🎁 وبینار مسیر درست تبدیل شدن به یک معامله‌گر🎁

اینجا کلیک کنید
آموزش ارز دیجیتال

چطور در یک ماه به درآمد ۱۰۰۰ دلاری از کریپتو برسیم؟

بازار کریپتو از بازارهای مالی مدرن به‌شمار می‌آید که طرفداران زیادی در میان سرمایه‌گذاران جوان پیدا کرده است. شاید شما هم تا به حال به این فکر افتاده باشید که سرمایه خود را وارد این بازار کنید و به سودهای دلاری برسید. در این مقاله برای شما روش‌های کسب سود از این بازار و رسیدن به درآمدهای دلاری را معرفی می‌کنیم تا با دید بهتری به معامله ارزهای دیجیتال دست بزنید.

اولین قدم برای ورود به این بازار آشنایی با ارزهای دیجیتال و چگونگی نوسان قیمت آن‌ها در شرایط مختلف است. پیش از هر اقدامی شما باید به خوبی با این بازار و دارایی‌های آن آشنایی داشته باشید.

اطلاعات خود را در بازار ارز دیجیتال محک بزنید!

با صرف کمتر از ۵ دقیقه زمان، می‌تونی بفهمی که چقدر با بازار ارز دیجیتال آشنا هستی!

 

کریپتو کارنسی (ارز دیجیتال) چیست و چگونه عمل می‌کند؟

ارز دیجیتال (Cryptocurrency) شکل دیجیتالی از پول است که بدون دخالت بانک یا موسسات مالی قابل پردازش بوده و به‌راحتی انتقال پیدا می‌کند.

مراحل ورود به بازار کریپتو

کریپتو کارنسی‌ها، پول دیجیتال هستند که یک سیستم غیرمتمرکز دارند. در این سیستم تراکنش‌ها بر روی بلاک چین ثبت می‌شوند که غیرقابل تغییر هستند. مردم به‌راحتی می‌توانند از این نوع پول برای پرداخت‌های آنلاین خود استفاده کنند.

برخلاف پول فیزیکی که تنها توسط دولت چاپ و توزیع می‌شود، ارزهای دیجیتال توسط شرکت‌های مختلف صادر و خریدوفروش می‌شوند. فرایند خلق و ایجاد این ارزها،‌ ماینینگ (استخراج) است که از طریق نرم‌افزار و سخت‌افزارهای خاصی انجام می‌شود.

در حالی‌که شما می‌توانید پول سنتی را در بانک‌ها و موسسات مالی ذخیره‌سازی کنید، ارزهای دیجیتال قابل ذخیره در کیف‌پول‌های دیجیتال نرم‌افزاری و سخت‌افزاری هستند. علاوه‌برآن، بانک‌ها مسئولیت گم شده و از دست رفتن پول شما را برعهده می‌گیرند، اما در صورت از دست رفتن رمز ارزهای راه‌حلی وجود ندارد و هیچ کس به‌جز خود شما مسئول نیست.

 

بهترین روش‌های کسب درآمد از بازار کریپتو

کریپتوکارنسی یک ابزار مالی منحصر به فرد است و هر فردی که به اینترنت دسترسی دارد می‌تواند در بازار آن شرکت کند و از راه‌های مختلف مانند سرمایه‌گذاری، استیکینگ، آربیتراژ و … به درآمد برسد.

بازار کریپتو فرصت‌های زیادی برای کسب درآمد غیرفعال در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد. البته گفتنی است که برای موفقیت در معاملات باید روش‌های کسب درآمد از این بازار را بشناسید و توانایی مدیریت سفارشات خود را داشته باشید.

  • سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال (Investing): سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال به شکل خرید و هولد کردن رمز ارزها برای طولانی مدت انجام می‌شود. برای سرمایه گذاری بهتر است به‌دنبال رمز ارزهای بزرگ و با ارزش مانند ‌بیت کوین، ‌اتریوم، کاردانو و… باشید. معمولا سرمایه‌گذاران این ارزهای دیجیتال را خریداری می‌کنند و منتظر می‌مانند تا ارزش آن‌ها بیشتر شود و بعد برای فروش اقدام می‌کنند. البته پیاده‌سازی این روش ملزم به شناخت ارزهای دیجیتال است.
  • معامله با ارز دیجیتال (Trading): برخی از معامله‌گران هستند که از نوسان قیمت رمز ارزها سود خوبی به‌دست می‌آورند. به این صورت که ارزهای دیجیتال که قیمت پر نوسانی دارند را شناسایی می‌کنند؛ البته پیش از هرچیز از اعتبار آن‌‌ها اطمینان حاصل می‌کنند و بعد با خریدوفروش آ‌ن‌ها در مدت زمان کوتاه، از اختلاف قیمت سود می‌برند.
  • پاداش استخراج (Reward): همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم راه‌ ضرب ارز دیجیتال،‌ ماینینگ یا استخراج است. در این روش، شما یک شبکه بلاک‌چین را انتخاب می‌کنید و با استفاده از برق و سیستم پردازش رایانه‌ای،‌ به حل الگوریتم‌های پروژه می‌پردازید. با کامل شدن هر بلاک، شما پاداشی در قالب ارز دیجیتال بومی همان شبکه دریافت خواهید کرد. برای اینکه این روش سود خوبی برایتان به همراه داشته باشد،‌ در انتخاب ارز دیجیتال دقت کنید.
  • ایردراپ (Airdrop): یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال شرکت در ایردراپ‌ها است. ایردراپ توسط پروژه‌های کریپتوکارنسی و گاهی اوقات صرافی‌های ارز دیجیتال اجرا می‌شود. به این صورت که آن‌ها ارزهای دیجیتال را به‌صورت رایگان به حساب کاربران انتقال می‌دهند. معمولا ایردراپ توسط پروژه‌های جدید کریپتو برای توزیع دارایی‌شان انجام می‌شود. اغلب این نوع پروژه‌ها توسط صرافی‌ها یا پروژه‌های بزرگ‌تر حمایت می‌شوند.
  • استیکینگ (Staking): استیکینگ فرایندی‌ست که در الگوریتم‌های اثبات سهام شبکه بلاک چین اجرا می‌شود. یکی از روش‌های مشهور برای کسب درآمد غیرفعال است. این روش نیاز به تلاش کمی دارد،‌ تنها باید رمز ارزهای خود را برای مدتی مشخص با شبکه بلاک چین به اشتراگ گذارید تا در مقابل از شبکه، پاداشی در وجه ارز دیجیتال بومی آن دریافت کنید. با توجه به نوع شبکه این پاداش از توکن‌های جدید یا کارمزد تراکنش‌ها پرداخت می‌شود.
  • آربیتراژ (Arbitrage): آربیتراژ زمانی‌ست که شما ارز دیجیتال را از یک صرافی خریداری می‌کنید و در یک صرافی دیگر با قیمتی بالاتر می‌فروشید. آربیتراژ یک فرایند سودده برای معامله‌گران است؛ زیرا با یک اختلاف قیمت ساده می‌توانند سود خوبی کسب کنند. این یک استراتژی کوتاه مدت و کم ریسک است.
  • بازی‌های بلاک چینی (Play-to-Earn Games): از بازی کردن هم می‌شود درآمد کسب کرد. چطور؟ بازی‌های کسب درآمد زیادی در بستر اینترنت وجود دارند که این امکان را فراهم آورده‌اند تا با بازی کردن بتوان ارز دیجیتال جایزه گرفت. هر کدام از این بازی‌ها منحصر به فرد هستند و به سبک متفاوتی طراحی شده‌اند ولی در کل شما را به درآمد دلاری می رسانند؛ از معروف‌ترین آن‌ها «دستنرالند» (Decentraland) و «اکسی اینفنیتی» (Axie Infinity) هستند. در زمان کرونا، در فلیپین این بازی‌ها به‌عنوان یک منبع درآمد برای کسانی بود که کار خود را از دست دادند.

 

سخن پایانی

راه‌های زیاد و متنوعی برای کسب درآمد از حوزه ارزهای دیجیتال وجود دارد که با کمی تحقیق وجستجو می‌توانید بهترین راه را مناسب با سلیقه و هدف خود انتخاب کنید. اما پیش از هر چیز فراموش نکنید که باید اطلاعات کافی در مورد کریپتو کارنسی‌ها داشته باشید و بازار را به خوبی بشناسید.

در این مقاله سعی کردیم برخی از روش‌های کسب درآمد دلاری از ارزهای دیجیتال را معرفی کنیم. گفتنی است که هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند که حتما باید نسبت به آن‌ها آگاهی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا