نام ماتریوم (Materium) است و تاریخ انتشار نسخه‌ رسمی آن هنوز مشخص نیست.

میراندوس یک بازی فانتزی، سبک RPG یا اصطلاحا همان جهان باز است که با توجه به تحقیقات صورت گرفته تعداد طرفداران و متقاضیان این سبک از بازی بسیار بالا است.

میراندوس یک توکن اختصاصی به نام ماتریوم (Materium) دارد که نشان دهنده‌ی منابع جادویی موجود در بازی است. در واقع این منابع جادویی در زمینه‌های ساخت معجون، سلاح، سپر دفاعی و … به بازیکنان کمک می‌کنند.

سیاست بکار رفته در این بازی به گونه‌ای طراحی شده است که برای رقابت با سایر بازیکن‌ها به توکن اختصاصی بازی، نیاز دارید و در غیر این صورت پیشرفت شما در بازی بسیار سخت خواهد بود.

بازی میراندوس در حال حاضر رایگان است اما در نظر داشته باشید که هنوز نسخه‌ رسمی این بازی منتشر نشده و توسعه‌دهندگان آن به منظور بهبود کیفیت بازی فعلاً تنها نسخه تستی (Test Play) را در دسترس عموم مردم قرار داده‌اند.

تاریخ دقیق انتشار نسخه‌ی رسمی این بازی هنوز مشخص نیست. در بازی میراندوس، آواتار‌های مختلفی با شکل و شمایل منحصربفرد وجود دارند که هرکدام قابلیت‌های خاص خودشان دارند.

در مرحله‌ی تست به شما اجازه داده می‌شود که بیش از یک مورد را انتخاب کنید و به ازای بازی کردن با این کارکتر‌ها، توکن ماتریوم دریافت کنید.

یکی از نکات جالب بازی میراندوس قابلیت خرید درون برنامه‌ای با توکن ماتریوم است‌. به بیان ساده‌تر در بازی میراندوس کاربران می‌توانند از یک خانه‌ ساده گرفته تا ساختمان‌های بزرگ یا حتی یک شهر کامل را با استفاده از توکن اختصاصی بازی خریداری کنند.

جالب‌تر آن که کاربر با خرید یک کسب و کار مثل مغازه به صورت دوره‌ای توکن دریافت می‌کند. در واقع کاربران به راحتی می‌توانند در دنیای مجازی این بازی سرمایه‌گذاری کنند تا در ادامه‌ی بازی با کمبود توکن مواجه نشوند.

بازی آلیس همسایه من (My Neighbour Alice)

بازی آلیس همسایه‌ من، یک بازی چند کاربره (Multiplayer) و رایگان است. توکن اختصاصی این بازی، آلیس (Alice) نام دارد و در بهار ۲۰۲۲ به صورت رسمی منتشر خواهد شد.

بازی آلیس همسایه‌ من، یک بازی چند نفره (Multiplayer) است که ایده‌ اصلی آن از ملاقات حیوانات با یکدیگر الهام گرفته شده است.

در این بازی کاربران می‌توانند زمین‌های خودشان را بسازند و آن‌ها را توسعه دهند، فعالیت‌های روزمره‌ی خود را انجام دهند و در محیط واقعیت مجازی همسایه‌های خود را ملاقات کنند، به آن‌ها کمک کنند یا از آن‌ها کمک بگیرند، ابزار‌های خود را با یکدیگر مبادله کنند و حتی به ازای دریافت توکن بازی، ابزارها را به یکدیگر بفروشند.

توکن اختصاصی این بازی، آلیس (Alice) نام دارد و از طریق بازی کردن به دست می‌آید. شما با استفاده از این توکن می‌توانید در بازی آلیس همسایه من زمین، ابزار، آیتم‌های ارتقاء آواتارها و … را خریداری کرده و علاوه بر آن از سایر امکانات بازی استفاده کنید. این بازی در حال حاضر رایگان نیست و امکان تست بازی تنها برای افرادی که هزینه‌ی تست را پرداخت کرده‌اند، فراهم است.

البته شرکت سازنده‌ بازی آلیس همسایه من، ادعا کرده که نسخه‌ رسمی رایگان خواهد بود و در زمان معرفی آن، کاربرانی که هزینه‌ تست را پرداخت کرده‌اند از امکانات ویژه‌ای برخوردار خواهند شد. زمان تقریبی انتشار نسخه‌ی رسمی بازی آلیس همسایه‌ من، بهار ۲۰۲۲ اعلام شده است.

بازی لایت نایت (LIGHT NITE)

بازی لایت نایت (LIGHT NITE) نسخه‌ متاورس، بتل رویال بازی فورتنایت (Fortnite) است.

پشتیبانی از ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان یکی از دلایل اصلی محبوبیت لایت نایت شناخته می‌شود. هنوز تاریخ دقیقی از انتشار نسخه رسمی آن ارائه نشده است.

بازی لایت نایت (LIGHT NITE) در واقع یک ورژن مخصوص متاورس از سری بتل رویال، بازی معروف فورتنایت (Fortnite) است. تنها تفاوت نسخه‌ی متاورس لایت نایت در پاداش‌‌ها و جوایز بازی است.

توسعه‌دهندگان لایت نایت، ارز دیجیتال بیت کوین را به عنوان پاداش برای کسانی که بازی را انجام می‌دهند در نظر گرفته‌اند. نکته قابل توجه این است که امکان انجام تراکنش‌های خرد و جزئی بین کاربران نیز در فضای بازی وجود دارد.

لایت نایت نه تنها فضای گرافیکی ساده‌ای دارد بلکه بازی ساده‌ای هم هست. کافیست چند دقیقه بازی کنید تا ببینید که برای دریافت سریع پاداش‌های بیت‌ کوینی لازم است چه کار‌هایی انجام دهید.

اما مشارکت در ساختار ساده بازی لایت نایت، جوایزی معادل با ساتوشی (معادل صد میلیونم بیت‌ کوین) را برای شما به همراه خواهد داشت.

در بازی لایت نایت دقیقاً مشابه به فورتنیات، یک فروشگاه برای ارتقاء آواتار و کاراکتر در اختیار شما قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که برای خرید سلاح، اکسیر و سایر لوازم جانبی موجود در فروشگاه به جز بیت‌ کوین می‌توانید از NFT‌های متفاوت نیز استفاده کنید‌.

همین ویژگی و قابلیت منحصربفرد موجب شده تا بازی لایت نایت به عنوان اولین بازار NFT برای گیمر‌ها شناخته شود. بازی لایت نایت نیز همانند برخی دیگر از بازی‌های متاورس به منظور بهبود عملکرد در مرحله‌ تست یا همان Test Play قرار دارد.

در واقع تاریخ انتشار نسخه‌ی رسمی بازی تایین شده بود اما به دلیل نقض قوانین پلتفرم مبنی بر استفاده از کریپتو، انتشار این بازی فعلاً به تعویق افتاده است.

بازی ایلوویوم (Illuvium)

ایلوویوم (Illuvium) یک نوع بازی جهان باز با سبک ماجراجویی است. شما به هنگام شروع بازی هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید. توکن اختصاصی این بازی با نماد اختصاری (ILV) همان ایلوویوم نام‌گذاری شده است.

ایلوویوم (Illuvium)، یک نوع بازی جهان باز با سبک ماجراجویی است که بازیکنان باید وارد نقشه‌‌ای پر پیچ و خم و هیجان انگیز شده و موجوداتی به اسم ایلوویال (Illuvial) را در بازی پیدا کرده و بگیرند. ایلوویال‌ها توانایی‌ و قابلیت‌های متعددی دارند که در طول بازی نمایان خواهند شد.

ترکیب این قابلیت‌ها با هم می‌تواند فرم جدیدی به کاراکتر بازی بدهد. هدف اصلی کاربران در بازی ایلوویوم دسترسی به این قابلیت‌ها، جمع‌آوری هیولا‌ها یا مبارزه با آن‌ها است.

نکته قابل توجه این است که شما برای شروع بازی هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید. اما برای دریافت NFT‌های موجود در بازی باید اکانت پریمیوم و پولی داشته باشید. در واقع کاربرانی که اکانت اختصاصی دارند، می‌توانند با شرکت در مسابقات چند جانبه و ماموریت‌های مختلف درآمد کسب کنند.

در بازی ایلوویوم یک سیستم تعاملی خرید و فروش بین کاربران هم وجود دارد که به واسطه‌ی آن می‌توانند در ازای دریافت NFT، آیتم‌های بازی را به یکدیگر بفروشند. طبق اخبار منتشر شده انتظار می‌رود که نسخه‌ بتای ایلوویوم در زمستان ۲۰۲۲ به صورت رسمی منتشر شود.

بازی دیسنترالند (Decentraland)

دیسنترالند (Decentraland) به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های متاورس شناخته می‌شود که اولین بار در ماه فوریه ۲۰۲۰ انتشار یافت. دیسنترالند دو توکن اختصاصی با نام‌های مانا (MANA) و لند (LAND) دارد.

دیسنترالند (Decentraland) یک دنیای مجازی کاملاً غیرمتمرکز است که بازیکنان می‌توانند با بازی و طی کردن فعالیت‌های درون آن، املاک دیجیتال، آثار هنری و آیتم‌هایی از این دست را بخرند، بفروشند یا حتی خلق کنند.

بازی دیسنترالند بستر لازم برای برگزاری مراسم، مهمانی‌ها و رای‌گیری درباره یک مسئله مهم نیز فراهم کرده است. در واقع چنین فضایی، تجربه‌‌ یک زندگی دیجیتالی موازی را برای کاربران امکان‌پذیر می‌کند.

از آن جایی که دیسنترالند بر پایه‌ ارتباط و تعامل با سایر بازیکنان ساخته شده، می‌توان آن را یک تجربه‌ اجتماعی در دنیای مجازی دانست.

درحال حاضر بازی دیسنترالند بر روی تلفن‌های هوشمند قابل اجرا نیست. علاوه بر آن شما برای استفاده از بازی، هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید.

اما ناگفته نماند که برای دسترسی و استفاده از خدمات اختصاصی و کامل بازی، یک کیف پول دیجیتال نیاز دارید چرا که در این صورت می‌توانید با خیالی آسوده دارایی‌های دیجیتال خود را ذخیره کنید.

نکته‌ جالب توجه این است که بدون داشتن کیف پول دیجیتال، اجازه‌ مشارکت در هیچ کدام از رویداد‌های بازی را نخواهید داشت. بلکه فقط می‌توانید در نقشه‌‌ی بازی چرخ بزنید و آواتار خود را ارتقاء دهید.

پلتفرم بازی دیسنترالند بر پایه‌ اتریوم (Ethereum) ساخته شده است. در ادامه شما را با دو توکن اختصاصی دیسنترالند یعنی مانا (MANA) و لند (LAND) بیشتر آشنا می‌کنیم.

مانا (MANA) چیست؟

مانا (MANA) رمز ارز اختصاصی بازی دیسنترالند است و میزان عرضه‌ ثابتی دارد. همچنین از آن جایی که مانا، یک توکن ERC-20 است، در صرافی متمرکزی مثل بایننس (Binance) یا صرافی غیر متمرکزی مثل یونی سواپ (Uniswap) قابل معامله است.

علاوه بر آن شما می‌توانید در بازی از این توکن برای خرید زمین، ارتقاء آواتار، خرید لوازم جانبی، خرید کلکسیون و بسیاری از موارد دیگر استفاده کنید.

لند (LAND) چیست؟

در واقع لند (LAND) یک نوع دارایی دیجیتال با معنی لغوی زمین است. لند برخلاف مانا، توکن ERC-20 نیست. بنابراین صرفاً درون فضای بازی، قابل استفاده خواهد بود.

بازی دیسنترالند از ۹۰۶۰۱ قطعه زمین به ابعاد ۱۶×۱۶ متر تشکیل شده است. هر یک از این قطعات، NFT محسوب می‌شوند و با توجه به مختصات خاص خود در نقشه و اطلاعات مالکشان شناسایی می‌شوند.

بازی های محبوب متاورس

سخن پایانی

با توجه به روند پیشرفت تکنولوژی، مباحث مربوط به متاورس و اینترنت نسل سوم (Web3) روز به روز محبوبیت بیشتری در سراسر جهان به دست می‌آورند. در عصر تکنولوژی‌ واقعیت مجازی و با توجه به پیش‌بینی کارشناسان، بدون شک حوزه‌ بازی‌های متاورس آینده‌ی بازی‌های آنلاین خواهند بود‌.

نکته‌ی قابل توجه اینجاست که برخی از این بازی‌ها نه تنها کاربران رو با چالش‌های جدیدی از گیمینگ مواجه می‌کنند بلکه چالش‌های اجتماعی جالبی نیز به همراه دارند. در واقع کاربران به کمک بازی‌های متاورس توانستند برای اولین بار یک هویت دیجیتالی قابل لمس داشته باشند.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. بهترین بازی متاورس برای کسب درآمد فقط بازی دیسنترالند واقعا اصلا کیف میکنی وقتی وارد فضای بازی میشی خدا پدر خالق متاورس رو بیامرزه عجب چیزی خلق شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا